Opony - zużyte opony.. dopuszczalna różnica w syncro.??

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Opony - zużyte opony.. dopuszczalna różnica w syncro.??

Postautor: siatkon » 14 wrz 2012, 20:03

Witam
Któregoś dnia pokusiłem się o sprawdzenie rzeczywistego obwodu opon, znalazły się opony o obwodach od 2,045 do 1985mm
W obwodzie opon jest różnica 6cm.
Procentowa różnica to 3% czyli liczniki na zużytych oponach zawyżają o dodatkowe 3%.
Opony mierzyłem, aby znaleźć właściwy zapas do syncro teoretycznie powinny być takie same wszystkie. :sigh:
Jaka jest maksymalna różnica obwodu opony w syncro?
Czy lepiej jak różnica w wysokości jest na + czy na minus?
Jak nie mam takiego samego zapasu, to czy lepiej na zapas wziąć większą, czy mniejszą oponę?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2012, 15:26 przez siatkon, łącznie zmieniany 4 razy.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Opony - zużyte opony..

Postautor: Grzegor » 15 wrz 2012, 0:40

2%
+ czy - nie ma znaczenia
i pisz proszę syncro - bo aż zęby bolą czytać :)
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Opony - zużyte opony..

Postautor: siatkon » 16 wrz 2012, 8:12

Mógłbyś mi podać źródło tej wiedzy?
Gdzieś czytałem że 2mm, ale nie pamiętam czy na obwodzie czy na wysokości. Na obwodzie 2mm to bardzo mało... na wysokości 2mm to ma sens.
Na moją logikę większa opona powinna nie mieć wpływu przy jeździe bez blokad, gdyż mechanizm różnicowy przenosi napęd na koło mniej obciążone - mniej obciążone koło, to koło o mniejszej średnicy.jeżeli ma trzy mniejsze opony i zapas większy to powinno to działać.
Gorzej z mniejszym zapasem - z reguły mechanizm różnicowy wybierałby mniejsze koło.. na jednej osi i "normalne" na drugiej?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Opony - zużyte opony..

Postautor: magnum » 16 wrz 2012, 13:24

siatkon pisze:Mógłbyś mi podać źródło tej wiedzy?
Gdzieś czytałem że 2mm, ale nie pamiętam czy na obwodzie czy na wysokości. Na obwodzie 2mm to bardzo mało... na wysokości 2mm to ma sens.
Na moją logikę większa opona powinna nie mieć wpływu przy jeździe bez blokad, gdyż mechanizm różnicowy przenosi napęd na koło mniej obciążone - mniej obciążone koło, to koło o mniejszej średnicy.jeżeli ma trzy mniejsze opony i zapas większy to powinno to działać.
Gorzej z mniejszym zapasem - z reguły mechanizm różnicowy wybierałby mniejsze koło.. na jednej osi i "normalne" na drugiej?


:shock: Aleś walnął teorie ,oczywscie zgadza się ,ale na śliskim
Ja też, gdzieś czytałem ze różnica w synCro niemoze przekraczać 6% w obwodzie
Jesli masz wybierac zapas większy lub mniejszy , weż wiekszy zawsze mozesz upuścić powietrza i doprowadzić do podobnej średnicy


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Opony - zużyte opony..

Postautor: Grzegor » 17 wrz 2012, 6:26

Siatkon - poszukaj sobie na IG16
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Opony - zużyte opony..

Postautor: siatkon » 17 wrz 2012, 16:09

twoja podpowiedz jest rownie dobra jak: poszukaj sobe w google....
Niemiecki ciężko trawię
znam Ich heise....
i kilka przeklenstw :frown:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Opony - zużyte opony..

Postautor: Grzegor » 17 wrz 2012, 17:39

No nie wiem co Ci chłopie napisac ? Ja mam za Ciebie poszukać ? Kiedys o tym czytałęm - jak sie grzebałem w temacie visco - czyli jakieś 5 lat temu nie pamietam dokładnie gdzie wygrzebałem te info - jak sie teraz zastanawiam to wcale nie jestem tego taki pewien , bo zaczynam sie zastanawiac czy nie chodziło o 2 mm średnicy . Trzeba miec troche na uwadze fakt ze to forum amatorów a nie specjalistów :)
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Opony - zużyte opony..

Postautor: dreg35 » 17 wrz 2012, 18:11

przekopałem swoje archiwa i też nie znalazłem... ale jak pamiętam rozmowy z Mario to byłbym skłonny potwierdzić to co Grzesiek pisał...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Opony - zużyte opony.. dopuszczalna różnica w syncro.??

Postautor: siatkon » 16 gru 2012, 15:52

Temat nie daje mnie spokoju... przypominałem sobie wątek na forum, Dlaczego T3 syncro ma permanentny napęd na 4x4.
http://www.busomania.pl/post9607.html?hilit=dlaczego%20syncro#p9607

Nestety ne zam niemieckiego, a tekst jest dość trudny, jedank na jednej z tabel jest w przybliżeniu pokazane że visco spina się przy różnicy prędkości 10%
Jest też tam pokazane dlaczego visco jest lepsze od decupelera - samochód z visco startuje szybciej...
Ktoś moze to potłumaczyć?? proszę?
Cały zestaw http://www.vwpix.org/T3/Sonderdrucke/deutschland/1985_09_ATZ_syncro/index.html
konkretnie dwie strony,http://www.vwpix.org/T3/Sonderdrucke/deutschland/1985_09_ATZ_syncro/Seite05.jpg i http://www.vwpix.org/T3/Sonderdrucke/deutschland/1985_09_ATZ_syncro/Seite05.jpg



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Koła, układ hamulcowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość