Twardy pedał hamulca

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
a_gorski
Szeregowy
Szeregowy

Twardy pedał hamulca

Postautor: a_gorski » 17 gru 2017, 12:56

Ostatnio w moim t3 pojawiły się problemy z hamulcami. Pedał hamulca jest twardy i bardzo ciężko chodzi. Samochód hamuje ale z trudem, na większych wzniesieniach nawet maksymalnie zaciągnięty ręczny nie daje efektu i samochód zaczyna zjeżdżać. Podejrzewam że to pompa hamulcowa przestała działać, czy mogę mieć rację?
Może sprawa oczywista i głupie pytanie ale jestem zielony więc wole się upewnić.
Z góry dzięki za odpowiedz i pomoc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Zodiac: Aquarius

Re: Twardy pedał hamulca

Postautor: dreg35 » 17 gru 2017, 13:06

twardy pedał hamulca świadczyłby o braku wspomagania więc pompa vacu albo nieszczelność lub serwo... nie wiem jaki silnik ani który rok bo może nie masz wspomagania... ręczny to osobna sprawa...
napisz jaki silnik i który rok...
trzymając wciśnięty pedał hamulca odpal silnik...
czy po uruchomieniu silnika pedał hamulca opada niżej?

dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
a_gorski
Szeregowy
Szeregowy

Postautor: a_gorski » 17 gru 2017, 14:14

silnik 1.6 50KM rocznik 1988. Wcześniej po uruchomieniu pedał lekko opadał, teraz już nie. W dzień przed tą awarią przednie koła lekko grzały się podczas jazdy, stwierdziłem że to kwestia tego że auto długo stało i hamulce po jednym dniu puściły, choć nadal mam wrażenie że są lekko trą...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator

Postautor: dreg35 » 18 gru 2017, 5:16

więc masz wspomaganie teoretycznie w/g rocznika...
lekkie grzanie się nie powinno mieć znaczenia... zacznij od sprawdzenia podciśnienia z pompy vacu do serwa...