Chemia do silników

Rodzaje paliw, olejów. Do czego używać i jak. Opinie o stacjach benzynowych i gatunkach paliw.

Moderator: t90

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Chemia do silników

Postautor: zorro » 18 paź 2010, 14:25



Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2417
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Chemia do silników

Postautor: dreg35 » 18 paź 2010, 18:23

jak jest dobrze to olej to i nic nie kombinuj żeby nie przedobrzyć...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Chemia do silników

Postautor: Krzychbus » 18 paź 2010, 18:34

Nie jestem pewien czy to to samo co widziałem na CPN-nie i jak dobrze zrozumiałem to wystarcza na ok 50litrów paliwa,a potem też trza lać :jedi:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Chemia do silników

Postautor: zorro » 18 paź 2010, 21:07

Jest napisane, że używa się raz na 5-10 tys km.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
andrzejk
Porucznik
Porucznik
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2010, 7:10
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Leo

Re: Chemia do silników

Postautor: andrzejk » 19 paź 2010, 20:23

Ale poco?


Andrzej

VW Bus T3, 1982 r.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1524
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Chemia do silników

Postautor: t90 » 19 paź 2010, 20:27

Że niby wyczyści i lepiej pali.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
andrzejk
Porucznik
Porucznik
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2010, 7:10
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Leo

Re: Chemia do silników

Postautor: andrzejk » 19 paź 2010, 20:31

Więcej pali i szybciej zacznie lać.


Andrzej

VW Bus T3, 1982 r.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1524
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Chemia do silników

Postautor: t90 » 19 paź 2010, 20:36

No nie wiem, ja na zimę co roku leje naftę lotniczą. Ćwiartka mixolu na zbiornik paliwa, bo to suchy towar jest, pali jak wściekły, moc większa ...



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
andrzejk
Porucznik
Porucznik
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2010, 7:10
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Leo

Re: Chemia do silników

Postautor: andrzejk » 19 paź 2010, 21:46

Dwa lata służyłem w lotnictwie ,mimo że paliwo było na kartki to nie wszyscy rolnicy chcieli kupić paliwo lotnicze. A z rury nie dymi ?


Andrzej

VW Bus T3, 1982 r.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1524
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Chemia do silników

Postautor: t90 » 19 paź 2010, 22:06

Nie dymi, trochę inny zapach jest. Jak byłeś przy turbinach (lub przy lampie naftowej), to wiesz jaki.

A że rolnicy nie chcieli kupować. A gdzie mieli to trzymać? Ten sam problem miałem z ropą w pancernych. Zwyczajnie okolica była aż za dobrze zaopatrzona, szczególnie jak jakieś "manewry" były i pół kraju zjeżdżało się bawić.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
andrzejk
Porucznik
Porucznik
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2010, 7:10
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Leo

Re: Chemia do silników

Postautor: andrzejk » 19 paź 2010, 22:14

Mam silnik po remoncie i szkoda mi go na wynalazki już bioester mnie wkurzył więcej tego nie wleje.


Andrzej

VW Bus T3, 1982 r.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1524
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Chemia do silników

Postautor: t90 » 19 paź 2010, 22:18

Jedyne co może szlag trafić to pompa i wtryski, natomiast ja przez 3 lata lałem samą naftę i dopiero trafiło pompę, druga kosztowała mnie 300 PLN.

Natomiast dziś zatankowałem się na Statoil. Fakt, paliwo droższe 10 groszy na litrze, ale praca silnika nieporównywalnie lepsza na tym paliwie.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
fourwheels
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:59
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Chemia do silników

Postautor: fourwheels » 07 kwie 2013, 16:03

Podłączę się do tematu. Mam silnik 1,7 diesel. Wcześniej palił z pierwszego, lub drugiego obrotu. Teraz zapala po drugim, ew. trzecim kręceniu rozrusznikiem jak jest zimny, natomiast po przejechaniu kilkudziesięciu km. i po pół godzinie postoju także nie pali przy pierwszym kręceniu, lecz dopiero przy ponownym włączeniu rozrusznika. Czy pomoże mi dolanie specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy w dieslu, czy może zaszkodzić?


Volkswagen T3 multivan 1.7D 1987 R.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Chemia do silników

Postautor: magnum » 07 kwie 2013, 19:34

Niezaszkodzi ale też i niepomoże , najpierw sprawdz świece, ew.kąt wtrysku ,pod warunkiem ze nie ma powietrza w przewodach paliwowych


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Materiały pędne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość