Strona główna forum Sprawy około motoryzacyjne Nowinki techniczne Jakie opony do busa??-indeks nośności

Jakie opony do busa??-indeks nośności

Czyli co nam przyjdzie do busa włożyć ...

Moderator: t90


wezuwiusz3 Redaktor
Redaktor

Posty: 900
Lokalizacja: Krosno (Pustyny)
]Na pewno często każdy z nas zastanawiał się jakie opony założyć do samochodu.Czy muszą być z indeksem C,lub wzmacniane??
Byłem wczoraj na badaniu technicznym i zadałem diagnoście takie właśnie pytanie,ponieważ na tyle mam z indeksem C,a z przodu mam zwyłe bez indeksu.
Sprawa ma się tak ,żę suma nośności wszystkich 4 kół nie może być mniejsza niż dopuszczalna masa całkowita pojazdu.Trzeba zobaczyć ile jest wbite w dowód,podzielić przez 4 i sprawdzić wartości z indeksem.
Co ciekawe ,nie musi być podobno równej nośności na 4 koła.Z tyłu możę być większa wartość a z przodu na przykład niższa.
Ważne jest żeby po dodaniu czterech kół nie bytła wartość niższa niż MCP.

http://autocomplexbemowo.pl/opony/indeks-nosnosci-li/

t90 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1332
Lokalizacja: Warszawa

wezuwiusz3 napisał(a):
]Na pewno często każdy z nas zastanawiał się jakie opony założyć do samochodu.Czy muszą być z indeksem C,lub wzmacniane??
Byłem wczoraj na badaniu technicznym i zadałem diagnoście takie właśnie pytanie,ponieważ na tyle mam z indeksem C,a z przodu mam zwyłe bez indeksu.
Sprawa ma się tak ,żę suma nośności wszystkich 4 kół nie może być mniejsza niż dopuszczalna masa całkowita pojazdu.Trzeba zobaczyć ile jest wbite w dowód,podzielić przez 4 i sprawdzić wartości z indeksem.
Co ciekawe ,nie musi być podobno równej nośności na 4 koła.Z tyłu możę być większa wartość a z przodu na przykład niższa.
Ważne jest żeby po dodaniu czterech kół nie bytła wartość niższa niż MCP.

http://autocomplexbemowo.pl/opony/indeks-nosnosci-li/


No przez niemcowo wolałbym nie jechać na innych oponach niż w rozmiarze i z C

T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

wezuwiusz3 Redaktor
Redaktor

Posty: 900
Lokalizacja: Krosno (Pustyny)
Ciekawe jak się u nich w dojczlandzie te przepisy właśnie mają.

UkaszS2 Avatar użytkownika
Bywalec
Bywalec

Posty: 53
Lokalizacja: Szklarska Poręba k. Jeleniej Góry
Stary temat, ale dopiero teraz zaczyna mnie interesować. A mianowicie mam zamiar jechać busikiem przez Niemcy. Opon jeszcze nie mam, tzn. na tych co mam nie pojadę (235/70R16) i nie wiem jaki jest max rozmiar jaki moge założyć na 16 cali. Szukam wzmacnianych "C" i teoretycznie 195/65 byłoby OK. Nie czcę zbyt szerokich ze względu na oszczędności, ale duża średnica byłaby wskazana. Na wielkich kołach spalanie na trasie w granicach 6l/100 mimo szerokości 235. Jakie jest Wasze zdanie, macie doświadczenia zza zachodniej granicy? Jakieś pomysły? Teoretycznie popularne opony z osobówki o indeksie 91 (615kg) powinien być OK. A i czy przypadkiem nie jest tak, że jeśli polskie przepisy pozwalają na jazdę na takich oponach a auto jest zarejestrowane w Polsce to niemiaszki mogą nam naskoczyć?
Pozdrawiam!

UkaszS2 Avatar użytkownika
Bywalec
Bywalec

Posty: 53
Lokalizacja: Szklarska Poręba k. Jeleniej Góry
Ostatecznie na podróż kupiłem Michelin 195/65/16 C i jestem super zadowolony. Napompowane 4,5 bara (4,8max) i się jedzie. Prędkość na zegarze pokrywa się prawie idealnie z tą pokazywaną przez znaki informujące o predkości pojazdu, także już chociaż wiem z jaką podróżuje prędkością.

wezuwiusz3 Redaktor
Redaktor

Posty: 900
Lokalizacja: Krosno (Pustyny)
Odpowiedz masz wyżej zamiesazczoną przez T90


Powrót do Nowinki techniczne