Strona główna forum Technika Obsługa i naprawa Wyposażenie elektryczne Jaki akumulator

Jaki akumulator

Moderator: t90


Post 17 paź 2011, o 21:28
wezuwiusz3 Natchniony
Natchniony

Posty: 1133
Lokalizacja: Krosno (Pustyny)
:hi: wszystkich.Mam pytanie odnośnie akumulatora.Mam T3 1,6D i 55A alternator . Mam zamiar kupic nowy akumulator.Czy jest sens kupić aku ponad 70 Ah(myślałem nawet o 80A i 780 EN)/,czy 55 amperowy alternator poradzi sobie z doładowaniem tego akumulatora??Z drugiej strony przemawiał by fakt że potrzeba dużej mocy rozruchowej .Czy 540 EN jest wystarczające do rozruchu w zimie(bo tyle maja 55A akumulatory)sugerując się wydajnością alternatora (55A),czy po prostu kupić baterię z dużą mocą rozruchową i doładowywać co parę dni prostownikiem.Co byście mi poradzili?? :scratch:

Post 18 paź 2011, o 21:46
Grzegor Avatar użytkownika
Inżynier
Inżynier

Posty: 469
Lokalizacja: Warszawa/Dąbrówka
Zawsze możesz zmienić alternator - to nie jest chyba taki problem .
pzdr
Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Post 19 paź 2011, o 16:34

Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli masz sprawną instalację el. i generalnie pali od strzała, to raczej większy niż 70Ah nie będzie potrzebny. Zależy jeszcze z ilu sprzętów korzystasz na postoju. W moim 1,9D miałem Boscha Silver S3 60Ah i nie ładowałem go ani razu na prostowniku. Sprawdź ładowanie, w razie czego zamiast pakować kasę w akumulator gigant wymienisz alternator. Jaką masz wersję tego busa?

Post 29 mar 2015, o 22:07

Posty: 145
Lokalizacja: Warmia/Pomorze
To ja się podepnę pod temat.
Padają mi akumulatory jak muchi ;-) Poniewaz markowe akku juz kupowałem i miały byc super-hiper, a nie były, to tym razem rozważam zakup "mniej markowych".
Pod nóż idą 3 akumulatory. Moze ktoś się z nimi zetknął, ma, uzywa, uzywał, podpowiedzcie któy wybrac.

1. Westa Forse 74Ah - Prąd rozruchowy EN [A]:720 (Ukraina)
2. ZAP PLus 74Ah - Prąd rozruchowy EN [A]: 720 (Polska)
3. TOPLA Energy 75Ah - Prąd rozruchowy EN [A]: 750 (Słowenia)

Ja osobiscie intensywnie przyglądam się Wescie, ma bardzo dobre opinie u prawdziwych fachowców, którzy mierzyli gęstosc elektrolitu zaraz po zakupie i widzieli wnetrze tego akumulatora. Jeden z niewielu akumulatorów na rynku, w których gęstosc elektrolitu przekracza 1,28 grama na centymetr sześcienny jeszcze zanim go wsadzimy do samochodu. Przykładowo wszystkie inne Bosche czy Centry mają elektroli ponizej 1,22 grama na centymetr sześcienny co mniej wiecej oznacza, ze producent oszczędza nawet na głupim elektrolicie, a uzytkownik po 2-3 zimach bedzie musial kupic nowy akku :-( Chodzą słuchy, ze Westa takie same żółte akku masowo sprzedaje wojsku (znak rozpoznawczy zółta skrzynka i dwa czerwone srodkowe korki).
Dodatkowo konstrukcja tej Westy opiera sie na grubych płytach i sporych przestrzeniach miedzy płytami - co w tłumaczeniu na język polski oznacza prawie niemozliwosc zwarc miedzy płytami, co niestety dosc czesto zdarza sie w tanszych produkcjach tych bardziej markowych producentów (cieńsze płyty, mniejsza przestrzen miedzy płytami i teoretycznie wieksza moc prądu rozruchowego, ale jak raz czy dwa razy niedoładujemy taki akku to sie ta technologia na nas zemsci).

Chętnie też posłucham opinii o polskim ZAP. Wiadomo, polskie trzeba wspierac.

Ostatnia firma to Słoweńska Topla. Na forum BMW i Opla Omegi sie zachwycają tymi akku. No raczej badziewia do swoich aut nie aplikują, wiec jak ktoś to uzywał i ma jakies info, to ja z chęcią posłucham.

Inne marki nie wchodza w grę. Miewalo się juz różne akumulatory, Bosche, Warty, Centry i inne wynalazki. Generalnie jestem nimi zawiedziony.

Pomozecie wybrac?

Post 29 mar 2015, o 22:38
wezuwiusz3 Natchniony
Natchniony

Posty: 1133
Lokalizacja: Krosno (Pustyny)
Mam obecnie westę forse (żółtą) od tego roku więc jeszcze za mało żeby się wypowiedzieć co do ich trwałości,ale rzeczywiście prąd po naładowaniu jest wyższy niż piszą 12,85.Z tego co widzę to i tak zainwestowałem w za duży aku.Mam alternator 65A ,miała być zmiana na 90A ,ale na razie temat umarł.W zimie nie miałem za wiele okazji przetestować go na odporność na mróz ,bo nawet takich mrozów nie było.
Acha jak będziesz brał westę ,to musisz wiedzieć ,że w zeszłym roku w Lipcu fabryka na Ukrainie przestała produkować te baterie.
Przedtem miałem Banera i muszę powiedzieć ,że wytrzymał około 2 lat,z tym że po roku miałem awarię z alternatorem i akumulator w ciągu 1 minuty został doprowadzony do takiego stanu,że elektrolit parował z odpowietrzników jak z czajnika,a obudowa zrobiła sie jak balon.Normalnie go ugotowało.Wcześniej przez rok nie było z nim problemów.
Westę wziąłem z tego powodu,że akurat dali na nią 3 lata gwarancji i po między westą a banerem było 70 zł różnicy.
Co do gęstości to moja jak ja kupiłem miała 1,26.
W rankingach 1 miejsce Topla
2 Baner
3 Westa

Post 30 mar 2015, o 04:25
dreg35 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1652
Lokalizacja: Warszawa

ZAP PLus 74Ah - Prąd rozruchowy EN [A]: 720 (Polska) zakładałem ale zdarzały się jednak reklamacje ... nie było chyba firmy której bym nie reklamował w aku ... i chyba jednak dla siebie kupowałbym Banera... choć nawet nie wiem co jeździ n a dzień dzisiejszy w moich autach ale postaram się dziś sprawdzić...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek


Powrót do Wyposażenie elektryczne



cron