Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2396
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: dreg35 » 24 sty 2018, 17:06

Krzychu przy tylu odbiornikach nie czepiaj się jak jest powyżej 13,5 na wolnych obrotach... za kilka dni sprawdzisz i będzie powtórka...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 24 sty 2018, 20:34

Przy regulatorze napięcia 14V spadek pół wolta jest jak najbardziej realny,do tych 13,5V ale przy regulatorze 14,5 V ,to spadek był by 1 V do 13,5, moim zdaniem ociupinkę za dużo .Jeszcze musze i tak sprawdzić innym miernikiem(lepszym),ponieważ użyłem do pomiaru świeżynki z marketu budowlanego za całe 14zyla i jeszcze go nie konfrontowałem z innymi miernikami,a może mieć przekłamania,zwłaszcza że podczas pomiaru było -5stC.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Elias
Chorąży
Chorąży
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2017, 11:10
Gender: None specified - None specified

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: Elias » 25 sty 2018, 10:48

Dzięki za cenne rady i ciekawe patenty jak widać człowiek całe życie się uczy. Zależy mi żeby uruchomić obecny silnik 1,6 td i dojechać najpierw do blacharza a potem do Elbląga na wymianę 1,6 na 1.9 tdi. Przy okazji można zadziałać z dodatkowym włącznikiem. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Elias
Chorąży
Chorąży
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2017, 11:10
Gender: None specified - None specified

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: Elias » 30 sty 2018, 9:31

Panowie SUKCES! Silnik przemówił HURRRAAAAAA! Jeszcze raz dzięki Wszystkim za pomoc. Jak on cudownie brzmiał klekot starego dizla :-).



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 30 sty 2018, 14:34

A dlaczego chcesz 1,6 JX zmienić na 1,9??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Elias
Chorąży
Chorąży
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2017, 11:10
Gender: None specified - None specified

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: Elias » 05 lut 2018, 7:59

Wedle mojego rozeznania to silnik 1.9 tdi najlepiej nadaje się do przekładki dzięki czemu zyskujemy podobno mniejsze spalanie, odrobinę nowocześniejszą i wytrzymalszą jednostkę napędową. Ale to są dane z rozpoznania teoretycznego jeżeli się mylę to chętnie dowiem się czegoś na temat zalet 1,6 td oraz chętnie zapoznam się z argumentami za pozostawieniem jej w busiku.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 05 lut 2018, 17:53

Na Radomiaku jest właśnie temat podobny zamieszczony przez foprumowicza ,,powolniak",wychodzi że z tymi przekładakami nie jest tak różowo.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2396
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: dreg35 » 06 lut 2018, 5:32

Nie wiem co nie jest różowe przy TDI...kasa...to prawda potem turbo ale tak samo w z turbo w JX... skoro wiesz coś to powiedz... ja zdecydowanie twierdzę że mając 1.6TD zmieniłbym na 1,9TDI i UN1... mam i mogę to zrobić...sam jeżdżę na benzynie bo kupiłem busa w benzynie...zainwestowałem w gaz więc czekam aż się zwróci...
tu jest alternatywa dla TDI rzędowa 2.0 benzyna... mniejsze koszty montażu a jeździć też spokojnie się da... też mam i mogę włożyć...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 06 lut 2018, 15:19

Nie o kasę chodzi ,tylko mają zajawkę czy przy badaniach technicznych nie będzie zgrzytów.Któryś był na okręgówce,to mu kazali przeglądy rozszerzone robić i takie tam bzdety.Z drugiej strony nie jest trudno rozróżnić silnik 1,9 od 1,6 ,a skoro był wymieniony silnik na mocniejszy niż jest w papierach to jest podstawa żeby się przyczepić.Większa moc,większa prędkość ,a hamulec taki jak pod 1,6,czyli tak jak by go nie było.Ja nawet na swoim 1,6TD choć hamulec jest bardzo dobry,to jeżeli lecę ponad 100 to nie za wiele jest czym hamować (stary typ hamulca)na pusto ,nie mówię pod załadunkiem,bo załadowanego do takiej prędkości bał bym się rozpędzać.No hyba że4 na stopa hyble zblokuję ,ale przecież nie o to chodzi.
Wszystko zależy na jakiego głąba się na SKP natrafi.Jednemu może to zwisać i powiewać jaki silnik jest wsadzony,a drugiemu będzie gul z zazdrości latał że nie stać go na takie auto i się przyczepić może,a wtedy nawet zmiana stacji diagnostycznej nic nie poradzi.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2396
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: dreg35 » 06 lut 2018, 20:04

zacytuję kilka paragrafów wskazujących że diagnosta ma prawo skierować nas do rzeczoznawcy nawet i to z względu na przepisy a nie ich widzimisię...

"§ 2. 1. Badania techniczne dzieli się na:
5) dodatkowe - dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub
wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych
zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności:
a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby
miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie połoŜenia środka cięŜkości
pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej
przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej
istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,
b) silnika;"

"§ 3. 1. Zakres badania technicznego obejmuje, w odniesieniu do badania:
9) dodatkowego - dotyczącego pojazdu, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 5 lit. b:
a) pomiar i ocenę emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin oraz ocenę stanu
technicznego układu wydechowego, a w uzasadnionych wypadkach pomiar poziomu hałasu
zewnętrznego na postoju,
b) specjalistyczne badanie polegające na sprawdzeniu i ocenie prawidłowości dokonanych
zmian z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych, w zakresie, o którym
mowa w pkt 14 załącznika nr 1 do rozporządzenia;"

"14. SPECJALISTYCZNE BADANIE POJAZDU, W KTÓRYM DOKONANO ZMIAN
KONSTRUKCYJNYCH LUB WYMIANY NIEKTÓRYCH ELEMENTÓW
14.1. Zmiany konstrukcyjne,przeznaczenia,wymiana silnika
Oględziny zewnętrzne,sporządzenie opisu zmian,ustalenie nowych danych pojazdu
(w uzasadnionych wypadkach odpowiednia opinia rzeczoznawcy). W wypadku tylko
wymiany silnika bez zmiany pojemności silnika ocena jak w poz. 9. "


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: Arka1 » 06 lut 2018, 20:14

6 cylindrowy Boxer Oettingera 3,7 l. miał 180 KM i miał homologacje bez zmiany hamulców.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 06 lut 2018, 23:46

Arka1 pisze:6 cylindrowy Boxer Oettingera 3,7 l. miał 180 KM i miał homologacje bez zmiany hamulców.


Może po prostu było odpowiednio dobrane przełożenie do tego silnika.Moc i pojemność nie koniecznie musi iść w parze z osiągami.Wszystko uzależnione jest od przełożenia i momęntu obrotowego silnika .To by sprawdzić dopiero z etką.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Elias
Chorąży
Chorąży
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2017, 11:10
Gender: None specified - None specified

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: Elias » 07 lut 2018, 8:36

No właśnie o tym nie pomyślałem. Spinam się na zbieranie kasy na zakup i wymianę silnika a tu problem z badaniami technicznymi być może :-(.
Panowie jeszcze jedno pytanie czy wiecie coś na temat gościa z Wałcza, który wystawia już któryś rok z rzędu tą samą T3 syncro? Czy ktoś miał z nim jakiś kontakt i może podzielić się wrażeniami?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 07 lut 2018, 17:02

Ja mam taką malućką prośbę.
Czy mógłby ktoś sprawdzić,jaki jest pobór prądu z aku podczas rozruchu zimnego silnika 1,6 TD,bez grzania świec i wyłączonym elektrozaworze na pompie.?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2396
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: dreg35 » 08 lut 2018, 5:34

Krzychu około 300A ale może i 600...wszystko zależy od kilku czynników...kondycji aku...kondycji tulejek w rozruszniku i jego mocy znamionowej...rodzaju rozrusznika gruby czy cienki z satelitami... oporów silnika i skrzyni...gęstości oleju a co za tym idzie i temperatury otoczenia...
powiedz o co Ci znów biega z prądem... ja tego nie mierzę jak odpala ...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 08 lut 2018, 18:41

Chodzi mi nie o ampery ,tylko do jakiej wartości mierzonej multimetrem spada napięcie.
Na aku miałem ponad 12,7.Po włączeniu świeczek napięcie spadło w okolice 11,5V ,a jak zacząłem mielić betoniarką,( po wyłączeniu przekażnika i zgaśnięciu kontrolki którą zapodałem na listwę ze świecami,bo po puknięciu przekaznika jeszcze świece grzeją około 5 sekund)to na 10,5 i mimo kręcenia (przy ściągniętej wsuwce na elektrozaworze) tak sie utrzymywało,nie zchodziło poniżej tej wartości,czyli jest dobrze.
Test oporności zdał.
Teraz kolej na rozrusznik i tu mam sporo wątpliwości ,czy aby ten rozrusznik mój ma 170W mocy.
A czy ktoś się orientuje czy ten rozrusznik nie podszedł by do busa??
http://allegro.pl/audi-vw-2-7-3-0-tdi-r ... 68912.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2396
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: dreg35 » 09 lut 2018, 5:41

nie pasuje... Tobie się nudzi skoro chcesz liczyć moc rozrusznika... a jak Twój rozrusznik ma 168? albo jak ma 180? w czym problem?odpala?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 09 lut 2018, 10:53

No o dziwo dzisiaj przy minus 3 po podgrzaniu świec na 1,5 raza od strzału.
Jednak to odsiarczanie coś pomogło.Wczoraj też łądnie zarechotał,ale temp.była na plusie.
A wracając do wcześniejszego posta na temat właśnie zmiany silnika,to trzeba przedstawić rachunek zakupu silnika ,oraz kwit ze stacji gdzie był zamontowany.Tyle powiedzieli mi na okregówce w Krośnie.Samemu można zmienić sobie koło,ale nie silnik.Czyli u mnie jest kolejny powód do tego żeby wyjechać z badania bez podbitego PT,bo mam zmieniony silnik i nie mam na to kwitów.Najwyżej w razie czego będę próbował się wyłgać tym ,że z takim motorem kupiłem samochód.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 09 lut 2018, 18:42

A teraz mam ciekawostkę dla tych co nie mają konta na Radomiaku.Można mieć po taniości rozrusznik z mocą 2,2Kw.Właśnie ten np.z Audi A6C6.Mimo że kręci w prawo.Wystarczy tylko z naszego rozrusznika od VW T3 oryginał,wywalić stojan i wirnik,zakładając z Audika.Szczotkotrzymacz należy przerobić,żeby obrócić polaryzację o 180 st. np.założyć go do góry nogami,.Rozrusznik z VW ma 1700Wat ,a z Audi 2200 wat,czyli uzyskamy ponad 0,5 Kw więcej mocy.Może taka przeróbka z pozoru okazywać się bezsensowna,ale dla silników podchodzonych które mają już słabszą kompresję te 0,5 Kw więcej mocy być ważnym czynnikiem.
Raz że rozrusznik taki można kupić już za 100 zł (obecnie na Allegro) i na pewno nie będzie miał 27 lat (minimum) jak w przypadku rozrusznika z busa ,a dwa to włąśnie większa moc i przez to lżejszy start.Szukać należy z Audi A6c6 2.7 lub 3.0 TDI.bo są nawet z benzyniaka które mają 1200 i z TDI które mają 1800 .
Ostatnio zmieniony 09 lut 2018, 20:28 przez wezuwiusz3, łącznie zmieniany 1 raz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 09 lut 2018, 19:23

Tu sobie sprawdzajcie ,bo znalazłem nawet TDI z moca rozrusznika 1200,więc rozbieżność jest bardzo duża.
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2396
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: dreg35 » 10 lut 2018, 6:51

jeszcze z pół kilowata i będzie można jeździć na rozruszniku... można zamiast remontu silnika iść w stronę rozrusznika mają na celu elektryka w rodzaju Tesli...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 10 lut 2018, 12:58

A Waść się przyznaj ,jaki rozrusznik masz wsadzony??nie z TDI??,gdzie wartość mocy jest ponad 2 Kw.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2396
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: dreg35 » 10 lut 2018, 13:45

mam z TDI...ale kręcił w tą samą stronę...wystarczyło tylko adapter...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: wezuwiusz3 » 10 lut 2018, 19:47

No widzisz,a wystarczyło tylko z rozrusznika TDI zabrać stojan z wirnikiem i założyć do swojego.bez kombinowania z adapterem,bez żadnych przeróbek,skoro kręcił w lewo.
Wychodzi na to że też chciałeś zbudować sobie teslę..... :grin:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2396
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Nie kręci rozrusznik i problem z prądem

Postautor: dreg35 » 11 lut 2018, 6:34

jesteś w błędzie ...stojan może by i pasował ale wirnik nie do naszej obudowy...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post
  • Rozrusznik ciężko kręci.
    autor: grzebyt » 07 maja 2018, 11:19 » w Silnik, sprzęgło
    16
    803
    autor: wezuwiusz3 Wyświetl najnowszy post
    13 cze 2018, 18:11
  • Nic nie kręci 1.6 td
    autor: kuba_lowicz95 » 08 lis 2017, 14:03 » w Silnik, sprzęgło
    5
    641
    autor: dreg35 Wyświetl najnowszy post
    13 lis 2017, 6:11
  • ROZRUSZNIK
    autor: hol1 » 11 sty 2018, 21:46 » w Wyposażenie elektryczne
    1
    378
    autor: dreg35 Wyświetl najnowszy post
    12 sty 2018, 5:42

Wróć do „Wyposażenie elektryczne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość