Masy w T3 Caravelle

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Masy w T3 Caravelle

Postautor: bryan993 » 14 maja 2015, 6:15

Witam, jest to mój pierwszy post na forum a z racji tego ze od niedawna jestem posiadaczem VW t3 z 82r. mam z nim sporo problemów.
Moje pytanie brzmi jak prawidłowo powinno wyglądać masowanie w T3, ponieważ mam wersję przerabianą a w niej znajduje się silnik z passata b4 i jest on podłączony pod 2 akumlatory jeden przy silniku drugi pod siedzeniem. Autko odpalało ale w pewnym momencie strzeliło focha i w momencie kręcenia rozrusznikiem mam jakieś przebicie ponieważ zeruje mi liczniki (które są również z passata b4). Dziś ładowałem akumlatory, będą kolejne próby... Dodam że cewka zapłonowa jest wporządku...
Proszę o pomoc



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: jajanko » 14 maja 2015, 11:11

bryan993 pisze:Witam, jest to mój pierwszy post na forum a z racji tego ze od niedawna jestem posiadaczem VW t3 z 82r. mam z nim sporo problemów.
Moje pytanie brzmi jak prawidłowo powinno wyglądać masowanie w T3, ponieważ mam wersję przerabianą a w niej znajduje się silnik z passata b4 i jest on podłączony pod 2 akumlatory jeden przy silniku drugi pod siedzeniem. Autko odpalało ale w pewnym momencie strzeliło focha i w momencie kręcenia rozrusznikiem mam jakieś przebicie ponieważ zeruje mi liczniki (które są również z passata b4). Dziś ładowałem akumlatory, będą kolejne próby... Dodam że cewka zapłonowa jest wporządku...
Proszę o pomoc


Masy powinny byc przy:

1. alternatorze
2. za bezpiecznikami przy kierowcy
3. przy rozruszniku
4. przy łapie skrzyni biegów.

"ponieważ zeruje mi liczniki" - yyyy jakie liczniki?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: dreg35 » 14 maja 2015, 15:03

masa powinna być z aku w komorze silnika do śruby pod alternatorem trzymającej obudowę pompy wody w dieslu...
przy poduszce skrzyni biegów do nadwozia...
na lewym słupku "mniejsze" masy do odbiorników za skrzynką bezpieczników powyżej skrzynki...
drugi aku masę ma do nadwozia przy aku a prąd po przekaźniku wzbudzanym sygnałem z alternatora przez obwód wzbudzenia (kontrolka)...
zerowanie zegarów to może być i prąd niekoniecznie masa...
sprawdź aku w komorze silnika bo on powinien być rozruchowy...
benzyna czy diesel?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: bryan993 » 15 maja 2015, 6:31

Dziękuje za odpowiedzi! Problem rozwiązałem, już tłumaczę...

Moje autko to Caravella z 82 roku z przerobionym silnikiem 2.0 AGG 115 km z passata b4, jest to benzyna +LPG, liczniki - chodziło mi o prędkościomierz, obrotomierz, mam tam elektryczne wyświetlanie i w przypadku zwarcia od razu widzę kiedy nie ma iskry bo zeruje te liczniki.

Sprawa rozwiązana - okazały się dwa problemy: 1. Jeden z akumlatorów w układzie robił zwarcie ( stary grat) po wymianie wszystko śmiga elektrycznie.
2. Mechanik, który ostatnio robił mi rozrząd zamienił kable rozruchowe z kopułki do świec (3 na na 2 byla zamieniona)

Autko wyzdrowiało oby na dłuższą porę :D

Jeszcze potrzebowałbym waszej pomocy, bo nie mogę sobie poradzić ze znalezieniem rozwiązania problemu predkościomierza...
A mianowicie tutaj nie mam prędkosciomierza na linke, zamontowane w aucie było coś typu elektromagnesu zamontowanego przy mocowaniu jeden z półosi, i widzę ze było tam 6 impulsów na obrót oraz złącze 3-pinowe. Ale obecny elektromagnes jest zepsuty i nawet w sklepach nie potrafią mi znaleźć podobnego...

Może wy busowicze? :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: jajanko » 15 maja 2015, 8:27

bryan993 pisze:
Jeszcze potrzebowałbym waszej pomocy, bo nie mogę sobie poradzić ze znalezieniem rozwiązania problemu predkościomierza...
A mianowicie tutaj nie mam prędkosciomierza na linke, zamontowane w aucie było coś typu elektromagnesu zamontowanego przy mocowaniu jeden z półosi, i widzę ze było tam 6 impulsów na obrót oraz złącze 3-pinowe. Ale obecny elektromagnes jest zepsuty i nawet w sklepach nie potrafią mi znaleźć podobnego...

Może wy busowicze? :)


Masz 3 opcje:

1. Powrót do linki w kole i umieszczenie oryginalnego licznika gdzies w obudowie obecnego.
2. Jak na półosi to pewnie masz jakis DIY wykonany na podstawie koronki od ABS-u (patrz elektroda - duzo tego jest).
3. Wywal obecny licznik i wstaw jakis tani tablet z GPS-em i całoekranowym programem typu DigiHUD Speedometer (swietny bajer na lustrzanej folii naklejonej na szybe za konsolą)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: dreg35 » 15 maja 2015, 16:34

a 4 opcja również istnieje...
linka z koła do tego redukcja z linki na impulsator i impulsator i będzie wskazywać prędkościomierz od paska...
zobacz na zegary czy masz numer 919 czy 920...
ale raczej masz 919 skoro masz działający obrotomierz bo w 920 szedł już po canie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: jajanko » 15 maja 2015, 18:09

dreg35 pisze:a 4 opcja również istnieje...
linka z koła do tego redukcja z linki na impulsator i impulsator i będzie wskazywać prędkościomierz


opcja 5 - to samo co wyzej ale od fabrycznego tachometru w T3. Niektóre modele miały takie ustrojstwo montowane za licznikiem, tylko nie wiem jaka jest obecnie dostepnosc.

dreg35 pisze:skoro masz działający obrotomierz bo w 920 szedł już po canie...


No nie do konca sie zgodzę. Były 920 na linkę i były 920 na impulsatorze. Przelicznik ten sam ale inny producent licznika. Moge sie mylic, bo juz dokladnie nie pamietam, ale ten na lince był wyprodukowany przez firme Motometer, natomiast ten na impulsatorze przez VDO.
I one sie tez rozniły cała elektroniką. ten na lince byl prosty jak komstrukcja cepa, ten drugi juz skomplikowany, typowe przgrzewajace sie czipy Motoroli, silniczki sterujace licznikami i inne duperszwance. Wiem, bo sam przerabialem kiedys taki elektroniczny licznik na linkę w passacie B4.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: bryan993 » 16 maja 2015, 7:25

2. Jak na półosi to pewnie masz jakis DIY wykonany na podstawie koronki od ABS-u (patrz elektroda - duzo tego jest).

Wydaje mi się, że było coś w tym stylu kombinowane, zrobię zdjęcia i wstawię. Dodam również, że ten prędkościomierz nie musze mieć idealnie działający poprostu aby orientacyjnie wiedzieć prędkość :D

Opcja z Tabletem i programem, nie jest zła ale wtedy mam tylko prędkość, a wskaźnik paliwa i temperatury tez by się przydał. Co do opcji foli na szybę nigdy nie widziałem mógłbyś dodać coś wiecej?

a 4 opcja również istnieje...
linka z koła do tego redukcja z linki na impulsator i impulsator i będzie wskazywać prędkościomierz od paska...

Aktualnie nie jestem przekonany czy wgl mam tam linkę- czy nie została przypadkiem na stałe usunięta - sprawdzę.
Ale również szukałem tych reduktorów i albo nie znam nazwy takiego urządzenia albo naprawde miałem pecha i nie znalazłem...

Dziś, odpoczynek od busa więc będę wiecej na komputerze może coś uda się znaleźć z waszą pomocą oczywiście :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: jajanko » 16 maja 2015, 18:16

bryan993 pisze:
2. Jak na półosi to pewnie masz jakis DIY wykonany na podstawie koronki od ABS-u (patrz elektroda - duzo tego jest).

Wydaje mi się, że było coś w tym stylu kombinowane, zrobię zdjęcia i wstawię. Dodam również, że ten prędkościomierz nie musze mieć idealnie działający poprostu aby orientacyjnie wiedzieć prędkość :D

Opcja z Tabletem i programem, nie jest zła ale wtedy mam tylko prędkość, a wskaźnik paliwa i temperatury tez by się przydał. Co do opcji foli na szybę nigdy nie widziałem mógłbyś dodać coś wiecej?


To wygląda cos tak jak na tym zdjeciu.
http://ocdn.eu/images/pulscms/NGE7MDQsM ... 8178a8.jpg

Jak sie pewnie przyjrzałes konsola z licznikiem w T3 jest od strony szyby pod pewnym kątem. Powiedzmy sobie szczerze jest pod swietnym kątem by bez przeróbki kłasc na niej tablet z odpalonym licznikiem (np. na silikonowych padach do komórek). Na rysunku masz odbicie predkosci, ale jakies takie małe. Jak weżmiesz tablet 7 calowy a HudSpeedometer jest aplikacja całoekranowa to osiągniesz pod tym kątem super duze i czytelne odbicie wskazanie predkosci samochodu. Do odbicia stosujesz folie lustrzaną półprzeźroczystą albo nieprzeźroczystą. Naklejasz ja na szybę, gdzie tablet się odbija, czyli bezposrednio za konsolą na linii nieco powyzej wycieraczek.
Wskazania licznika są dobrze widoczne nawet w duzym sloncu, jesli wyswietlacz skonfigurujesz na wyswietlanie w ciemnych barwach: granatowy, zielony.

Trzeba tylko pamiętac, by odbicie (a zwlaszcza folia) nie znajdowala sie w linii oczu kierowcy, bo mozna oberwac mandacik od smutnych panów w niebieskich mundurkach.
bryan993 pisze:
a 4 opcja również istnieje...
linka z koła do tego redukcja z linki na impulsator i impulsator i będzie wskazywać prędkościomierz od paska...



Aktualnie nie jestem przekonany czy wgl mam tam linkę- czy nie została przypadkiem na stałe usunięta - sprawdzę.
Ale również szukałem tych reduktorów i albo nie znam nazwy takiego urządzenia albo naprawde miałem pecha i nie znalazłem...

Dziś, odpoczynek od busa więc będę wiecej na komputerze może coś uda się znaleźć z waszą pomocą oczywiście :)


To nie jest problem linki, bo ja mozna kupic. W tarczy kotwicznej lewego koła masz otwór w osi łozyska, przez ten otwór wprowadza sie wieloklin napędzany od dekielka linki i tego pewnie nie masz.
tu przykład jak to wygląda. http://allegro.pl/oslona-lozyska-dekiel ... 68974.html



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: dreg35 » 17 maja 2015, 6:05

Jajanko szkoda słów ... możesz się nie zgadzać...
po co mam myśleć o zegarach na linkę ... wtedy nie widzę problemu z podłączeniem...
podłączone do koła i chodzi... https://www.youtube.com/watch?v=EIARKzmZ90k
linka standard z koła do tego przykładowo http://www.yoyopart.com/oem/7165243/vw-7m0919149.html i brak nam wtedy tylko redukcji żeby linkę połączyć z impulsatorem...
a tachometr skąd niby miał napęd?

bryan993 więc może warto iść drogą napędu impulsatora z półosi...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: jajanko » 17 maja 2015, 9:39

dreg35 pisze:Jajanko szkoda słów ... możesz się nie zgadzać...
po co mam myśleć o zegarach na linkę ... wtedy nie widzę problemu z podłączeniem...
podłączone do koła i chodzi... https://www.youtube.com/watch?v=EIARKzmZ90k
linka standard z koła do tego przykładowo http://www.yoyopart.com/oem/7165243/vw-7m0919149.html i brak nam wtedy tylko redukcji żeby linkę połączyć z impulsatorem...
a tachometr skąd niby miał napęd?

bryan993 więc może warto iść drogą napędu impulsatora z półosi...


Mam wrazenie , zę odbierasz mnie jako agresora, który chce podwazyc Twoje zdanie, a tak nie jest.
Wiesz, dlaczego się nie zgadzam?
Od poczatku gdy wspomniałes o CANie cos mi sie nie zgadzało, ale teraz gdy pokazałes link z połaczenia silnika z licznikiem od B5 wszystko stalo sie jasne. Niedoczytałes posta bryan993 albo o czyms innym myślałes ;-)

Na linku do yotuba pokazałes licznik z passata B5 i faktycznie tam transmisja odbywa sie po CANie.
Sam bym to zapronował, a nawet rozszerzył propozycję o ELM-a na Bluetooth i połaczeniu tego wszystkiego z rzutem na szybę.
bryan993 miałby rozwiązanie kompleksowe: predkosc, obroty, temperatura silnika itp.

Ale my tu mówimy o silniku AGG i pasacie B4 :-) W B4 nie zaadaptujesz takiego licznika z B5 (inna komunikacja)

A w kwestii tachometru to wydaje mi się, że napęd miał z linki, ale tego nie zaprzeczyłem przeciez.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: bryan993 » 17 maja 2015, 16:41

Kurde chłopaki dzięki za pomoc na prawdę to doceniam, ale teraz do sedna bo problem od gadania się nie rozwiąże...

Dreg35 to co pokazałeś to prawdopodobnie jest to, tylko teraz czy akurat ten bedzie dobrze skalibrowany jezeli chodzi o moją pół oś, mam tam 6 magnesów zamontowanych na obrót. Niestety muszę teraz dwa dni poświęcić na studia bo nie nadarzam z wszystkim, także dopiero w środę przejdę się do znajomego który ma sklep i spróbujemy tą część dokładnie przestudiować.

Jajanko twoje rozwiązanie jest jak najbardziej możliwe i nawet praktyczne tylko teraz pytanie, zeby GPS byl dosc dokładny potrzebuję tez i porządnego tableta a jak narazie moje fundusze juz powoli się konczą bo teraz dochodzi rejestracja ubezpieczenie a juz 2,5 k włożyłem i dalej go dopieszczam.

Poszedłbym w stronę jeszcze jak zrobić redukcję z linki na impulsator? Znacie jakies sposoby albo gotowe patenty?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: jajanko » 17 maja 2015, 19:06

bryan993 pisze:pytanie, zeby GPS byl dosc dokładny potrzebuję tez i porządnego tableta


Dzisiaj juz nie ma takiego problemu z GPS-ami w tabletach jak niegdys. Wystarczy że GPS bedzie oparty na chipsecie SIRF STAR III a to dzisiaj norma w tabletach. Nie bierz innego barachła. Reszta to oprogramowanie i żeby się GPS widział z satelitą i będzie grało i buczało.
Ja testowałem Lark-a FreeMe 70.33 (sprzet z dolnej półki) za okolo 200 zeta. Zapierdzielało jak głupie. Konfrontowałem toto z licznikiem na lince, róznice były minimalne (-5%), a podejrzewam, że wynikały z wielkosci opon.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: bryan993 » 17 maja 2015, 19:16

dzięki, wezmę to pod uwagę - bo rozważę może zakup odrazu GPSa z mapami to tez mogloby byc nie głupie zamontować nad licznikiem ;) aczkolwiek miałem nadzieje na rozwiązanie mojego problemu ;/ nic musze cos kombinować dalej :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: dreg35 » 18 maja 2015, 5:00

jak podasz konkretnie jakie masz zegary który chcesz napędzić to będzie łatwiej i unikniemy niepotrzebnych dyskusji albo najprostsze rozwiązanie GPS i po sprawie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: bryan993 » 27 maja 2015, 13:55

Przepraszam, nie miałem wcześniej odpowiedniej ilości czasu aby się tym zająć, udostępniam zdjęcie zegarów
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... 1D83%21622
z tego co widzę jest to typ 919 i mam nadzieje ze tym razem juz uda się rozwiązać problem :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: dreg35 » 28 maja 2015, 18:17

poszło na priv...
takich nie podłączałem więc nie wiem na ile impulsator...

znalazłem po polsku więc wkleję już tu ...
1. Czujnik temperatury zewnętrznej
2. Czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym
3. Masa ze styku 31 przełącznika świateł
4. Reset MFA
5. Masa - jak w punkcie 3
6. Reset wskazań MFA
7. Sygnał prędkości auta z impulsatora
9. Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotki
11.+12V '+' z aku
12.+12V - zacisk 58b podświetlanie zegarów
13.+12V - zacisk 15 - plus po zapłonie
14. pusty
15.Do przełącznik MFA
16.Lampka kontrolna ładowania alternatora
17.Czujnik temperatury oleju
18.Kontrolka hamulca ręcznego lub pasów
19.Czujnik temperatury zewnętrznej
20.Kontrolka świec żarowych
21.Poziom paliwa wskaźnik
22.Kierunek lewy
23.Wskaznik temperatury płynu
24.Kierunek prawy
25.Kontrolka długich
26.Wskaznik spalania
27.Sygnal prędkości z impulsatora
28.pusty

a więc impulsator od B4 redukcja linki busa i zobaczysz jakąś prędkość... :lollol: :grin: :biggrin:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: bryan993 » 29 maja 2015, 9:27

Coz sprobuje i tego :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Masy w T3 Caravelle

Postautor: dreg35 » 29 maja 2015, 17:59

wskazania licznika to będą na pewno głupoty ale nie znam przełożenia ani przelicznika impulsatora...
impulsator w B4 napędzany jest z skrzyni więc ma swoje przełożenie i przelicznik a zegar swój przelicznik...
wydaje mi się że gdybyś zastosował impulsator o którym pisałem wcześniej byłoby ok...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Wyposażenie elektryczne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość