Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 15 lut 2016, 21:28

Edycja postu, podsumowanie wszystkich rozważań i opis w skrócie co trzeba po kolei zrobić - Dla potomnych :D
1. Co należy podłączyć:
-Pompę wtryskową
-Czujniki ciśnienia oleju (niskiego i wysokiego)
-Czujniki temperatury wody
-Czujnik poziomu płynu chłodzącego
-Przekaźnik do świec żarowych

2. Rozpoznanie kabli w komorze silnika
http://zapodaj.net/9f39c0d992e30.jpg.html - podwójny czarny (+ po zapłonie)
http://zapodaj.net/2a8fe0b917599.jpg.html – czujnik temperatury na zegary
http://zapodaj.net/333345ece4e54.jpg.html – czujniki ciśnienia oleju

Dodatkowo przy czerwonym (od podgrzewania kolektora ssącego w benzynie ok. 4mm2) jest jeszcze jeden czarny, który posłuży jako + po zapłonie do przekaźnika świec żarowych.

3. Podłączenie:
- Pompę wtryskową łączymy z podwójnym czarnym (+plus po zapłonie)
-Czujniki ciśnienia oleju – jeżeli mamy dwa to: czarno niebieski – do niskiego ciśnienia oleju, żółty do wysokiego ciśnienia (na podstawie filtra oleju). Jeżeli jeden to żółty do masy.
-Czujnik temperatury na zegary – żółto czerwony i brązowy masa. Czujnik na króćcu z tyłu głowicy.
-Czujnik poziomu płynu – tylko przedłużyć ewentualnie kable.

-Przekaźnik świec żarowych wg. Schematu download/file.php?id=3162&mode=view

4. Pozostaje poprowadzić przewód do zegarów na kontrolkę świec żarowych, można również zamontować dodatkowy przycisk grzania świec żarowych ale należy pamiętać aby włącznik był w stanie wytrzymać ok. 30 Amper.

5. Gdy ktoś ma również pompkę wymuszonego obiegu można ją podłączyć dodatkowo na włącznik – jak zrobić to fabrycznie nie mam pojęcia 

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2016, 18:29 przez bryan993, łącznie zmieniany 1 raz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Davids2580
Chorąży
Chorąży
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2015, 15:55
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: Davids2580 » 15 lut 2016, 22:33

Ja mialem oryginalnie 1.6d,potem 1.6benzyna/gaz,potem 1.8benzyna,teraz mam 1.9Mtdi i ci powiem ze nie ma wiekszych problemow z przekladka poniewaz nie ma zadnej elektroniki,a to co trzeba zrobic to juz napisales :mrgreen:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2147
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: dreg35 » 16 lut 2016, 5:46

bryan993 pisze:Cześć, ze względów finansowych nie stać mnie aby oddać swojego busa do mechaników i aktualnie ze wszystkim walczę sam, tak na szybko kupiłem busa bez silnika, w busie chodziła jednostka 1,9 wbx, następnie zakupiłem "prawdopodobnie" 1,6 TD JXa z całym osprzętem, jeszcze go nie włożyłem ale zamierzam zrobić to w ciągu tygodnia może dwóch i teraz rodzi się piękne pytanie jak podłączyć ten silnik pod wiązkę z benzyniaka, dodam że dostałem w zestawie również dwa przekaźniki (jutro sprawdzę numery seryjne).
Z tego co wiem to muszę podpiąć:
-pompę wtryskową
-czujnik ciśnienia oleju
-czujnik temperatury wody
- przekaźnik do grzania świec żarowych

Czy jestem w stanie zrobić to samodzielnie czy raczej odradzacie bawić się w to samemu?
Jesteśmy w stanie przedstawić temat w miarę prosto i tak na "chłopski rozum"? :hi:



Wszystkie czujniki temperatury i oleju to nie problem...
elektrozawór na pompie również...
pozostanie tylko przekaźnik świec żarowych ale było o tym na forum... tak dla przykładu ... viewtopic.php?f=14&t=1950&p=15359&hilit=przeka%C5%BAnik+%C5%9Bwiec+%C5%BCarowych#p15359
później kwestia kontrolki świec żarowych albo pociągniesz nowy przewód albo wykorzystasz coś np. obrotkę...
reasumują ... jak masz min. pojęcia i myślisz to spokojnie dasz radę przedłużyć kilka przewodów...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 16 lut 2016, 6:52

Dzięki za informację :)
Darek znalazłem już wcześniej ten schemat i nawet sobie go przerysowałem, tylko nie wiem jednej rzeczy bo kontrolki czujników powinny z przodu reagować i wtedy myślałem, że w całą wiązkę elektryczną powinienem je jakoś wpiąć...

Tak uogólniając, mając ten przekaźnik to z instalacji elektrycznej podpinam, zapłon, zasilanie oraz sygnał z rozrusznika natomiast czujniki oraz resztę dorabiam, i dobrze rozumiejąc mam wyjście plusowe do świec, i puszczając to podłączenie montuje sobie diodę, która będzie świecić i pokazywać kiedy świece już są zagrzane tak?

Dopinam również podłączenie do czujnika temperatury, i teraz co z czujnikiem oleju i czy wtedy muszę znaleźć poszczególne wtyki ze starej instalacji?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2147
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: dreg35 » 16 lut 2016, 19:24

bryan993 pisze:Dzięki za informację :)
Darek znalazłem już wcześniej ten schemat i nawet sobie go przerysowałem, tylko nie wiem jednej rzeczy bo kontrolki czujników powinny z przodu reagować i wtedy myślałem, że w całą wiązkę elektryczną powinienem je jakoś wpiąć...

Tak uogólniając, mając ten przekaźnik to z instalacji elektrycznej podpinam, zapłon, zasilanie oraz sygnał z rozrusznika natomiast czujniki oraz resztę dorabiam, i dobrze rozumiejąc mam wyjście plusowe do świec, i puszczając to podłączenie montuje sobie diodę, która będzie świecić i pokazywać kiedy świece już są zagrzane tak?

Dopinam również podłączenie do czujnika temperatury, i teraz co z czujnikiem oleju i czy wtedy muszę znaleźć poszczególne wtyki ze starej instalacji?


czujniki oleju miałeś 2 i będziesz miał 2 więc tylko przedłużyć kable...
temp na zegary była i zostanie
temp. do przekaźnika do poprowadzenia
"zapłon" na przekaźnik ten sam co na zawór elektromagnetyczny i miałeś go na cewce...
dioda ma wyjście z przekaźnika i możesz wykorzystać w wiązce głównej przewód do obrotki bo pewnie będzie więc tylko przełożyć przy wtyczce zegarów...
zostanie tylko pompka obiegu cieczy elektryczna jeśli chcesz ją podłączać...


albo zakup tą część wiązki w komorze do silnika JX...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 16 lut 2016, 19:37

Wygląda na to że w miarę da się to ogarnąć, mam już notki i narysowane schematy :) Dzięki wielkie za te informacje :)
Pompke wymuszonego obiegu również mam i mówisz że trzeba by dokupić część wiązki do uruchomienia tej pompki?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2147
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: dreg35 » 16 lut 2016, 19:44

bryan993 pisze:Wygląda na to że w miarę da się to ogarnąć, mam już notki i narysowane schematy :) Dzięki wielkie za te informacje :)
Pompke wymuszonego obiegu również mam i mówisz że trzeba by dokupić część wiązki do uruchomienia tej pompki?


jak kupować to całą wiązkę silnika JX a jak dorabiać to wszystko...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1628
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: wezuwiusz3 » 16 lut 2016, 20:28

dreg35 pisze:
bryan993 pisze:Wygląda na to że w miarę da się to ogarnąć, mam już notki i narysowane schematy :) Dzięki wielkie za te informacje :)
Pompke wymuszonego obiegu również mam i mówisz że trzeba by dokupić część wiązki do uruchomienia tej pompki?


jak kupować to całą wiązkę silnika JX a jak dorabiać to wszystko...


Lepiej dokupić i mieć na orginalnych pinach niż kombinowac i sie wk...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 16 lut 2016, 20:51

Macie Panowie na sprzedaż taką wiązkę?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2147
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: dreg35 » 17 lut 2016, 5:43

bryan993 pisze:Macie Panowie na sprzedaż taką wiązkę?



mam...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 17 lut 2016, 21:17

Wracając do tematu i podsumowując:
Mam przekaźnik http://zapodaj.net/5692243e8955c.jpg.html
I tutaj do tego już mam schematy podłączenia itp. wszystko gra.

Uzupełniając są 3 czujniki temperatury:
1. Bezpośrednio na głowicy - z męską złączką
2. Na króćcu wchodzącym do głowicy - z złączką mhmm taką nasadką okrągłą...
3. Na króćcu wychodzącym z głowicy - również ze złączką okrogłą...

Moje pytanie który czujnik do czego podłączam? :)

I drugie pytanie mam ze starej wiązki jakiś przekaźnik najprawdopodobniej rozłączający
taki : http://zapodaj.net/219ec6bb0cb25.jpg.html
Są do niego podpięte dwa kabelki czy to odpowiada za pompkę dodatkowego obiegu?
Jeżeli nie to co z tą pompką?

Pozdrawiam!



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1628
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: wezuwiusz3 » 17 lut 2016, 23:25

No tak....po kolei.Do podłączenia pompki musisz miec króciec od wody z dwoma czójnikami,montowany z tyłu głowicy.
Z tyłu głowicy od strony puszki z przekażnikiem świec żarowych,masz czójnik na konektorek damski od niskiego ciśnienia oleju -kabel niebiesko czarny.
W króćcu od wody jest czójnik od grzania świec żarowych.kabel żółto czerwony
Z boku głowicy za pompą,masz czójnik temp.wody kabel niebiesko biały.
Na głowiczce od filtra oleju kabel biały -wysokie ciśnienie oleju.
Jaki kabel jest od czójnika temp.pompki nie wiem,bo sam go nie mam.Pompkę mam nie podłączoną,będę robił włącznik z kabiny.Z resztą grzanie świec też mam przerobione i świece grzeję z kabiny pomijając przekażnik.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2147
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: dreg35 » 18 lut 2016, 6:20

kolory są ale przy wiązce ori a i tak mogą się różnić rocznikowo... pompka -czujnik czerwono brązowy ...
czujnik z tyłu głowicy może być na jeden czujnik a boczny na 2 i tam powinien być czujnik do załączania pompki w wystającą męską końcówką jeśli starego typu a jeśli nowego to przeważnie brąz...
czujnik wskazań temp. na zegary i czujnik na przekaźnik to takie same czujniki więc bez różnicy który gdzie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 18 lut 2016, 7:44

Oki rozumiem, tylko teraz sam się zamotałem i albo jestem ślepy albo coś jest nie tak z moim silnikiem...
http://zapodaj.net/a0c2392965dc3.jpg.html - jeżeli dobrze rozumiem to na trzonie chłodniczki powinien być czujnik cisnienia a ja mam przewód do turbo...
http://zapodaj.net/08f05ca702e8d.jpg.html z boku głowicy są te dwa czujniki i jeżeli ogarniam to ten przy króćcu to temperatura wody i ta temperatura idzie do mojego przekaźnika? Natomiast ten z męskim pinem to czujnik niskiego cisnienia oleju?
[url]
http://zapodaj.net/151e2ffdfe1e7.jpg.html[/url] Tutaj jest czujnik temperatury cieczy wychodzącej z silnika i ten czujnik podłączam do kontorlki na zegarach tak?

Poprawcie mnie, ale nie znajduję żadnego więcej czujnika :(

Oraz elektrozawór pompy powinien być podłączony do zapłonu?

Edit:
Co do pompki to tutaj widzę, że nie mam tego czujnika... najlepiej będzie zrobić załączanie zdalne? w sensie w kabinie sobie ją włączać przy wysokich temperaturach?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1628
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: wezuwiusz3 » 18 lut 2016, 16:29

Pyt 1 .Masz kopółkę od wolnossącego silnika bez turbo z jednym wyjściem na czójnik.To jest czójnik od wysokiego ciśnienia np.jak by odmę Ci zatkało.Ważniejszy jest ten w głowicy z męskim konektorkiem.
Pyt 2 Tutaj masz właśnie ten czójnik niskiego cisnienia o którym napisałem w p.1 i króciec od wody z czójnikiem tem pod zegar .
Tu można założyć np.króciec który ma 2 takie czójniki i ten drógi czójnik bedzie do pompki.U Ciebie jednak jest z jednym czójnikiem.
Pyt 3 Za pompą wtryskową masz króciec z czójnikiem od grzania świec żarowych.Tu też możesz założyć króciec z dwoma czójnikami ,o którym wspomniałem w p.2.,jednak u Ciebie jest z jednym który odpowiada za to czy przekażnik włączy Ci grzanie świec ,czy nie .W zalezności od sprawności przekażnika świec żarowych. :grin:
Pozwól że coś Ci doradzę.
Przewód na kopółkę wysokiego ciśnienia oleju na filtrze....Olać.....
Czójnik od załączania pompki ....Olać.....
Podłączyć czójnik niskiego ciśnienia w głowicy i czójnik od tem wody zaraz pod nim na króćcu.
Pompkę elektryczną przerób na przełącznik w kabinie.Pompka wody była częstą przyczyną palenia się busów.
Dorób dodatkowo włącznik grzanie świec z kabiny w razie W .Przekażniki lubią wariować,a przy załadowanym samochodzie to......



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 18 lut 2016, 18:00

Możesz rozszeżyć temat jeżeli chodzi o dodatkowe grzanie świec w razie w.? Jak mógłbym to dorobić, oraz o co chodzi że jeżeli samochód będzie załadowany to... co? :D

Podobają mi się twoje rozwiązania :) takie zastosuję :)

Wezuwiusz a co z elektrozaworem na pompie paliwa?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2147
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: dreg35 » 18 lut 2016, 21:13

ciekawe... też poczytam bo nie kumam...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1065
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: magnum » 18 lut 2016, 21:35

Skąd bierzesz materiał do tych ciekawostek :shock:
Nawet najnowsze sterowniki ,nie są w stanie ogarnąć twoich
zachcianek z grzaniem świec, (przy winie) :lollol:
A dalej jak w dowcipie o blondynach,olej to . To olałam :lollol:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1628
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: wezuwiusz3 » 18 lut 2016, 21:49

Jak załadujesz busa i klęknie Ci przekażnik to sam sie dowiesz,a jak ja mam podłączone ,to na zielono w schemacie.
Na czerwono zaznaczone słupki od podstawy ,a na niebiesko bezpiecznik.
Gerard ,ja Cie też olewam. :beee:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1065
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: magnum » 18 lut 2016, 21:59

Odzywaj się chamie , bo na ciebie to nawet uryny szkoda :aikido:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 18 lut 2016, 22:16

Wezuwiusz, bardzo ciekawe rozwiązanie aczkolwiek nie wiem o jakim bezpieczniku mówisz i o jakich słupkach?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2147
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: dreg35 » 19 lut 2016, 5:49

wezuwiusz3 pisze:Jak załadujesz busa i klęknie Ci przekażnik to sam sie dowiesz,a jak ja mam podłączone ,to na zielono w schemacie.
Na czerwono zaznaczone słupki od podstawy ,a na niebiesko bezpiecznik.
Gerard ,ja Cie też olewam. :beee:


to po co przekaźnik skoro masz włącznik który wytrzyma min.40A...

"Wezuwiusz, bardzo ciekawe rozwiązanie aczkolwiek nie wiem o jakim bezpieczniku mówisz i o jakich słupkach?"
na podstawie przekaźnika świec żarowych jest bezpiecznik od zasilania świec żarowych 40A lub 50A a słupki to gwinty bo bezpiecznik jest sama blaszką...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 19 lut 2016, 7:59

Rozumiem ze z 87 podłączone są dodatkowo świece przez przełącznik (20 Amper wystarczy?) oraz bezpiecznik ?
Wszystko prawie jasne, tylko co z elektrozaworem na pompie? :D



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1628
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: wezuwiusz3 » 19 lut 2016, 15:55

dreg35 pisze:
wezuwiusz3 pisze:Jak załadujesz busa i klęknie Ci przekażnik to sam sie dowiesz,a jak ja mam podłączone ,to na zielono w schemacie.
Na czerwono zaznaczone słupki od podstawy ,a na niebiesko bezpiecznik.
Gerard ,ja Cie też olewam. :beee:


to po co przekaźnik skoro masz włącznik który wytrzyma min.40A...

"Wezuwiusz, bardzo ciekawe rozwiązanie aczkolwiek nie wiem o jakim bezpieczniku mówisz i o jakich słupkach?"
na podstawie przekaźnika świec żarowych jest bezpiecznik od zasilania świec żarowych 40A lub 50A a słupki to gwinty bo bezpiecznik jest sama blaszką...


Na to mam podłaczone pod przekażnik,poniewąż go nie likwiduję.Normalnie jak włączę zapłon ,to przez przekażnik też dam rady podgrzać świece.Dorobiłem dodatkowo ostre palenie,ponieważ eliminuje mi to kłopot z odpaleniem zimnego silnika np.z rana w zimie,gdzie zamiast 3 razy grzać świece,przytrzymam i raz grzeję,Na dodatek pamietasz jak czasami pisałem że mam kłopot z tymi przekażnikami.Teraz mam spokój.
Słupki dobrze skojarzyłeś ,chodziło właśnie o te podsady nagwintowane do których jest podłączony bezpiecznik.
Brajan,podciągnij kabel + który idzie na cewkę zapłonową _w benzyniaku)do elektrozaworu.
Słupki masz na podstawie do przekażnika świec żarowych.Nie mam aktualnie zdjęcia ,może ktoś z chłopaków pomoże.Morze wreszcie Gerard się czymś wykaże.
A Ty Gerard,nie pamietam,żebyśmy razem świnie paśli ,że nazywasz mnie chamem.Cham to potoczna nazwa chłopa pańszczyżnianego. :club:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Przerobienie wiązki pod JX z benzyny

Postautor: bryan993 » 19 lut 2016, 16:57

Dobra Panowie, w przyszłym tygodniu łącze wszystko, zobaczymy czy nic się nie spali :D Życzcie powodzenia :)
Dziękuje za rozjaśnienie sprawy, jak już wszystko się uda, to opiszę w skrócie co i jak dla potomnych, tutaj i na moim blogu również :)

Trzymajcie się!



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Wyposażenie elektryczne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość