Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 02 mar 2016, 16:54

Witam, ponownie, jako że zabieram się za ukończenie mojego silnika i temat przerobienia wiązki już znam teraz tylko muszę dojść które to które przewody i tutaj proszę o pomoc :)
http://zapodaj.net/9f39c0d992e30.jpg.html
9f39c0d992e30.jpg


http://zapodaj.net/2a8fe0b917599.jpg.html
2a8fe0b917599.jpg


http://zapodaj.net/4cfaba7392ce0.jpg.html
4cfaba7392ce0.jpg


http://zapodaj.net/50212f42adeb2.jpg.html
50212f42adeb2.jpg


http://zapodaj.net/333345ece4e54.jpg.html
333345ece4e54.jpg


Tu jest kilka zdjęci i zacznę od tego co wiem, od strony rozrusznika mam wiązkę którą łącze do alternatora, oraz przewód wzbudzenia, to bezpośrednio idzie do rozrusznika i czerwono-czarny przewód jako sygnał start do rozrusznika. Jeżeli się mylę poprawcie mnie :)

Dalej rozpoznałem, czujnik poziomu płynu chłodzącego oraz czerwony zapłon i przy zapłonie jest czarny przewód z wtyczką okrągłą (może to być czujnik temp.?)

Dalej mam zielony przewód zakończony wsuwka...
Jedną wsuwkę z dwoma czarnymi (cieńszym i grubszym)
Żółty z czerwonym paskiem razem z brązowym zakończone wsuwkami...
Wtyczkę fioletowy z czarnym paskiem i czarny...
Czarny z niebieskim paskiem i zółty......


Pomożecie rozszyfrować które jest które? Z racji tego że przerabiam wiązkę z wbx na JX potrzebuję tutaj dowiedzieć się który to czujnik temperatury, czujnik ciśnienia niskiego ciśnienia oleju, oraz który przewód może posłużyć do elektrozaworu na pompę i który to tzw. obrotka?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: wezuwiusz3 » 02 mar 2016, 17:24

Musisz sobie posprawdzać prubówką .Podłączaj po kolei kable i sprawdzaj.Na odległość nikt Ci nie pomoże podłączyć tych kabli.
A licznik masz zmieniony??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 02 mar 2016, 21:04

Licznik standardowy z zegarem, bez obrotomierza :)
Może jednak ktoś ogarnia chociaż od czego były? niektóre :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1068
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: magnum » 02 mar 2016, 21:28

No to bedzie tak,po kolei jak na fotkach
1. Czarny + po stacyjce (na elektrozawór na pompe), zielony przychodził z modułu zapłonowego
2. żółto czerwony wskażnik temp.płynu , brązowy masa -
3. Ta smieszna kostka jest od ciśnienia oleju(powinny byc tam dwa przewody )
czerwony z paskiem prawdopodobnie był od podgrzewania kolektora ssacego
4. oczka na cewke rozrusznika i alternator, niebieski wzbudzenie
5. żółty i czarny z niebieskim ciśnienie oleju


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 02 mar 2016, 21:39

Wielkie dzięki Magnum! Tak dla uściślenia :
1. Tam są dwa czarne połączone w jedno - tak zostawić jak jest i podłączyć na pompę?
3 i 5. u siebie mam tylko czujnik niskiego ciśnienia oleju - więc który z tych przewodów powinienem podpiąć?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2359
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: dreg35 » 03 mar 2016, 5:48

bryan993 pisze:Wielkie dzięki Magnum! Tak dla uściślenia :
1. Tam są dwa czarne połączone w jedno - tak zostawić jak jest i podłączyć na pompę?
3 i 5. u siebie mam tylko czujnik niskiego ciśnienia oleju - więc który z tych przewodów powinienem podpiąć?


1.-możesz zostawić dwa ...
3 i 5.-to zależy od zegarów ... jeśli masz kontrolkę oleju migającą to musisz podłączy 2 a jeśli nie to tylko 1 od niskiego ciśnienia


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 03 mar 2016, 14:46

Darku a jak rozpoznać tą kontrolkę oleju? I wtedy wszystkie 4 przewody w jedną złączkę?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1068
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: magnum » 03 mar 2016, 19:07

Czarny z niebieskim -cz oleju w głowicy
żólty do masy
Czarny -elekt.pompy wtryskowej


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 07 mar 2016, 19:00

Dziękuje za pomoc ! Wszystko przygotowane czekam tylko na ostatnie szlify w komorze silnika i uruchamiam na koniec tygodnia!

Pozdrawiam :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 16 mar 2016, 17:59

Hej odkopuje temat, gdyż Darek miał rację i mam kontrolkę migającą,
Na razie podłączyłem czarny z niebieskim do czujnika, żółty do masy i kontrolka miga

Tak dla pewności z tamtej kostki dziwnej muszę czarny z fioletowym podłączyć do czujnika a czarny do masy tak? Jeżeli się mylę to poprawcie proszę...

Kolejna dziwna sytuacja, Wyjście L z przekaźnika po zmierzeniu daje mi jakies 0,7 V podczas grzania świec... czy to oznacza że przekaźnik do dupy?

I ostatnie pytanie chciałem wykorzystać gruby czerwony przewód zakończony żółtą wtyczką jako + po zapłonie ale niestety nie ma na nim plusa po zapłonie, był obok niego jakiś cienki czarny i tam był + po zapłonie - narazie połączyłem dwa w jedno ale nie wiem czy tak może być?

Jeżeli tamten czerwony (na oko fi 4mm) nie jest potrzebny to mogę go wykorzystać jako dodatkowe grzanie świec na przycisk?

Pozdrawiam



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2359
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: dreg35 » 17 mar 2016, 5:19

Gerard już Ci odpisał...

"1. Czarny + po stacyjce (na elektrozawór na pompe), zielony przychodził z modułu zapłonowego
2. żółto czerwony wskażnik temp.płynu , brązowy masa -
3. Ta smieszna kostka jest od ciśnienia oleju(powinny byc tam dwa przewody )
czerwony z paskiem prawdopodobnie był od podgrzewania kolektora ssacego
4. oczka na cewke rozrusznika i alternator, niebieski wzbudzenie
5. żółty i czarny z niebieskim ciśnienie oleju"

"L" to kontrolka świec żarowych więc
dla wszystkiego przypomnę podłączenie przekaźnika świec żarowych
L-kontrolka
T-czujnik temperatury
50-rozrusznik
85-masa
86-zasilanie po zapłonie
87-do świec
30-stałe zasilanie


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 17 mar 2016, 11:09

Wczoraj już udało mi się go odpalić ale muszę dokończyć koniecznie tą elektryke...
Podłączenie już mam, teraz tylko pytania dotyczące sprawności tego wszystkiego...

Przekręcam zapłon czekam chwilę (jeszcze nie mam kontrolki) a wiem ze przekaźnik już cyknął i rozrusznik postanawia wtedy nie kręcić...
Za chwilę jeszcze raz i przed cyknięciem przekaźnika rozrusznik kręci...

Czy ma to coś wspólnego z przekaźnikiem czy to już wysiadający rozrusznik?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2359
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: dreg35 » 18 mar 2016, 5:41

coś skopałeś w wiązce albo prądu brak dla rozrusznika po zgaśnięciu świec... :grin:
sygnał z stacyjki do rozrusznika idzie bezpośrednio i tylko odszczep idzie na przekaźnik pod styk 50 przewodem czerwono-czarnym...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: wezuwiusz3 » 18 mar 2016, 21:16

Według mnie to wygląda na to ,że kabel co ma iść na świece żarowe ,dałeś na rozrusznik.
W zdjęciach które Ci zapodałem wcześniej miałeś wszystko wyjaśnione jak łączyć.
Jeszcze raz wszystko pomału przeanalizuj ,bo spalisz samochód.To nie jest aż tak trudne,a sam też nie jestem elektrykiem samochodowym.
Pomału ,na spokojnie,a na pewno sobie poradzisz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 20 mar 2016, 10:38

Po przeanalizowaniu wszystkiego wyglada na to że, tak jak Darek mówi po zagrzaniu świec (wszystkie sprawne) brakuje chwilowo prądu na rozruch - aku troche stary już tam narazie mam... ale w kazdym razie działa...

Podłączyłem już wszystkie czujniczki i jest dobrze, wymieniłem przekaźnik ponieważ nie dawał sygnału świetlnego...

Co do przewodów czujników zauważyłem prostą i logiczną zależność te które są dwukolorowe idą do czunika, natomiast jednokolorowe to ich masy :D

Natomiast nie rozwikłałem zagadki jeżeli chodzi o plus po zapłonie, dwa przewody w jednej obudowie czerwony fi 4mm i czarny 0,5 mm - czarny daje plus po zapłonie a czerowny nie zyje jeszcze to posprawdzam ale byłem pewny że czerowny ma dać plus po zapłonie...

Aktualnie walcze z wtryskami, i nie wiem czy przypadkiem pompa ma nieszczelność... także jeden silnik a wszystkiego człowiek doświadczy :D



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: wezuwiusz3 » 20 mar 2016, 13:40

No ale napisałeś że jak przekażnik rozłączy to nie ma prądu na rozrusznik,a jak jeszcze raz włączysz i przekręcisz rozruch zanim przekażnik rozłączy ,to rozrusznik kręci.
Sprawdż lepiej czy po rozłączeniu przekażnika prąd nadal nie płynie na świece.
Prąd morze płynąć na świece po zgaszeniu kontrolki,ale jak przekażnik rozłączy ,tego prądu na świece nie powinno być.
Aku nawet jak by był padnięty,to dał by radę wybijać bendix .Musiał byś mieć już totalnie zajechany akumulator,żeby nie zważył cewki elektromagnesu,ale na takim aku nawet po ładowaniu już byś nie mógł odpalić.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Rozpoznanie kabli w komorze silnika

Postautor: bryan993 » 20 mar 2016, 19:51

Ok posprawdzam to wszystko jeszcze :) dzięki za pomoc!



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Wyposażenie elektryczne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość