Ratujcie!

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Ratujcie!

Postautor: bryan993 » 26 mar 2016, 12:55

Cześć, jako że moje próby przerobienia wiązki narazie się nie powiodły to teraz szukam ratunku...

Otóż nie mam prądu po zapłonie - przez co nie działa mi elektrozawór na pompie oraz przekaźnik świec żarowych...

Pierwszy raz jak podłączyłem wszystko działało, potem oddałem wtryski do regeneracji i podłączyłem jak się okazuje błednie czujnik cisnienia oleju (wczesniej miałem podłączony niebiesko czarny do czujnika i żółty do masy) jako że czytając tutaj wszystkich rady na logikę wpadłem aby podpiąć te drugie przewody pod ten sam czujnik... i tak też zrobiłem przewody od czujnika drugiego podłączyłem do tego wcześniejszego (mam tylko jeden czujnik cisnienia oleju)

A dalej już wszystko znacie nie wiem co się dzieje, przekaźnik w komorze silnika juz dwa nowe zakupiłem i chwilę prądy się pojawiają potem znikają i dupa...

Czy jest coś jeszcze odpowiedzialnego za sygnał po stacyjce? Gdzie szukać dalej problemu bo nie wierzę aby kolejny raz spaliły się przekaźniki w komorze silnika (jest do 40 Amper)...


Pomocy!



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1800
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ratujcie!

Postautor: wezuwiusz3 » 26 mar 2016, 21:51

Przekażniki się tak łatwo nie palą,tylko możesz mieć gdzieś w wiązce przerwany kabel.Sprawdż szczególnie przy samych konektorkach przy kostce przekażnika.Pamiętam że ja też z tym długo walczyłem,zanim znalazłem złamany przy końcu właśnie konektorek,a trzymał się na osłonce kabla.Tak samo było,że raz łączył przekażnik a raz nie ,w zależności jak się ustawił kabel.
Przekażnik jak będzie walnięty ,to poznasz to po przypalonym spodzie i ruszającej się konektorku żeńskim na przekażniku.
Najczęściej jak nie ma dobrego styku to lubi tam smażyć.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Ratujcie!

Postautor: bryan993 » 27 mar 2016, 9:03

Końcówki raczej są ok ;/ dziwna sprawa bo czasem mi się pojawiało coś ale teraz nie mogę uzyskać prawie żadnego napięcia...

Myślałem może ze kostka stacyjki ale zwarłem na krótko na zapłonie (wychodzą tam dwa czarne przewody) i zapalają mi się kontrolki na desce rozdzielczej ale za nic nie mam już prądu na przekaźniku i elektrozaworze z tyłu...

Pytanie teoretyczne czy kontrolka oleju mogła się spalić i ma z tym coś wspólnego? Czy może jakiś przekaźnik jeszcze w skrzynce bezpieczników ma coś do powiedzenia?

Zgłupiałem już bo ten przekaźnik w komorze silnika raczej za to nie odpowiada bo nawet te przewody nie są z niego tylko wygląda jakby bezpośrednio od przodu szły...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Ratujcie!

Postautor: bryan993 » 28 mar 2016, 10:59

Ma ktoś jakiś pomysł? Bo jedyne co mi pozostaje to pociągnąć nowy kabel ze stacyjki tylko czy mogę takie coś wykonać? Robił juz ktoś coś takiego?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Ratujcie!

Postautor: magnum » 28 mar 2016, 11:11

Prąd ze stacyjki idzie na skrzynke bezpieczników i dopiero stamtąd do tyłu, posprawdzaj piny od tyłu w skrzynce


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1800
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ratujcie!

Postautor: wezuwiusz3 » 28 mar 2016, 12:01

A na ostro jak zewrzesz na rozruszniku ,to obraca??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Ratujcie!

Postautor: bryan993 » 28 mar 2016, 12:49

Krecac nawet stacyjką rozrusznik obraca... Tylko prad po zapłonie na przekaźnik swiec i elektrozawór pompy zniknoł :( jutro wymienie kostke stacyjki ale szczerze wątpie by to była ona ... Dziwne to moze ale poprostu zgłupiałem bo chwile wczesniej wszystko dzialało...

Edit: biorę się za rozbiórkę skrzynki bezpieczników może coś się tam wydażyło



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Ratujcie!

Postautor: bryan993 » 28 mar 2016, 15:13

Ok, temat prawie zamknięty :) przepalone styki na skrzynce od bezpieczników.
Co do tematu nie kręcenia rozrusznika to wina leży po stronie akumulatora...

Jedynie nie ogarniam czemu kontrolka z przekaźnika nie chce mi się zapalać bo jak dotąd jeszcze nie udało mi się jej zapalić...

Teraz kwestia odpalania i podawania paliwa oraz wtrysków... ale to już chyba mechanik musi mnie poratować gdyż na wolnych obrotach gaśnie a są założone nowe wtryski :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Ratujcie!

Postautor: Arka1 » 28 mar 2016, 18:04

W sprawie wolnych obrotów - zadzwoń - 797 384613



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Ratujcie!

Postautor: magnum » 28 mar 2016, 22:38

To że nie ma wolnych obrotów ,to być może się zapowietrza ?
mało paliwa/nieszczenosc na przewodach


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1800
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ratujcie!

Postautor: wezuwiusz3 » 28 mar 2016, 22:42

Jeżeli masz główną wiązkę z benzyny,to nie masz tam kabla podciagniętego pod kontrolkę od świec żarowych (chyba że dołożyłeś kabel)
W schemacie w jednym z Twoich postów masz z którego pinu idzie kabel na kontrolkę.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Ratujcie!

Postautor: bryan993 » 01 kwie 2016, 18:41

Dziękuje Panowie za pomoc! Dziś już wszystko śmiga! I nawet kontrolka cisnienia oleju działa ;) wolne pbroty byly przez zapowoetrzający się układ paliwa...
Jeszcze dobrze wyregulowac zapłon na pompie i bedzie grało :)
Teraz sprawa papierów i wbicia w dowód innego silnika :) oby diagności byli pomocni



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1800
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ratujcie!

Postautor: wezuwiusz3 » 01 kwie 2016, 20:05

bryan993 pisze:Dziękuje Panowie za pomoc! Dziś już wszystko śmiga! I nawet kontrolka cisnienia oleju działa ;) wolne pbroty byly przez zapowoetrzający się układ paliwa...
Jeszcze dobrze wyregulowac zapłon na pompie i bedzie grało :)
Teraz sprawa papierów i wbicia w dowód innego silnika :) oby diagności byli pomocni


Silnik jest częścią wymienną(przynajmniej jeszcze)tak jak każdy inny podzespół w samochodzie.Musi sie zgadzać tylko buda z VIN.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Ratujcie!

Postautor: bryan993 » 01 kwie 2016, 20:14

A co jezeli chce w dowodzie mieć wbite?(orginalnie 1,9 benzyna teraz 1,6 diesel) To musi diagnosta tylko zaznaczyc jakie dane podac tak?

A tak wgl nie mam blaszki z nr vin na bocznym slupku drzwi, wiec musi byc pod spodem tylko tak?:)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ratujcie!

Postautor: dreg35 » 02 kwie 2016, 5:11

bryan993 pisze:A co jezeli chce w dowodzie mieć wbite?(orginalnie 1,9 benzyna teraz 1,6 diesel) To musi diagnosta tylko zaznaczyc jakie dane podac tak?

A tak wgl nie mam blaszki z nr vin na bocznym slupku drzwi, wiec musi byc pod spodem tylko tak?:)


zgłoś do diagnosty zmianę silnika a reszta to jego problem co i jak zrobić...
tabliczka na prawym słupku jest obowiązkowa i diagnosta powinien skierować Cię do wydziału komunikacji celem uzyskania skierowania na zastępczą...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bryan993
Porucznik
Porucznik
Posty: 80
Rejestracja: 24 sie 2014, 1:00
Gender: None specified - None specified

Re: Ratujcie!

Postautor: bryan993 » 02 kwie 2016, 7:12

Dziękuje!



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Wyposażenie elektryczne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość