KLAKSON

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
puchatek
Porucznik
Porucznik
Posty: 106
Rejestracja: 16 cze 2010, 6:46
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

KLAKSON

Postautor: puchatek » 10 wrz 2010, 14:27

Mam problem z klaksonem
wcześniej pojawiały się problemy z klaksonem - dawał sygnał ale tylko na chwilę, po czym długo odezwać się nei chciał
problemy znikały gdy odpięłem włącznik klaksonu i założyłem na nowo
niestety teraz klakson padł kompletnie - kupiłem oczywiście nowy bo pomyślałem, że tamten już ducha wyzionął
podłączam i ... cisza
zmierzyłem napięcie - pomiędzy kablami do klaksonu jest napięcie, na konektorach do włącznika również, bezpiecznik chyba ok, czyżby masa? gdzie szukać połączenia masy dla klaksonu (tj wiem gdzie jest konektor brązowego kabla pod kolumną kierownicy, ale gdzie on tam później dalej wędruje ?

aha i jeszcze jeden może mało ważny ale szczegół - kiedy mierzę napięcie na konektorach włącznika klaksonu jest ok, kiedy je zewrę i po rozwarciu znowu mierzę napięcie jest jakby mniejsze - tak jakby się odbudowywało - może to tylko wina klasy mojego miernika ale dwukrotnie sprawdzałem i dwukrotnie się tak działo



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: KLAKSON

Postautor: t90 » 10 wrz 2010, 14:34

Możesz mieć wytarty taką miedzianą blaszkę. Jak zdejmiesz kierownika, zobaczysz że "od spodu" jest miedziany pierścień. Natomiast na włączniku zespolonym jest miedziana, odstająca blaszka. Żeby klakson działał, jedno musi drugiego stykać, natomiast zdarza się, że ta blaszka jest wytarta. Sprawdź, podegnij itd.

Kabelki od klaksonu znajdziesz pod włącznikiem klaksonu. Zdaje się, że jak je odepniesz i dotkniesz konektorem kolumny kierownicy, to klakson powinien zadziałać. Ale tego pewny nie jestem. Wogóle, odnoszę wrażenie że klakson jest sterowany masą ... (???)



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
puchatek
Porucznik
Porucznik
Posty: 106
Rejestracja: 16 cze 2010, 6:46
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: KLAKSON

Postautor: puchatek » 10 wrz 2010, 14:57

wiem gdzie są konektory - ta blaszka i pierściń pod kierownicą to się własnie domyśliłem, że od klaksonu jednak - gdyby coś na tej drodze nie stykało to chyba nie byłoby napięcia na tych połączeniach włącznika klaksonu - tylko ten zanik i powolne odbudowywanie mnie nurtuje



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
puchatek
Porucznik
Porucznik
Posty: 106
Rejestracja: 16 cze 2010, 6:46
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: KLAKSON

Postautor: puchatek » 11 wrz 2010, 18:10

sprawdziłem napięcie jeszcze raz na tych przewodach - się okazało, że jeden z nich nie był podłączony do kolumny kierownicy poprawnie, czasami był uziemiony, czasami nie stąd te hocki klocki z odbudowywującym się nnapięciem - wypięcie klipsa i wyczyszczenie pod nim na wiele się nie zdało bo z racji wiekowości klips stał się mało elastyczny i nie przylegał - potraktowałem go po chamsku ropierając go śrubką - teraz klakson działa bez problemu jedynie straciłem 35 zet na nowy niepotrzebnie a trzeba było sprawdzić wcześniej



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
domiiik
Porucznik
Porucznik
Posty: 103
Rejestracja: 21 kwie 2010, 21:29
Gender: None specified - None specified

Re: KLAKSON

Postautor: domiiik » 21 maja 2011, 8:41

Podepnę się pod ten temat. Mam ostatnio w samochodzie klekson - czyli klakson który się zesr.. Szukam przyczyny i teraz tak, do klaksonu dochodzą dwa przewody i jeszcze jest śruba-montaż do masy. Co się musi pojawić na tych przewodach,żeby klakson zadziałał? W tej chwili mam po przekręceniu kluczyka "+" na jednym z przewodów i "-" na drugim i mase ze śruby montażowej. Chciałem sprawdzić na krótko ten hejnał, gdzie podlączyć "+", a gdzie "-" ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: KLAKSON

Postautor: t90 » 21 maja 2011, 8:51

"-" gdzieś do budy
"+" do prądu (najbliżej będziesz miał puszkę bezpieczników, jak ją zdejmiesz to po lewej /trzymając puszkę bezpiecznikami do siebie/ będziesz miał "gorące" wyjścia, po lewej też, ale po włączeniu stacyjki)

Zasadniczo podejrzewałbym taką małą miedzianą blaszkę na przełączniku zespolonym. Po 20 latach (albo i więcej) kręcenia fajerką lubi się wytrzeć. Odkręć fajerkę i zobacz.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
domiiik
Porucznik
Porucznik
Posty: 103
Rejestracja: 21 kwie 2010, 21:29
Gender: None specified - None specified

Re: KLAKSON

Postautor: domiiik » 21 maja 2011, 9:29

Zanim do tej blaszki dojde, to muszę wiedzieć czy trumba działa. Dlatego chce ją na krótko wpodłaczyć. W samej kierownicy jeszcze będę miał robote, bajzel okropny, ale najpierw decybele w twarz :) . Klakson bierze mase ze śruby, czy z jednego z tych dwóch przewodów na wsuwkę?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: KLAKSON

Postautor: t90 » 21 maja 2011, 9:35

Raczej jednego z tych dwóch przewodów, a to ze względu na wystawienie urządzenia na działanie niekorzystnych warunków w postaci wody. Kabelek powinien być koloru brązowego.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
domiiik
Porucznik
Porucznik
Posty: 103
Rejestracja: 21 kwie 2010, 21:29
Gender: None specified - None specified

Re: KLAKSON

Postautor: domiiik » 21 maja 2011, 9:39

Dzięki, ide robić Jerycho :aikido:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
maruch
Porucznik
Porucznik
Posty: 125
Rejestracja: 29 mar 2010, 4:01
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: KLAKSON

Postautor: maruch » 21 maja 2011, 16:32

U mnie masa z nadwozia na klakson jest odizolowana, masę i plus dają kabelki. Klakson w kierownicy załącza/wyłącza obwód na masie, czyli jednym z tych dwóch przewodów. Klakson podłączony do masy nadwozia trąbił od razu od przekręcenia kluczyka.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Lewy
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 2
Rejestracja: 12 sie 2010, 19:26
Gender: None specified - None specified

Re: KLAKSON

Postautor: Lewy » 27 lip 2011, 10:28

Podepne sie pod temat...
Mam nowy klakson, blaszka pod kiera dotyka a prądu jak nie było tak nie ma.. na co zwrócic uwage?? Bezpiecznik cały.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Lewy
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 2
Rejestracja: 12 sie 2010, 19:26
Gender: None specified - None specified

Re: KLAKSON

Postautor: Lewy » 27 lip 2011, 10:30

Podepne sie pod temat...
Mam nowy klakson, blaszka pod kiera dotyka a prądu jak nie było tak nie ma.. na co zwrócic uwage?? Bezpiecznik cały.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grzebyt
Sierżant
Sierżant
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2017, 7:55
Gender: Male - Male

Re: KLAKSON

Postautor: grzebyt » 29 sty 2018, 21:29

Witam. Czy ślizg klaksonu da się dopasować z innego auta ? A może samą blaszkę na przykład z golfa 2 ? Nie mogę znaleźć ślizgu do t3.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: KLAKSON

Postautor: dreg35 » 30 sty 2018, 5:26

tak pasuje od wielu Audi i rzeszy Vw - Golf ,Jetta,Passat ,T3,T4,Lt...
dostępny nowy choćby tu ... http://garbusy.pl/index.php?route=produ ... ct_id=2302


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: KLAKSON

Postautor: wezuwiusz3 » 30 sty 2018, 14:58

dreg35 pisze:tak pasuje od wielu Audi i rzeszy Vw - Golf ,Jetta,Passat ,T3,T4,Lt...
dostępny nowy choćby tu ... http://garbusy.pl/index.php?route=produ ... ct_id=2302


O w mordę .W życiu bym nie przypuszczał ,że to można zdobyć.U mnie też na wykończeniu a dwie kiery oryginalne juz leżą,bo ślizg wyrobiony.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grzebyt
Sierżant
Sierżant
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2017, 7:55
Gender: Male - Male

Re: KLAKSON

Postautor: grzebyt » 30 sty 2018, 20:15

A widzisz. Ja znalazłem tylko do golfa ale ze zdjęć powiedziałbym że nie pasuje. No i nie wpadłem na to ze może się nazywać KONTAKT. Jednak warto pytać. Już zamówione.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Wyposażenie elektryczne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości