Katastrofa lotnicza w drodze do Katynia

... całą reszta najróżniejszej tematyki.

Moderator: t90

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: magnum » 11 kwie 2010, 20:07

Ogromny smutek i żal z powodu śmierci wielu ludzi (nie polityków )
A naszych dylematów nierozwiąża nawet odczyty z czarnych skrzynek , teraz tylko bedziemy sobie gdybać i tyle
A nawiasem , to najlepsze sa stwierdzenia ze moskale wywołali tą mgłe , przesuneli lotnisko i strzelali z czołgu , żenada
lubie teorie spiskowe ale nie na tym poziomie
A co do gdybania to:
http://www.youtube.com/watch?v=kaJU0WuRBto
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 20:22 przez t90, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Poprawiłem BBCode. Magnum ale zamotałeś ;-)


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: trampek » 11 kwie 2010, 20:09

Ano jak było...to się dowiemy, albo i się nie dowiemy do końca. Żal tylko, że trąbią o tych ze świecznika w kółko, a zginęła też i załoga i BORowiki...o nich tam raczej nikt pamiętał nie będzie. A na pilocie będą z dużą dozą prawdopodobieństwa jeszcze psy wieszać. Tak jak to niedawno było z pilotem, który premiera Millera w helikopterze uratował.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Busolub
Sierżant
Sierżant
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2010, 13:29
Gender: None specified - None specified

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: Busolub » 11 kwie 2010, 20:28

T90,
dziękuję za wyrozumiałość :)
Ale, z tymi podejściami to też chyba nieporozumienie językowe :/... po rosyjsku było powiedziane " po czwartym nawrocie", a co to oznacza w realu ?
Ja bym to rozumiał jako drugie podejście ...
No ale, masz rację, ja nie mam wiedzy, by publicznie dociekać, a swoje przemyślenia pozostawię sobie, na koniec sprawdzę czy byłem blisko - to jak kryminalna zagadka.
Napiszę tylko, że w Radomiu, już w momencie przewrotu do ziemi pomyślałem o końcu :(, na treningu odszedł w lewo od pasa w poziomie.
Oglądałem trening właśnie dzięki wiadomemu forum. A już sam pokaz, w stosunku do treningu, to tak , jakby to byli inni piloci albo inny samolot :(
Pozdrawiam !
Busolub

Magnum, CAŁEJ prawdy, to my się z całą pewnością nie dowiemy :)

Ech... w sumie to było do Ciebie Trampek :)
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 20:32 przez Busolub, łącznie zmieniany 1 raz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: zorro » 11 kwie 2010, 20:31

A ja tu czuje jakiś spisek, tym bardziej coś Rosjanie za bardzo chętni do współpracy, a i to bratanie się Tuska z Putinem też mi coś nie leży, a tym bardziej z tego co czytam i mówią jest wiele sprzecznych informacji.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 20:39 przez zorro, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: t90 » 11 kwie 2010, 20:35

zorro pisze:a ja tu czuje jakis spisek,tym bardziej cos rosjanie za bardzo chetni do wspolpracy,a i te bratanie sie Tuska z Putinem tez mi cos nie lezy, a tym bardziej z tego co czytam i mowia jest wiele sprzecznych informacji.


I już jest 50 :-)

Zorro, trochę staranności. Trochę. (w tygodniu postaram się zamieścić instrukcje instalacji słowników w przeglądarkach)

Co do spisków. Naprawdę, wszyscy mamy poważniejsze problemy. W spisek nie uwierzę. Trochę inny świat dziś mamy



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: zorro » 11 kwie 2010, 20:41

Marku, poprawiłem swoją wypowiedż.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: t90 » 11 kwie 2010, 20:45

zorro pisze:Marku, poprawiłem swoją wypowiedż.


Dzięki. Pilnujmy się. To wszystko.

A wracając do tematu (lub blisko niego). W takich warunkach też się ląduje. Ale nie na każdym lotnisku.

http://www.youtube.com/watch?v=M3wnl1Ut--o

Dopisał -- 11 kwi 2010, o 22:46 --

Już jest 51 :-)



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: zorro » 11 kwie 2010, 20:50

ja pierniczę szacun dla tego pilota!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Busolub
Sierżant
Sierżant
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2010, 13:29
Gender: None specified - None specified

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: Busolub » 11 kwie 2010, 20:55

Zorro,
każde podejrzenia mogą być zasadne, ale najpierw wykluczmy inne, bardziej realne możliwości.
Jedną z nich prawie wykluczyliśmy przed chwilą ... pozostaje kwestia "czterech nawrotów"-"czterech podejść" :?
Dręczy mnie to ... ;)
Pozdrawiam !
Busolub

T90, szok , ale możliwe. Wszystko jasne, albo człowiek i żywe oko, albo komputer i ... ślepa (!) wiara w technikę :)
Sorry, na dziś stawiam na błąd procedur, potem błąd pilota i w związanym z tym stresie ... :(



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: trampek » 11 kwie 2010, 21:01

Z tego co mi mówili na studiach, a miałem tak piąte przez dziesiąte o lotnictwie, to już od ładnych paru lat technika jest na takim poziomie, że samolot potrafi "wylądować sam". Oczywiście nie zawsze, nie wszędzie i nie każdy. Ale na odpowiednio wyposażonych lotniskach, np. duże samoloty pasażerskie potrafią to. Także w takim układzie już czy we mgle, czy w czym jeszcze innym to już raczej nie ma znaczenia. W końcu komputer i tak jest ślepy.

Regularnie ostatnio bywam na okęciu...i tak sobie patrzę z jakim spokojem budują właśnie na dolocie do pasa startowego duży market budowlany. Obi już stoi parę lat, postawili niedawno też decathlon...wszystko w "zasięgu". Jak coś kiedyś pierdzielnie, to ciekawe kto za to beknie. A wszystko bywa zawodne. Jak nie człowiek, to maszyna.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: t90 » 11 kwie 2010, 21:03

zorro pisze:ja pierniczę szacun dla tego pilota!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


To lądował komputer. Pilot nawet sterów nie może dotykać w tych warunkach.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: zorro » 11 kwie 2010, 21:10

t90 pisze:
zorro pisze:ja pierniczę szacun dla tego pilota!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


To lądował komputer. Pilot nawet sterów nie może dotykać w tych warunkach.

No widzisz ile mogę się dowiedzieć na forum VW o lotnictwie.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 21:14 przez trampek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zorro...proszę Cię ! Zdanie zaczyna się z dużej litery. Spróbuj o tym pamiętać.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: t90 » 11 kwie 2010, 21:14

To teraz sobie pomyśl, jakie by były plusy z takiego autopilota w busie :lol: :lol: :lol:



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: trampek » 11 kwie 2010, 21:21

Eee tam... żadne plusy. A gdzie "przyjemność prowadzenia" ?

Swoją drogą - niewiele już zostało. VW oferuje już system, który potrafi sam zaparkować. Tak - w pełni sam. Nie musisz siedzieć w samochodzie. I jeszcze zgasi silnik i zarygluje drzwi ;) Systemy automatycznie utrzymujące odległość od poprzedzających pojazdów są, czytanie znaków jest, utrzymanie auta na pasie jest. Póki co całe szczęście nie ma jeszcze prawnej możliwości rozdzielenia mechanicznego kierownicy z kołami. Bo Drive by Wire jest już od dawna przygotowane. I o... i tyle :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Busolub
Sierżant
Sierżant
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2010, 13:29
Gender: None specified - None specified

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: Busolub » 11 kwie 2010, 21:28

"...no widzisz ile mogę się dowiedzieć na forum VW o lotnictwie."
To zarzut, czy zadowolenie ? :)
Wolisz szukać kompetentnych rozmówców na "pogaduchę" na innych forach :) ?
Mi pasuje , że busem VW jeżdżą pasjonaci różnych profesji :)
Pozdrawiam !
Busolub



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: zorro » 11 kwie 2010, 21:31

Busolub pisze:"...no widzisz ile mogę się dowiedzieć na forum VW o lotnictwie."
To zarzut, czy zadowolenie ? :)
Wolisz szukać kompetentnych rozmówców na "pogaduchę" na innych forach :) ?
Mi pasuje , że busem VW jeżdżą pasjonaci różnych profesji :)
Pozdrawiam !
Busolub

ZADOWOLENIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Busolub
Sierżant
Sierżant
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2010, 13:29
Gender: None specified - None specified

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: Busolub » 11 kwie 2010, 21:32

"Drive by Wire"
He, he, , a skąd ten pomysł ? ... znów chyba (?) wracamy do samolotów :)
Pozdrawiam !
Busolub



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: trampek » 11 kwie 2010, 21:46

Ano dokładnie stamtąd zostało to zaczerpnięte. Ale sterowanie samochodem za pomocą joysticka już istnieje, działa i tylko prawo póki co całe szczęście nie pozwala na takie rozwiązania. Poza tym zapewne pieruńsko to drogie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: zorro » 12 kwie 2010, 6:51

kierowanie joystikiem ,już dawno stosowane jest na dole w kopalni.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: termos » 12 kwie 2010, 8:01

t90 pisze:
zorro pisze:ja pierniczę szacun dla tego pilota!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


To lądował komputer. Pilot nawet sterów nie może dotykać w tych warunkach.



a podczas takiego ladowania rece same pchaja sie na wolant....


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Busolub
Sierżant
Sierżant
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2010, 13:29
Gender: None specified - None specified

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: Busolub » 12 kwie 2010, 8:34

Witam !
"Ano dokładnie stamtąd zostało to zaczerpnięte."
Też tak sądzę, nazywa się to "fly by wire". Napisałem chyba, bo pewności brak, czy przypadkiem nie ma źródła w technologiach np. NASA
W lotnictwie chodziło głównie o nieograniczoną niemalże możliwość powielania dróg sterowania danym siłownikiem w razie awarii, np. pożaru jednej z wiązek, lub jej mechanicznego uszkodzenia. Ważna też waga, z całą pewnością kabelek waży mniej niż cięgno, czy drążek. To w powietrzu może być sprawa życia. Na ziemi te aspekty nie są aż tak istotne, stąd pewnie brak takiej zdecydowanej dążności do tego rodzaju modyfikacji.
Swoją drogą joystik w aucie kumulował by więcej funkcji w jednej ręce, a i młodzież kierowanie miała by niemalże wypite z "mlekiem matki".Myślę, że wcześniej, czy później do tego dojdzie.

T90,
to, że silniki są daleko od zbiorników, biorąc pod uwagę, że samolot podobno przewalił się przez dziób rzeczywiście może tłumaczyć brak pożaru., Ale gdyby się nie przewalił ...?
Pozdrawiam !
Busolub

p.s.
jeszcze jedna z niewielu wizualizacji i teorii;
http://www.youtube.com/watch?v=LnPh7cTnPcs



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mikesz
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 548
Rejestracja: 30 mar 2010, 8:00
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: mikesz » 05 maja 2010, 9:17

AMERYKANIE: TO TAJEMNICZY WYPADEK.....


wg USA Today", 15-04-2010 11:35 Prezydencki Tupolew byl wyposazony w urzadzenie zabezpieczajace, które ostrzega pilotów przed nadmiernym zblizeniem sie do ziemi. Ten fakt poglebia tylko tajemnice upadku i eksplozji samolotu z Lechem Kaczynskim - pisze "USA Today".
Na zagadkowosc katastrofy zwrócil uwage dwa dni temu John Hamby, rzecznik Universal Avionics Systems of Tucson - producenta urzadzenia, zwanego Terrain Awareness and Warning System (TAWS).
TAWS zawiera skomputeryzowane mapy swiata i ostrzega pilotów za kazdym razem, gdy za bardzo zbliza sie do szczytu, wiezy radiowej lub innej przeszkody - a takze w przypadku zbyt malej odleglosci do ziemi. To bowiem wlasnie klopoty przy ladowaniu sa najczestsza przyczyna wypadków samolotowych.
Od 2005 r. urzadzenia TAWS sa obowiazkowo montowane we wszystkich nowo wyprodukowanych samolotach linii komercyjnych. Jesli samolot jest na zbyt malej wysokosci, TAWS reaguje glosnym sygnalem dzwiekowym. Dzieki temu doprowadzono do calkowitego wyeliminowania katastrof lotniczych przy ladowaniu. Wystarczy powiedziec, ze od konca lat 90., gdy zaczeto montowac TAWS w starych i nowych maszynach, ZADEN samolot z tym systemem nie ulegl katastrofie. Zaden - do 10 kwietnia 2010 r.
Fakt, ze prezydencki TU-154 mial zainstalowany TAWS, "stawia wiecej pytan niz odpowiedzi" - stwierdzil John Cox, konsultant ds. bezpieczenstwa i ekspert od wypadków. "Naprawde chcialbym wiedziec, co dzialo sie na pokladzie, poniewaz niezaleznie od tego, pod jaka presja byli piloci i z jakimi warunkami pogodowymi mieli do czynienia, nigdy zaden pilot nie zignorowal ostrzezenia TAWS. Czym róznil sie ten samolot, ze stalo sie inaczej?" - pyta Cox.
Jedna z ewentualnych przyczyn - wedlug Billa Vossa, prezesa Fundacji Bezpieczenstwa Lotów (Flight Safety Foundation) - moze byc niedokladnosc mapy Rosji w systemie TAWS.
Ani rosyjscy, ani polscy sledczy badajacy sprawe katastrofy pod Smolenskiem ani razu nie wspomnieli o systemie TAWS. Nie wiadomo tez, czy z zapisu czarnych skrzynek udalo sie uzyskac informacje o aktywnosci urzadzenia.
Ponadto jeszcze dodatkowych kilka pytan oraz faktów - co najmniej dziwnych:
1. Postawa Rosjan. Za bardzo czula, zaangazowana, falszywa?
2. Areszt dla kontrolera lotów - nikt go juz ie widzial. Rekwirowanie dziennikarzom kamer i nagran
3. Chaos informacyjny (swego czasu glówna bron KGB). Najpierw niby 4 kolowania, potem 2 a w koncu jedno. Tak samo z liczba ofiar
4. Brak karetek na miejscu zdarzenia. Od razu wiedzieli, ze nie warto?
5. Strzaly z pistoletu na jedynym zachowanym, nie zarekwirowanym filmie przez FSB. Kto strzelal do kogo? Nie daj Boze do rannych ktos
6. Mówiono o 3 osobach, które przetrwaly katastrofe. Taka informacja musiala sie skads wziac przeciez!
7. Samolot przechylil sie tuz przed ladowaniem w lewo? Atak serca? zdalna blokada steru? Skad taki nagly ruch i zwrot tuz przed ladowaniem?
8. Szczatki samolotu dziwnie zniszczone. Kadlub caly i kokpit. Ale cial pilotów nie ma. Srodek natomiast wypalony w pyl.
9. Samolot gdy upada - wywoluje gigantyczny pozar, jest chmura czarnego dymu, pali sie paliwo. Tutaj nic, Przy próbie ladowania rozbity w pyl i ledwo dwie blachy sie tlily
10. W momencie feralnego ladowania w przestrzeni powietrznej niedaleko Smolenska lataly 2 samoloty - Bialoruski i Rosyjski. Co tam robily? Pilnowaly?
11. Zla pogoda? Lotnisko zapasowe? A samolot poprzednia delegacja 30 minut wczesniej to mial inne warunki niby?
12. To Rosjanie jako pierwsi puscili w eter informacje o tym jakoby wine za wypadek ponosili piloci, nieznajacy rosyjskiego lub prezydent, bo ich zmuszal. Hmmm
13. Na pokladzie samoloty byl szef polskich wojsk, General Gagor. Za kilka miesiecy mial zostac szefem wojsk NATO. Polak na czele wojsk NATO? Czy jest wieksza zniewaga dla Rosjan?
14. Na pokladzie byl tez szef wojsk specjalnych. Znajacy wszystkie tajemnice naszego wywiadu i kontrwywiadu wojskowego. I wladajacy z nim. Zamach móglby zrobic z nas chwilowo goly kraj
15. I na koniec fakt najczesciej wymieniany przez internautów, ze kilka miesiecy temu samolot byl w "remoncie" w Rosji. Hmmm
Szanse zamachu oceniam co prawda na jakies 10-20%, ale jedno mnie irytuje - jakim prawem prokuratura OD RAZU wykluczyla próbe zamachu? Przeciez takie sledztwo sie z biegu robi od razu po kazdym wypadku lotniczym. A tym bardziej prezydenta. I to mi smierdzi najmocniej. W momencie takim jak ten - w czasie destabilizacji - najlepiej sobie uzywaja agenci GRU - wywiad wojskowy Rosji - badzmy ostrozni. W Polsce moze byc zakonspirowanych nawet kilka tys agentów rosyjskich. Wszedzie. Wiec beda próbowali osmieszyc tego typu tezy. Im wiecej takich osmieszen tym bedzie bardziej podejrzanie.
p.s. smaczku dodaje fakt, ze ostatnimi czasy Putin i Miedwiediew przestali za soba przepadac i zaczynaja sie wzajemnie zwalczac


Tekst zaczerpnięty z inernetu .Poczekajmy jeszcze z oceną do wyjaśnienia wszystkich faktów.


Przyjaciele moich przyjaciół (t3 ) są moimi przyjaciółmi:).Ale zdarzają się wyjątki.602 404 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Busolub
Sierżant
Sierżant
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2010, 13:29
Gender: None specified - None specified

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: Busolub » 05 maja 2010, 12:32

Witaj Mikesz !
Niestety przytoczony przez Ciebie cytat świadczy o bardzo pobieżnej wiedzy autora na temat katastrofy.
Najbardziej rażące to np ;
"Ani rosyjscy, ani polscy sledczy badajacy sprawe katastrofy pod Smolenskiem ani razu nie wspomnieli o systemie TAWS. Nie wiadomo tez, czy z zapisu czarnych skrzynek udalo sie uzyskac informacje o aktywnosci urzadzenia."
Oficjalnie potwierdzono aktywność urządzenia.
"7. Samolot przechylil sie tuz przed ladowaniem w lewo? Atak serca? zdalna blokada steru? Skad taki nagly ruch i zwrot tuz przed ladowaniem?"
Samolot utracił sporą część lewego skrzydła, a więc sporą część siły nośnej, której pełnię wciąż miał na prawym płacie. Jaki jest tego skutek ? - chyba jasne ...
"8. Szczatki samolotu dziwnie zniszczone. Kadlub caly i kokpit. Ale cial pilotów nie ma. Srodek natomiast wypalony w pyl."
Samolot prawdopodobnie upadł na dziób-plecy, lub co gorsza początkowo zaczepił ziemię uszkodzonym skrzydłem. Powstały rozkład sił , jak i nieosłonięta, górna, czuła część kadłuba nad ładownią i podwoziem może spowodować ogromne zniszczenie. Zwróć uwagę, że wieniec będący w ładowni był nienaruszony.
Co do wypalenia środka... ja takiej info nie znalazłem, choć dwa ( z 6-ciu) zbiorniki paliwowe są właśnie na spodzie kadłuba na wysokości płatów 6600kg i 3300 kg (tzw. balastowy) :/. Gdyby samolot upadł na ziemię w położeniu "do lotu", była by szansa na ocalenie ludzi, nawet padając w lesie. Takie przypadki są znane.
"9. Samolot gdy upada - wywoluje gigantyczny pozar, jest chmura czarnego dymu, pali sie paliwo. Tutaj nic, Przy próbie ladowania rozbity w pyl i ledwo dwie blachy sie tlily"
Istnieje teoria, że ponieważ TU ma zbiorniki w skrzydłach i częściowo też w kadłubie, to jego część zdążyła się rozpylić w powietrzu przed upadkiem. Ponadto gondole silników mogły oderwać się od kadłuba jako pierwsze, nawet na skutek przeciążeń, pozostając na ziemi w tyle za resztą wraku, czyli kolejnymi zbiornikami z paliwem. Silnik powoduje największe zagrożenie pożarem. Bagnisty teren zaś zmniejszał powstanie źródła zapłonu paliwa. Podobno nie jest ono tak łatwopalne-wybuchowe , jak się nam wydaje.
Inne pytania to przypuszczenia, domniemane motywy i dywagacje o których nic konkretnego napisać się nie da :? - dlaczego ?
A no i tu zgoda w pełni. Samolot był maszyną de facto wojskową, a nie cywilną - 36SPLT. W takich przypadkach państwo-właściciel maszyny ma prawo do zarządzania śledztwem. Przykład - wypadek SU w Radomiu. Wtedy może byłoby wiadomo więcej :(, choć też nie wszystko zapewne.
Dlaczego rząd polski odpuścił ten sposób dochodzenia ?
NIE WIEM ?
Tłumaczenie tuska o wywoływaniu zimnowojennych nastrojów jest dla mnie śmieszne i hmm... delikatnie pisząc - bardzo nieodpowiedzialne w takiej sytuacji !
Są tacy, co twierdzą, że wręcz podejrzane ...
Pozdrawiam !
Busolub



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: 49_kazik » 14 kwie 2012, 16:36

Dwa lata po katastrofie wątpliwości co do przyczyny mam coraz więcej.
Oglądając zdjecia i filmiki nasuwająsię pytania :
- kokpit upadł zgodnie z prawami fizyki bez obrotu, jak to wytłumaczyć?
-ogon też na zdjeciach w pozycji zgodnej z logiką,
- dlaczego rozpadł sie kadłub ?
- ponad 60 ton masy w locie opadającym (prawie ślizgowym) powinien ścinać drzewa i wylądować na brzuchu w całości przynajmnie kadłub jak pokazał pilot LOTu Kpt Wrona.
- czarne skrzynki - nadal nie są w naszych rękach, można z nimi było zrobić wszystko,
- sztuczna mgła możliwa ich agregaty skuteczne (patrz ciekawostki techniczne)
- nie wylądował samolot na pokładzie którego były pojazdy dla naszej ekipy, czy nasi o tym nie wiedzieli?
- strzały na filmikach nie wytłumaczone ?
- książka
Katastrofa Smoleńska. Dzień po Dniu, Godzina po Godzinie, Henryk Pietraszewicz , czytał ktoś?
"Mija rok od katastrofy, a my nawet nie mamy pewności, o której ona nastąpiła. Najnowsza wersja jest taka, że o godz. 8.41. Problem w tym, że zegarek gen. Błasika zatrzymał się o godz. 8.38... " cytat z jakiegoś forum


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Katastrofa lotnicza w Katyniu

Postautor: t90 » 14 kwie 2012, 17:46

Patrz, jest 19:39 z na zegarku mam 19:38. To która jest godzina? A wiesz, że między zachodnią a wschodnią granicą RP byłoby dwa minut różnicy? No ale mamy tę samą strefę czasową.

Jasne ze masz pytania. Bo na jeszcze inne odpowiadali ludzie, którzy stali się "ekspertami" w minute po katastrofie. A podsycają do dziennikarze, którzy wiedzą jeszcze mniej. A nie zastanowiłeś się, dlaczego dobrze jest nakręcać awanturę wokół tragedii?



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Off-topic”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość