Taki silnik IO240B

... całą reszta najróżniejszej tematyki.

Moderator: t90

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Taki silnik IO240B

Postautor: t90 » 28 paź 2016, 15:37

Na co dzień silnik pracuje na tym:
Obrazek

Czas jaki silnik wypracował wymaga przeprowadzenia remontu głównego, więc jest okazja zrobić kilka zdjęć. Kilka podstawowych informacji:
IO-240B jest silnikiem wolnossącym czterosuwowym o zapłonie iskrowym realizowanym poprzez dwie świece na cylinder. Za wytworzenie iskry odpowiedzialne są dwa iskrowniki napędzane odsilnikowo. Silnik chłodzony jest powietrzem. Silnik osiąga moc około 125KM przy 2700 RPM (są to jednocześnie obroty max.). Pojemność silnika 4l. Średnica cylindra 112,7mm, skok tłoka 98,4mm. Zasilany jest benzyną z gatunku 100LL o liczbie oktanowej 100 z niską zawartością ołowiu (ok. 0,56 g/l)

Złożony silniczek wygląda tak:
Obrazek
Z przodu silnika widać pompę paliwa wraz z przewodem paliwowym do przepustnicy zabudowanej do kolektora ssącego. Za kolektorem widoczny jest rozdzielacz wtrysku z sztywnymi przewodami paliwowymi i wtryskiwaczami. Na zdjęciu widać również górne świece zapłonowe.

Iskrownik z kopułką i przewodami:
Obrazek

Świeca zapłonowa:
Obrazek

A teraz sosik, jakwidać silniczek pewnie by jeszcze pochodził, ale wymagania są wymaganiami. Z tego co na zdjęciach najpewniej zostaną cylindry, wał korbowy i rozrządu, karter, osłona rozrządu, korbowody ...:
DSC_0067.jpg
DSC_0015.jpg
DSC_0016.jpg
DSC_0017.jpg
DSC_0018.jpg
DSC_0019.jpg
DSC_0020.jpg
DSC_0021.jpg
DSC_0022.jpg
DSC_0023.jpg
DSC_0024.jpg
DSC_0025.jpg
DSC_0026.jpg
DSC_0027.jpg
DSC_0028.jpg
DSC_0029.jpg
DSC_0030.jpg
DSC_0031.jpg
DSC_0032.jpg
DSC_0033.jpg
DSC_0034.jpg
DSC_0035.jpg
DSC_0036.jpg
DSC_0037.jpg
DSC_0038.jpg
DSC_0039.jpg
DSC_0040.jpg
DSC_0041.jpg
DSC_0043.jpg
DSC_0044.jpg
DSC_0045.jpg
DSC_0046.jpg
DSC_0047.jpg
DSC_0048.jpg
DSC_0048.jpg
DSC_0049.jpg
DSC_0050.jpg
DSC_0051.jpg
DSC_0052.jpg
DSC_0053.jpg
DSC_0054.jpg
DSC_0055.jpg
DSC_0056.jpg
DSC_0057.jpg
DSC_0058.jpg
DSC_0059.jpg
DSC_0060.jpg
DSC_0061.jpg
DSC_0062.jpg
DSC_0063.jpg
DSC_0064.jpg
DSC_0065.jpg
DSC_0066.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mikesz
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 548
Rejestracja: 30 mar 2010, 8:00
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Taki silnik IO240B

Postautor: mikesz » 28 paź 2016, 17:29

Marku,ciekawostka ten silnik .nie wiedziałem że silniki samolotowe nie mają osobno głowicy,ja bym zmienił tylko panewki korbowodowe i dalej latał.


Przyjaciele moich przyjaciół (t3 ) są moimi przyjaciółmi:).Ale zdarzają się wyjątki.602 404 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Taki silnik IO240B

Postautor: t90 » 28 paź 2016, 20:34

mikesz pisze:Marku,ciekawostka ten silnik .nie wiedziałem że silniki samolotowe nie mają osobno głowicy,ja bym zmienił tylko panewki korbowodowe i dalej latał.


W zasadzie masz rację, ale nie ma takiej opcji. Jest cała lista części podlegających obowiązkowej wymianie + pozostałe muszą przejść weryfikację. Wałki będą sprawdzane np metodą cząstek magnetycznych ... Nie raz już się zdarzyło, że z silnika został sam karter i tabliczka znamionowa :D.

Silniki lotnicze są bardzo różne, od takich bokserków wiatrołapów (4,6,8 cylindrów) poprzez bokserki chłodzone cieczą, rzędowe TDI (swoją drogą produkowane w DE), gwiazdowe (wciąż produkowane ^^) poprzez różne silniki turbowałowe, turboodrzutowe i turbowentylatorowe. Rózne pomysły i różne rozwiązania. Ba, w lipcu jankesi oblatali śmigłowiec z silnikiem elektrycznym (pobór prądu w locie ok 230A). Ale boksery są proste i niezawodne, mimo że już lata temu powstały rozwiązania elektronicznego sterowania silnikiem, iskrowniki wciąż się trzymają bo rzadkością jest zatrzymanie pracy takiego silnika.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Taki silnik IO240B

Postautor: magnum » 01 lis 2016, 1:04

Jedni rychtują silniki, a inni... kupują busa, wyciągają silnik i lecą dalej :clap:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Taki silnik IO240B

Postautor: t90 » 01 lis 2016, 15:58

Nie śledziłem czy i jaki był rozwój, ale firma Limbach swoje pierwsze silniki zrobiła z bokserków projektu Ferdynanda Porsche

http://www.limflug.de/en/products/engines-56kw-75kw.php



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Off-topic”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość