Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 01 gru 2011, 19:04

Witam...
no to dziś syncro dostało przedni most z blokadą i małą ciekawostkę...
jak podłączę sterowanie dam znać jaka jest różnica podczas jazdy...

i trochę literatury dla poznania szczegółów rozwiązania http://www.syncro.org/disengager.shtml
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: Grzegor » 01 gru 2011, 19:51

Hohoho
no czekamy na sprawozdanie :) rozumiem ze tył też sie znalazł ?
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: magnum » 01 gru 2011, 19:56

dreg35 pisze:Witam...
no to dziś syncro dostało przedni most z blokadą i małą ciekawostkę...
jak podłączę sterowanie dam znać jaka jest różnica podczas jazdy...

i trochę literatury dla poznania szczegółów rozwiązania http://www.syncro.org/disengager.shtml


Lecz czy orginalne rozwiązanie nie było mechaniczne ?


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: Grzegor » 01 gru 2011, 20:01

Hehe - a to jakie jest ? - oryginalne było też pneumatyczne ( czyli mechaniczne :))
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 01 gru 2011, 20:12

magnum pisze:
dreg35 pisze:Witam...
no to dziś syncro dostało przedni most z blokadą i małą ciekawostkę...
jak podłączę sterowanie dam znać jaka jest różnica podczas jazdy...

i trochę literatury dla poznania szczegółów rozwiązania http://www.syncro.org/disengager.shtml


Lecz czy orginalne rozwiązanie nie było mechaniczne ?


to również jest mechaniczne jak najbardziej... tylko sterowanie jest inne... zapoznaj się z linkiem który zamieściłem i będziesz wiedział prawie wszystko...
ja zastosowałem wersję USA choć zabrakło motywacji do czujnika ale jak będzie potrzeba to pomyślę... narazie brak mi zaworu do sterowania... chyba że ktoś ma albo pożyczy swojego na próbę...
jeszcze pozostaje otwarta kwestia visco... jak to razem popracuje...
ale drugi most czeka na przeróbkę...
nadal jednak szukam przełożenia 7/34...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: Grzegor » 01 gru 2011, 20:18

No włąśnie - Mario twierdzi ze zakładaja decuplery żeby visko "odpoczywało " na autostradach była kiedyś już dyskusja na ten temat , mysle ze praktyczny test bedzie najlepszy .
pzdr
ps
otwieraja Ci sie te :
Decoupler Installation Photo ??


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 01 gru 2011, 20:22

qrcze wiem ... ale zasada działania visco wyklucza przekazywanie napędu na przód do momentu powstania różnicy w prędkości obrotowej ...
wiem dlaczego ma odpoczywać skoro teoretycznie nie powinno działać na autobanie...
no cóż jak po testuję to się dowiem...
visco miałem 100% dobre na ile da się sprawdzić więc teraz zobaczymy jak będzie to współpracowało...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: magnum » 01 gru 2011, 20:25

Własnie chodzi mi o sterowanie , w orginale było chyba na linke , a nie podciśnieniem
etka podaje linke do sterowania


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 01 gru 2011, 20:28

Etka pokazuje tylko podstawowe rozwiazanie... a tak po za tym to wielu rzeczy w Etce nie ma na miejscu...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Syncro Driveshaft Decouper VW BUS T3

Postautor: magnum » 01 gru 2011, 20:39

dreg35 pisze:qrcze wiem ... ale zasada działania visco wyklucza przekazywanie napędu na przód do momentu powstania różnicy w prędkości obrotowej ...
wiem dlaczego ma odpoczywać skoro teoretycznie nie powinno działać na autobanie...
no cóż jak po testuję to się dowiem...
visco miałem 100% dobre na ile da się sprawdzić więc teraz zobaczymy jak będzie to współpracowało...


Moje tez jest dobre , dopoki niepojechałem na Roztocze i przy zawracaniu mało bus się nierozpadł ,przy zawracaniu, i to był raz, teraz działa nawet po dłuzszej jezdzie
Auta nie są nowe i fegi też , a nawet różniaca cisnienia w kołach załącza wisco i w ten czas pracuje nawet na niewielkich zakrętach


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 03 gru 2011, 20:42

no to okazało się że testy trochę się przesuną...
jeszcze raz skrzynia w dół bo zginęło sprzęgło... poszła łapka od widełek łożyska oporowego...
temat juz opanowany i wracamy w poniedziałek do kombinacji z starowaniem...
z braku 857 711 981 czyli zaworu sterującego podciśnieniem zastanawiam się nad zastosowaniem czegoś takiego http://www.bthdaniel.pl/pliki/2_016_7.pdf i ładny klawisz elektryczny...
kto nie będzie wiedział to nie pozna co prawda że to wypas bo ma dwie blokady i decoupler ale jeśli by działało ... co o tym sądzicie?
a może ktoś ma inny pomysł?
bez tego nie mogę zrobić testu... a nie chce mi się demontować z westy...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
multimati
Kapitan
Kapitan
Posty: 192
Rejestracja: 27 mar 2010, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: multimati » 03 gru 2011, 20:53

jutro Darku bede kopał w piwnicy niedałem rady narazie...


SYNCRO 1,9TDI+0.216+IC 2 BLOKADY+DEC AAN + 0,78 TYCHY GG 1386866 TEL 889 072 706

http://picasaweb.google.com/multimati/

https://picasaweb.google.com/105661992922078764420

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Tygryscb
Chorąży
Chorąży
Posty: 59
Rejestracja: 18 wrz 2010, 16:01
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: Tygryscb » 07 gru 2011, 20:16

Hej
Zrobiłeś na tulei czy na łożysku?? Ten z łożyskiem jest ciekawy ale trzeba mieć dodatkową nakładkę synchronizującą.

Obrazek

Rozglądam sie za taką obudową (po prawej) jak by sie trafiła w krainie wielkich jezior to może odlew by się zrobiło :good:

Obrazek



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 07 gru 2011, 21:09

na tulei...
doszła do Ciebie poczta?
bo poszukuję kilku rzeczy o których pisałem ... a zadzwonić w ciągu dnia cienko z czasem...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 09 gru 2011, 21:01

no to sprawdzian był... hula... ale powyżej 60 nie należy przełączać... delikatne dźwięki...
chwilowo podłączyłem na ori zaworze... w projekcie albo ori zawór albo zastępstwo...
szczegóły na fotach... różnica wyczuwalna na zakrętach...
szczegóły wkrótce...
pytanie... szukac zaworu w ori czy założyć to z foty???
będzie działać... sprawdzone...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: magnum » 09 gru 2011, 21:12

zalezy ile trzeba połoryc $ za orgi.i te wydumke ?


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 09 gru 2011, 21:16

ori jest tańsze ... ale trudniej dostępne...
"wydumka" ma więcej możliwości kombinacji sterowania i gabarytów...
do ori nie ma kompletów naprawczych ...
do "wydumki" są za grosze...
"wydumka " może być mechaniczna albo elektryczna... ori... wiadomo...
mam dylemat... :help:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: magnum » 09 gru 2011, 21:28

do orgi ,tez były zestawy naprawcze , dopóki demol niewykupił wszystystich w PL :secret:
to ma dzałac i tyle ,na orgi lub cudaku
I jednak czuć ze niedziała :dry: visco


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Tygryscb
Chorąży
Chorąży
Posty: 59
Rejestracja: 18 wrz 2010, 16:01
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: Tygryscb » 09 gru 2011, 22:48

magnum pisze:I jednak czuć ze niedziała :dry: visco

I od razu mniejszy promień skrętu sie robi w przypadku braku wspomagania tak jak u mnie.

O co chodzi z tym 60km/h? U mnie przy każdej prędkości wskakuje - oczywiście nie przy deptaniu i jeździe na wprost :)


P.S Dojechałem , zgasiłem, wypiłem :hi:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: magnum » 10 gru 2011, 19:33

Tygryscb pisze:P.S Dojechałem , zgasiłem, wypiłem :hi:


Bez przygod ? dobrze jechał , ile darłeś ?


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Tygryscb
Chorąży
Chorąży
Posty: 59
Rejestracja: 18 wrz 2010, 16:01
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: Tygryscb » 10 gru 2011, 19:48

Bez, 100%,60Km/h :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: magnum » 10 gru 2011, 20:15

No to git lepiej jechac , jak się holować :dry:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: dreg35 » 16 gru 2011, 20:03

no to testy były...
Decoupler jak najbardziej tak... polecam i to bez względu na visco... jemu co prawda nie zaszkodzi ale po prostu po asfalcie w dobrych warunkach jeździ się przyjemniej i ekonomiczniej...
niestety zastąpienie zaworka załączającego blokady nie powiodło się...
jest za szczelny ... zapina ale nie chce rozpiąć... nie upuszcza podciśnienia przy zmianie położenia...
jak zapnie blokadę to nie może odpuścić dopóki nie spuści się podciśnienia wężykiem... i podciśnienie zostaje... długo trwa nim zejdzie a "nowe" podciśnienie przeciągnie silownik w drugą stronę...
zamówiłem w serwisie ori... zobaczymy czy przyjdzie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: Grzegor » 16 gru 2011, 23:13

Musimy sie omówić na testy :)


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mechanik007
Porucznik
Porucznik
Posty: 87
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Syncro Driveshaft Decoupler VW BUS T3

Postautor: mechanik007 » 17 gru 2011, 15:41

A mnie ciekawi ta druga obudowa tylna od skrzyni syncro- czemu ma 2 otwory? - do jakiegoś urządzenia na zewnątrz skrzyni? Gdzieś już widziałem taki patent, muszę go odszukać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Volkswagen Multivan T3 LLE, AAP+078+ AAZ tuning oraz Srebne Syncro T3 Multivan TDI AFN, 2 blokady + decoupler :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Technika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość