Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Górny Śląsk upominał się ... więc jest dział :D. Miłego pisania.

Moderator: t90

Awatar użytkownika
Robert.C
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: Robert.C » 05 kwie 2012, 11:07

Widzę że nie ma tutaj zbyt wielu fanów mojego busika, ja szukam dobrego mechanika potrafiącego podmienić w moim aucie silnik z 2,1 ccm boxera na diesla, najlepiej było by gdyby to był 1,9 TDI ale nie będę się upierał jeśli ktoś ma inne pomysły, powinien to być ktoś kto zna się na rzeczy i ktoś kto na co dzień zajmuje się pielęgnacją i naprawa VW T3, nie chciał bym by ten ktoś nie uczył się grzebiąc w sercu mojego BLUESTARA. Jeśli jest ktoś kto zna temat i może mi podpowiedzieć co i jak to bardzo o to proszę, czekam też na posty użytkowników którzy dokonali w swoich busach tego rodzaju przeszczepu i są zadowoleni.


Bluestar WBX SS 2,1 L, 92 KM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: 49_kazik » 05 kwie 2012, 12:57

Szkoda Robercie> C że nie podajesz okolic garażowania :), np, Koło Ustronia jest taki jeden co mnie silnik przekładał i do dzisiaJ to juz dwalata jeżdże bezproblemowo.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Robert.C
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: Robert.C » 05 kwie 2012, 13:12

No tak dzięki że zwróciłeś mi na to uwagę :) okolice Katowic, Bytomia, Ustroń to też nie jakoś daleko jeśli ktoś ma serce do naszych Busików i jest dobry to warto było by tam podskoczyć.


Bluestar WBX SS 2,1 L, 92 KM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: 49_kazik » 05 kwie 2012, 13:26

To musisz trochę poczekać zanim koledzy z Twoich stron dadzą na miar na dobry warsztat.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Robert.C
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: Robert.C » 05 kwie 2012, 14:55

Nie ma pośpiechu pomysł dopiero się narodził, poszukam jakiegoś silnika zobaczę ile mnie to wszystko będzie kosztowało. Tym bardziej że na tym silniku spokojnie mogę jeździć.


Bluestar WBX SS 2,1 L, 92 KM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: 49_kazik » 05 kwie 2012, 15:04

T-90 - dobrze że nienapisałeś jak gdzieś przeczytałem ... że: " na prośbę ...umieściłem w działe fora regionalne Górny śląsk.." ( analogia dla niewtajemniczonych) :clapping:


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: t90 » 05 kwie 2012, 17:12

49_kazik pisze:T-90 - dobrze że nienapisałeś jak gdzieś przeczytałem ... że: " na prośbę ...umieściłem w działe fora regionalne Górny śląsk.." ( analogia dla niewtajemniczonych) :clapping:


Ale osochodzi z tą prośbą ?



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: 49_kazik » 05 kwie 2012, 17:46

t90 pisze:
49_kazik pisze:T-90 - dobrze że nienapisałeś jak gdzieś przeczytałem ... że: " na prośbę ...umieściłem w działe fora regionalne Górny śląsk.." ( analogia dla niewtajemniczonych) :clapping:


Ale osochodzi z tą prośbą ?

na pewnym forum była taka treść :... " na prośbę kolegi ... umieściłem w harmonogramie itd..." ale widzę że tekst został już poprawiony. ( a szkoda bo chciałem skopiować)
Było by podobnie śmiesznie gdybyś odpisał : "że na moją prosbę uruchomiłem temat Górny śląsk "


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
multimati
Kapitan
Kapitan
Posty: 192
Rejestracja: 27 mar 2010, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: multimati » 05 kwie 2012, 18:02

niema problemu z tdi jest kilka opcji montażu gorzej u mnie z miejscem ale myślę że z kolegą klekotem damy rade ,najlepiej podjechać na jakiegoś spota lub do frydmana i obgadamy szczegóły jak nie mieszkasz w bloku tylko masz kawałek ogródka to też jest opcja:D


SYNCRO 1,9TDI+0.216+IC 2 BLOKADY+DEC AAN + 0,78 TYCHY GG 1386866 TEL 889 072 706

http://picasaweb.google.com/multimati/

https://picasaweb.google.com/105661992922078764420

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Robert.C
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: Robert.C » 05 kwie 2012, 18:49

No to rewelka, przy odrobinie czasu odpalę go bo nie robiłem tego od 6 miechów chyba, napisz mi proszę za jakim silnikiem mam się rozglądać i jakie koszty mnie czekają, ja nie za bardzo mam o tym pojęcie gapię się na silniki na allegro ale nie mam pojęcia czego szukam. Są z golfa z tourana, z audi pewnie jedne łatwiej a inne trudniej jest przełożyć, no i widzę że jedne są bez wtrysków inne bez turbiny, napisz i poradź chyba że masz jakieś swoje "kanały" gdzie można by kupić to daj znać.

pozdrawiam

Robert


Bluestar WBX SS 2,1 L, 92 KM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2358
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: dreg35 » 06 kwie 2012, 4:37

Robert.C pisze:Widzę że nie ma tutaj zbyt wielu fanów mojego busika, ja szukam dobrego mechanika potrafiącego podmienić w moim aucie silnik z 2,1 ccm boxera na diesla, najlepiej było by gdyby to był 1,9 TDI ale nie będę się upierał jeśli ktoś ma inne pomysły, powinien to być ktoś kto zna się na rzeczy i ktoś kto na co dzień zajmuje się pielęgnacją i naprawa VW T3, nie chciał bym by ten ktoś nie uczył się grzebiąc w sercu mojego BLUESTARA. Jeśli jest ktoś kto zna temat i może mi podpowiedzieć co i jak to bardzo o to proszę, czekam też na posty użytkowników którzy dokonali w swoich busach tego rodzaju przeszczepu i są zadowoleni.



tak jak Mati pisze podjedź najpierw nawet do Fredmana i przejedź się żebyś zobaczył czy na pewno chcesz TDI i jakiego...
ja chyba nawet "kilka " razy włożyłem diesla zamiast benzyny i w własnym busiku i nie tylko jak i "kilka" TDI również zarówno do swojego jak i do innych...
włożyłem też kilka "benzyn" od 1,8 do 2,8 pojemności...
jeśli chcesz silnik od Tourana to raczej tylko w pionie...
napisz coś więcej jaki silnik chcesz włożyć wtedy będzie można powiedzieć co możesz sobie wcześniej przygotować i jakie niespodzianki Cię czekają...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: siatkon » 06 kwie 2012, 6:57

Ja nie chce być złym prorokiem, ale ceny ON przemawiają za bawolimi pierdami. czy w Frydmanie będzie jakiś busik z 2E??
A co z twoim DJ nie tak??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: t90 » 06 kwie 2012, 7:41

Z doświadczenia:



AAZ tygodniowo około 200 PLN
2E na podtlenku LPG (sekwencja), sam gaz około 130 - 140 PLN + około 25 PLN benzynka (a benzynka musi być do rozruchu i złapania temperatury)

TDiesel szybciej się zbiera, jest głośno, ale można go też zagazować: http://lpg-diesel.pl/index.php?id=cennik i koszt spadnie, będzie podobnie do benzyny z lpg. Ceny benzyny znów wyprzedziły ON, gaz kosztuje od 2,48 do 2,99 (tu można popatrzeć: http://cenapaliw.pl/). Coś mi się wydaje, że na czym by nie jeździł, tyle samo wydasz. Cena ON w stosunku do 95 bardzo się zmienia w ciągu roku.

2E ładnie i cicho pracuje, małe wibracje ale moc ... jedzie to dopiero od jakiś 3500RPM.

TDI chyba z tego wszystkiego najlepiej wychodzi, choć koszt zabudowy spory to elastyka pracy i dostępna moc z samego dołu to zrekompensują. Dodatkowo można go zagazować, co koszt powiększy, ale jak wierzyć producentowi to przy dużym przebiegu będzie najlepiej się kalkulowało.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Robert.C
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: Robert.C » 06 kwie 2012, 12:48

No i właśnie o to chodzi że nie potrafię się z nim rozstać, a już od czerwca zacznę nim więcej jeździć, w tej chwili sytuacja ma się tak: przed laty (chyba w 2003 roku) włożyłem do niego gaz, do dziś nie mam problemu z tą zwykłą instalacją, za to mam problem z jazdą na benzynie, autko odpala i jeździ na paliwie ale jeśli nie przełączę na gaz to na wolnych obrotach zaczyna kasłać jak wiewiórka po pożarze lasu :) i w końcu się dusi. Miałem pomysła żeby go sprzedać i kupić coś innego ale kurka wodna nie potrafię, i w ten właśnie sposób przemknęło mi przez myśl żeby z niego zrobić autko na ON, będę nim jeździł dość często do Wiednia nie potrzebuję nie wiadomo jakiego powera myślałem mocy podobnej do tej która mam teraz 2,1 boxer jest boski i na gazie i na paliwie, a TDI ma podobną moc a moment obrotowy też jest spoko. Nie pytajcie mnie jaki silnik chcę włożyć bo wy sobie piszecie jakimiś skrótami a ja nie mam pojęcia o so chozi.... Raczej czekam na wasze podpowiedzi to mi ułatwi podjęcie decyzji.


Bluestar WBX SS 2,1 L, 92 KM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: siatkon » 06 kwie 2012, 14:55

Najpierw sprawdziłbym twojego wbxa i wtedy ocenił co dalej, przynajmniej kompresję. W Frydmanie będę więc części możemy podmieniać i szukać, jak jest kompresja to wato mieć DJ.
Jak masz gaz to wsadziłbym silnik 2E silnik z Passata 2,0benzyna i chyba był też w t4. koszt silnika i części na starcie dużo niższy, od sensownego tdi o podobnych parametrach.
Jest jeszcz tego taka zaleta że masz porządek w papierach.
Gaz do diesla da się, ale długo się odjeżdża..
Tej benzyny na rozruch wcale nie idzie tak dużo, większość instalacji ma tryb odpalania również na gazie i tak robię w corsie na mono-wtrysku zwłaszcza jak jest ciepły.
Z tego o zauważyłem to prosty goły diesel jest ekonomiczniejszy od benzyny z gazem na krótkich trasach. Nie wiem ile więcej pali zimny tdi? jak długo... W 1,9D tylko przy -10 używam przestawiania konta wtrysku na zimnym.
Jak bardzo ci się z ustaleniem co jest grane spieszy to zapraszam mozesz wpaść i sobie podmieniać.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Robert.C
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: Robert.C » 06 kwie 2012, 18:12

No właśnie dzisiaj zadzwoniłem do MultiMati i trochę pogadaliśmy, nie orientuję się jaki jest koszt wtrysków do tego silnika ale właściwie gdyby kompresja była ok to może by jednak reanimować to co mam, ja tylko się boję o jazdę do Austrii na tym co mam, bo tam o gaz chyba nie jest tak łatwo jak u nas a jeśli się okaże że muszę w korku jechać na benzynie to porażka. W sumie gdyby wtryski nie były niebotycznie drogie to ekonomia mówi mi żeby ratować WBXa, po świętach będę się kontaktował z Multimatim a na zlot (jeśli będę miał wolne) postaram się wpaść.


Bluestar WBX SS 2,1 L, 92 KM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: t90 » 06 kwie 2012, 18:27

heh, w Inter Carsie jeden wtrysk to 538 zł ... No ale gra warta świeczki bo zacny to silnik



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2358
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: dreg35 » 06 kwie 2012, 18:39

wtryski można wyjąć i sprawdzić najpierw albo szukać używek
w Austrii nie jest za bogato z LPG ale da sie jeździć ... pytanie jakie okolice Cię interesują ... tu możesz sobie sprawdzić...
http://translate.googleusercontent.com/ ... 1pBbtZh4jQ
jak dobrze pójdzie to w maju będziesz miał okazje na pewno przejechać się TDI a prawdopodobnie również 2E że już nie wspomnę o DJ... a i czasu będzie na tyle dużo że da się coś może zajrzeć...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1068
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: magnum » 06 kwie 2012, 21:21

Wtryski padają rzadko kiedy , najpierw go dobrze zestrój , umyj przepustnice ,przepływomierz ,zawór wolnych obrotów
Chyba nienapisałeś jaki masz silnik !MV czy DJ , ale jak masz Blustara to Raczej MV to jeszcze sprawdz sonde lambde
Bardzo czesto ,jest wyeksploatowany przepływomierz i nietrzyma parametrów ,taki sam jest w VW Passat ,golf ,seat z silnikiem 2 E

Siatkon, w T4 niebyło silnika 2E , tylko pojemność ta sama :secret:
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2012, 9:31 przez magnum, łącznie zmieniany 1 raz.


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: siatkon » 07 kwie 2012, 7:24

magnum pisze:

Siatkon, w T4 niebyło silnika 2E , tylko pojemność ta sama :secret:

a czy też pasuje? czy różnice wielkie? to dla mnie istotne było. nadal jest.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Robert.C
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Pierwszy, ale mam nadzieję że nie jedyny

Postautor: Robert.C » 26 kwie 2012, 7:56

Części zawieszenia zostały zakupione, jutro zaczniemy naprawę będę robił przód, później przegląd który skończył się w połowie kwietnia. Jeśli uda się poskładać bulika do majowego weekendu to mam nadzieję że was poznam osobiście na zlocie, ale obiecać nie mogę bo jeśli coś na przeglądzie będzie nie tak to kapa. Autko odpaliło po chyba 7 miesiącach przestoju, nie robiło problemu, silniczek chodzi na gazie fajnie na benzynie mniej fajnie, wydech też chyba trzeba będzie robić, ale przyjemność z jazdy jest niezmiennie ogromna, bardzo już tęskniliśmy za jazdą busikiem, do tego stopnia że córa zażyczyła sobie że mam ja odbierać z przedszkola tylko busikiem, ona też rośnie na małego fana marki :)))


Bluestar WBX SS 2,1 L, 92 KM.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Górny Śląsk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość