Uszczelnienie pompy wtryskowej

Ogólne jak to zrobić. Jedyny warunek... nie rozpowszechnicie tego inaczej niż linkiem do źródła...

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Regulamin forum
W tym dziale można umieszczać tylko materiały, których autor postu jest właścicielem. Nie wolno też kopiować artykułów wraz z ich zawartością na inne serwisy. Chcesz przekazać wiedzę dalej, podlinkuj temat.
Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 06 gru 2012, 17:33

Witam
dziś uszczelnicie pompę wtryskową na dźwigni "ssania"...
pompa niestety musi być do tej operacji wyjęta...
jak ją wyjąć opiszę w niedalekiej przyszłości...

narzędzia
torx 30
mały wkrętak plaski

potrzebne części
2 oringi

inne
odrobina smaru lub wazeliny technicznej żeby oring miał poślizg przy montażu...

pytania i sugestie rozwoju tego wątku mile widziane

materiały własne proszę o nierozpowszechniania w innej postaci niż link do tej strony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: Arka1 » 06 gru 2012, 20:42

Przed demontażem na dźwigni i osi zrobić znaki. Zmontować w tej samej pozycji.
W przypadku większego luzu " oś - obudowa " w zestawie naprawczym Boscha jest oring o średnicy około 1 mm większej od orginalnego. Przy odrobinie cierpliwości i smaru wchodzi.
Przy montażu dźwignię ustawić w pozycji jak na ssaniu - oś nie ucieka do środka.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 06 gru 2012, 20:47

Dzięki Arka... ja nie umiem o tym pisać... ja wiem jak to zrobić...
i w ten sposób wasze ... nasze... uwagi ... naprawia ich busy... :cooll:
ale jak wiesz są tam tak naprawdę 2 pozycje... jeśli wiesz o co chodzi...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: Arka1 » 06 gru 2012, 21:09

Dlatego napisałem o zaznaczeniu starej pozycji " znaki "



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 06 gru 2012, 21:13

tak się zastanawiammm ale Marka T90 nie ma... czy temat dziś rozebrałem powinien być komentowany... będzie trudniej wszystko odnaleźć... czy nie lepiej komentarze przesunąć a temat poprawiać... pewnie się niejasno wyjęzyczyłem???
i zrobić jego edycję dla paru osób... nie znam się na tym...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: t90 » 06 gru 2012, 21:53

Nie wiem o co chodzi ... generalnie możemy zrobić tak, żeby usuwać posty z propozycjami rozwinięcia jakiegoś tam zagadnienia ... zostanie sam uaktualniony sosik.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: 49_kazik » 07 gru 2012, 4:48

Cieszy mnie powstanie takiego poradnika jak co naprawić, a uszczelnienie pompy dotyczy też i mnie. Przed przystąpieniem do naprawy chciałbym mieć już przygotowane co potrzeba oringi (jakie wymiary?), zestaw naprawczy - co wchodzi (dostępne np. w intercarsie?), pompiarz podpowiedział że może z innej pompy mniej wyrobiony element pobrać?
Inicjatywa założycieli świetna, na pewno zwiększy zainteresowanie odwiedzających tę stronę.
No i koniecznie dużo foto (lepiej raz zobaczyć niż 100 razy usłyszeć).
Fakt, jeżeli będzie dużo komentarzy to sama instrukcja naprawy się zagubi, może by wtedy innym kolorem druku czy wytłuszczonym to co najważniejsze ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 12 gru 2012, 22:03

Kaziu jakość do bani... ale zasad jest ... opis się pojawi...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 12 gru 2012, 22:08

zróbcie jeszcze temat z wymianą zaworka zwrotnego jak już macie pompę na wierzchu.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 12 gru 2012, 22:12

Wezuwiusz ... ale kto to ogarnie z komentarzami i jak takim porządkiem... jak to zrobić technicznie to spoko... ale jak to opisać... to dla mnie wielki zgryz...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 14 gru 2012, 21:48

Na razie z opisami dobrze Ci poszło.Wszystko zrozumiale opisane i zilustrowane.
Mam jeszcze odrębne pytanie,bo w mojej pompie nie działa przyśpieszacz konta wtrysku,przez co muszę kręcić motorem po nocy bardzo długo zanim osiągnie to 1800st i odpali.Czy jest to w miarę prosta robota,czy lepiej zawieżć pompę do pompiarza albo rozglądać się za używką,bo zaworek zwrotny też mi trafiło.??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 14 gru 2012, 21:58

Na razie z opisami dobrze Ci poszło.Wszystko zrozumiale opisane i zilustrowane.
Mam jeszcze odrębne pytanie,bo w mojej pompie nie działa przyśpieszacz konta wtrysku,przez co muszę kręcić motorem po nocy bardzo długo zanim osiągnie to 1800st i odpali.Czy jest to w miarę prosta robota,czy lepiej zawieżć pompę do pompiarza albo rozglądać się za używką,bo zaworek zwrotny też mi trafiło.??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 15 gru 2012, 6:40

a dlaczego uważasz że nie działa ... dźwigienka chodzi z boku pompy ?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 15 gru 2012, 16:31

Niby dżwigienka chodzi,ale jak odpalę samochód,to mam taki stukot jak by ktoś w gliniany garnek pukał,na dodatek samochód jak podciągne lub spuszczę ssanie ,nie zmienia ani dżwięku,ani obrotów.Żeby chodził muszę trzymać nogę na gazie ,jak spuszczę to zaczyna go dławić.No i ciężko go po nocy odpalić,trzeba go długo kręcić.Jak się zagrzeje,to jest wszystko w porządku.Odgłos pukania w glinianym garnku milknie,mogę go zgasić,odpalić bez grzania świec(wcześniej na starej głowicy nie było mowy o odpaleniu bez podgrzania świec,a mimo że gubiłem kompresję pod wtryskami,nie miałem w zeszłą zimę kłopotów z odpaleniem nawet przy -20 st.)Teraz ledwie na minusie 10 st.i zaczyna łapać,jednocześnie z rury puszcza czarnego bąka,ale nie chce załapać .Jedynie jeszcze jak jest akumulator prosto z prostownika i kręcę tak długo że silnik już łapie a ja jeszcze kręcę ,to zapali.Tak sam dzisiaj.Na plusie było 5 st i tak samo problem z odpaleniem.Z początku myślałem że jest to wina zaworka zwrotnego na ręcznej pompce (w pompie szlak trafił ),ale nie puszczał by czarnego bąka,a skoro puszcza ,to dostaje paliwo,tylko w nie odpowiednim czasie.Pompa ustawiana na słuch,ustawiałem w momęcie jak silnik najrówniej pracował.Zaworów nie robiłem,ale nawet jak by miały jakieś przedmuchy,to przy +5 st.powinien bez niczego odpalić. :scratch:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 16 gru 2012, 8:11

sprawdzałeś kąt i luzy zaworowe?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 16 gru 2012, 14:16

:hi: Luzów zaworowych nie sprawdzałem,ale myślę że jak by nawet już i były jakieś luzy,to przy temp.plusowej powinien normalnie odpalać.Co innego na tęgich mrozach,wówczas mógł by nie odpalać.Jego prawilność,ale nie jak jest ciepło i mu 3 razy podgrzeję świece.Acha .Jak mu założyłem czapę,to bez podciągnięcia ssania też nie odpalił ,a jak podciągnąłem to zaszczekał od razu.Tak to Darku wygląda jak by się ten tłoczek od przyśpieszenia w pompie wieszał i zależy co mu w dupsko strzeli.Raz działa a raz nie.Pompę jak już wcześniej pisałem ,nie ustawiałem na zegar tylko mniej więcej żeby silnik mi nie kopcił i najrówniej pracował.Jak go odpalę i pochodzi tak że już nie muszę go podtrzymywać na gazie(około 1 min nie więcej) i zgaszę,to nie ma problemu z odpaleniem.Dwa ,trzy obroty i pali bez grzania świec.Pompa wiem że nie będzie ustawiona na zero,bo na oko ,to chłop w szpitalu leży,ale myślę że przy tym ustawieniu jakie jest powinien normalnie sobie pykać.Przy gaszeniu,nie szarpie budą,motor równo sobie pracuje .Problem tylko z tym odpalaniem po nocy,bo teraz bez mocnego akumulatora i palenia w taki sposób że samochód już łapie i prawie że pali,ale jeszcze trzeba go na rozruszniku trzymać.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 16 gru 2012, 18:07

Wezuwiusz jeszcze raz powoli i wyraźnie ... ustaw kąt wtrysku i sprawdź luzy zaworowe...
przed założeniem głowicy konieczne było ustawienie luzów zaworowych więc jeśli tego nie zrobiłeś to zacznijmy od początku ...
luzy zaworowe i kąt wtrysku do ustawienia a przynajmniej do sprawdzenia...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 16 gru 2012, 19:03

Mówisz że jednak mogą to być luzy zaworowe??.No to pewnie trzeba będzie je jeszcze raz posprawdzać.Co sie tyczy pompy,to niestety zanim podjadę gdzieś żeby mi ustawili na zegar kont ,to muszę ją wyciągnąć i zrobić zaworek zwrotny ,bo się zwiesił i nie działa.Pewnie oddam to gówno do pompiarza,przy okazji mi sprawdzi tłoczek od przyśpieszenia konta wtrysku.
Echhh ta zabawka.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: siatkon » 16 gru 2012, 20:37

Nie wiem czy warto oddawać do pompiarza?
wpięcie pompy do maszyny i sprawdzenie - 50zł
regenerowałem pompę 1,6D i dałem za to 450zł prawie pięć lat temu.
Pompa w sumie zrobiła może 20 tys i leży, po świętach mogę ci wysłać dwie.Leżakują już długo, jest jednak szansa ze są dobre.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 16 gru 2012, 21:08

Po 20 tysiącach to na pewno jest dobra.
Marku a ile cenisz za tę pompę??.
Panowie,czy jest jakaś różnica po między pompą z naszych busów a pompą od zwykłej osobówki??.Jest może jakaś różnica w dawkowaniu lub czymś podobnym??.Pytam bo teraz mój motor w busie jest z osobówki łącznie z głowicą.Darka głowica poszła do mechanika ,którego mi załatwił kolega,a że mechanik nie miał czasu od razu się tym zająć,to żebym miał czym jeżdzić,pożyczył mi swoją starą głowicę,która już jakiś czas mu leżakowała na regale ,do tego starą uszczelkę pod głowicę i tak złożyłem silnik.Odpukać na tym zestawie już mam ponad 300km i jeszcze uszczelki nie wydmuchało(w razie czego wożę pod siedzeniem kolejną starą uszczelkę w razie wielkiego W).Mechanior ma się zająć moją głowicą dopiero po nowym roku,no ale cóż .Jak ma być po kosztach,to warto być cierpliwym.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: siatkon » 17 gru 2012, 2:57

Różnica:
inna łapa od linki paliwa, po za tym nie ma.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 17 gru 2012, 17:44

Dzisiaj sprawdziłem luzy na zaworach,a raczej na podkładkach.Wszystko według mnie wygląda na dobrze wyregulowane.Przestawiłem pompę o 2 st.Silnik nieco sztywniejszy i jak by budą przy gaszeniu nieco szarpało więcej.Jednym słowem według mojej oceny ,mniej elastyczny.Przedtem nieco mięcej chodził.Przyśpieszenie , według mnie jak go nie było tak i nie ma ,przynajmniej nie słyszę żadnej różnicy na podciągniętym i spuszczonym.No chyba że mi słoń na ucho nadepnął.Niestety żeby sprawdzić nasłuchując zmian odgłosu ,mam nie całą minutę.Potem silnik zaczyna normalnie pracować.Odgłos glinianego garnka znacznie mniejszy.Silnik przy takiej temp jak teraz za oknem na plusie ,zapalił bez problemu nie grzejąc mu świec.(po 20 min postoju ).Przedtem odpalał,ale trzeba było nim parę razy pokręcić.Teraz jeden obrót wałem i odpalił.
Jednym słowem coś nieco sie chyba poprawiło,co nie zmienia faktu ,że trzeba jednak zrobić głowicę od Darka,przynajmniej zwory,bo szlifowanie głowicy sobie podaruję.Nowa uszczelka powinna załatwić sprawę.Teraz mam posadzoną głowicę bez szlifowania,na starej uszczelce i jest dobrze,to myślę że i pużniej będzie dobrze.
Czyli jak powiedziała stara prostytutka,do następnego razu :lollol: jak przyjdą mrozy i znowu nie odpali jak trzeba będzie jechać.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: dreg35 » 17 gru 2012, 18:26

posłuchaj chcesz tym jeździć to zrób raz a porządnie... :rant:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1803
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: wezuwiusz3 » 17 gru 2012, 19:27

Jak to powiedział jakiś eletryc .Nie chcem,ale muszem.... :banned:
Jak będę miał już głowicę w domciu,to po kolei i sukcesywnie będę zabierał sie za regulację po fachowymi.Na razie sie cza męczyć.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Uszczelnienie pompy wtryskowej

Postautor: 49_kazik » 28 gru 2012, 22:43

Zielony zgrębiały pierścień uszczelniający był powodem wycieku z pompy.
Do ściągnięcia koła konieczne było przycięcie jednej łapy ściągacza.
Amatorom podobnej naprawy doradzam zaopatrzyć się w zapasową zawleczkę do dźwigienki, (mnie pękła, ale miałem zdrugiej pompy ) :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post
  • Koło zębate pompy wtryskowej
    autor: wezuwiusz3 » 11 kwie 2018, 19:55 » w Silnik, sprzęgło
    1
    232
    autor: dreg35 Wyświetl najnowszy post
    12 kwie 2018, 4:14
  • wyciek z pompy 1.9 td vw t3
    autor: Krissilk » 08 mar 2018, 21:55 » w Wyposażenie elektryczne
    2
    481
    autor: Krissilk Wyświetl najnowszy post
    09 mar 2018, 11:50

Wróć do „Dziś rozebrałem ... nie wiem czy złożę.”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość