Klamki, zamki

Ogólne jak to zrobić. Jedyny warunek... nie rozpowszechnicie tego inaczej niż linkiem do źródła...

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Regulamin forum
W tym dziale można umieszczać tylko materiały, których autor postu jest właścicielem. Nie wolno też kopiować artykułów wraz z ich zawartością na inne serwisy. Chcesz przekazać wiedzę dalej, podlinkuj temat.
Awatar użytkownika
Paweł
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:09
Gender: None specified - None specified

Klamki, zamki

Postautor: Paweł » 08 mar 2015, 13:08

Hej,

Rozebrałem wczoraj klamki w drzwiach ponieważ nie byłem w stanie przekręcić kluczyka i musiałem zamykać przez tył od środka.
Niestety ale okazało się że te zamki były zupełnie nie używane i jako że kły klamka i bębenek są z tandetnego aluminium skorodowało i zapiekło się na amen, sprężyna też przeżarta. Jeden odblokowałem ale okazało się że wszystkie zapadki przegniły i można go otworzyć teraz śrubokrętem.

Teraz mam pytanie czy opłaca się kupić klamki na necie (zamienniki nowe 85pln 2 szt na jeden zamek) i dopasować do tego nowego zamka inne (i tak nie mam do reszty klucza) czy kupić jakieś używane? i dopasować do nich resztę bo dowiedziałem się że komplet klamek na jeden klucz ze stacyjką to jakaś bajońska suma a tak mam 85 zł za 2 klamki i + 180 za dopasowanie reszty u ślusarza (zamek z tyłu jest w porządku a zamek z boku się rusza ale nie wiem w jakim jest w sumie stanie).
Chyba że ktoś ma na sprzedaż jakieś wkładki albo najlepiej przednie klamki



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Klamki, zamki

Postautor: jajanko » 08 mar 2015, 13:56

Paweł pisze:Hej,

Rozebrałem wczoraj klamki w drzwiach ponieważ nie byłem w stanie przekręcić kluczyka i musiałem zamykać przez tył od środka.
Niestety ale okazało się że te zamki były zupełnie nie używane i jako że kły klamka i bębenek są z tandetnego aluminium skorodowało i zapiekło się na amen, sprężyna też przeżarta. Jeden odblokowałem ale okazało się że wszystkie zapadki przegniły i można go otworzyć teraz śrubokrętem.

Teraz mam pytanie czy opłaca się kupić klamki na necie (zamienniki nowe 85pln 2 szt na jeden zamek) i dopasować do tego nowego zamka inne (i tak nie mam do reszty klucza) czy kupić jakieś używane? i dopasować do nich resztę bo dowiedziałem się że komplet klamek na jeden klucz ze stacyjką to jakaś bajońska suma a tak mam 85 zł za 2 klamki i + 180 za dopasowanie reszty u ślusarza (zamek z tyłu jest w porządku a zamek z boku się rusza ale nie wiem w jakim jest w sumie stanie).
Chyba że ktoś ma na sprzedaż jakieś wkładki albo najlepiej przednie klamki


Sprawne uzywki 20-letnie to też z reguły syf , kiła i mogiła. Nie ma na Twoje pytanie uniwersalnej odpowiedzi.
Ja kupuję chińszczynę, w metalurgicznie nadlanych miejscach, które wyraźnie szoruja przy odwracaniu bębenka poprawiam iglakami. Potem smaruję wazeliną techniczną. Miejsca w spuscie języka , które zwykle są zaciśnięte jakims dziwnym kawałkiem dętki rowerowej czy czyms takim (ten mechanizm naciskajacy spręzynę co znajduje się pod klamką) uszczelniam dekarskim uszczelniaczem kauczukowym Tytan. A po wszystkim ide do znajomego śpeca od zamków i robi mi wszystkie pod jeden klucz.

To co nizej napiszę, to mało kto wie. Większosc w zimie uzywa jakichs smarowideł, rozmrażaczy etc. A to najwiekszy wróg tych aluminiowych mechanizmów i zapadek ze stali barwionej na żółto. Orginalny zamek ma zapadki albo z mocnego stopu duralaluminium albo z mosiądzu. Chińszczyzna jest se stali, w dodatku nie ocynkowanej. Dolewanie tam do zamka czegokolwiek to dewastacja. Nawet tania wazelina bywają do niczego , bo w swoim składzie zawierają uwodornione uszlachetniacze, ktore uszlachetniają wszystko , tylko nie wazelinę, wiec też trzeba dokładnie czytac etykietki. Polskie wazeliny do maszyn do szycia są najlepsze.

Dlatego albo kupujesz orginał za ilesset złotych komplet albo chińszczyzna za grosze i postępujesz z nim jak ja. I to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Paweł
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:09
Gender: None specified - None specified

Re: Klamki, zamki

Postautor: Paweł » 08 mar 2015, 14:27

Dzięki wielkie za pomoc, zrobię tak jak ty i kupię chinole ale myślę że zamiast wazeliny użyję smaru miedzianego albo mojego ulubionego środka czyli smaru maszynowego do łożysk tocznych.
Resztę zamków dam do dorobienia.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Klamki, zamki

Postautor: wezuwiusz3 » 08 mar 2015, 15:17

A próbowałeś w nafcie moczyć bębenki??.Może dało by się te stare zregenerować.Ja moczyłem swoje chyba 2 tygodnie zanim udało się igłą ruszyć i wyciągnąć.Pużniej czyszczenie i dorabianie zapadek.Kupiłem tylko jeden zamek od VW gofra,żeby mieć kluczyk,bo w zestawie z samochodem był jeden i to na dodatek złamany.Teraz zamykam wszystkie zamki jednym kluczem.Jedynie stacyjka pozostała uniwersalna i zbiornik paliwa.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Paweł
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:09
Gender: None specified - None specified

Re: Klamki, zamki

Postautor: Paweł » 08 mar 2015, 17:33

Może był by sens gdyby nie fakt że mam już jeden zamek "uniwersalny" a drugi i tak nie jest pod mój klucz, poza tym nie mam zamka wzorcowego(takiego do którego mógłbym równać resztę) bo mój klucz czasy świetności ma już za sobą i właściwie to pasuje tylko do korka. Przestawianie jednego zamka to kosz 60 zł a ja za 2 klamki mam 85 i w tym jest wysyłka już, więc będę miał bazowy sprawny zamek do którego dostroję resztę.

Ale nasuwa mi się drugie pytanie jak się wyciąga wkładkę w kalpie?
Muszę odkręcić zamek właściwy ten na 3 imbusy czy jest prostszy sposób ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
sloniu1976
Chorąży
Chorąży
Posty: 62
Rejestracja: 13 lis 2013, 22:45
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Klamki, zamki

Postautor: sloniu1976 » 08 mar 2015, 18:08

a do schowka to jaki jest kluczyk? ma jakieś oznaczenie?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Paweł
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:09
Gender: None specified - None specified

Re: Klamki, zamki

Postautor: Paweł » 08 mar 2015, 18:24

nie mam pojęcia



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Klamki, zamki

Postautor: wezuwiusz3 » 08 mar 2015, 18:27

Paweł ,zapadki dorabiasz pod klucz.Jedne są dłuższe inne krótsze,zakładasz w zależności jak masz wycięcia na kluczu,tak rzeby po włożeniu kluczyka wszystkie się schowały.Wystarczy je tylko odpowiednio dopasować.(poprzekładać)
Do schowka nie wiem.Ja nie mam np.kluczyka i mieć nie chcę.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Paweł
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:09
Gender: None specified - None specified

Re: Klamki, zamki

Postautor: Paweł » 08 mar 2015, 18:35

to wiadomo z tym że jak chciałem sobie dorobić klucz do stacyjki (miałem tylko jeden) to mi powiedział ślusarz że on z tego klucza nie może dokładnie nic dorobić bo jest zjechany i dorobił mi z naddatkiem, działa tak samo w stacyjce w której wkładam klucz tylko do 3/4 bo inaczej nie odpalę :P więc stwierdziłem że kupie sobie 2 klamki z sprawnym zamkiem i do tego tego nowego klucza resztę zrobię.
Wiesz może jak się demontuje tą wkładkę w klapie tylnej?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Klamki, zamki

Postautor: jajanko » 08 mar 2015, 19:39

sloniu1976 pisze:a do schowka to jaki jest kluczyk? ma jakieś oznaczenie?


Do bocznych schowków? Normalne klucze, wkładka zamka jest krótsza niz inne, tak naprawdę to zamki schowków otwiera końcówka grota kluczyka poprzez obrót i wymuszenie naciśniecia zapadki.

Paweł pisze:Wiesz może jak się demontuje tą wkładkę w klapie tylnej?

Moja tylnia była zanitowana. Jak nit to rozwiercasz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Paweł
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:09
Gender: None specified - None specified

Re: Klamki, zamki

Postautor: Paweł » 17 mar 2015, 21:11

Witam po czasie,

rozprawiłem się z większością zamków, kupiłem nowe klamki bo wkładki z zamków mi się rozleciały w rękach a klamki były w stanie agonalnym, przekodowałem w końcu sam zamek w klapie i korek wlewu do nowego klucza. Chciałem zrobić drzwi suwane ale niestety tam zamek był pęknięty więc muszę pozyskać nowy bębenek do drzwi suwanych, no i zostaje jeszcze stacyjka ale tam już trzeba wiercić z tego co się dowiedziałem w obudowie, więc jeszcze trochę roboty jest zanim wszystko będzie perfekcyjnie ;)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2395
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Klamki, zamki

Postautor: dreg35 » 18 mar 2015, 5:38

nowe klamki ... jakiej produkcji... chinole?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Paweł
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:09
Gender: None specified - None specified

Re: Klamki, zamki

Postautor: Paweł » 18 mar 2015, 15:39

tak, chinole wiem co zaraz powiesz ale moje już padły razem z wkładkami a te zabezpieczyłem smarem maszynowym (towotem) zdobytym przez mojego ojca kiedyś, ponieważ był on stosowany do serwisowania czołgów, mam pewne zaufanie do niego, poza tym jest odporny na wodę :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Klamki, zamki

Postautor: wezuwiusz3 » 18 mar 2015, 17:36

Tylny zamek musisz odkręcić te 3 imbusowe śruby.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Paweł
Sierżant
Sierżant
Posty: 20
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:09
Gender: None specified - None specified

Re: Klamki, zamki

Postautor: Paweł » 18 mar 2015, 21:28

już go wyciągnąłem, poprzedni właściciel też próbował i wyrobił jedną śrubę z tych 3, ale da się go wyciągnąć przy odkręcaniu tylko 2 :D



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2395
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Klamki, zamki

Postautor: dreg35 » 19 mar 2015, 6:06

tylny zamek na kluczyk da się wyciągnąć jak nie ma centralnego po odkręceniu tylko 1 śruby...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bartek
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2014, 15:18
Gender: None specified - None specified

Re: Klamki, zamki

Postautor: bartek » 01 sie 2015, 11:36

A ja mam pytanie natury technicznej..jak się wymienia owe klamki? Gdybym pogmerał, pewnie bym do tego doszedł, ale pewnie szanowni koledzy już robili to nie raz, więc zwracam się z prośbą o wskazówki.
Oczywiście chodzi mi o klamki drzwi przednich.
Pozdrawiam



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Klamki, zamki

Postautor: jajanko » 01 sie 2015, 15:15

bartek pisze:A ja mam pytanie natury technicznej..jak się wymienia owe klamki? Gdybym pogmerał, pewnie bym do tego doszedł, ale pewnie szanowni koledzy już robili to nie raz, więc zwracam się z prośbą o wskazówki.
Oczywiście chodzi mi o klamki drzwi przednich.
Pozdrawiam


Wykrecasz JEDNĄ srubkę (bodajże fi 8) mocującą klamkę od strony profilu drzwi (tam gdzie klamka łapie rygiel na budzie) i wyciągasz klamkę.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2395
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Klamki, zamki

Postautor: dreg35 » 03 sie 2015, 4:45

jajanko pisze:
bartek pisze:A ja mam pytanie natury technicznej..jak się wymienia owe klamki? Gdybym pogmerał, pewnie bym do tego doszedł, ale pewnie szanowni koledzy już robili to nie raz, więc zwracam się z prośbą o wskazówki.
Oczywiście chodzi mi o klamki drzwi przednich.
Pozdrawiam


Wykrecasz JEDNĄ srubkę (bodajże fi 8) mocującą klamkę od strony profilu drzwi (tam gdzie klamka łapie rygiel na budzie) i wyciągasz klamkę.



nie "fi 8" a M6 w oryginale na wkrętak krzyżakowy pod uszczelką na wysokości klamki drzwi kierowcy i pasażera a drzwi suwane M5 pod boczkiem na wysokości wkładki klamki również na wkrętak krzyżakowy w ori...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Dziś rozebrałem ... nie wiem czy złożę.”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość