VW T3 pompa wtrysku AAZ - jak zalozyc dźwignię regulacji

Ogólne jak to zrobić. Jedyny warunek... nie rozpowszechnicie tego inaczej niż linkiem do źródła...

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Regulamin forum
W tym dziale można umieszczać tylko materiały, których autor postu jest właścicielem. Nie wolno też kopiować artykułów wraz z ich zawartością na inne serwisy. Chcesz przekazać wiedzę dalej, podlinkuj temat.
Awatar użytkownika
mgorol
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2015, 19:10
Gender: None specified - None specified

VW T3 pompa wtrysku AAZ - jak zalozyc dźwignię regulacji

Postautor: mgorol » 22 lip 2015, 20:07

Witam,

no i stało się to co nie powinno...

Jestem w trakcie składania silnika TD do mojego busa. Mam zamiar włożyć 1.9TD (AAZ) w miejsce 1.6 TD - klasyka.
Jednak chcę użyć oryginalnej pompy wtrysku z AAZ, w tym celu skompletowałem specjalnie dorobioną dźwignię regulacji, do której w łatwy sposób można już podpiąć oryginalną linkę pedału gazu.

Ale do rzeczy - zdemontowalem górna część oryginalnego mechanizmu (silnik pochodzi z Golfa, więc usuwam jedną spreżynę, teleskopik tłumiący i pare metalowych elementow). Po rozpięciu drugiej sprężyny napinajęcej w celu założenia wspomnianej dźwigni, z zębatki na ośce regilacji zeskoczył metalowy element, do którego powinna być przykręcona dźwignia (oryginalna dźwignia też była tam przykręcona). Nie oznaczyłem wcześniej pozycji elementu względem ośki.

Nie jestem ekspertem od pomp wtrysku i nie wiem jak prawidłowo założyć ten własnie element.
Doczytałem jedynie w instrukcji systemu wtrysku silnika JX (to jest nt. pompy JX), że przy ewentualnych naprawach pozecja elementu względem zębatki powinna być dokładnie zanotowana przed rozebraniem układu (akurat w pompie JX dźwignia jest bezpośrenio montowanana ośce). Przy prawidłowym ustawieniu linki (wolne obroty) zmiana pozycji o jeden ząbek w jedną stronę powoduje wzrot obrotów do 4000/min, zaś o jeden ząbek w drugą stronę może nie odpalić bez naciśnięciapedału gazu.

Czy jest jakiś sposób naustalenie prawidłowej pozycji dźwigni na ośce?
Czy może należy uruchomić silnik i ustalić pozycję metodą prób i błedów?
Czy mogę wogole uruchomić silnik? Zaleca przecież się uruchomienie go na przynajmniej minutę na wolnych obrotach ze wzgl na smarowanie turbo.


pzdr
mg



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mgorol
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2015, 19:10
Gender: None specified - None specified

Re: VW T3 pompa wtrysku AAZ - jak zalozyc dźwignię regulacji

Postautor: mgorol » 01 paź 2015, 6:25

Dodam tylko ze udalo sie ustawic dzwignie i wszystko dziala.

Zamontowalem ja najpierw w skrajnym polozeniu (tj. moizliwe mininum regulacji) i odpalilem silnik. Silnik wystartowal ale potem musialem jeszcze pdwa razy obracac dzwingnie o jeden zabek.
Czyli metoda prob i bledow.

pzdr
mg



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1712
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: VW T3 pompa wtrysku AAZ - jak zalozyc dźwignię regulacji

Postautor: wezuwiusz3 » 01 paź 2015, 19:10

Fajnie że się udało . :good:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post
  • Pompa Hamulcowa
    autor: wezuwiusz3 » 03 maja 2017, 20:45 » w Koła, układ hamulcowy
    3
    580
    autor: Ballack_1989 Wyświetl najnowszy post
    22 cze 2017, 8:34

Wróć do „Dziś rozebrałem ... nie wiem czy złożę.”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość