zmiana silnika 1,9 na 1,9 TDI

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

zmiana silnika 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: hugowart12 » 16 wrz 2011, 7:57

Witam mam pytanie kupiłem niedawno T3 nadwozi lala ale silnik katarakta poprzedni właściciel zamontował 1,9 mTDI który do niczego się nie nadaje , mam cały komplet na swapa 1,9 tdi silnik osprzęt kabelki itp. z kablami nie mam problemu wczoraj je przygotowałem , a mianowicie mam pytanie jaką skrzynię mam założyć, na obecny czas mam DT ale max da się pojechać na tym 100 . I jakie mogę napotkać problemy przy wkładaniu silnika co a układem chłodzenia i gdzie najlepiej najlepiej umieścić intercooler z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Hubert



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: t90 » 16 wrz 2011, 13:48

Witaj,

TDI ma wysoki moment obrotowy ale też niższe obroty max. Proponowałbym poszukać skrzyni z dyferencjałem 4,57 (np AAP, AAR, ASL, AST ...) i włożyć do tego dobry 5 bieg. Dla przykładu TDI ze skrzynią AAP mod. 0,78 na oponie 195/70/14 pozwoli rozwinąć prędkość około 130 km/h. Na rynku niemieckim są też dostępne przełożenia zaprojektowane do "naszych" skrzynek pracujących z TDI. Za około 500€ dostaniesz V bieg 0,75 i przy nie zmienionym dyferencjale i kołach pojedziesz około 140. Czy warto? Przy mocnym silniku możesz jeszcze spróbowac zmienić swoje Vmax rozmiarem koła.

Pobaw się kalkulatorem: http://busomania.pl/calculator/.

O silniku powie pewnie kto inny ;-)

PZDR



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 587
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: Grzegor » 16 wrz 2011, 19:19

Witam
Mnie natomiast zastanawia ciąg do takich prędkości - te samochody naprawdę nie są do tego stworzone , oczywiście zmiana silnika na nowocześniejszy /mocniejszy jak najbardziej - zoptymalizowanie przełożenia do tego także , natomiast jeżdżenie z takimi prędkościami (140 km/h ) to już naprawdę pomyłka , Busem naprawdę fajnie jedzie sie - 90 km/h powyżej setki robi się głośno i nic na to nie pomoże - żadne wygłuszanie , spojlery, to jak leczenie otwartego złamania plastrem ;) natomiast jazda pow 120 jest tak naprawdę niebezpieczna - zeby była jasnośc - nie zniechęcam do swapu - tylko tak sobie gderam ;)
pzdr

ps
Co do przełozen w skrzyni to jeśli wstawisz icka i zczipujesz silnik polecam Ci takie rozwiązanie skrzynia 34/7 i do tego http://www.germantransaxle.com/catalog/volkswagen/vanagon/114-or-118-3rd-gear/ taka 4 -ka i http://www.germantransaxle.com/catalog/volkswagen/vanagon/70-4th-gear/taka 5-ka jężdze na takiej skrzyni i jestem z tego modu naprawde zadowolony - przydatne byłoby mieć kogoś kto Ci to ze stanów przywiezie po jak kupisz z przesyłka to Ci dowalą cło i akcyzę to wychodzi 2 x drożej .
pzdr
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 19:31 przez Grzegor, łącznie zmieniany 1 raz.


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: Marcel » 16 wrz 2011, 19:20

..... no to ja coś powiem :D
Co tam masz za osprzęt >? jaka pompa ? jakie turbo ?...
A co do tdi na meczanicznej pompie.... jak sie dobrze poskłada ( chodzi mi o pompę ) to jest mocniejsze od serii.....
Sam mam takie coś własnej produkcji skrzynia akg 4,57 i czwarty bieg 0.78 i rozbujać busa z oponami 225/75/16 do 170km/h to nie problem.....


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 587
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: Grzegor » 16 wrz 2011, 19:33

Marcel pisze:..... no to ja coś powiem :D
i rozbujać busa z oponami 225/75/16 do 170km/h to nie problem.....


jasne - tylko trzeba mieć możliwość szybkiej redukcji tej "bezproblemowej " prędkości ;)
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: Marcel » 16 wrz 2011, 19:42

Heheh :D
No za pierwszym razem była problemowa :D
dwie dziury w tłoku :) sam stracił moc


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: t90 » 17 wrz 2011, 1:56

W temacie niby pytanie o zamianę motorni, ale faktycznie z wolną skrzynią ciężko wytrzymać. Założenie szybszej właśnie zmniejszy poziom hałasu od silnika. Chociaż DT nie jest wolna :coffee: Może tam jest tylko napisane "DT" a dyfer jest z jakiejś innej, np 5.83 ?



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: siatkon » 17 wrz 2011, 17:33

Rozbujać się do 170 to nie problem.... Liczniki syncro dość konkretnie zawyżają stad może te 170??? Ja sprawdzałem na 2 i przy wyższych predkoścach zawyżają o ponad 20 km/h
Busy się do tych prędkości nie nadają!! Czasem można spotkać kamikadze .... :no2:


Witam wszystkich starych znajomych.
aktual tel 788235135 lub +4746264945

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: hugowart12 » 18 wrz 2011, 19:34

Witam co do skrzyni to szybka to dla mnie wystarczy 100 ale niekonieczne przy max obrotach troszkę ekonomi by sie przydało



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: t90 » 18 wrz 2011, 19:36

hugowart12 pisze:Witam co do skrzyni to szybka to dla mnie wystarczy 100 ale niekonieczne przy max obrotach troszkę ekonomi by sie przydało


No więc "DT" to to nie jest, chyba że koła z deskorolki masz założone.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: hugowart12 » 19 wrz 2011, 7:42

po symbolu to DT a co w środku taką o nie wiem . A co myślicie o skrzyni 3H do tdi ??? bo jest szansa że nabędę taką skrzynię



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
michal.uaz
Kapitan
Kapitan
Posty: 168
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: michal.uaz » 19 wrz 2011, 10:27

hugowart12 pisze:po symbolu to DT a co w środku taką o nie wiem . A co myślicie o skrzyni 3H do tdi ??? bo jest szansa że nabędę taką skrzynię

też mała ale od biedy może być. Szukaj tak jak pisali wyżej AAP, albo ze szperą AAR.


Nie jestem mechanikiem, jestem pasjonatem....
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: hugowart12 » 19 wrz 2011, 18:18

witam koledzy kto ma schemat połączenia tdi bo się przeliczyłem ABF bło łatwiej a tdi mi sprawił niespodziankę busik to 82 r wiatrak miało być 4 kabelki i pali a tu lipa jak ktoś może pomóc to z góry dziękuję poz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: dreg35 » 19 wrz 2011, 20:07

Witam...
moja rada jest prosta... zrób logi 003 008 i 011 i wrzuć po wymianie silnika i zobaczymy cz to tylko problem skrzyni biegów...
schemat prosty znajdę a czego Ci brak? bo ABF to benzyna GTI więc nie bardzo rozumiem o czym mówimy...
4 kabelki i pali... to ciekawe...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: hugowart12 » 19 wrz 2011, 20:31

z ABFm zrobiłemn kilka autek typu golf 1i2 tam wystarczy 4 kabelki z czego 3 to plusy po zapłonie a 4 to masa banalne , dzisiaj chciałem odpalić silnik na glebie i nic nie odezwał się kwesta paliwa jest oki z tdi jest więcej zabawy , jak odpalę go to dopiero będę wkładał do bus . Jak ktoś ma wiedzy na ten temat proszę o pomoc .



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: dreg35 » 20 wrz 2011, 5:04

AFN z czego i który rok albo choć info ilu pinowy sterownik
nie porównuj AFN i ABF trochę się różnią... choć wystarczy jakieś 8-10 podłączyć do wiązki oryginalnej na końcu jak sobie ją przygotujesz wcześniej...
podaj adres to wyślę Ci schemat a tu masz coś na szybkiego...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 12167.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ccc35.html

i tak z ciekawości na jakich kolektorach wkładasz AFN ori czy busowych?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: hugowart12 » 20 wrz 2011, 5:59

Na kolektorach z tdi łapy mam gotowe hr.meblemałpagmail.com na ten adres możesz przesłać



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: zmaina silnia 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: dreg35 » 21 wrz 2011, 4:39

schemaciki poszły...
jakby był kłopot mogę taką wiązkę zrobić gotową do instalacji w aucie... :read:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

SILNIK 1Z

Postautor: hugowart12 » 12 paź 2011, 20:17

Witam silnik wsadzony busik jezdzi ale nie tak jak powinien pierwsze podczas jazdy falował problem z doładowaniem problem z zaworem n75 wymieniłem falowanie znikło ale znalazł się inny problem busik jedzie do 3 tys tak jak powinien ale po przekroczeniu jedzie ale jak by turbina wyszła na odpoczynek , vag się nie połączył z imo się łączy a dalej nić jak odłączyłem imo łączy się i znajduje błąd 0522 01114 i co jest ciekawe pali i jedzie może ktoś wie co go bili poz hubert
Ostatnio zmieniony 12 paź 2011, 22:15 przez t90, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem z poprzednim wątkiem.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: zmiana silnika 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: dreg35 » 13 paź 2011, 4:54

00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
01114 Przełącznik światła ostrzegawczego hamulca parkingowego – F9
może filtr paliwa
może N75
może przepływomierz
komputer (map sensor)
czujnik położenia wału
wróżyć dalej... wstaw 003 008 i 011


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

Re: zmiana silnika 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: hugowart12 » 13 paź 2011, 10:55

filtr paliwa nowy
zawór n 75 nowy
wężyki do zaworów nowe
komputer rozebrany i mapsensor sprawdzony
przepływka nowa
nie mam sił do tedo silnika i dzisaj nie połączy sie do 3 tyś turbina bie jak szalona i busik zasuwa a potem lipa ma ktoś jakis pomysł



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: zmiana silnika 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: dreg35 » 13 paź 2011, 17:50

qrcze napiszę jaśniej...
wyższość TDI nad MTDI to możliwość diagnozy...
z czytywałeś błędy więc zakładam że masz przynajmniej VAG-COM ver. 311.2-N zrób to co piszę ...

Wybierasz CELECT CONTROL MODULE
Wybierasz 01 ENGINE
Wybierasz MESS BLOCKS wybierasz sobie 3 kanały ... 003 potem 008 i 011 i klikasz po prawej na dole LOG otworzy cie się dodatkowy pasek z nazwą logu i ścieżką gdzie ma się zapisać żebyś potem odnalazł i wkleił na forum lub przesłał mi na priv.
wybierzesz nazwę i miejsce wpisując ...
jedziesz na trasę klikasz START w tym momencie powinieneś być na 3 lub 4 biegu (lepiej 4) zaczynasz pomiar od około 1.5tyśV/min pedał gazu do oporu i
kończysz na ok 3,5tyś (o ile oczywiście pozwolą warunki na drodze i najlepiej wziąć kogoś do pomocy kto zajmie się laptopem) potem klikasz STOP i DONE pomiar zapisany w ścieżce którą podałeś.
i wtedy może uda Ci się pomóc bo będziemy widzieć jak mierzy przepływka 003
jak daje paliwo 008
jak pompuje turbo i jak wysterowuje N75 011...
to tak w skrócie...
przepływka jakiej firmy???


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
hugowart12
Sierżant
Sierżant
Posty: 22
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:44
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

Re: zmiana silnika 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: hugowart12 » 14 paź 2011, 13:02

Witam idąc za twoją radą pojechałem do kolesia co się zajmuje vw podłączył sie znalazł kilka błędów 00522 00741 00625 00553 00513 skasował wyskoczyły 3 00522 00741 01117 kazał zapalić silnik i się rozłancza na zapolonym nie ma szans sie połączyć kazał mi wymienic kompa co wy na to mam dosc tego silnika



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
multimati
Kapitan
Kapitan
Posty: 192
Rejestracja: 27 mar 2010, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: zmiana silnika 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: multimati » 14 paź 2011, 15:20

Wiązka do poprawki !
Komputer można sprawdzić w innym samochodzie

Moja rada zrobić porządek z wiązką wyślij ją do kogoś kto robi wiązki np.Darek
bez tego nie ruszysz słaba moc najprawdopodobniej wg.mnie wiąże się ze złym podłączeniem przepływomierza na co wskazuje 4 błąd 00553 (podmień przepływomierz) do innego tdika na próbę


SYNCRO 1,9TDI+0.216+IC 2 BLOKADY+DEC AAN + 0,78 TYCHY GG 1386866 TEL 889 072 706

http://picasaweb.google.com/multimati/

https://picasaweb.google.com/105661992922078764420

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: zmiana silnika 1,9 na 1,9 TDI

Postautor: dreg35 » 14 paź 2011, 18:09

00513 Czujnik prędkości silnika – G28 – sygnał usterki

00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62

00553 Czujnik masy przepływu powietrza – G70

00625 Sygnał prędkości pojazdu

00741 Monitoring statusu pozycji pedału hamulca

01117 Sygnał ładowania generatora terminala DF


00625 jest zrozumiały i nim możesz się nie przejmować...

01117 też możesz olać...

reszta nie powinna mieć miejsca...
niestety ale tak jak rozmawialiśmy to nie wiedziałem tego jakie błędy miałeś a teraz mogę powiedzieć tyle co Mati... "zrobić porządek z wiązką" ...
nim jednak zdemontujesz sprawdź podpinają się pod pin 61 tak jak rozmawialiśmy...
albo jeszcze prościej wypnij wtyczkę z przepływki i sprawdź w/g opisu piny
1- 5V
2- masa czyli "-"
3- 12V po stacyjce
4- pusty
5- masa
6- sygnałowy
szukaj napięcia i masy resztę narazie olej...
daj znać jak poszło...
może to jeszcze pomoże w szukaniu pinów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość