Mokry intercooler

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Mokry intercooler

Postautor: trampek » 08 maja 2010, 21:07

Cześć !

Jakiś czas temu zacząłem już sobie kombinować takie rozwiązanie, potem je zarzuciłem, ale stwierdziłem, że jednak chyba do niego wrócę. Sam mokry IC można dokupić m.in. od subaru. Kwestia jego montażu gdzieś w komorze silnika to osobny rozdział, o który martwił się będę później. W układzie musi być chłodnica płynu...z tego co patrzyłem, idealna do zamontowania przed busową chłodnicą będzie mała chłodniczka z np. cinquecento. Pozostaje jednak jeszcze jedna kwestia, która spędza mi sen z powiek. Otóż trzeba pompki, która będzie tłoczyć płyn na przód busa do chłodnicy i z powrotem. Oczywistym kandydatem jest pompka z rodziny takich jak ta montowana z silnikami JX, wymuszająca obieg cieczy po zgaszeniu gorącego silnika. Problem tylko taki, że jak dla mnie ta busowa, to zbyt mocarna nie jest. Bosch robi też podobne pompki o większym wydatku, ale i w tym przypadku może być to za mało. Trzeba byłoby wtedy zastosować ze dwie takie na moje oko. Pojawia się następujący problem...jak dowiadywałem się jakoś koło wakacji zeszłego roku - jedna sztuka kosztowała ok. 800 PLN. I tutaj moje pytanie... Czy spotkaliście się może w jakimś aucie z pompą wody, która napędzana byłaby paskiem klinowym, a miałaby oddzielne wejście i wyjście? Nie tak jak w busie, że przylega sobie jedną stroną do bloku i tamtędy pompuje ciecz...
Gdyby ktoś coś wiedział... proszę o jakiś cynk :help:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Mokry intercooler

Postautor: dreg35 » 09 maja 2010, 5:53

Michał nie spotkałem się z takim rozwiązaniem żeby pompa była oddzielnie napędzana paskiem a wykorzystywana do chłodzenia icka...
są turbiny napędzane paskiem...
jest natrysk N2O i H2O na icka... :coffee:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Mokry intercooler

Postautor: t90 » 09 maja 2010, 8:21

Nie tyle na IC a do IC !!! Zwiększa moc i obniża zużycie paliwa. Minus to konieczność zatankowania mieszanki chłodzącej. Więcej szczegółów tu: http://www.snowperformance.net/products.php?p_cat=307.

A wygląda to tak:

Obrazek



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Mokry intercooler

Postautor: trampek » 09 maja 2010, 9:52

Chyba za długi wywód zrobiłem i nie zrozumieliście:) Ja nie szukam takiego rozwiązania w którym by obieg ic był napędzany z paska. Pytałem tylko czy może kojarzycie pompy wody napędzane paskiem, a tworzące zamknięta konstrukcje z osobnym wejściem i wyjściem. A tak sobie jeszcze pomyślałem...żeby może wykorzystać pompę od wspomagania do takiego celu? Nie wiem tylko czy ta pompa równie dobrze pchałaby wodę jak olej... Kombinacje;)

Dopisał -- 9 maja 2010, o 13:15 --

Przemyślałem sprawę...pomysł z pompą od wspomagania jest głupi i bez sensu. Nie ta średnica przewodów itd. Jakoś mnie z rana przycmilo...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mariow44
Chorąży
Chorąży
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2010, 18:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Re: Mokry intercooler

Postautor: mariow44 » 09 maja 2010, 18:20

Witam! Pompy cyrkulacyjnej od jx nie mozesz uzyc, poniewaz nie jest ona przeznaczona do pracy ciaglej. W serwisie boscha mozna kupic pompe, ktorej szukasz. Pamietaj o zbiorniczku wyrownawczym w przodzie nad chlodnica.


Pozdrawiam Mario


PS. W tygodniu bede sie widzial z kumplem , on ma IC chlodzony woda, to wypytam sie jakich podzespolow on uzyl.


Caravelle GL Syncro, 1,9 TDI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1068
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Mokry intercooler

Postautor: magnum » 10 maja 2010, 6:04

Zbudowałem kiedys taką pompe cyrkulacyjną ,napędzaną paskiem klinowym, na bazie pompy wody od tico ,wydajnosc była satysfakcjonująca ,sikała na ok 1metr, bodajze mam ją gdzies w swoich zbiorach rzeczy "przydasie" :)


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Mokry intercooler

Postautor: trampek » 10 maja 2010, 11:50

Czyli są dwa tropy. Będę weszyl. To że pompka z JX się nie nadaje to wiem. A mariow Twój kolega pewnie właśnie takiej elektrycznej pompki użył jaka znalazłem w katalogu. Miała właśnie dużo większą wydajność i mogła pracować non stop. Ale jak się czegos dowiesz to pisz, będę wdzięczny.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Mokry intercooler

Postautor: dreg35 » 10 maja 2010, 20:03

Michał przecież chyba widziałeś mój komplet który zakłada się już 2 lata... :scratch:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mariow44
Chorąży
Chorąży
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2010, 18:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Re: Mokry intercooler

Postautor: mariow44 » 10 maja 2010, 20:08

Witam! Kolega uzyl pompy od webasto.

Pozdrawiam Mario


Caravelle GL Syncro, 1,9 TDI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Mokry intercooler

Postautor: trampek » 11 maja 2010, 11:00

dreg35 pisze:Michał przecież chyba widziałeś mój komplet który zakłada się już 2 lata... :scratch:


Widziałem tylko ICka... tej pompki to nie bardzo. Tak sobie kombinuję po prostu tylko, czy da się sprawę rozwiązać 'mechanicznie'. Wiesz...elektryka bywa zawodna :) Ale tam...pewnie i tak się skończy na pompce elektrycznej. Pompka od Webasto - pomysł ciekawy. Temperaturę wytrzyma, a i dość długo pewnie chodzić może.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
scotty

Re: Mokry intercooler

Postautor: scotty » 07 wrz 2010, 14:27

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


ja poczynilem pierwsze kroki:)

pompke mam z mercedesa, kupilem bo moja padla , a w AAZ to juz raczej nie chodzi, to podlaczona jest bezczynnie
moze sie nada teraz jeszcze chlodniczka jakas i zbiorniczek wyrownawczy


czy moze wystarczy wpiac jakas nagrzewnice i powiesic z przodu??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1068
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Mokry intercooler

Postautor: magnum » 07 wrz 2010, 22:06

Raczej nie licz na obieg grawitacyjny
Czujnik temp.płynu(włącznik) pompka i chlodnica (najlepiej z przodu)


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Mokry intercooler

Postautor: dreg35 » 12 wrz 2010, 16:20

magnum pisze:Raczej nie licz na obieg grawitacyjny
Czujnik temp.płynu(włącznik) pompka i chlodnica (najlepiej z przodu)



dokładnie tak...
z czujnika temperatury sterującego pompką możesz zrezygnować możesz zrezygnować...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Orzeł
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2010, 15:23
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Leo

Re: Mokry intercooler

Postautor: Orzeł » 14 gru 2010, 19:27

Witam :hi:
Odświeżę temat :biggrin:

scotty pisze:Obrazek


ja poczynilem pierwsze kroki:)


Z czego jest ten intercooler i z jakich aut można dobrać intercooler wodny :?:
Szukam takiego dłuższy czas i niestet,y nie umiem znaleźć :no2:

Czy ktoś już zastosował intercooler wodny w swoim busie :?:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Mokry intercooler

Postautor: dreg35 » 16 gru 2010, 5:48

wygląda na japońca ...
STI albo Legacy turbo mają wodne icki...
ja już stosowałem ale niestety nie w swoim...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mariow44
Chorąży
Chorąży
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2010, 18:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Re: Mokry intercooler

Postautor: mariow44 » 16 gru 2010, 16:34

Witam! Peugot 406 mo rowniez podobny IC


Pozdrawiam Mario


Caravelle GL Syncro, 1,9 TDI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: Mokry intercooler

Postautor: Marcel » 22 lut 2011, 13:03

To ja sie pochwale, też zrobiłem pierwsze kroki i zakupiłem ic wodny :D
Jak prześlą to zapodam fotki :)
dodam ze nie jest z subaru ani peugota :)


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Mokry intercooler

Postautor: dreg35 » 23 lut 2011, 15:52

no no Marcek jestem ciekaw jak wyjdzie... okaże się że będziesz miał wcześniej niż ja założony... ale u Ciebie nie da się zmierzyć wydajności... szkoda... a robić dwa razy hamownię to są koszty...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: Mokry intercooler

Postautor: Marcel » 23 lut 2011, 18:39

No zobaczymy czy sie wyrobię..... bo zmota to będzie .... jeszcze planuje dołożyć kolektor ssący od 2.5tdi lt......
a icek jest od celici gt4 st205
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Mokry intercooler

Postautor: dreg35 » 24 lut 2011, 5:54

ale jednak japończyk... opisz wrażenia...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: Mokry intercooler

Postautor: Marcel » 31 mar 2011, 18:34

Narazie to leży pod stołem w kuchni :)
Zdecydowałem sie na pompę napędzana paskiem.. bo to w koncu najlepsze rozwiązanie i najpewniejsze..
Zastanawiam sie nad pompą wodną.... myśle nad transitowską 2.4 tylko ... tylko.... jest on nie na pasek wielorowkowy a nie na klinowy..... i niewiem czy da sie usunąc koło pasowe... i założyc na klinowe.... pewnie bez cięcie itp się nie obejdzie.
Pompa bedzie zamontowana pod lewą łapą.... , intercooler w lewej wnęce.... beż cięcie sie znowu nie obejdzie. i bedę zmuszony zmniejszyć przestrzeń w nadkolu . ale za to układ dolotowy bedzie bardzo krótki co ograniczy mi laga..
to narazie na tyle... czasu brak...... pomysl juz jest gorzej z wykonaniem....


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1068
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Mokry intercooler

Postautor: magnum » 31 mar 2011, 21:34

@Marcel
Ja zastosowałem bodajze od tico , słuzyła do obiegu płynu , w instalacji gazowej w ogórze :good:
Nawet powinna się gdzieś walac po garażu :hmm:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: Mokry intercooler

Postautor: Marcel » 06 kwie 2011, 20:08

Dzięki Gerardzie , ale już problem rozwiązany, pompa bedzie z transita , ma koło na pasek wielorowkowy,,, a ja mam 2 wolne też na wielorowkowy... koło przy wale które napedzało klime.. więc problemu nie bedzie...
Co do montażu to juz sie zabieram.... silnik juz na stojaku , robie z nim porządek i zabieram sie montaż pompy....
kurde tylko czasu mało .. majówka już niedługo....:(


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: Mokry intercooler

Postautor: Marcel » 06 kwie 2011, 20:14

Jeszcze jedno :)
potrzebny mi informacja o długość pasków wielorowkowych... chodzi mi o jak najkrótszy... jaki ma wymiar... , znaczy jakiego mogę sie wymiaru spodziewacz


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Mokry intercooler

Postautor: dreg35 » 07 kwie 2011, 5:05

od 500 się zaczyna ... ale duże znaczenie ma czy szukasz 3PK czy 7PK :biggrin:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość