Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 27 lut 2013, 19:35

Witam, kupiłem ogórka z 78roku. W opisie m-plate mam benzyna 1,6, a w dowodzie mam 1,6d. Silnik niestety ktoś potrzebował i wymontował. Została tylko skrzynia o której nic nawet nie wiem. Jak sprawdzić co to za skrzynia, z jakimi przełożeniami itp. Słyszałem, że idzie również założyć skrzynie 5 biegową od kanciaka tylko trzeba kawałek blachy wyciąć bo się nie zmieści. Następna sprawa to jaki silnik polecacie? Szukam silnika z nowszych generacji niż oryginalne chłodzone powietrzem, czyli przykładowo 2.0 od audi itp. Proszę podeślijcie mi jakieś projekty które się sprawdzają i nie doprowadza mnie do bankrucji. Podobno idzie również założyć skrzynie od jakiejś renówki ale nie mogę znaleźć autora tego projektu.

Priorytety autka:
- ma odpalać i jeździć jak normalne współczesne auto
- silnik i skrzynia ma wytrzymywać obciążenie 8 osób w środku przy prędkości ok 90km/h i do 120 w razie wyprzedzania
- ma obsługiwać jakąś ekonomiczną instalację gazową

Bardzo proszę o jakieś szczegółowe dane, jaki kupić silnik, jaką skrzynie, co potrzebuje do przerobienia (nazwa części, model, rysunki złożenia jak ktoś ma, fotki itp)

Z góry dziękuję wszystkim

Damian



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: zorro » 27 lut 2013, 19:56

może najpierw skad jestes itd ????? a póżniej góra pytan,na które znajdziesz odpowiedz na forum wystarczy poszukac,ale po co?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 27 lut 2013, 21:49

Jestem z pomorskiego :)
Góra pytań dlatego bo buszuje od 2 tygodni po różnych forach i jak narazie nic sensownego się nie dowiedziałem. Interesują mnie zrealizowane projekty z dobrym opisem. Owszem jest masa tego ale nigdzie nie ma konkretów z modelami, zdjęciami itp.

Nie jestem wykształconym mechanikiem ale jak zaranie to nic mi na drodze nie stanęło jak mam dobra dokumentację co i jak. Stąd moja prośba.

Jak ktoś będzie chciał mi pomóc to mi odpisze chociażby na prywatny.

Na niektórych forach mi pisano że jak się nie znam to się nie mam zabierać albo że mogą mi założyć za kasę. To chyba mija się z celem byty forum. Jak ktoś chcę się sprzedać to niech ogłoszenie w gazecie da bo forum z założenia ma pomagać.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: magnum » 27 lut 2013, 22:31

davinchi pisze:Na niektórych forach mi pisano że jak się nie znam to się nie mam zabierać albo że mogą mi założyć za kasę. To chyba mija się z celem byty forum. Jak ktoś chcę się sprzedać to niech ogłoszenie w gazecie da bo forum z założenia ma pomagać.


Witaj, w ograch nie jestem mocny ,chyba że Marek się pojawi ,najszybsza skrzynia do ogra to DK i jest porównywalna od piątki busowej.
UN z renufki wcale mi niepasi do tego zestawu a i $$$ trzeba :scratch: Jak najbardzie silnik 2.0 (odradzam słabsze) benzyna z vw /audi /skoda /seat ,bedzie pasił :
ale na flanszy i nie potrzebujesz osprzetu busowego, bo stawiasz go w pionie ( bo jest tam miejsce)


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: dreg35 » 28 lut 2013, 6:08

nie będę pisał w dwóch miejscach więc wklejam naszą korespondencję...
ale mam na początek uwagę ... jeśli zamierzasz zrobić z tego autobus to zajmij się zawieszeniem i hamulcami w ogórze jest co robić żeby to żyło ...
nie sztuka rozpędzić się ... trzeba się zatrzymać... a "oghórem" 120... :fright:

system wodny będzie działać jak poprawnie go połączysz bez względu czy w pionie czy pod k kątem...


Re: silniki

Wysłano: wczoraj, o 15:49
przez davinchi
oki, czyli ja wybieram benzynę. Tdi faktycznie trochę rumocze bo sam dieslem jeżdżę. Jeżeli o łapy to i tak będę nowe wszystko dorabiał bo rama w miejscu gdzie jest silnik dosyć skorodowała. Ktoś autem bez nadkoli jeździł i woda na nie leciała. Tak więc ramę i tak będę przerabiał już pod silnik. Mechanikiem nie jestem więc pytam fachowca - jeżeli zamontuję pod skosem to temu silnikowi nic się nie stanie? System wodny będzie normalnie chłodził i olej będzie smarował? Czy muszę przerobić coś? Chodzi mi tu o silnik od audi lub passata 2,0.

Damain
Re: silniki

Wysłano: wczoraj, o 07:01
przez dreg35
davinchi napisał(a):
a co lepiej jeździ ten tdi czy 2.0 benzyna? I co trudniej zamontować? A co do pionu i 45 stopni to sam nie wiem. Co mi to da ogólnie? pochylony nie będzie tak na dole wystawał ale wtedy muszę przeróbki zrobić z tego co wiem. A co do skrzyni biegów? Jaka najlepsza, oryginał czy idzie coś innego wcisnąć?



TDI jedzie z dołu a benzyna dopiero powyżej 3500 obrotów
TDI głośniejszy i wibracje kończy jazdę przy 4000 obrotów a benzyna przy 6000 co przekłada się na prędkość przy takiej samej skrzyni i kołach...
TDI ma turbo a benz nie więc jeden element mniej do psucia...
trzeba wziąć pod uwagę gaz choć nie wiadomo jak długo będzie tańszy...
skrzynia zdecydowanie oryginał choć da się włożyć i od nowszego busa T3 ale wtedy więcej zabawy bo jeszcze wybieraki biegów kompletnie do przerobienia a w ogórkach były szybkie skrzynie... więc więcej roboty...
to czy pochylisz czy w pionie zależy do czego chcesz samochód wykorzystywać ...
w pionie trzeba będzie podnieść klapę i dorabiać wszystkie łapy a w położonego można próbować wykorzystać łapy z ori...
a prześwit na dole też się zmieni ...
Re: silniki

Wysłano: 26 lut 2013, o 22:23
przez davinchi
a co lepiej jeździ ten tdi czy 2.0 benzyna? I co trudniej zamontować? A co do pionu i 45 stopni to sam nie wiem. Co mi to da ogólnie? pochylony nie będzie tak na dole wystawał ale wtedy muszę przeróbki zrobić z tego co wiem. A co do skrzyni biegów? Jaka najlepsza, oryginał czy idzie coś innego wcisnąć?
Re: silniki

Wysłano: 26 lut 2013, o 21:21
przez dreg35
Witaj...
ja jestem za TDI ale mam też 2,0 benzynę i na jej plus są decybele...
kwestia czy będziesz go kładł pod kątem 45 czy wkładał w pionie... na wtrysku czy na gaźniku...
2,6 rozumiem że mówimy o V6... nie wiem czy się zmieści ale ten pomysł podoba mi się najbardziej...
Re: silniki

Wysłano: 26 lut 2013, o 01:00
przez davinchi
I jeszcze jedna rzecz, bo słyszałem że idzie zamontować skrzynie od renault 21, ale nie wiem czy to prawda i jak to sie ma w praktyce z kosztami i przeróbkami. I czy faktycznie ta skrzynia od renault jest odwrócona czy ktoś mi nagadał głupot. Jeszcze raz dzięki za informacje. Pozdrawiam

Damian
Re: silniki

Wysłano: 25 lut 2013, o 22:13
przez davinchi
Witaj, dzięi że odpowiedziałeś. Powiedz jaki według ciebie najlepszy z silników do naszych antyków? Z chłodzeniem jakoś powyprowadzam rury do przodu i postaram się pod skosem dwie chłodnice dam. Podobno ktoś tak zamontował i cały czas śmiga. Tylko co za silnik? Mam dostęp do tdi 1.9 z golfa 3 oraz do benzyny 2.6 z audi a4 oraz 2.0 z audi 80 b4. Co leprze i bardziej ekonomiczne. I co najłatwiej zamontować?

Damian
Re: silniki

Wysłano: 25 lut 2013, o 06:58
przez dreg35
davinchi napisał(a):
witaj, jestam nowy na forum. Podobno znasz się dobrze na t2 i t3. Kupiłem vw t2 ogórka z 78 roku. Niestety ktoś go ogołocił i nie mam silnika. Chciałbym wstawić w niego jakiś inny silnik mniej awaryjny niż boxery. Słyszałem żę śmigaja nawet tdi ale problem z zamieszczeniem dużej chłodnicy. Czytałem też o silnikach od audi 80, chyba b4 2.0. Niby łatwiej to zamontować, bo mniejsza chłodnica i jakoś pod autem ją montują pod skosem. Co mi doradzisz, i czy znasz kogoś co ma zamontowane jakiś silnik 2,0 w ogórku? Prosze o jakieś porady

najlepiej pisac na davinchi@wp.pl

Damian


Do ogórka wkładałem 1,6D oraz 2,1 DJ ... z chłodnicą da się zrobić choć nie rozumiem dlaczego uważasz że TDI ma mieć większą chłodnicę jak jego bilans cieplny jest lepszy niż benzyny czy zwykłego diesla ...
ja mam w T3 syncro 1,9TDI a w T3 westfalii 2,0 benzynę silnik 2e na pełnym wtrysku zagazowany pełna sekwencja...
znam kogoś kto ma taki silnik w ogórku tylko że na gaźniku...
silniki

Wysłano: 24 lut 2013, o 01:54
przez davinchi
witaj, jestam nowy na forum. Podobno znasz się dobrze na t2 i t3. Kupiłem vw t2 ogórka z 78 roku. Niestety ktoś go ogołocił i nie mam silnika. Chciałbym wstawić w niego jakiś inny silnik mniej awaryjny niż boxery. Słyszałem żę śmigaja nawet tdi ale problem z zamieszczeniem dużej chłodnicy. Czytałem też o silnikach od audi 80, chyba b4 2.0. Niby łatwiej to zamontować, bo mniejsza chłodnica i jakoś pod autem ją montują pod skosem. Co mi doradzisz, i czy znasz kogoś co ma zamontowane jakiś silnik 2,0 w ogórku? Prosze o jakieś porady

najlepiej pisac na davinchi@wp.pl

Damian


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: zorro » 28 lut 2013, 8:29

duzo osób smiga w ogorach na silnikach 1,8 z golfa,i montuje chłodnice pod auto,lub z przodu ale to już nie estetycznie wygląda. odezwij sie na gg do szczurka to moze ci cos podpowie GG 917220


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 28 lut 2013, 17:16

dreg35 pisze:nie będę pisał w dwóch miejscach więc wklejam naszą korespondencję...
ale mam na początek uwagę ... jeśli zamierzasz zrobić z tego autobus to zajmij się zawieszeniem i hamulcami w ogórze jest co robić żeby to żyło ...
nie sztuka rozpędzić się ... trzeba się zatrzymać... a "oghórem" 120... :fright:

system wodny będzie działać jak poprawnie go połączysz bez względu czy w pionie czy pod k kątem...



a czy silnik mi sie nie przytrze jak będzie pod skosem? Znajomy kiedyś w buggy montował pod skosem i załatwił silnik bo mu nie smarowało jak powinno. Co trzeba przerobić i jak żeby uniknąć usterki?

czy ten zestaw się nada do przeróbki?
http://allegro.pl/vw-ogorek-garbus-sprz ... 66325.html

ma ktoś odpowiednią flanszę i jakieś zdjęcia, rysunki opisy jak to wszystko poskładać?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: dreg35 » 28 lut 2013, 19:09

silnik 1,6D 1,6TD oraz 1,7D fabryka VW wkładała pochylony o około 45 stopni i chodził i chodzi do dziś...
ja wkładałem 1,9D TD oraz TDI i chodzą...
wkładałem 1,8 i 2,0 benzyny i chodzą...
zestaw sprzęgła do ogórka nie jest Ci potrzebny jeśli masz zamiar wkładać silnik rzędowy... :read:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 28 lut 2013, 19:55

Powiedzmy, że jeszcze się zastanawiam nad benzyną czy dieslem - moją skrzynię którą mam uważamy za niesprawną i wszystko wstawiam od zera:

1-jeżeli będę chciał założyć od golfa 3 1,9 tdi 90km to co za części potrzebuję by połączyć skrzynię z silnikiem
2- jezeli kupię 2.0 benzyna od audi, passat itp to jakie części potrzebne do połączenia ze skrzynią
3- jaką skrzynię najlepiej kupić 4 biegową długą czy 5 biegową od kanciaka?
4- czy to prawda że w tdi potrzebne są 2 koła zamachowe które daje się do wyważenia? (napisał mi tak właściciel ogórka z 1,9tdi)

Chodzi mi dokładnie o model, typ podzespołów potrzebnych tak abym mógł zamawiać

Jeżeli ma ktoś potrzebne mi części proszę pisać.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: dreg35 » 28 lut 2013, 20:33

1-jakie części do 1,9TDI to zależy od tego czy stawiasz go w pionie czy pochylasz jak był w T3 ale na pewno silnik...
2-zależy czy w pionie czy pochylony i z jaka skrzynia chcesz połączyć...
3-4-biegowa skrzynia jest fizycznie krótsza niż 5-biegowa a można osiągnąć te same przełożenia końcowe czyli tą sama prędkość ostateczną...
4-w TDI jest koło dwu-masowe ale nie we wszystkich modelach... ja nie mam i jeżdżę...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: zorro » 28 lut 2013, 22:49

ja mam kolo z 1,6 td i tez smiga w TDI


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: magnum » 01 mar 2013, 23:25

Dregu ,zobacz że koleżka zielony jest w te klocki .
Zacznijmy od tego że nie ma gotowca u nas na forum na taką zmote , ale zacznijmy od przodu auta ,skrzynka(szybka 4 od ogóra bo najlepiej pasuje)do tego "kryza"(chyba ma taką w posiadaniu Dreg lub Busmar)
wałek sprzęgłowy najlepiej od busa benzynowego (w ogórku był krótszy pilot do łożyska,a zawsze można przyciąć) ,koło zamachowe trzeba dobrać do zestawu (zależy do kryzy,z której strony będzie rozrusznik,na pewno koło zamachowe musi być tradycyjne i sprzęgło na normalne słoneczko (nie od Golfa ,odwrotne) bus Diesel lub passat B5 /audi , silnik od 1.4 do 2.5 co sobie dusza życzy (w Brazylii obecnie montują oryginalnie 1.4 75KM i jezdzi)silnik w tzw. pione jak konstruktor zaprojektował pod kątem 20*,belka pod silnik oryginalna tylko trzeba dorobić łapy do silnika i poduszki ,podłaczyć elektrykę i hajda :good:
po głebszych przemysleniach ,polecam ci silnik 1.8 8v 90 KM na mono wtrysku np.ABS nie ma problemu z przepływkami i innymi pierdołami ,niestrzela na gazie bo mixer leży na samym lolektorze, pod korpusem wtrysku i to chyba było by na tyle.
Powodzenia w motaniu :good:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 02 mar 2013, 0:02

Siema, ogólnie to muszę powiedzieć że jestem mile zaskoczony tym forum. Siedziałem jakiś czas na forum garbusowym to prawie mi dom spalili. Tam są ze wszystkim na nie! Zmiana silnika NIE! Zmiana hamulców NIE! wzmocnienie budy NIE! Prawdę mówiąc nie wiem skąd taka patologia u nich. A wracając do tematu:
Jaki jeszcze silnik możecie polecić? tak żeby był jak to "magnum" napisał na mono wtrysku itp ale żeby miał te parę kucy więcej niż 90 ? Nie będę sie tym ścigał ale już parę gazolotów miałem i 1.6 czy 2.0 paliły tyle samo LPG a moc jednak była znaczna.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: dreg35 » 02 mar 2013, 19:01

to nie koniecznie patologia... to jej ostrzejsza odmiana... miłość do ori...

jak dla mnie 2,0 na wielopunktowym wtrysku w zupełności starcza do busa...
jakbyś nie miał to mam 2E 115 koników katalogowo wyjęty z paska z wiązką kompem przepływką ...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 03 mar 2013, 1:06

no 115 km to już by starczyło. Masz do tego cały osprzęt ? Chłodnice, licznik, tłumnik itp? Napisz mi co jest w zestawie i ile zł.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 05 mar 2013, 23:14

Jakoś temat umarł. Nikt nic więcej nie pisze. Nie macie nic do sprzedania czy jak. Potrzebna flansza i inne graty. Piszcie co macie



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: dreg35 » 06 mar 2013, 18:59

davinchi pisze:Jakoś temat umarł. Nikt nic więcej nie pisze. Nie macie nic do sprzedania czy jak. Potrzebna flansza i inne graty. Piszcie co macie



napisałem że mam silnik 2,0 2E 115 koni ale znajdę też 2,0 z VW T4 ...
flansze muszę sprawdzić czy mam do 1,8 czy do 2,0 ...
skrzynię od T3 mam..
skrzynię od ogórka chyba też znajdę...
wydech... gotowego nic nie znajdziesz szczególnie jak nie wiesz jaki silnik i jak go będziesz wkładał...
a inne graty to Ty musisz się "wyjajczyć" co Ci potrzeba... jeśli już podjąłeś decyzje co i jak wkładasz bo tu nikt złotego środka Ci nie poda...
albo wstawić busa do warsztatu i czekać aż zrobią ...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
michal.uaz
Kapitan
Kapitan
Posty: 168
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: michal.uaz » 08 mar 2013, 11:04

A ja jakbym miał wstawiać silnik w pionie to bym się pokusił o Pompki z odwróconą skrzynią od paska. Znamy takie zmoty i jak na razie śmigają bez większych problemów.


Nie jestem mechanikiem, jestem pasjonatem....
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 09 mar 2013, 23:11

No czytałem już o takim czymś i wydaje mi się to bardzo dobrą konstrukcją. Tylko czy skrzynia może być odwrócona> sa różne opinie.. Ma ktoś na forum coś takiego w swoim busiku? Dajcie jakieś namiary



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: t90 » 10 mar 2013, 12:14

Ale w T3, nie w ogórku.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 10 mar 2013, 21:07

A dlaczego nie w ogórku? Spawarka i trochę wyobraźni i wszystko się da zrobić. Trochę jeździ już ogórasów z przeróżnymi modyfikacjami, więc dlaczego ja też nie moge mieć :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: Grzegor » 10 mar 2013, 23:16

Moze dlatego że to forum dotyczy głownie T3 ?
Red ma taka zmote u siebie i sporo na tym juz przejechał .
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: t90 » 11 mar 2013, 3:52

davinchi pisze:A dlaczego nie w ogórku? Spawarka i trochę wyobraźni i wszystko się da zrobić. Trochę jeździ już ogórasów z przeróżnymi modyfikacjami, więc dlaczego ja też nie moge mieć :)


Nikt nie broni przecież. Tak się tylko dziwuję, ale dla chcącego nic trudnego, tak?

Reda maszyna to chyba nawet była w TVNie, w jakimś programie 'ala jak oni pięknie jeżdżą prowadzonym przez Kajetanowicza.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 17 mar 2013, 22:25

Ta oglądałem na Youtubie jak sobie śmigał w TVN. Tylko w dalszym ciągu nie mam sie jak z nim skontaktować. Nie ma ktoś jego numeru gg, albo telefonu?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: t90 » 17 mar 2013, 22:49

Napisz do niego: memberlist.php?mode=viewprofile&u=161

Dawno tu nie zaglądał, ale może maile odbiera.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość