Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 18 mar 2013, 9:16

No właśnie znalazłem że RED to bardziej inne forum preferuje. Może tam uda mi się nawiązac kontakt.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: dreg35 » 18 mar 2013, 18:15

odpuść sobie skrzynię od paska do ogórka... będzie problem zmieścić się...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
davinchi
Sierżant
Sierżant
Posty: 21
Rejestracja: 24 lut 2013, 0:46
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: davinchi » 25 mar 2013, 14:20

wiem ze trochę więcej miejsca potrzeba ale przy takich modyfikacjach to już mała dziura w ścianie to już nie jest taki problem. kawałek blachy, spawarka i jazda. TYlko najgorsza sprawa jak przerobić taką skrzynie by wszystko chodziło poprawnie. Jest ktoś na forum kto coś takiego zbudował ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: zorro » 25 mar 2013, 20:02

Tutaj nie, napisz do Reda. To jego patent, niech sie wypowie.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: dreg35 » 26 mar 2013, 5:58

oj Sylwek jesteś w małym błędzie...
zakładałem i pompowtryski do busa i skrzynie od paska jak znajdę to wrzucę zdjęcia...
ale mi to rozwiązanie zupełnie się nie podobało choć efekt z jazdy jest zdecydowany ...
ja wkładałem na flanszy a Red ciął i spawał...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: zorro » 26 mar 2013, 8:15

no to sorki, moja niewiedza.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
pimpusiek
Kadet
Kadet
Posty: 1
Rejestracja: 31 sie 2013, 20:48
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: pimpusiek » 31 sie 2013, 20:54

Czy ja dobrze zrozumiałem?
Silnik AAZ od passata b3 i skrzynia od tegoz passata, ale odwrócona do góry nogami i to zadziała w YT3 ?

Pytam sie , bo szukam informacji o skrzyniach biegów do mojej Tetrójki. Niedawno kupiłem silnik od passata B3 (silnik AAZ), mam tez starą 4-biegową skrzynie od 1,6td (silnik CY), ale ta skrzynka zaczyna mi łomotac a poza tym to czterobiegowa i źle sie na niej jeździ poza miastem. Tak wiec szukam na forach informacji o substytutach skrzyn do AAZ ale pieciobiegowych.

I teraz wchodze z partyzanta tu na forum i czytam, ze skrzynka z passata tez moze byc?

To jak to wreszcie jest?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: magnum » 31 sie 2013, 21:26

Motają ludzie inne skrzynki do busika ,ALE do siników z dużo większą mocą ,z AAZtem to co najwyzej AAP i to jak niewozisz kompletu osób lub ciężarów ,a innym przypadku poszukaj skrzyni 3H i "będzie pan zadowolony"


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: grabiec » 09 sie 2015, 19:48

http://translate.google.com/translate?h ... f0dedf9343
tylko nie wiem dla czego dali silnik lezaco a nie stojaco ???



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: magnum » 10 sie 2015, 7:13

Link robi do ogólnego !


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: darekn » 21 sie 2015, 12:07

Jeżeli chcesz jeździć do Ciepłych krajów tak ja ja mam zamiar to nie polecam chłodnicy pod autem bo się trochę upieczesz no chyba że jakoś pod autem ale już w okolicach komory silnika.
Z przodu nie wygląda najlepiej ale jak pokombinujesz dobrze to moze zrobisz ładną atrapę koła zapasowego z przodu tak jak to w ogórkach bywało i tam umieścisz niewidoczna chłodnicę - ni stosowałem i nie widziałem ale może dwie mniejsze szeregowo jedna za drugą (oczywiście ta chłodniejsza przed tą cieplejszą)
Trzeba by jeszcze od środka dać wygłuszenie/i izolacje termiczną co by nie przenikało ciepło łapane przez chłodnicę).

Co do skrzyń to szybka4 biegowa np. DK od T3 z dolnym wybierakiem dała by radę (dolny wybierak łatwiej dostosować do ogórka ponieważ nie koliduje z żadnymi elementami - ja taką mam - wszystkie elementy zmiany biegów - chodzą znacznie lepiej od starych ogórkowych, a skrzynia ma te same wymiary zewnętrzne co ogórkowa)
DK przy 4 tys obrotów = 120 km/h czyli z silnikiem który osiąga do 6 tys. obrotów nie powinna stwarzać problemów na żadnym biegu dlatego przy założeniu do 120 km/h nie polecam gonienia się w koszty montowania innych skrzyń i odwracania do góry nogami.
W ogórku przy prędkości ok 100-120 km/h i tak najbardziej słychać szum powietrza ;)
Ogórkową skrzynię szybką bardzo ciężko znaleźć lub jest droga.

Co do gadania fanów oryginalności na pomysły z przeróbkami to też mam ten sam problem ze swoim ogórkiem i obecnym wkładaniem V6



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1812
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: wezuwiusz3 » 21 sie 2015, 17:43

Jak by co to mam po kapitalnym remoncie skrzynię z dolnym wybierakiem i drążkami,nawet chyba DK.Nie mam tylko łapy oryginalnej do mocowania.
Miałem zakładać ją u siebie,ale w rezultacie została stara szybka z górnym wybierakiem.Przez tą właśnie łapę.Chodziła ta skrzynia z silnikiem JX.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: darekn » 21 sie 2015, 23:15

co do kanciakowej skrzyni biegów to przy ogórku nie wiem jak by taka łapa oryginalna pasowała do belki i jak by się to spisywało
ogórek ma fabrycznie trochę inne mocowanie - bardziej sztywne

u siebie do skrzyni DK zastosowałem ogórkowe mocowanie tylko do skrzyni trzeba było je przykręcić poprzez flansze ponieważ otwory nie bardzo się zgrywały, a jeżeli trzeba było by ją odsunąć w tył to tym bardziej miejsce będzie na takową flanszę (u mnie zespół napędowy odsunięty jest 4 cm i ze względu na chęć zachowania górnego mocowania opuszczony o 3 cm aby przy przesunięciu nie powstał problem ze śrubami mocującymi

Może w przeciągu dwóch tygodni wrzucę foty rozwiązania wraz zarówno drążków, mocowania jak i lewarka wewnątrz auta i pojawią się w moim wątku ze swapem na V6



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: grabiec » 22 sie 2015, 7:31

czyli przykładowo jak będę chciał założyć AFN 110km to skrzynia DK będzie ok ?????
co do chłodzenia to obok silnika są wnęki i tam upcha sie chłodnice a w boku zrobić otwierana kortynę na guzik aby nie psuć wyglądu auta a po drugiej stronie IC i filtr powietrza
dla czego odradzacie skrzynie odwrócona
z wybieraka się nie będzie lalo ściąga się obudowę toczy się miejsce na o ring zakłada się nowego simeringa i nie ma bata ze będzie ciekło zalewa się większa ilością oleju odpowietrznik się przenosi na gore i nie ma szans jej zatrzeć
z moich obliczę wchodzi niemal idealnie



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Silnik i skrzynia do ogórka - pomocy !

Postautor: darekn » 22 sie 2015, 20:59

Ze skrzynią DK według kalkulatora na oryginalnych oponach przy ok 2600 - 80 km/h, przy 2900 - 90 km/h, przy max 4500 - 142 km/h
Jeżeli te założenia Ci wystarczają to logika podpowiada, że nie ma co bawić się w inną skrzynię biegów czyli robota i koszty.
Ale jeżeli chcesz to możesz wkładać inną to wtedy będziesz miał inne przełożenia ale czy lepsze to Twoja decyzja.

Co do chłodzenia to widziałem w necie, że niektórzy dają dwie chłodnice robione na zamówienie (net USA) ale można poszukać od czegoś
biorą one powietrze ze standardowych wlotów ogórkowych i nie robili dodatkowych dziur w bokach (IC'ka można dać przed jedną chłodnicą aby najpierw szło powietrze przez niego lub dać podłużny za silnikiem (niektórzy w T3 tak robili i założenie było takie, że pęd powietrza, które jeszcze za silnikiem w dolnej części się pojawiało miało go chłodzić).

Właśnie w necie znalazłem rozwiązanie na dwie chłodnice od sirroco MK1 podobno
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ?p=6846463

Jest tam sporo stron ale nie chciało mi się czytać jak to rozwiązanie się spisuje.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość