Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Postautor: darekn » 16 cze 2015, 14:38

Znacie może sprawdzony i dobry sposób na połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem 2.6 V6 ABC od audi.
Moje dwa spostrzeżenia:
- koło zamachowe wejdzie na milimetry w dzwon busowy gdy się dzwon roztoczy ze 2mm, a koło zamachowe V6 przynajmniej wyrówna lub strugnie ze 2 mm (czyli do łbów śrubek mocujących docisk) - wieniec nie musi wchodzić i zostanie ok 30mm na flansze
- można dorobić przejściówkę-dystans na wał V6 tak aby kręciło się tak koło zamachowe busowe (ale i tak chyba musiało by zoatać koło V6 bo na wieńcu ma czujnik prędkości obrotowej który "liczy " zęby czyli trzeba by "sklejać" dwa koła zamachowe
- podobno bywały dzwony na afrykę południową spinające bezproblemowo taki silnik ze skrzynią busową

Moc nie jest mi aż tak potrzebna - poprostu uparłem się na V6 (bo obraziłem się na 2.0 CU, a uważam że V6 jak dla mnie jest jedyną godną wersją do zastąpienia boksera) i jest to jeden z najmniejszych silników V6, które są z prawie VW i miałem łatwo dostępny z pełnym wyposażeniem
Skrzynia od busa na 100% zostaje bo ładnie sobie siedzi w swoim miejscu, jest cicha, a busik nie będzie katowany.

Interesuje mnie sprawdzone rozwiązanie lub ewentualnie sprawdzone ale w innym aucie . Dodatkowo bardzo liczy się cena rozwiązania ze względu na skromny budżet.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: Grzegor » 16 cze 2015, 22:56

Witam
Skromny budżet raczej wyklucza "afrykańskie " rozwiazanie - taki dzwon jest dostepny - a przynajmniej był jak sie tym kiedyś interesowałem na niemieckich stronach tuningowych , ale tani nie był .
Czemu nie zastapić boxera innym boxerem ?
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2425
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: dreg35 » 17 cze 2015, 4:30

do ogórka nie za ciężki trochę motorek...
zrób flanszę między skrzynię a silnik...
sprzęgło masz 228 czy 240 ? dwumas czy zwykłe/


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 17 cze 2015, 7:06

ten boxer co padł to już 3 boxer i w każdym coś niedomagało ale ten miał najlepsze rokowania na remont i właśnie rozstaje się ze mną - jest w dziale sprzedam

V6 niestety ciężki ale wydaje mi się że bus o ładowności ponad 800 kg powinien dać radę udźwignąć motorek w cieższy pewnie o 100 kg

V6 mam sprzegło 240 - jest to nieuszkodzona dwumasa i takie w katalogach były do tego silnika - innych nie widziałem

jezeli już czepiać to do dzwona to muszę uczepić do dzwona od boksera bo potrzebne mi są te uszy które w T3 są niewykorzystywane ale jak by się okazało że diesloski miał by tyle zalet że uszy łatwiej do niego dorobić niż kombinować z czym innym to bym coś poradził może z uszami - jak ktoś ma na wierzchu to poprosze o pomiar jakiej średnicy w diesloskim sprzęgło mogło by się zmieścić)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2425
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: dreg35 » 17 cze 2015, 16:37

niestety ale mieści się bez przeróbek w dieslu tylko 228... a w Twoim wypadku nie polecam bo większy kłopot z rozrusznikiem...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 17 cze 2015, 17:42

dzięki
dlatego u mnie bedzie wersja pierwsza czyli oryginalne koło tylko lekko wyrównane te 2mm tam gdzie docisk łączy się z kołem zamachowym i
deczko roztoczony dzwon od benzyny tez 2mm, rozrusznik v6 trzymający się silnika i napędzający wieniec którego dzwon nie bedzie nakrywał bo flansza będzie musiała mieć ok 30mm grubości i będzie spawana z blacha-dystanse-blacha (taka wersja coraz bardziej wydaje mi się logiczna)

obecnie ogarniam elektronike silnika co by go pierwszy raz odpalić na łyso i powywalać to co niepotrzebne oraz poskracać kable.
Wykręciłem jedną świece i od czasu mojego FIATa 850 to nie widziałem tak czystej ładnie wypalonej starej świecy i tak czystego tłoka



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: Grzegor » 17 cze 2015, 20:56

darekn pisze:ten boxer co padł to już 3 boxer i w każdym coś niedomagało )


Ale ja Cie nie namawiam na boxera VW ;)
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 17 cze 2015, 23:17

jakoś tak subarkowy nie wpadł mi do głowy, nie wiem czy gdzieś sie naczytałem , że problemy i wydatki czy to ich ceny oraz mniejsza dostępność niż v6 audi. Jakoś tak mi to utkwiło, że jak padła myśl innego silnika to w głowie miałem v6 ;) i nie szukałem potwierdzenia jak to jest z subarkowym obecnie



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2425
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: dreg35 » 18 cze 2015, 5:44

wczoraj robiłem ogóra z MV i powiem że jest dość ciasno a V6 :confused:
czyli sprzęgło masz 228 a po zewnątrz wszystko ma może i 240 ...
wrzuć później jakieś foty tej zmoty...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 18 cze 2015, 6:55

po bokach jest od najszerszego miejsca na silniku po ok 10 cm zapasu, do tyłu podczas wkładania w najciaśniejszym miejscu może być chwilowo 5-8 cm zapasu, a po włożeniu z 15-20 cm, jezeli silnik zawiśnie na identycznej wysokości jak wisiał bokser to zostanie ok 2-3 cm od góry w najniższym miejscu, misa będize na podobnej wysokości jak była

jeżeli zaszła by konieczność opuszczenia silnika to nie ma problemu bo na te środkowe mocowanie skrzyni do karoserii można dac dystans

gorzej jest z elementami wystawionymi z silnika w kierunku przodu auta, trochę pomoże dystans między skrzynią bo odsunie silnik ku tyłowi
jeżeli nie dało by rady poprostu musze wyjąć zbiornik paliwa i dorobić własny mniejszy co by nie psuć oryginału ( w T2 jest wyjmowana blacha między zbiornikiem a silnikiem to nie trzeba by było niczego wycinać) , a mniejszy zbiornik nie przeszkadzał by bo i tak założenie jest aby jeździć głównie na gazie.

nie będzie tylko takiego ładnego dostępu do pokryw zaworów jak jest to w kancie bo ogórek mój ma klapę od góry nad silnikiem ale jest mała (jak bym jej nie miał to miał bym jeszcze większy zapas miejsca nad silnikiem o ok 2-3 cm)

jak już będzie co fotografować to foty porobie oraz wzór do zrobienia identycznej flanszy

sprzęgło w V6 mam 240 + docisk to daje 280mm, a przy samym silniku jest duzo większy wieniec ale jego dzwon nie będzie nakrywał (kołnierz docisku i jego miejsce mocowania do koła zamachowego da sie stoczyć na 278mm), dzwon busowy ma 278mm bo mieści docisk i wieniec, da się roztoczyć na 280 wtedy było by 2mm zapasu w koło

flansze można zlecić aby wyfrezowali z aluminium , ale wydaje mi się, że sam materiał bęzie kosztował nieźle bo musiał by być gruby na ok 30mm, ze stali to by ważył nie mało (w cenach się rozejże)
Jest jeszcze logiczna opcja aby zamiast frezowania zlecić wycięcie dwóch blach po 15mm gdzie jedna ma zmieścić sprzegło na styk i być przykręcona do dzwonu oraz musi posiadać otwory te jak do mocowania silnika, a druga musi zmieścić wieniec V6 , czujnik obrotów wału i mieć wycięcie na rozrusznik. Zespolone były by śrubami mocującymi silnik, które przechodziły by poprzez te dwie blachy. Blachy będą stalowe i jeżeli będzie potrzeba to dodatkowo ażurowane dla zmniejszenia masy ( i właśnie to rozwiązanie wygrało w mojej głowie ;) )



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
bodzio1600
Sierżant
Sierżant
Posty: 23
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: bodzio1600 » 18 cze 2015, 14:46

Zmierz średnicę wieńca na kole zamachowym i średnicę rozstawu śrub w skrzyni...
To Ci pokaże czy skręcisz skrzynię z płytą na oryginalnych otworach.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: magnum » 18 cze 2015, 20:26

To tak ,zarys swapa z grubsza miałem naświetlony .też mam obiekcje co do wagi silnika,
tym bardziej że ta masa jest poza osią ,cirka coś koło 180 kg :scratch:
A Ogór jest dużo" delikatnieszy" od kanta !
Do takich modów najlepiej jest mieć drugi dzwon i wałek sprzęgłowy do przeróbek i pasowań
Kryza, blacha+ tulejki +blacha ,mało przemawia do mej wyobrażni o trwałym połączeniu skrzynia- silnik
(alternatywnie poszukaj kryz od garbów lub trajek) to musi być kawał pożądnego żelaza :good:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 18 cze 2015, 20:39

Obecny moj pomysl jest wyzej czyli dwie blachy grubosci po 15mm
obecna koncepcja jest taka ze po spasowaniu zostana polaczone ze soba spawem
jedna mniejsza laczaca sie ze skrzynia ogorkowa z nagwintowanymi otworami i przykrecina do niej skrzynia oraz posiasajaca otwory identycznie jak blacha wiekszalaczaca silnik z blacha pierwsza i jednoczesnie mieszczaca znacznie wiekszy wieniec



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: magnum » 18 cze 2015, 20:51

A dlaczego dwie? zaczynasz od ... osi i dalej niemalże samo wychodzi :good:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 18 cze 2015, 23:16

tak jak pisałem wyżej czyli z powodu zbyt dużego koła zamachowego
można zrobić z jednej ale trzeba aby miała ok 30mm (jeszcze nie robiłem dokładnych pomiarów) i trzeba by w niej frezować na ok głębokość 15mm na wieniec koła zamachowego który przekracza możliwość dzwona busowego lub taniej bo można beż frezowania i grubej blachy robiąc to samo z dwóch blach i po skręceniu do kupy położenie kilku spawów w celu zespolenia aby się nie przemieszczały względem siebie

Dzisiaj przerobiłem wiązkę pod komputer wywalając to co zbędne ;) i umyłem silnik, czeka tylko aby poprzedni własciciel odnalazł komputer do tego silnika i pompkę benzynową

Mam zapasowy dzwon, który służy jako wzór oraz wałek sprzęgłowy



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 15 lip 2015, 8:42

Prace z zabawą teoretycznie w miejscu bo widocznych postępów nie ma , a można powiedzieć, że niektóre kolejne rozwiązania uwsteczniają prace ze względu na dodatkowe czynności.

oto link do strony gdzie bedę zamieszczał jakieś fotki iinfo techniczne

http://www.ndarek.kylos.pl/index.php?kat=v6

poniżej to info co zamieściłem obecnie
Silnik
silnik obecnie jest umyty i przetestowany - dziala ladnie
instalacja gazowa bedzie sekwencyjna KME DIEGO, listwy wtryskowe MATRIX, w przygotowaniu jest wiazka elektryczna tak aby oba kompy byly w tym samym miejscu i nie bylo plontaniny kabli
Skrzynia biegow
silnik zostanie polaczony ze skrzynia biegow busowa podwojna flansza stalowa o lacznej grubosci 3 cm
musi zostac roztoczony dzwon skrzyni biegow poniewaz obecnie jest na styk czyli ma 280 mm, a wskazane bylo by ok 284mm
walek sprzeglowy bedzie z krotka koncowka pod lozysko
sprzeglo od V6 240mm ma przespawany wieloklin ale w przypadku problemow zostanie ewentualnie zastosowane sprzeglo busowe 228mm
zastosowanie silnika v6 nie bedzie nioslo ze soba zmian konstrukcyjnych ogorka co w razie koniecznosci pozwoli na powrot do oryginalnego silnika
po umieszczeniu silnika w komorze zostanie do zrobienia belka pod lapy silnika

Chlodzenie
Zostanie zastosowana dwuwiatrakowa chlodnica umiejscowiona tymczasowo (tylko do testow) za silnikiem z tylu auta
Docelowo trafi w wanne dachu westfaliowego nad kabine kierowcy ktorej nigdy do tad nie wykorzystywalem (wanna zostanie wykonana na nowo z laminatu aby z bokow wygladala w miare standardowo ale pozwolila lapac od przodu powietrze i przez prawie plasko umieszczona chlodnie wypuszczac powietrze do gory
Dzieki temu bedzie miala dobre chlodzenie pedem powietrza podczas jazdy, a jednoczesnie nie bedzie powodowala nagrzewania wnetrza auta poniewaz przeznaczenia auta jest jak najczestrze wyjazdy latem po PL oraz Europie z naciskiem na cieple kraje :)
na rury zostana wykorzystane juz istniejace otwory po wczesniejszym ogrzewaniu truma ktore sa w podlodze oraz byly kiedys zrobione tez w dachu szoferki na wyprowadzenie spalin
Inne
zbiornik musial byc zmniejszony poniewaz dolot silnika kolidowal ze zbiornikiem - zostal zrobiony nowy zbiornik, a oryginal bedzie zachowany
nowy zbiornik wykonany jest z nierdzewki i ma w srodku dwie przegrody oraz specjalne mocowanie dla pompki benzynowej, duzy otwor na pomke benzynowa i plywak oraz kruciec do powrotu paliwa oraz tankowanie i odpowietrznik do tankowania
pojawil sie mam nadzieje ze przejsciowy problem ze zmieszczeniem zbiornika w samochodzie poniewaz nie miesci sie mniejwiecej o grubosc pokrywy wyprowadzen pompki i kabelkow - musza zostac zamontowane po wlozeniu zbiornika w jego miejsce przeznaczenia. Butla gazowa w przyszlosci zostanie przeniesiona na przednia czesc auta za sciane grodzowa dzieki czemu zostanie odzyskane niesymetryczne miejsce pod tylna kanapa oraz zostanie lepiej wywazony samochod poniewaz obecnie najwieksze obciazenie busa jest na tylnej osi

Dochodzi jeszcze to że w przepustnicy musiałem podnieść element czujący położenie przepustnicy ponieważ był na mm z górnym mocowaniem skrzyni biegów do karoserii (jeszcze nie zrobiłem foty tego miejsca w ogórku) oraz muszę przybliżyć/przerobić rurki wodne zbierające wodę z głowic i bloku silnika ponieważ też są na mm z tym miejsce w ogórku a musi być zapas co najmniej z 1 cm



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: jajanko » 15 lip 2015, 22:55

darekn pisze:instalacja gazowa bedzie sekwencyjna KME DIEGO, listwy wtryskowe MATRIX, w przygotowaniu jest wiazka elektryczna tak aby oba kompy byly w tym samym miejscu i nie bylo plontaniny kabli

Jesli moge coś zasugerowac to nie baw sie w Matrixy, są za wolne i kłopotliwe w naprawie czy głupim czyszczeniu i bedziesz mial z nimi kłopoty przy V6. Ja bym raczej uzył nowszych MagicJetów i pomontowal je bezposrednio w kolektorach (bez bawienia się w grupowanie w listwie i bawienie sie w szukanie wspolnego poziomu pomiedzy glowicami)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2425
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: dreg35 » 16 lip 2015, 20:39

darekn pisze:Prace z zabawą teoretycznie w miejscu bo widocznych postępów nie ma , a można powiedzieć, że niektóre kolejne rozwiązania uwsteczniają prace ze względu na dodatkowe czynności.

oto link do strony gdzie bedę zamieszczał jakieś fotki iinfo techniczne

http://www.ndarek.kylos.pl/index.php?kat=v6

poniżej to info co zamieściłem obecnie
Silnik
silnik obecnie jest umyty i przetestowany - dziala ladnie
instalacja gazowa bedzie sekwencyjna KME DIEGO, listwy wtryskowe MATRIX, w przygotowaniu jest wiazka elektryczna tak aby oba kompy byly w tym samym miejscu i nie bylo plontaniny kabli
Skrzynia biegow
silnik zostanie polaczony ze skrzynia biegow busowa podwojna flansza stalowa o lacznej grubosci 3 cm
musi zostac roztoczony dzwon skrzyni biegow poniewaz obecnie jest na styk czyli ma 280 mm, a wskazane bylo by ok 284mm
walek sprzeglowy bedzie z krotka koncowka pod lozysko
sprzeglo od V6 240mm ma przespawany wieloklin ale w przypadku problemow zostanie ewentualnie zastosowane sprzeglo busowe 228mm
zastosowanie silnika v6 nie bedzie nioslo ze soba zmian konstrukcyjnych ogorka co w razie koniecznosci pozwoli na powrot do oryginalnego silnika
po umieszczeniu silnika w komorze zostanie do zrobienia belka pod lapy silnika

Chlodzenie
Zostanie zastosowana dwuwiatrakowa chlodnica umiejscowiona tymczasowo (tylko do testow) za silnikiem z tylu auta
Docelowo trafi w wanne dachu westfaliowego nad kabine kierowcy ktorej nigdy do tad nie wykorzystywalem (wanna zostanie wykonana na nowo z laminatu aby z bokow wygladala w miare standardowo ale pozwolila lapac od przodu powietrze i przez prawie plasko umieszczona chlodnie wypuszczac powietrze do gory
Dzieki temu bedzie miala dobre chlodzenie pedem powietrza podczas jazdy, a jednoczesnie nie bedzie powodowala nagrzewania wnetrza auta poniewaz przeznaczenia auta jest jak najczestrze wyjazdy latem po PL oraz Europie z naciskiem na cieple kraje :)
na rury zostana wykorzystane juz istniejace otwory po wczesniejszym ogrzewaniu truma ktore sa w podlodze oraz byly kiedys zrobione tez w dachu szoferki na wyprowadzenie spalin
Inne
zbiornik musial byc zmniejszony poniewaz dolot silnika kolidowal ze zbiornikiem - zostal zrobiony nowy zbiornik, a oryginal bedzie zachowany
nowy zbiornik wykonany jest z nierdzewki i ma w srodku dwie przegrody oraz specjalne mocowanie dla pompki benzynowej, duzy otwor na pomke benzynowa i plywak oraz kruciec do powrotu paliwa oraz tankowanie i odpowietrznik do tankowania
pojawil sie mam nadzieje ze przejsciowy problem ze zmieszczeniem zbiornika w samochodzie poniewaz nie miesci sie mniejwiecej o grubosc pokrywy wyprowadzen pompki i kabelkow - musza zostac zamontowane po wlozeniu zbiornika w jego miejsce przeznaczenia. Butla gazowa w przyszlosci zostanie przeniesiona na przednia czesc auta za sciane grodzowa dzieki czemu zostanie odzyskane niesymetryczne miejsce pod tylna kanapa oraz zostanie lepiej wywazony samochod poniewaz obecnie najwieksze obciazenie busa jest na tylnej osi

Dochodzi jeszcze to że w przepustnicy musiałem podnieść element czujący położenie przepustnicy ponieważ był na mm z górnym mocowaniem skrzyni biegów do karoserii (jeszcze nie zrobiłem foty tego miejsca w ogórku) oraz muszę przybliżyć/przerobić rurki wodne zbierające wodę z głowic i bloku silnika ponieważ też są na mm z tym miejsce w ogórku a musi być zapas co najmniej z 1 cm



dla mnie kawał świetnej roboty ... może wymagającej jeszcze pieszczot ale z chęcią bym się tym "turladełkiem" przewiózł...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 27 lip 2015, 0:12

Dzięki za info w sprawie wtrysków gazowych - obecna instalacja jest zakupiona z a grosze ze szrotu z demontażu ze względu na i tak już nadwyrężony budżet. Silnik już kiedyś miał instalacje gazową i ma powiercone otworki w kolektorze i rzeczywiście trochę się namęczyłem aby dobrać jak najkrótsza wspólną długość rurek tak aby się nie załamywały. Tymczasowo jeżeli będzie to działało to tak musi zostać.

Wiązkę silnika już połączyłem z wiązką gazową tak aby nie było plątaniny kabelków, a komputery mogły leżeć w sensownym miejscu.

Niestety musiałem jednak odsunąć silnik w tył o 4,5 cm, a co się z tym wiązało opuścić go o 3 cm (bardziej wytrzymały element mocujący skrzynie do belki nadwozia która występuje w T2, a w T3 już jej nie ma.

Robota jeszcze się nie skończyła niestety

podmieniłem fotki na bardziej aktualne
http://www.ndarek.kylos.pl/index.php?kat=v6

Zaczynam zbierać info i oglądać filmiki ;) aby zrobić częściowo kopię ale przystosowaną pod moje potrzeby wanny dachu westfaliowego znajdującego się nad kabiną kierowcy

ta część będzie wyższa od oryginalnej o ok 10-15 cm oraz będzie zawierała elementy kierujące powietrze i mocujące chłodnicę
jak się uda to będzie przypominała trochę klimy widywane w busach czy autobusach i nie będzie straszyła wyglądem ;)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
jajanko
Kapitan
Kapitan
Posty: 211
Rejestracja: 14 sie 2014, 22:26
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Pisces

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: jajanko » 27 lip 2015, 18:58

darekn pisze:Chlodzenie
Zostanie zastosowana dwuwiatrakowa chlodnica umiejscowiona tymczasowo (tylko do testow) za silnikiem...

Dzieki temu bedzie miala dobre chlodzenie pedem powietrza podczas jazdy, a jednoczesnie nie bedzie powodowala nagrzewania wnetrza auta poniewaz przeznaczenia auta jest jak najczestrze wyjazdy latem po PL oraz Europie z naciskiem na cieple kraje :)


Wykorzystaj przeswit pod samochodem i pusc kilka metrów mosiężnej rurki do chłodzenia oleju silnikowego (forma płaskiej spirali podwieszonej miedzy lewą a prawą strona pojazdu albo gotowy radiator z jakiejs skodziny). Uzyskasz wstępne schładzanie silnika bez potrzeby uzywania wentylatora i samej chłodnicy. Ten pęd powietrza który smagnie ta spiralę wystarczy bys w ciepłych krajach nie musiał sie martwic o skuteczne i pasywne chłodzenie V6.

A tak z czystej ciekawosci: Zrobiłes jakis odstojnik odmy?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 28 lip 2015, 11:58

Powyższy cytowany fragment sugeruje że chłodnica z tyłu będzie miała dobre chłodzenie ;) ona będzie nad kierowcą i będzie chłodzona pędem powietrza odpowiednio ukierunkowanym przez specjalnie wykonaną wannę


Nie chcę za bardzo komplikować tego co jest i dodawać rurki - olej jest połączony z obiegiem wodnym chłodniczką przy filtrze oleju i myśle że powinno to wystarczyć, jeżeli nie to można by skierować więcej powietrza na aluminiową mise olejową to powinno ewentualnie wspomóc chłodzenie, a w przypadku uszkodzenia takowej kierownicy powietrza nic by się nie stało.

Nie myślałem o odstojniku odmy - myślałem aby zastosować oryginalne rurki bo zmieści mi się obudowa przepustnicy ta co jest oryginalnie.
Czy jest to jakiś problem tych silników który warto rozwazyć? (kolektor ssący widziałem w środku to był wilgotny po całości ale bez "złogów" oleju - miejsce na odstojnik znalazło by się przy każdej z głowic



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 21 sie 2015, 12:19

Znów miałem trochę czasu i w końcu udało mi sie zrobić mocowanie pod poduszki silnika i teraz już wisi o własnych siłach
jeszcze pare zabiegów czyli wydłużenie drążka zmiany biegów oraz linka gazu i zacznie sie dłubanina elektryczna, a na koniec zajmę się chłodzeniem i tłumikami



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 20 wrz 2015, 22:22

Silnik w końcu uruchomiony, chłodzenie tymczasowe jak w planach czyli za silnikiem i tymczasowo trzeba jeździc z niedomkniętą klapą aby elektryczny wentylator mógł chłodzić (w obecną pogodę nawet to rozwiązanie daje radę mimo, że chłodnica mała - wielkości jednego wentylatora)(na dworze ok 20 stopni)
Tłumiki mam od chyba opla kadeta (akurat takie o własciwej średnicy rurki i kształcie używane były dostępne (kiedyś zostaną zmienione na ładne z nierdzewki jak sobie zrobie)
Silnik chodzi cicho i ciągnie ładnie.
Udało mi się nabyć drążki skrętne do tylnego zawieszenia o 2mm grubsze aby był twardszy ale jeszcze nie są zamontowane - może w przyszłym roku.
Na razie mam przejechane dopiero ok 10 km . Zobaczymy jak rozwiązanie będzie się sprawowało.
Odrazu uruchomiłem instalację gazową wtrysku sekwencyjnego i o dziwo ona też działa i to nawet dobrze. Wada jej jest taka, że muszę zaufać kontrolce, że się przełaczam LPG/benzyna bo jest to niezauważalne.
Silnik nie powala mocą w dolnym zakresie obrotów, ale na wyższych ciągnie łądnie.

Na razie nie udało mi się go podłączyć po VAG możliwe, że wykorzystałem nie te kabelki bo znalazłem w necie, że to B6-K i B5-L lub C12-K i C13-L, a już wcześniej zaobserwowałem rozbieżności w dwóch schematach niby od tego samego modelu silnika.

Prawie dałem ciała na jednej rzeczy czyli pompi wspomagania - była mi ona nie potrzebna, ale jej obecność była wymagana dla ułożenia paska klinowego tak aby szedł przez naprężacz. Wyjołem wszystkie elementy cierne i pozostawiłem. Okazało się całkiem przypadkiem, że ona ma tulejki ślizgowe zamiast łożysk (miałem kiedyś w rękach od golfa i miał ułozyskowaną) i zaczeła się przycierać. Obecnie już zamontowałem w niej łożyska ale trzeba było poświęcić w sumie ze 4 godziny demontaż/montaż i wytoczenie miejsca w obudowie oraz wałka pod łożyska.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: Grzegor » 21 wrz 2015, 8:24

Jak mozesz to zapodaj jakies fotki , jestem ciekaw jak to wyglada obecnie.
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 21 wrz 2015, 22:28

Doszła jedna fotka - tłumiki do mojego linka z fotkami.
Resztę fotek jak porobie to wrzucę. Ogólnie to ta fotka na której widać jak silnik jest w środku to jest aktualna bo tutaj nic sie nie zmieniło, a jeszcze silnik jest zasłonięty przez tymczasową chłodnicę która dodatkowo mnie wkurza blokując dostęp.

Z obecnych testów wynika że może jak by ktoś dobrał taką chłodnicę, która miała by powierzchnię jak tylna klapa i dał by wiatraki to dała by radę i w upały ale estetyka tego mogła by dużo pozostawiać do życzenia i dodatkowo musiała by się uchylać jak klapa aby wył dostęp do pasków itp.
W niektórych wersjach ogórka (tych co miały silnik z wiatrakiem na wale czyli 1700-2000 jest klapa nad silnikiem. mniejsza niż w T3 ale zapewnia dosyć istotny i spory dostęp do wszystkich złącz elektrycznych, i dolotu (postaram się zrobić fotkę tego co stąd widać.
Silnik od oryginalnego jest niżej o ok 2 cm i po założeniu zderzaka nawet go za bardzo nie widać.
dodatkowo tłumiki umieszczone obok silnika zapewniają większe bezpieczeństwo, że nie trzepne tłumikiem w krawężnik jak to było możliwe przy oryginale gdzie tłumik był wysoko ale na maxa z tyłu i dodatkowo był na sztywno z kolektorami.
Jak odsunęłem okno pod wiaduktem to okazało sie że jak pocisnę gazu to taki cichy ten wydech nie jest ale widocznie z powodu znacznie mniejszych drgań oraz tego, że silnik cieczowy jest cichszy od powietrznego niezależnie od tłumika to w środku jest ciszej niż na oryginalnym (ja miałem wyjątkowo głośny ;) ).
Da się poczuć, że sprzęgło wymaga więcej siły do w ciskania ale to jak dla mnie nie jest problemem - ważne że oryginalne łożysko daje radę i skok też jest odpowiedni.

Foty porobię, wrzuce do swojego linka i dam znać. Myślę, że też zrobię ze dwa filmiki i wrzuce na youtube, to będzie widać oraz słychać ;) ale wydaje mi się, że na filmiki to trzeba będzie poczekać z tydzień lub dwa.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość