Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: dreg35 » 22 wrz 2015, 5:13

poczekamy cierpliwie... a szczegóły dasz obejrzeć na zlocie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 22 wrz 2015, 17:25

doszło pare fotek busa
Tak wygladal 11 lat temu z silnikiem wiatrowym CA 1600 i tlumikiem od kanciaka
Obrazek
Tak wyglada obecnie ze zderzakiem i wygląda na to, ze prześwit chyba się nie zmniejszył
Te pionowe rurki sa do bagaznika rowerowego ktory zdiolem
http://www.ndarek.kylos.pl/index.php?kat=v6
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
oto pare fotek silnika już wczesniej umieszczonych w linku
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 27 wrz 2015, 15:34

Nakręciłem filmik
https://youtu.be/F70Et-uvx3o

Słychać tu głównie jeden wydech ponieważ są jeszcze skierowane dosyć mocno na boki to drugi dużo słabiej słychać z miejsca kręcenia filmiku.


Oraz zrobiłem parę dodatkowych fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1802
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: wezuwiusz3 » 27 wrz 2015, 16:41

Nie wiem co inni sądzą na temat swapów ,ale jeżeli mam być szczery to przez ten silni spartoliłeś cały samochód.Pozbawiłeś całego uroku ten samochód,który powinien się wolno toczyć,skrzynia biegów zgrzytać a z rury kopcić.
To ma taki sam sens ,jak wsadzenie do junaka silnika z CBR 900.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 27 wrz 2015, 17:37

Ja na tego typu negatywne komentarze odpowiem tak
Kwestia gustu, nie każe Ci go czytać ani patrzeć na zdjęcia.
W niczym mi nie pomogłeś swoimi uwagami ani innym, którzy dają od siebie trochę dla swych autek dając im nowe życie, malując w kwiatki czy na kolory, które im się podobają.
Dużo ludzi od czasów kiedy te auta wyprodukowano daje coś od siebie np. kolory, tapicerkę, funkcje kempingowe i taka ich natura - mają cieszyć właściciela.
Niektórzy mówią, że stare autko powinno jeszcze znaczyć teren - to niech zapytają o zdanie motocyklistów czy rowerzystów (nie mówię o kamikadze tylko o tych którzy dopieścili swoje maszyny i je kładą na plamie oleju na skrzyżowaniach.
Można jeszcze dorzucić, że z auta powinna wyłazić rdza bo robienie reperaturek to ingerencja w auto.
Co do prędkości to nie wrzuciłem tego silnika po ta aby zapierdzielać jak dziki bo od czasu uruchomienia jeszcze ani razu 100 km/h nie przekroczyłem, a na oryginalnych silnikach busy te spokojnie rozwijają ponad 130 km/h.
Swój post napisałem po to aby pokazać jaka praca czeka i z czym może się wiązać włożenie takiego silnika jeżeli już ktoś podobnie jak ja decyduje się na włożenie innego silnika niż oryginalny.
Techniczne uwagi są mile widziane oraz z chęcią odpowiem jeżeli ktoś zapyta o jakieś techniczne szczegóły.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1802
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: wezuwiusz3 » 27 wrz 2015, 18:55

darekn pisze:Ja na tego typu negatywne komentarze odpowiem tak
Kwestia gustu, nie każe Ci go czytać ani patrzeć na zdjęcia.
W niczym mi nie pomogłeś swoimi uwagami ani innym, którzy dają od siebie trochę dla swych autek dając im nowe życie, malując w kwiatki czy na kolory, które im się podobają.
Dużo ludzi od czasów kiedy te auta wyprodukowano daje coś od siebie np. kolory, tapicerkę, funkcje kempingowe i taka ich natura - mają cieszyć właściciela.
Niektórzy mówią, że stare autko powinno jeszcze znaczyć teren - to niech zapytają o zdanie motocyklistów czy rowerzystów (nie mówię o kamikadze tylko o tych którzy dopieścili swoje maszyny i je kładą na plamie oleju na skrzyżowaniach.
Można jeszcze dorzucić, że z auta powinna wyłazić rdza bo robienie reperaturek to ingerencja w auto.
Co do prędkości to nie wrzuciłem tego silnika po ta aby zapierdzielać jak dziki bo od czasu uruchomienia jeszcze ani razu 100 km/h nie przekroczyłem, a na oryginalnych silnikach busy te spokojnie rozwijają ponad 130 km/h.
Swój post napisałem po to aby pokazać jaka praca czeka i z czym może się wiązać włożenie takiego silnika jeżeli już ktoś podobnie jak ja decyduje się na włożenie innego silnika niż oryginalny.
Techniczne uwagi są mile widziane oraz z chęcią odpowiem jeżeli ktoś zapyta o jakieś techniczne szczegóły.


Darek,żle mnie zrozumiałeś.Auto masz ładne,ale to już nie jest T2.To jest AUDI w budzie T2.Jeżeli Tobie odpowiadało wsadzenie takiej jednostki napędowej,to Twoja sprawa.Ja sie nie spinam,tylko wyrażam swoje zdanie,co o tym myślę,bo tych samochodzików zostało już nie wiele i trochę szkoda że pod maską nie jest oryginalny boxerek,bo te silniki też mają spory potencjał.
Ja byłem,jestem i będę katygorycznym przeciwnikiem przerabiania pojazdów i zmienianie im konstrukcji.
Kiedyś widziałem syrenkę z silnikiem porsche ,jak się nie mylę.
Można i tak,ale po jakiego ciula niszczyć oryginał,można było kupić sobie porsche.
Dobrze że przynajmniej buda została w oryginale.
Technicznie robota zrobiona na medal i na pewno dużo włożyłeś w to pracy.Pozdrawiam. :good:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: Grzegor » 27 wrz 2015, 19:53

Witam
Darekn - czy ten regulator cisnienia na tym silniku jest busowy ?
Druga sprawa to czy Ty sam robiłeś mocowanie silnika ?
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 27 wrz 2015, 21:47

Ktory regulator cisnienia? (Silnik razem z pompa paliwa jest od audi, instalacja lpg sekwencyjna polskiej firmy KME, przypiety jest do instalacji elektrycznej od ogorka)
mocowanie silnika do karoserii
Obrazek
zrobilem sam tak aby podpasowalo pod oryginalne miejsca mocowania silnika ogorkowego, jest to rurka grubościenna, na początku chciałem przerobić oryginalną belkę ale wyglądało by to jak dłubanina i odpuściłem
widziałem silnik v6 forda w T2 w necie i miał misę wyprofilowaną tak, że z tyłu miała podcięcie i pasował by lepiej bo nie trzeba było by kombinować tyle ale po kontaktach z fordami stwierdziłem , że jednak wolę z audi (w sumie to też prawie VW ;) )

mocowanie ze skrzynia biegow rozrysowalem i zlecilem do wyciecia na laserze, czyli mozna powiedziec ze takjakby sam:-)
Obrazek

Tak jak widać sporo śrub mocujących silnik audi z flanszą i tylko 4 skrzyni z flanszą
przy przyśpieszaniu siła pcha silnik do dołu , ogórkowa skrzynia ma dodatkowy wieszak co rozkłada siłę i mniejsze siły są na te 4 śruby, nie wiem jak by to się sprawowało w T3 , czy nie warto było by zrobić dodatkowych poprzeczek od górnych śrub silnika do skrzyni biegów aby wzmocnić to połączenie. Nie zależało mi na mocy aż tyle i nie planuje jej podnosić dlatego myśle, że powinno wytrzymać



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: magnum » 28 wrz 2015, 9:32

Ładnie wygląda. :clap: Silniczek żeś chyba ostro pucował ,bo przeważnie strasznie zapyziałe są :good:
A jak z prowadzeniem ogóra na zakrętach ? nie buja za bardzo ?


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 28 wrz 2015, 18:02

Az taki zapyzialy nie byl bo tak to ladmie wyglada ale fabryka wymyslila pompe wspomagania na gorzei przez te lata troche sobie ciekla i od gory bylo co skrobac
problem na zakretach wystepuje juz od 4 lat i z nim walcze. Wydaje mi sie ze pogorszylo sie po wymianie startch rozklekotanych sworzni na nowe.
ida takie sane jak dolne przednie w T3
Wydaje mi sie ze w srodku nich plastik ustepuje
bo kiedys prowadzil sie bez stresowo a po wymianie zaczal myszkowac i nie pomaga wzorowo ustawione zawieszeniei brak luzow
co do masy na tylne kola to mam drazki skretne od przejsciowki, a tam byly twardsze, bo jak chce sie jezdzic turystycznie z rowerami z ttylu to trzeba aby byl twardszy
Tylko ze mam je narazie w garazu, a nie w ogorku :-)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: magnum » 28 wrz 2015, 20:21

Chodziło Mi o to że silnik jest cięższy i wyższy :scratch:
A warzyłes może silnik ?


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 28 wrz 2015, 22:33

Jak bym jeździł i zrobił szybką zmianę to może bym zauważył różnicę. W tym roku w czerwcu przejechałem 65 km jak mi padł oryginalny silnik (po raz 5 w przeciągu 10 lat za każdym razem na coś innego niespodziewanego).
Niestety nie ważyłem czego bardzo szkoduję ale po linii ogórka nie zauważyłem aby siadł bardziej niż wcześniej.
Nie jeździłem sportowo, a ogórek wazy sporo to raczej tak za bardzo nie czuć, w lżejszym i mniejszym aucie pewnie było by czuć znaczną różnicę.
Więcej gratów w niego ładuje jak jade na wczasy to ten silnik przy tym nie gra aż takiej roli (np oryginalna westfaliowa szafkokuczenka taka pod jedno okienko ważyła 47 kg)
Już od 3 lat miałem zająć się wnętrzem zamiast ciągłą naprawą silnika to w przyszłym roku zrobie wnętrze i przy okazji będe robił podobna konfigurację do bulikowej ze sklejki 1 cm to tutaj przynajmniej nie przesadzę z wagą.
Moim zdaniem większy wpływ na bujanie się auta ma ciężka zabudowa pod dach czyli tak jak w weście oryginalna szafka tylna pod sufitem i szafka stojąca na komorze silnika. Bo to da ze 30 - 40 kg i to w bardzo wysokim punkcie - już to przerabiałem jak miałem wysoki dach i sporo elementów wyposażenia było wysoko - jak się tego pozbyłem całkiem inaczej ogórek zaczął się prowadzić i dawał więcej przyjemności. Dlatego tera stawiam na utwardzenie tylnego zawieszenia i lekką zabudowę



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: darekn » 21 lis 2015, 21:12

Obecnie z rozwiązania swojego jestem zadowolony, i muszę przejść do etapu ogarnięcia chłodnicy przez zimę.
Jest tylko głośno na tych dwóch małych tłumikach - powstanie tłumik taki jak miałem do 2.0 z kwasówki jako dodatkowy tłumik spinający oba te tłumiki.

Na dzień przed zazimowaniem ogórka odkryłem przyczynę myszkowania ogórka którą okazały się opony oraz zbytnio obciążony tył.
Narazie zmieniłem felgi i opony - mają inny profil i szerokość - możliwe że kiedyś miałem twardsze opony i były lepsze, a na tych co miałem niby o rozmiarze fabrycznym strasznie pływał na boki balon.

Etap zimowanie wygląda tak:
Obrazek
koła wiszą - zawiecho odpoczywa, kół nie trzeba dopompowywać i nie trzeba przetaczać auta



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V

Postautor: dreg35 » 24 lis 2015, 18:30

Panie...
pięknie... widać postępy... z miłą chęcią przejadę się jak pozwolisz kiedyś na jakimś zlocie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Postautor: darekn » 25 sie 2018, 23:41

Silnik spisuje się bez zarzutu i można spokojnie wyprzedzać wtedy kiedy potrzeba.
Mam troche problem z temperaturą podczas dluższej jazdy 110 km/h.
Winiłem za to długie rury i sporo zakrętów.
Ale z tego co już wiem to raczej poprostu za maly wlot z przodu zrobilem.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Postautor: darekn » 25 sie 2018, 23:46

Obecnie chlodnica jest tak jak w planach na gorze w dorobionym daszku zamiast westfaliowego. Zamontowana pod kątem od VW T4.
Obrazek



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Postautor: darekn » 25 sie 2018, 23:54

Ostatnio przez tydzień testowalem chlodnice obsadzone z tyłu na dole po bokach silnika z dwoma wentylatorami.
Poprostu masakra. Nie wiem jak to działa jezeli ktoś nie wytnie dodatkowych otworów w karoserii.
1. Wentylatory prawie caly czas muszą pracować.
2. Jak nie pracują to powietrze samo tam nie wpada w zaczącej ilości (czepialem wstazki przed wlotami i jak wentylator nie pracowal to nie wpadały w otwory)
3. Otwieranie tylnej klapy nic /prawie nic nie dawało.
4. W komorze silnika niczego nie dalo się dotknąć bo wszystko ponad 90stopni gorące (tylko czekać aż elektoniczne podzespoły padną)
5. Blacha nad silnikiem momo fabrycznej termoizolacji w komorze. Nie dsla się dotknąć od wewnątrz ogórka (moze na zime to i dobre ogrzewanie ale latem to porażka)
6. Zapach silnikowy i w korku spaliny wszystkimi malymi otworkami wpychaly się do ogorka (pasazerowie z tyłu mnie poinformowali ze wczesniej nie bylo czuć)
7. Mało miejsca przy silniku (brak dostepu do akumulatora i filtra powietrza ktore mam za lampami tylnymi.
8. I tak chlodnice nie daly rady i po niedlugiej szybkiej jezdzie mialem 100stopni (porzy spokojnej jezdzie do 80 km/h jeszcze dawaly rade)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Postautor: darekn » 26 sie 2018, 0:32

Obrazek
Obrazek
Obrazek



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Postautor: darekn » 26 sie 2018, 0:36

Z rozwiązania zostawiłem sobie tylko lewy sam wentylator i wyposażę go w termostat aby włączał wentylacje komory silnika jak będzie tam gorąco



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Połączenie skrzyni biegów busowej z silnikiem AUDI 2.6 V6

Postautor: dreg35 » 26 sie 2018, 5:59

widziałem i podziwiałem ogrom włożonej pracy nawet tylko w sam wydech... dźwięk piękny... ciekaw jestem jakby gadał ten tłumik przy AGG...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość