VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 07 sie 2015, 15:41

witam pacjent to VW Transporter T2 73r ktorego otrzymalem za free (koszt transportu) https://www.facebook.com/vwt268r?ref=ay ... page_panel
chce go odrestaurować w 80%na original dostałem go w takim stanie bez skrzyni ,silnika
buda to nie problem problemem jest silnik teoretycznie zastanawiam się nad TDI z passata b4 (stoi na podwórku do złomowania przez blachę ale silnik igła)
planuje go zamontować i nie wiem jaka dobrać skrzynie czytam i czytam i nic konkretnego nie wiem:/
autko ma jeździć trasy z kompletem osób prędkości wystarcza te 120kmh doradzicie coś może jakiś temacik ????



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: magnum » 07 sie 2015, 19:37

Hej, a ten OGÓR to przypadkiem nie jest ten, co straszyl nad SANem w okolicach Leska ?
Na fotach całkiem przyzwoicie wygląda :good:
I te 120 ,ogórem, z kpl.na pokładzie ,to ... :scratch: powodzenia
A jak ma byc tdik, i ma być ekonomicznie, to tylko po francusku :grin:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 07 sie 2015, 20:15

nie nie dostalem go z austri stal 26lat w trawie odnalezlismy wlasciciela ze szwagrem no i powiedzial abysmy go wzieli bo w koncu ziemia go pochlonie
nie no z kompletem 120 nie ale samemu :D
jak to znaczy po francusku bo nie kapuje :/
ogolnie stan jak na ten rok jest nie naganny ale roboty jest od uja :D



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1811
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: wezuwiusz3 » 07 sie 2015, 21:56

Mam gdzieś w telefonie namiar na gościa który ma oryginalny silnik z garbusa wraz ze skrzynią.Silnik po kapitalce,podzespoły piaskowane i malowane proszkowo.Cena za całość około 2000zł.Za sam silnik około 1000 .Do dogadania.
Takich samochodów się nie psuje montując nie oryginalne flaki.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1811
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: wezuwiusz3 » 07 sie 2015, 21:57

magnum pisze:Hej, a ten OGÓR to przypadkiem nie jest ten, co straszyl nad SANem w okolicach Leska ?
Na fotach całkiem przyzwoicie wygląda :good:
I te 120 ,ogórem, z kpl.na pokładzie ,to ... :scratch: powodzenia
A jak ma byc tdik, i ma być ekonomicznie, to tylko po francusku :grin:


Tego z nad Sanu już kilka lat nie ma.Nie wiem czy przypadkiem w 2007 roku nie popłynął jak była powódż stulecia.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: magnum » 08 sie 2015, 22:37

grabiec pisze:
jak to znaczy po francusku bo nie kapuje :/


To nie to co mysłisz :no2: ,UNki były montowane w Renault,Alpinie i Lotusie

wezuwiusz3 pisze:
magnum pisze:Hej, a ten OGÓR to przypadkiem nie jest ten, co straszyl nad SANem w okolicach Leska ?
Na fotach całkiem przyzwoicie wygląda :good:
I te 120 ,ogórem, z kpl.na pokładzie ,to ... :scratch: powodzenia
A jak ma byc tdik, i ma być ekonomicznie, to tylko po francusku :grin:


Tego z nad Sanu już kilka lat nie ma.Nie wiem czy przypadkiem w 2007 roku nie popłynął jak była powódż stulecia.


A to skąd mam niby wiedzieć, że go nima :shock: do roboty jeżdzę inną drogą :grin:
Lecz kilkukrotnie go widziałem i wypisz wymaluj jak ten z kontenera :doh:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1811
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: wezuwiusz3 » 09 sie 2015, 7:43

A bo to się wreszcie trzeba wybrać na Bieszczady.Wychodzi na to że przez ostatnie osiem lat ,ani razu w Bieszczadowni się nie było!!!! :club:
Masz okazję się jednak zrehabilitować i z Vwikiem przyjechać na koncert do Ustrzyk.25.08.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: magnum » 09 sie 2015, 8:45

Się okazuje to całkiem niedawno byliśmy w Biesach,bo raptem 6 lat temu,to jeszcze stał :good:
Jak mnie niemce niezaaresztują ,to wszystko możliwe :good:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1811
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: wezuwiusz3 » 09 sie 2015, 11:34

Gerard ,no to całkiem nie dawno.To jak w tej reklamie z materacem ,co to stary popsuł,nowiusienki był ,dopiero 20 lat miał.
Zbieraj 4 litery i przyparzaj.Puki pogoda i woda ciepła na Solinie.W razie czego znajdę fajne miejscówki ,oczywiście na dziko,bo tylko takie preferuję,żadne płatne campingi.Acha i nie zapomnij wędek ,bo tu takie liejszcze pływają na hoho i jeszcze kawałek.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 09 sie 2015, 12:35

no ok wiec czyli jak bym szedl w TDI (jak na razie najbardziej odpowiada)
to tak skrzynia z renaulta UN z przerobionym kolniezem czy cos takiego
a jak bym chcial wsadzic skrzynie z A4 do gory nogami ???
badz skrzynie z 1,6D z T3 ????



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1811
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: wezuwiusz3 » 09 sie 2015, 12:52

A co z tymi namiarami co Ci podałem .Wyszło coś z tego??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 09 sie 2015, 13:03

dzonilem ale to jest 1200 z garbiego :/



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: magnum » 10 sie 2015, 7:32

Pewnie że można zmotać każdy rodzaj napędu,kwestia tylko to powiesić z głową .masz tu przykład viewtopic.php?f=37&t=2626


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1811
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: wezuwiusz3 » 10 sie 2015, 10:26

Garbiec,ale to silnik tam jest po kapitalce z tego co rozmawiałem z facetem,bo dzwoniłem do niego w innej sprawie ,a zgadaliśmy się właśnie o tym silniku.Wał podobno jest po szlifie,części malowane proszkowo,nowy osprzęt.W sumie tego nie widziałem więc nie mogę się wypowiedzieć ,ale myślę ze 1200 zł za silnik jest OK.Te silniki były seryjnie montowane w T2.Za byle nie sprawdzoną padlinę na szrocie krzyczą 800 zł.
Odpada Ci kwestia przerabiania mocowania silnika za którą też będziesz musiał komuś zapłacić parę stówek,chyba że jesteś w stanie sam temat ogarnąć.
Poza tym nawet jak uda Ci się wsadzić taki silnik ,to z automatu masz w plecy.Takie zmoty nie cieszą się powodzeniem i nie osiągają takiej wartości jak oryginał
No ale to Twój wózek.Zrobisz jak będziesz uważał.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 10 sie 2015, 14:16

auta nie mysle w najblizszym czasie sprzedawac wiec ....
auto ma byc uzytkowe i jezdzic w trasy
jak ogarnie szie bez wielkiej zezby to pozniej mozna odwrucic mody w razie sprzedazy i zalozyc ori :D



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: darekn » 21 sie 2015, 11:48

Oryginalne silniki:
zaleta - nie trzeba przerabiać i kombinować z chłodnicą no i nie będą ci ciągle gadać, że to nie oryginał
silniki na bloki od 1600 bo takie najmniejsze były montowane do ogórków (mniejsze były w bulikach) są tanie w naprawach i z częściami nie ma problemu ale trzeba jednak czytać sporo forów aby na szajs nie trafić bo silnik po remoncie na byle czym może nawet 500 km nie przejeździć, jeżeli remont takiego był robiony przez jakiś warsztat to też warto popytać co inni myślą o tym warsztacie
- jest człowiek co robi remonty i moze zamontować do nich nawet cylindry z tłokami 1800 oraz nowe gaźniki do tej pojemności (wydatek pewnie ok 4000)

silniki na bloku 1700-2000 koszmarnie drogie w częściach i ja uważam ze mają wady fabryczne - głownie związane z układem rozrządu od powyższego w wersji 1800 nie wiele mocniejsze o ile mocniejsze bo części tuningowych mniej), z racji, że części mniej to dużo z tych do dostania jest z byle g... i potrafi paść po 2-3 tys km

wady - jeżeli chciał byś LPG to trochę problemy z przerobieniem ale też się da i to bez grzania parownika spalinami czy też bez sondy w tłumiku
- nawet 1800 nie ma super mocy

Silnik TDI
weź skrzynię długą np DK 4 biegowa szybka skrzynia z T3 z dolnym wybierakiem - dla dolnego wybieraka bardzo proste przerobienie zmiany biegów bo bierzesz wszystkie drążki zmiany biegów z T3 włącznie z dzwignią zmiany (niestety ogórkową dzwignię trzeba wyciąć i zastąpić T3 ale jak to umiejętnie zrobisz i zostawisz to co wyciołeś to można kiedyś powrócić do oryginału
zaleta tej skrzyni taka że ogórkowe "długie" czyli szybkie są b.drogie i praktycznie nie do zdobycia, dodatkowa zaleta że kanciakowy czyli od T3 system zmiany biegów działa znacznie precyzyjniej oraz skrzynia chyba jest mcniejsza
Do tej skrzyni dorzucasz "dzwon" do diesla od T3 oraz dorabiasz mocowania poduszek lub przerabiasz te od T3 i TDI przystosowujesz do położenia czyli misa i smok od diesla T3 (rezygnnujesz wtedy ze środkowego wieszaka który oryginalnie trzyma skrzynie)
możesz też nie kłąsć i zamontować go jak w golfie ale wtedy musisz zapłacić za zrobienie flanszy łączącej silnik ze skrzynią ( w ogórku masz sporo miejsca nad silnikiem w porównaniu do T3 to raczej powinien sie zmieścić na stojąco (nie wiem czy ten silnik nie będzie kolidował z oryginalnymi blachami nadwozia w komorze silnika ogórka)
TDI i inne silniki wodne
(jak zamierzasz jeździć po ciepłych krajach to wydaje mi się nie najlepsze mocowanie chłodnic pod autem lub z przodu (może jak oizolujesz mocno przód to nie będzie za bardzo grzało)
zaleta TDI taka ze nie grzeje się za mocno
Ja z racji chęci wyjazdów w ciepłe kraje wymyśliłem chłodnicę na dachu która am przypominac klimę (mam dach westfaliowy to mam gdzie to łatwiej umieścić oraz mam już kiedyś wywiercone otwory to mi nie będzie szkoda (pomysłu takiego chyba nie miał jeszcze nikt to nie wiem jak będzie z jego praktycznością ;))
Można dać chłodnice w komorze silnika po jednej na stronę ale wtedy robi się tam masakrycznie ciasno
Jeżeli już dawać chłodnicę w jednym z powyższych miejsc to najbardziej sensowne wydaje mi się dać ją np z przodu w atrapie koła zapasowego lub w przerobionym pojemniku westfaliowym na koło zapasowe



Wada TDI taka, że znajdzie się sporo osób które będą krytykować pomysł z racji "zbeszczeszczenia ogórka" - na moje V6 też się sporo krytykantów znalazło



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 19 paź 2015, 17:20

no i zaczely sie schody ze skrzynia (odwrucona A4) i poloskami mianowicie jak jest nisko silnik to jest ok jak wysoko to poloski ida pod zbyt wiekim kontem i nie dzialaja prawidlowo
zastanawiam sie czy nie isc w innym kierunku jak pisaliscie wczesniej i nie zalozyc skrzyni od t3 mam dojscie do 2 sztuk DH i DY i nie wiem czy ktoras z nich bedzie odpowiednia pod TDI czy szukac innej ????



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: dreg35 » 19 paź 2015, 18:04

DY to 35/6 więc wolno 5,83
DH to 38/7 więc też słabo 5,43
i chyba obydwie starego typu (DH na pewno)...
niestety ale prześwit był słaby nawet w T3 z pompowtryskiem w pionie było jakieś 12 cm. i tyle....


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 20 paź 2015, 18:49

i nikt nie ogarnol tematu tak bardzo skosnych polosi :/ dziwne
czyli jakie skrzynie musze szukac czym sie ruzni starego typu od nowego wszystkie te co sa ponizej 4,5,, DT/DP/DK/AOJ itp czy jak
jeszcze skrzyniu UN jak rozpoznac un od GR czy jakiejs takiej gdzie na nich sa oznaczenia (a moze w kazdej takiej mozna przelozyc dyfer itp ) ??????



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: dreg35 » 20 paź 2015, 19:58

grabiec pisze:i nikt nie ogarnol tematu tak bardzo skosnych polosi :/ dziwne
czyli jakie skrzynie musze szukac czym sie ruzni starego typu od nowego wszystkie te co sa ponizej 4,5,, DT/DP/DK/AOJ itp czy jak
jeszcze skrzyniu UN jak rozpoznac un od GR czy jakiejs takiej gdzie na nich sa oznaczenia (a moze w kazdej takiej mozna przelozyc dyfer itp ) ??????



można ... tylko ile możesz podnieść do góry jednostkę napędową albo nadwozie wg niej...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 21 paź 2015, 12:52

teraz mam silnik 20cm od ziemi cos ponad i polosie ida zbyt skosno
jak silnik byl 15cm od ziemi bylo w miare ok doszedl bym ladu dodajac ze jest sama buda silnik i skrzynia to dodajac cale wypozazenie itp wyjdzie jakies 10cm to jednak malo

co do skrzyni niby UN bo nie wiem jak je rozruznic jest z renault 2,2TDI wiec przelozenia raczej byly by ok jak na ON
w setupie silnika jak jest 20cm mogl bym go jeszcze dzwignac o 5cm ze skrzynia z renaulta



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 21 paź 2015, 17:00

wygladowo jest moim zdaniem jak un a to NG i czy w niej mozna przelozyc dyfer i przerobic ja pod TDI ??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: dreg35 » 22 paź 2015, 4:29

grabiec pisze:wygladowo jest moim zdaniem jak un a to NG i czy w niej mozna przelozyc dyfer i przerobic ja pod TDI ??


UN ma śruby na wylot przez obudowę a NG ma wkręcane w obudowę...
NG nie nadaje się do tej operacji obrócenia...
niewiele zyskasz prześwitu przy skrzyni UN a trudniej jeszcze będzie ją zmieścić bo jest dłuższa od ori o 7cm. ...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grabiec
Sierżant
Sierżant
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:32
Gender: None specified - None specified

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: grabiec » 22 paź 2015, 17:30

czyli jak nie dojde ladu z poloskami zostaje mi zalozenie skrzyni z T3 (najlepsze wyjscie na wiekszy przeswit czy tak ???)
i tak czym sie rozni skrzynia starego typu od nowego bo nie moge nigdzie znalezc :/



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: VW Transporter T2 73r silnik i skrzynia

Postautor: dreg35 » 22 paź 2015, 18:23

wybierak od biegów w starego typu skrzyni ma 2 kulki z boku skrzyni i jest w ostatnim deklu a w nowego typu w przedostatnim i ma jedną kulkę...
a jeszcze starsze od "ogóra" to już sam wiesz


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość