silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: zorro » 07 wrz 2010, 23:35

witam jako ze czeka mnie wymiana silniczka w niedalekiej przyszłosci,chciałbym sie dowiedziec o plusy i minusy między jednym a drugim silniczkiem.Jaka róznica miedzy nimi i takie tam,bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.pzdr
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2010, 14:59 przez zorro, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: szlonik » 08 wrz 2010, 6:27

PO pierwsze...kultura pracy...potem... nie jest go tak łatwo przegrzać jak AAZ'ta...

Kwestię momentu i mocy...pomijam bo jest to " oczywista oczywistość " :lollol:
A jak trafisz na " dobry" egzemplarz - to przy poprawnym montażu itp. itd... masz silnik na lata ....


Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
michal.uaz
Kapitan
Kapitan
Posty: 168
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: michal.uaz » 08 wrz 2010, 7:13

Dokładnie jak napisał Szlonik, ale są też ciemnie strony mocy np. koszty. Do tego warto by zmienić skrzynie na coś szybszego niż ASS.


Nie jestem mechanikiem, jestem pasjonatem....
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: zorro » 08 wrz 2010, 10:56

michal.uaz pisze:Dokładnie jak napisał Szlonik, ale są też ciemnie strony mocy np. koszty. Do tego warto by zmienić skrzynie na coś szybszego niż ASS.

no skrzynka bedzie w nastepnej kolejnosci,a o jakich kosztach mówisz ,AFN sa praktyczne w tych samych cenach co AAZ,napewno dodatkowym kosztem jest dokupienie kompletnego sprzegła bo w AFN były chyba dwumasowe,jak sie myle to mnie poprawcie.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: t90 » 08 wrz 2010, 11:40

A po co Ci dwumas?

Silnik może i kosztuje niewiele. Dodaj do tego osprzęt, wiązkę (np od busolub-a), komputer i całą resztę tych elektronicznych gratów ...

A o skrzyni to ja bym pomyślał wcześniej, bo TDI nie rozkręca się do takich obrotów jak TD i jest szansa, że będziesz wyjątkowo niezadowolony.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: zorro » 08 wrz 2010, 11:57

t90 pisze:A po co Ci dwumas?

Silnik może i kosztuje niewiele. Dodaj do tego osprzęt, wiązkę (np od busolub-a), komputer i całą resztę tych elektronicznych gratów ...

A o skrzyni to ja bym pomyślał wcześniej, bo TDI nie rozkręca się do takich obrotów jak TD i jest szansa, że będziesz wyjątkowo niezadowolony.

marku napisalem ze trzeba dokupic sprzegło,bo w AFN były dwumasy.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: t90 » 08 wrz 2010, 12:30

No i ??? Ale dwumas chcesz zakładać? Tak też można. Ale coś mi się zdaje, ze ktoś tu gdzieś napisał co zrobić żeby ...



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: zorro » 08 wrz 2010, 13:01

nie Marku dwumas na smieci.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: trampek » 08 wrz 2010, 14:06

Ja bym się raczej martwił o turbinę. To będzie prawdopodobnie największy problem. Dorabianie łapy Cię raczej nie ominie. Dodatkowo turbiny od AFN'ow częściej kucały niż od 1Z, ze względu na zmienną geometrię. A tak w ogóle, to po kiego grzyba AAZ ? Jak sie już zastanawiasz nad AFN, to ja bym myślał raczej nad 1Z jako alternatywa. No ale Twój wybór.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ a AFN

Postautor: zorro » 08 wrz 2010, 14:59

trampek pisze:Ja bym się raczej martwił o turbinę. To będzie prawdopodobnie największy problem. Dorabianie łapy Cię raczej nie ominie. Dodatkowo turbiny od AFN'ow częściej kucały niż od 1Z, ze względu na zmienną geometrię. A tak w ogóle, to po kiego grzyba AAZ ? Jak sie już zastanawiasz nad AFN, to ja bym myślał raczej nad 1Z jako alternatywa. No ale Twój wybór.

no własnie teraz zobaczyłem swoja pomyłke oczywiscie chodzi o 1Z


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: zorro » 09 wrz 2010, 14:42

co trzeba kupic do przekladki na AFN? posiadam JX,chodzi mi dokladnie silnik i co do silnika?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: trampek » 09 wrz 2010, 18:04

Prawdę mówiąc, to prawie wszystko. Od wiązki i komputera poczynając (łącznie z pętlą IMO i pastylką tegoż), cały silnik, zawory sterujące EGR i turbosprężarką iiii.... i pewnie jeszcze trochę innych rzeczy. Także cenę gołego słupka z allegro pomnóż sobie przez 2. Do tego jeszcze przeróżne przeróbki, dorabianie przejściówek... Nie łatwiej wrzucić 1Z albo AHU ? I tak moc na początek Cie pokona, szybszej skrzyni nie bedziesz miał od razu, to i nie będziesz miał tych rezerw jak wykorzystać...a potem sobie robisz chipa i masz tyle samo co w AFN. No ale to moje zdanie. Też miałem parcie na AFN, ale jak usiadłem i wszystko przeanalizowałem, to doszedłem do wniosków jw.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: t90 » 09 wrz 2010, 18:06

trampek pisze:Prawdę mówiąc, to prawie wszystko. Od wiązki i komputera poczynając (łącznie z pętlą IMO i pastylką tegoż), cały silnik, zawory sterujące EGR i turbosprężarką iiii.... i pewnie jeszcze trochę innych rzeczy. Także cenę gołego słupka z allegro pomnóż sobie przez 2. Do tego jeszcze przeróżne przeróbki, dorabianie przejściówek... Nie łatwiej wrzucić 1Z albo AHU ? I tak moc na początek Cie pokona, szybszej skrzyni nie bedziesz miał od razu, to i nie będziesz miał tych rezerw jak wykorzystać...a potem sobie robisz chipa i masz tyle samo co w AFN. No ale to moje zdanie. Też miałem parcie na AFN, ale jak usiadłem i wszystko przeanalizowałem, to doszedłem do wniosków jw.


Nie znasz się Szwagier.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: trampek » 09 wrz 2010, 18:10

Błądzić jest rzeczą ludzką ;)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: t90 » 09 wrz 2010, 19:21

Ja chciałby zobaczyć taki BDH albo BAU :-). Choć AFB lub AKN prawdopodobnie byłoby łatwiej założyć.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Marcel » 09 wrz 2010, 19:35

No a najtańszym rozwiązaniem był by MTDI ...:)
Kolektory z JX z turbinka np. k14 i zmodyfikowana pompa......i 90 koników masz na luzie....


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Krzychbus » 10 wrz 2010, 7:16

Marcel pisze:No a najtańszym rozwiązaniem był by MTDI ...:)
Kolektory z JX z turbinka np. k14 i zmodyfikowana pompa......i 90 koników masz na luzie....


Marcel może i taniej,ale koń mtdi a koń TDi to wielka różnica :lollol:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: trampek » 10 wrz 2010, 9:34

A ja tam bym się jednak najpierw przejechał, zanim bym coś takiego mówił. W sumie to do tej pory widziałem same porażki mtdi, ale może komuś się wreszcie udało to zrobić porządnie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Krzychbus » 10 wrz 2010, 10:18

trampek pisze:A ja tam bym się jednak najpierw przejechał, zanim bym coś takiego mówił. W sumie to do tej pory widziałem same porażki mtdi, ale może komuś się wreszcie udało to zrobić porządnie.


Jeździłem zarówno mtdi i tdi i naprawdę jest duuużżżaaa różnica na korzyść tdi, a o porażkach w mtdi też słyszałem,widziałem i ciągałem (chwilowo bez kierowcy :grin: )mtdi :lollol:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: zorro » 10 wrz 2010, 10:47

czyli co twierdzicie ze niema po co wkładac AFN ?a jaka roznica w Nm jest miedzy 1Z a AFN?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mariow44
Chorąży
Chorąży
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2010, 18:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: mariow44 » 10 wrz 2010, 11:09

Witam! 1Z-200 Nm, AFN-235 Nm. Ja osobiscie jestem za AFN ( nalezy tylko zrobic skrzynie i dobrac przelozenia)




Pozdrawiam Mario


Caravelle GL Syncro, 1,9 TDI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: zorro » 10 wrz 2010, 12:54

prosze mi powiedziec jak kapletnemu młotkowi! hihi
co musze miec w kaplecie zeby zalozyc 1Z,co potrzebne z osprzetu czujnikow elektryki itd
1.silnik
2.
3.?
4.?
5.?
6.?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Marcel » 10 wrz 2010, 14:37

Dobrze trampek mówi trzeba sie przejechać.....
Trampek ja mam dla ciebie butle ... a jutro jezdze syncro wiec odbierzesz i sie przejedziesz :) tylko wez aviomarin :D


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: t90 » 10 wrz 2010, 14:46

Idź na szrot i wytargaj z jakiegoś samochodu wszystko co jest od przodu aż do pedału gazu. A potem zgłoś się do kogoś kto Ci wiązkę uplecie. Musisz jeszcze podjąć decyzję gdzie chcesz mieć potencjometr, kostkę do diagnostyki itd. Jeśli masz w dobrym stanie swojego JX-a, to bym proponował zaopatrzyć się w misę, bagnet, obudowę filtra powietrza, smok (choć tu możesz jeszcze pokombinować z obudową z obudową od 1.9 TD).



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Marcel » 10 wrz 2010, 20:05

trampek pisze:Jeździłem zarówno mtdi i tdi i naprawdę jest duuużżżaaa różnica na korzyść tdi, a o porażkach w mtdi też słyszałem,widziałem i ciągałem (chwilowo bez kierowcy :grin: )mtdi :lollol:


Powiedzmy sobie... ze zapewne jeździłeś mtdikiem ze zwykłą pompa od 1.6td lub aaz.. wiec nie spodziewaj sie kokosów.. z turbinka która pompowała mało powietrza a pompa podawała mało paliwa
Grunt to wiedzieć o co w tym biega.... nie mówie ze jest łatwo to wszystko wysterować ale się da, plusów takiego rozwiązania jest więcej....


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość