silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Krzychbus » 10 wrz 2010, 20:28

Marcel jak ze wszystkim zawsze są plusy i minusy,a gusta też są różne....


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
michal.uaz
Kapitan
Kapitan
Posty: 168
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: michal.uaz » 11 wrz 2010, 7:23

marcel pisze:Powiedzmy sobie... ze zapewne jeździłeś mtdikiem ze zwykłą pompa od 1.6td lub aaz.. wiec nie spodziewaj sie kokosów.. z turbinka która pompowała mało powietrza a pompa podawała mało paliwa
Grunt to wiedzieć o co w tym biega.... nie mówie ze jest łatwo to wszystko wysterować ale się da, plusów takiego rozwiązania jest więcej....


Marcelku a powiedz jak wygląda sprawa z trwałością takiej kombinowanej pompy ?? Bo ja miałem kiedyś 1Z na mtdi i to była porażka począwszy od osiągów na wywalonej pompie skończywszy. Ponadto jak taka pompa się wykrzaczy na trasie ( patrz Dżejkob) to lipa mało kto chce się, ba potrafi zająć. Dletego też zrezygnowałem z tego silnika i poszedłem w stronę AAZ=ta.


Nie jestem mechanikiem, jestem pasjonatem....
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: t90 » 11 wrz 2010, 8:55

Czyli co, żeby mTDI dobrze zadziałało trzeba założyć pompę i turbinę o większej wydajności? Czy cokolwiek zostaje z TDI? To jest zdaje się już zwykły TD, tylko trochę wyśrubowany? Szczerze, nie widzę sensu takiej modyfikacji poza przypadkami naprawdę ekstremalnego użytkowania samochodu.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: trampek » 11 wrz 2010, 9:42

Marcel pisze:
trampek pisze:Jeździłem zarówno mtdi i tdi i naprawdę jest duuużżżaaa różnica na korzyść tdi, a o porażkach w mtdi też słyszałem,widziałem i ciągałem (chwilowo bez kierowcy :grin: )mtdi :lollol:


Powiedzmy sobie... ze zapewne jeździłeś mtdikiem ze zwykłą pompa od 1.6td lub aaz.. wiec nie spodziewaj sie kokosów.. z turbinka która pompowała mało powietrza a pompa podawała mało paliwa
Grunt to wiedzieć o co w tym biega.... nie mówie ze jest łatwo to wszystko wysterować ale się da, plusów takiego rozwiązania jest więcej....

Marcel ale to pisał Krzychu nie ja :)

Marek jednak jest pewna kwestia, rożniąca mTDI od takiego AAZ. Ma bezpośredni wtrysk. A poza tym, to te 1Z, AFN i tego typu inne wynalazki, to i tak tak na serio były w dużym stopniu jeszcze mechaniczne. Dopiero te na pompowtryskach bardziej się już zelektroniczyły :) Nie zmienia to jednak postaci rzeczy, jakich by to osiągów nie miało, ja wolę TDI. Aczkolwiek jak będzie okazja, to się Marcelowym mTDI przejadę.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: zorro » 11 wrz 2010, 17:10

Panowie hola hola,załozylem temat o roznicach i zamontowaniu 1Z i AFN.a wy mi tu o mTDI,prosze nie róbmy bajzlu.załozcie osobny temat.pzdr


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: t90 » 11 wrz 2010, 19:14

Jak dla mnie masz wyczerpujące informacje, a nawet kilka ścieżek, którymi możesz iść.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: szlonik » 11 wrz 2010, 19:38

Czytam i czytam...Pytanie mi jedno ora baniak...po jaką cholerę dłubać na jakiejkolwiek pompie, na jakimkolwiek ciśnieniu doładowania, dawce paliwa itp ryzykując, że nasz wydłubana całość wyzionie ducha....bo ile wytrzyma turbo na 1,4 bara ???...jak można wrzucić coś co ma to samo i to bez żadnego dłubania - z dużym zapasem bezpieczeństwa . Dla mnie osobiście Mtdi to sztuka dla sztuki...się ktoś zna - umie - bawi się - testuje...

pozdrawiam


Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: t90 » 11 wrz 2010, 20:37

szlonik pisze:Czytam i czytam...Pytanie mi jedno ora baniak...po jaką cholerę dłubać na jakiejkolwiek pompie, na jakimkolwiek ciśnieniu doładowania, dawce paliwa itp ryzykując, że nasz wydłubana całość wyzionie ducha....bo ile wytrzyma turbo na 1,4 bara ???...jak można wrzucić coś co ma to samo i to bez żadnego dłubania - z dużym zapasem bezpieczeństwa . Dla mnie osobiście Mtdi to sztuka dla sztuki...się ktoś zna - umie - bawi się - testuje...

pozdrawiam


i jak się z tym nie zgadzać?



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: dreg35 » 12 wrz 2010, 16:03

jak dla mnie to 1Z a potem czip jak będzie mało... ale zdecydowanie na elektronice... co z AFN jak brak skrzyni a do przerobienia łapa silnika i wydech... moment... pokazywałem kiedyś przebieg momentu w moim silniku... nie mogę teraz znaleźć,,,
potrzebujesz silnik z całym osprzętem czyli
N75 i N18
przepływomierz
komputer jeśli z immo to w komplecie z pastylką lub można wymazać immo
wiązka

ja jeszcze zmieniam rozrusznik i koło zamachowe z sprzęgłem na 228


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: szlonik » 12 wrz 2010, 17:27

Darek ...a przy AAP + 0,78 wsadzanie AFN'a ma sens ? Długo skrzynia wytrzyma ?


Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: zorro » 12 wrz 2010, 18:08

pewnie tylo co na 1Z po tuningu


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: dreg35 » 12 wrz 2010, 18:23

1Z z AAP wytrzyma tyle samo prawie co AAZ i AAP jeśli kierowca będzie rozsądny... dołożyć dwumasę to albo dorabianie wałka sprzęgłowego albo przerabianie tarczy sprzęgła wielowypustu... najpopularniejsza metoda to przespawanie frezu...
3H na sprzęgle busowym wytrzymuje więc dlaczego ma nie wytrzymać AAP... a jak chodzą 130 i wyżej na busowych skrzyniach... pierwszy pada 2 albo 5 bieg ...
1 się prawie nie używa i to jest przyczyną że leci dwójka
a 5 bo silnik im ma więcej mocy tym jest elastyczniejszy więc 5 się żyłuję od 50 w górę... a i tak jest słaba...

Mtdi... ja jestem przeciwnikiem tylko dlatego że parametry pracy silnika się zmieniają i w wszystkich zakresach jego pracy żadna z próbowanych przeze mnie pomp nie pracowała poprawnie... albo dymienie "batory" przy przyśpieszaniu albo pływające wolne obroty albo brak dołu lub góry... zawsze coś... ale mówię to są moje doświadczenia...
próbowałem namówić na hamownię tych co mieli mechaniczne pompy ale... :read:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Tygryscb
Chorąży
Chorąży
Posty: 59
Rejestracja: 18 wrz 2010, 16:01
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Tygryscb » 18 wrz 2010, 17:38

dreg35 pisze:próbowałem namówić na hamownię tych co mieli mechaniczne pompy ale... :read:


Nawiązując do głównego wątku to raczej 1Z jak wielu tu pisało, prostszy i tańszy w utrzymaniu (turbina).
A czy m czy jak go stworzyli to według mnie jest wiele za i przeciw. Elektronika dobrze zrobiona nie powinna nigdy się knocić ale jak to bywa ze wszystkimi przekładkami mogą być problemy. Druga sprawa to jak dla mnie za wiele dodatkowych "nie potrzebnych" elementów które mogą ulec destrukcji. To nie dla mnie, jesli ten silnik chciał by jeździć tak jak jeździ bez turbiny i ją bym wywalił. Nie mniej jednak gratuluje tym wszystkim którzy podjęli wezwanie i wrzucili całość ja postanowiłem zapodać mechaniczną pompę (ogarniętą przez Marcela) i jest pięknie. Moja poprzednia na autostradach się nie sprawdziła.

@ dreg35
Gdzie na taką się wybrać??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Marcel » 18 wrz 2010, 17:57

Ja wiem gdzie sie wybiorę http://www.mrmotors.pl/kontakt.php
Al najpierw zaopatrzę się w egt , zrobię przelotowy tłumik i zmienię kolektor ssący....


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: dreg35 » 19 wrz 2010, 6:09

http://www.tdi-tuning.pl/home.htm
ja robiłem u Toranagi ale on nie ma chyba 4:4
Marcel jak zrobię kolektor icka i parę innych drobiazgów to też pojadę jeszcze raz... ni chodziło żeby zrobić na min a potem po modach dodatkowych ...
Ci co znają moje autko wiedzą że kolektory są od 1,6TD, turo również i wydech od 1,6TD a icek mokry się montuje od dwóch lat... więc porównajmy serię i pompę M z tą z elektroniką jaki będzie przebieg krzywej...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Tygryscb
Chorąży
Chorąży
Posty: 59
Rejestracja: 18 wrz 2010, 16:01
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik 1Z a AFN

Postautor: Tygryscb » 19 wrz 2010, 6:55

dreg35 pisze:.
.. kolektory są od 1,6TD, turo również i wydech od 1,6TD a icek mokry się montuje od dwóch lat... więc porównajmy serię i pompę M z tą z elektroniką jaki będzie przebieg krzywej...

To tak jak u mnie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: Marcel » 19 wrz 2010, 7:44

Ja nie muszę mieć hamowni na dwie osie,,,, mam decuplera...
Co do kolektorów mam taki sam setup co ty Darku.....
W tygodniu pojadę na hamownie...... będzie wykres będzie dyskusja...
Dreg pokaz swój wykreśik jeżeli masz


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: dreg35 » 19 wrz 2010, 8:07

już pokazywałem na innym forum ale jeszcze raz poszukam nie było zainteresowania jak znajdę to wrzucę jeszcze raz...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: t90 » 19 wrz 2010, 8:33

Tego szukaliśmy !!!

Obrazek



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: zorro » 19 wrz 2010, 12:40

czyli jak to jest silnik 90 KM a w opisie wychodzi 106?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: dreg35 » 19 wrz 2010, 15:37

po prostu fabryczna seria okazała się wyższa i tak było często i zdarza się do dnia dzisiejszego ... do tego trzeba wziąć pod uwagę błąd pomiarów hamowni podwoziowej...
sprawdzaliśmy z Torą trzy razy...
dlatego chciałbym zobaczyć to samo na Mtdi bez modów tylko w podstawie... ale to niemożliwe bo sama pompa jest już modem... choćby fala... a tu ma wyjątkową ale serię...
Zorro najlepiej wstawić i się przejechać jeśli Tobie wystarczy to reszta się nie liczy chyba że chcesz startować na 1/4 mili...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: zorro » 19 wrz 2010, 21:24

Darku nie zamierzam startowac na 1/4 mili ,poprostu czeka mnie zmiana bo rozmawialismy o tym ze mój silnik powoli umiera ,co z tego ze ma siłe jak cholera jak gubi cisnienie,


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: zorro » 07 lis 2010, 12:36

jaki jest koszt wykonania łapy do 1Z,i czy ktos moze sie tego podjąc?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: dreg35 » 07 lis 2010, 16:51

zorro pisze:jaki jest koszt wykonania łapy do 1Z,i czy ktos moze sie tego podjąc?



o której łapie mówisz...
przy filtrze oleju? można spawać z dwóch jak jest na cztey otwory a można pobawić się i dorobić blaszkę i trochę podciąć blok ... koszt 100PLN
za robotę i koło 20 PLN śruby...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
andrejjjj
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 2
Rejestracja: 19 maja 2011, 8:27
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Sagittarius

Re: silnik 1Z a AFN (i dyskusja mTDI czy elektronika)

Postautor: andrejjjj » 19 maja 2011, 9:21

U mnie w T4 jest AHU , IC z 2,5 TDI, miska i smok z AAZ-ta, przerobiony bagnet, pompa z AAZ-ta(głowiczka 9-tka :) ), boostpin na maksa, dawka na maksa, turbo T2 na 1 bar, wtryski standardowe z AHU.
Śmiga aż miło, standardowe 1,9 TD zostaje daleko w tyle, fakt, że zanim turbo "wstanie" trochę puści dymka, ale potem już czyściutko.
Zostały do dopracowania wolne obroty, bo wprawne ucho usłyszy, że minimalnie falują, wczesniej były OK(można było szklankę na silniku postawić z wodą), ale chciałem jeszcze polepszyć i nakręciłem z pompą, a teraz walczę aby powrócić do tych ustawień :)
Aha, spalanie sprawdzone, średnio wychodzi 6-6,5 po mieście bez oszczędzania:) a trasa jeszcze mniej.


mTDI - bez dymu nie ma mocy :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość