silnik AAZ

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

silnik AAZ

Postautor: zorro » 10 paź 2010, 11:36

małozonka zakupiła sobie Golfika III z silniczkiem AAZ,czy ktos mógłby trochetku podpowiedziec jak podniesc w nim co nieco mocy?bo jednak po przejechaniu sie nim stwierdzam ze to mół jest.na autostradzie rozpedzilem go chyba na maxa do 136 km/h.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ

Postautor: t90 » 10 paź 2010, 11:52

Sylwek, wraca stary temat. Vmax nie do końca zależy od mocy. To że dodasz mu parę koni i niutonów, nie znaczy że się bardziej rozpędzi. Jeżeli w golfie masz Vmax 136 a ja w busie z silnikiem AAZ jak na teraz zmierzyłem 132 km/h ... a sątacy co poszli i 150km/h. No cóż, sądzę że to raczej sprawa przekładni.

Ale tak.
Zobacz czy masz pompę w wersji ekonomicznej. Chodzi o boostpin. Poznasz to po takiej wypukłej puszce na pompie. Na fotce poniżej pokrywa boost pin jest akurat zdjęta. ale powinieneś dojść, o co chodzi.

Obrazek

Druga sprawa, możesz podnieść ciśnienie z turba, ale tu możesz się liczyć z szybkimi wydatkami (choć nie koniecznie), bo i turbo i silnik bardziej wysilone.

Możesz też trochę podnieść dawkę paliwa.

Na koniec możesz rozejrzeć się za innymi wtryskami. Kiedyś czytałem że wtryskiwacze z mercedesa dają wymierne efekty.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 10 paź 2010, 11:56

Własnie Marku czytałem o tym bost pinie ,i chciałbym to zmienic narazie,tylko gdzie te ustrojstwo szukac?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ

Postautor: t90 » 10 paź 2010, 11:59

Na pompie, takie jakby ktoś przez pomyłkę dołożył do samej pompy. Jak jest wypukłe to najprawdopodobniej masz boostpin, ale nie koniecznie (jak widać na zdjęciu).



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 10 paź 2010, 12:03

nie nie chodzi mi gdzie to ustrojstwo szukac i kupic


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ

Postautor: t90 » 10 paź 2010, 12:06

Pewnie trzeba poszukać, może jakiś szrot, jakieś allegro. Ale jak pisałem, jeżeli bus na AAZ idzie tyle ile golf na AAZ. No cóż, biorą pod uwagę że busior jest cięższy i zdecydowanie mniej opływowy, nic z Vmax golfa nie zrobisz.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 10 paź 2010, 12:07



Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 10 paź 2010, 14:10

jednak nie ,mam taka Obrazek


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 10 paź 2010, 16:29

to nie jest wersja eko... masz bostpin... ale nie spodziewaj się rakiety...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
kaczmar20
Porucznik
Porucznik
Posty: 101
Rejestracja: 05 maja 2010, 18:07
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Re: silnik AAZ

Postautor: kaczmar20 » 10 paź 2010, 18:07

zorro pisze:jednak nie ,mam taka Obrazek

Ale wymyty :grin:
Jeśli chodzi o podnoszenie mocy itd. to temat jest dokładnie rozpisany na forum golfa. Boost piny wkładają od 1,6td, ale nie są one idealne (mają mniejszą średnicę). Z tego co pamiętam jeden z gości z w/w forum dorabia piny o odpowiedniej grubości i z większym stożkiem niż ori. Ale to tylko jeden ze sposobów podniesienia mocy.


Multivan Syncro 1,9TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 10 paź 2010, 19:53

no wlasnie kupilem taki bost pin
http://allegro.pl/boost-pin-boostpin-z-1-6td-do-1-9-td-10km-vag-bost-i1260252618.html
a czy cos da zastosownaie filtra stozkowego i cosik takiego?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ

Postautor: t90 » 10 paź 2010, 20:08

Jak założysz, pochwal się czy coś pomogło.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 10 paź 2010, 20:12

nieomieszkam,wiadomo nie oczekuje cudów.nawet niech to bedzie 5 Km to juz bedzie odczuwalne


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik AAZ

Postautor: trampek » 10 paź 2010, 21:05

Ja nie chcę być złym prorokiem, ale po moich doświadczeniach z AAZ, to zamiast kupować boostpin, zainwestowałbym w sprawdzenie ciśnienia na cylindrach w tym pięknym wymytym silniku... żeby sprawdzić, czy można go jeszcze nazwać silnikiem. Efekty bywają czasem zadziwiające. Wiem - znam z autopsji :doh:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 10 paź 2010, 21:08

trampek silnik ladnie chodzi,ciagnie,nie kopci,ale myslalem ze 1,9td to jakas kolosalna roznica miedzy 1,6td.dlatego narazie bost pin.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ

Postautor: t90 » 10 paź 2010, 21:49

5 koni i około 15 niutonów więcej ma AAZ od JX-a. Pomijając fakt, że były mocniejsze niż AAZ 1.6TD.

Ale, Michał może mieć rację. Różnice między busem i golfem masz w samej masie z 500 kg. Jeśli nie widzisz szczególnej różnicy, to może faktycznie coś już mu zaczyna dolegać. Jeździłem Golfem III z AAZ i jeździło się tym naprawdę bardzo, bardzo fajnie.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik AAZ

Postautor: siatkon » 11 paź 2010, 9:10

Golfem III bez problemu jechalem 145 przy 1,9D
wiec co stu nie tak.
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk3/
Powinien sie bez problemu bujnac do 160


Witam wszystkich starych znajomych.
aktual tel 788235135 lub +4746264945

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik AAZ

Postautor: trampek » 11 paź 2010, 17:48

zorro pisze:trampek silnik ladnie chodzi,ciagnie,nie kopci,ale myslalem ze 1,9td to jakas kolosalna roznica miedzy 1,6td.dlatego narazie bost pin.


Mój AAZ w busie też chodził, ciągnął i nie kopcił (no poza momentami, kiedy turbina lała olejem). Motorownia kręcić się może ładnie, ale jak zadyszki przy 130 już dostaje to coś jest nie tak i warto się tym myślę zainteresować. Ale wybór należy przecież do Ciebie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 11 paź 2010, 17:51

ktos pisal ze moze skrzynia byc nietaka bo były rozne .


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 11 paź 2010, 18:14

a powidzcie mi co moze byc ze płyn ma 60-70 stopni,czyzby zawiesił sie termostat ?a moze wogóle go nie ma?hehhe,za cholery nie moge nagrzac w aucie.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: silnik AAZ

Postautor: Krzychbus » 11 paź 2010, 18:47

Zmierz ciśnienie w cylindrach i ciśnienie oleju...to powinno wiele wyjaśnić :duel:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 12 paź 2010, 18:26

witam ponownie gdzie w AAZ znajduje sie termostat?tak jak w JX pod pompą?


tak dokładnie w tym samym miejscu choć króciec ma trochę inny kształt...


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ

Postautor: t90 » 12 paź 2010, 19:39




T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2416
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 12 paź 2010, 20:51

zorro pisze:witam ponownie gdzie w AAZ znajduje sie termostat?tak jak w JX pod pompą?


tak dokładnie w tym samym miejscu choć króciec ma trochę inny kształt...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 17 paź 2010, 13:59

no jestem własnie po włożeniu BOST PINA,powiem wam ze na trasie jeszcze nie probowałem ,ale tak na odcinkach paruset metrow jestem mile zaskoczony,przede wszystkim auto lepiej przyspiesza oraz zrywniej rusza.Wysłalem żone w trase ma napisac o swoich odczuciach .


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość