silnik AAZ

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik AAZ

Postautor: trampek » 17 paź 2010, 17:07

Siła autosugestii :coffee: :grin:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1521
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ

Postautor: t90 » 17 paź 2010, 17:30

trampek pisze:Siła autosugestii :coffee: :grin:


Autosugestia to sugerowanie samemu sobie, że się ma auto.

A w tym przypadku to raczej siła większego zużycia paliwa.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 17 paź 2010, 17:58

teoretycznie przy tej samej pojemności i tym samym silniku większa moc mniejsze zużycie paliwa...i nie mówię o jakimś dużym tuningu tylko o przykładowej sytuacji... zobaczymy co opisze właściciel... :coffee: :mail:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik AAZ

Postautor: trampek » 17 paź 2010, 18:28

Chodziło mi tylko o to, że te przyrosty są na tyle małe, że na ogół kierowca bardziej je odczuwa na zasadzie "zrobiłem, więc nie może być inaczej", niż odczucia jakiegoś realnego większego "pałera". Odczuwalne to jest jak się człowiek przesiądzie z 1.9 d na 1.9 TDI przykładowo ;) Ale mniejsza... to tylko taka moja luźna uwaga. Żadnych dyskusji tutaj rozwlekać nie chcę. Piszę z doświadczenia :borg-drone:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 17 paź 2010, 21:35

z tego co czytalem u ludzi co maja pina to przy normalnej jezdzie spadek zuzycia paliwa ,ale jak to oni nazywaja butuja to i paliwa wiecej żre,zona wrocila z trasy,i powiedziala to samo co ja ze auto lepiej przyszpiesza,dodam ze moja zona to nie taki sobie niedzielny kierowca.teraz sprawdze ile czasu potrzeba zeby rozpedzic do 100 km/h,a pozniej wyciecie katalizatora,wstawienie innych wtrysków


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1521
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: silnik AAZ

Postautor: t90 » 17 paź 2010, 22:51

A będziesz kolektor szlifował?



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 17 paź 2010, 23:05

Tylko wtryski i katalizator. Ale to już wiosną, kolektory wydechowe z tego co wiem to zakładaja pojedyncze z kwasiaka, nie odlewy.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 18 paź 2010, 13:28

Jak na tej pompie zmniejszyc obroty silnika ? Mam cały czas 1000, dodam że linka gazu jest luźna, ale ogranicznik co jest ze sprężyną nie opiera się na śrubę regulacyjna. Czy trzeba jakoś poluźnić sprężynę czy cós ? :confused: :confused:
Ostatnio zmieniony 18 paź 2010, 17:56 przez trampek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zorro interpunkcja i ortografia jak zawsze...kurka wodna !


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 18 paź 2010, 18:18

z boku pompy od strony głowicy są dwie śruby...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 22 paź 2010, 17:00

no i problem,silnik wogóle sie nie grzał okazało sie że nie ma termostatu,po włozeniu termostatu jest kłopot,po rzejechaniu 10 km zonie zaczelo wywalac płyn przez odpowietrznik na zbiorniczku,węże na silniku napuchnięte że nie idzie scisnąc temperatura płynu 110.doradzcie coś.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 22 paź 2010, 17:03

możesz zrobić małą dziurkę w termostacie może pomoże ...
albo zrzucaj głowicę i zobacz co się dzieje...
uszczelka ... głowica... blok...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 22 paź 2010, 17:20

termostat nówka Wahlera czyli najleprzy zamiennik,i najdroższy,i juz mam dziurawic?Darku wyglada jak by termostat nie puszczał,bo wąż do chłodnicy jest zimniejszy,a tym bardziej wentylator tez sie nie załaczył.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 22 paź 2010, 17:42

Wahlera na próbę bez dziurki a jak będzie się grzał to małą dziurkę w pierścieniu zewnętrznym tak do 3mm.


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 22 paź 2010, 18:38

Darku własnie zamontowałem Wahlera i ma to na nim,a dziurke to mówisz na pierscieniu tym zewnetrznym nieruchomym?Obrazek


tak w tym pierścieniu tylko niestety to nie jest naprawa i usunięcie problemu tylko ratowanie na chwilę sytuacji... reszta tak jak piszą koledzy... więc przemyśl czy warto próbować ratować na kilka dni psując termostat... bo na zimę nie dogrzejesz go nawet ...


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik AAZ

Postautor: siatkon » 22 paź 2010, 19:37

brak termostatu to sposób na sprzedaż samochodu z walniętą uszczelką.
Tak właśnie kupiłem silnik.... pomyśl o planowaniu głowicy.


Witam wszystkich starych znajomych.
aktual tel 788235135 lub +4746264945

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: silnik AAZ

Postautor: trampek » 22 paź 2010, 20:36

Chciałoby się powiedzieć "a nie mówiłem" ? Od początku mi to śmierdziało...

A dziurka tak, na tym właśnie pierścieniu. Ale raczej gotuj się do zwalania głowicy...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 22 paź 2010, 20:49

no dobra ale jakie by były objawy jak by byla walnieta głowica?uszczelka? jakis olej w plynie i takie tam.Czytam też na innych miejscach ze to sa typowe objawy zapowietrzonego ukladu chłodzenia a jak wiadomo spuszczałem płyn,zeby załozyc nowe krucce wodne oraz termostat,czy ktos mi napisze jak odpowietrzyc te cholerstwo w golfie?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 23 paź 2010, 7:08

tak w tym pierścieniu tylko niestety to nie jest naprawa i usunięcie problemu tylko ratowanie na chwilę sytuacji... reszta tak jak piszą koledzy... więc przemyśl czy warto próbować ratować na kilka dni psując termostat... bo na zimę nie dogrzejesz go nawet ...
golf odpowietrza się am i istotne bardzo jest czy nie jest zapchany ten cienki przewodzik do zbiornika wyrównawczego ... sprawdź jeszcze to...
oleju nie musi być w płynie ani odwrotnie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 23 paź 2010, 11:39

wiec tak zalalem jescze raz,termostat sprawdzilem w domu przez gotowanie "działa"ale dalej płyn nie idzie na duży obieg,no i znowu temperatura idzie do 110 stopni,czyli jednak najgorszy scenariusz trzeba zrzucac głowice :banghead: :banghead:


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 23 paź 2010, 16:17

a sprawdziłeś wężyk do zbiorniczka i pompę wody... może pasek założony jest odwrotnie i pompa kręci się w drugą stronę... :scared:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 593
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: silnik AAZ

Postautor: Grzegor » 23 paź 2010, 18:25

dreg35 pisze:... może pasek założony jest odwrotnie i pompa kręci się w drugą stronę... :scared:


No zdarza się ... nawet najlepszym
:)


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 23 paź 2010, 21:07

dreg35 pisze:a sprawdziłeś wężyk do zbiorniczka i pompę wody... może pasek założony jest odwrotnie i pompa kręci się w drugą stronę... :scared:

węzyk sprawdzony,jest mozliwosc zeby pompa kreciła sie w druga strone?Darku jechałem autem cały czas 260 km predkoscia od 100 do 130 km/h ,oczywiscie nie było termostatu,temp nie doszła nawet do 70 stopni ,czy myslisz ze jak by był odwrotnie pasek na pompie to by sobie pompa poradziła?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 24 paź 2010, 8:15

posłuchaj zdarzyło mi się osobiście i wiem że jest to możliwe więc nim rozbierzesz sprawdź czy nie ma innej przyczyny...
musi być obieg cieczy tym małym wężykiem bo inaczej się nie odpowietrzy i będą skoki temp. ...
musi włączać się wiatrak na chłodnicy... choć przy takich temp. nie powinno być problemu...
a węże są drożne... bo to też już przerabiałem...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: silnik AAZ

Postautor: zorro » 24 paź 2010, 9:26

Darku weżyk jest drożny,wentylator sie nie załancza poniewaz chłodnica jest zimna ,bo nie idzie na duży obieg,


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2399
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: silnik AAZ

Postautor: dreg35 » 24 paź 2010, 13:32

wiec albo termostat nie puszcza albo nie odpowietrzony albo pompa wody ... albo jednak głowica choć nie wygląda na to...
jak na chodzącym silniku odkręcisz korek na zbiorniczku to widać bomble jak zalany jest na full?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość