1,6 JX podniesienie mocy

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: zorro » 28 sty 2011, 11:29

witam jako że jestem w trakcie robienia kapitalki mojego silniczka ,mam go w częsciach,chciałbym sie dowiedzieć jak można mechanicznie podnieśc trochetku mocy,
-może wymienić jakiś wałek ?
-może splanować głowice?
czekam na wszelakie propozycje i to jak najszybciej pozdrawiam


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: termos » 31 sty 2011, 17:09

Zorro,w sumie to nie nadazam za Toba...pierw TDi..potem jakis petrol...teraz tuning mechaniczny....;-)


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: zorro » 31 sty 2011, 18:57

termos poprostu robiłem rekonesans,ale boje się tej piep...... elektroniki.dlatego kapitalka mojego JX jest juz na ukonczeniu,ale myslałem że moż coś sie da zrobić zeby cos mu dołozyć.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2394
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: dreg35 » 31 sty 2011, 20:36

to szkoda było robić kapitałkę...
odradzam... nie warto... dużo nie zyskasz o życie mu skrócisz... zrób najpierw remont i zobacz jak będzie żył...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: siatkon » 31 sty 2011, 22:05

Troche nas forum vw golfa moza znalezc troche o podnoszeniu mocy 1.6TD Nawet podobno kreca do 6rpm.
Podobno IC moza zalozyc... chyba wtedy cociagnalbys do 75km
Cos z turbina pomajstrowac...
itd..
69kw to i tak duzo z 1.6l pojemnosci.


Witam wszystkich starych znajomych.
aktual tel 788235135 lub +4746264945

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: Marcel » 02 lut 2011, 19:17

Moc w dizlach bierze sie z paliwa i powietrza....
Tak wiec jak chcesz coś zmienic to pompa .. turbinę można podkręcic......
Ale czy warto tak skracac żywotność starego silnika jakim jest 1.6....
Jeżeli bedziesz pchał sie w dużą moc z 1.6 to nie zapomnij zapodać uszczelki metalowej pod głowicę...
ps. Ja też za tobą juz Zorro nie nadążam ...
A moim zdaniem to nie potrzebnie sie pchałeś w 1.6td... szkoda pieniędzy.. moc może uzyskasz w na poziomie max 90 km ale silniczek straci na żywotności...
moja rada byla taka 1.9td lub 1.9mtdi..... zero elektroniki .a radość i wytrzymałość znacznie większa..


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: zorro » 03 lut 2011, 7:18

marcel ,sa mankamenty tdi po pierwsze elektronika,niedogrzanie silnika , a co za tym idzie brak ciepełka w sierodku ,mtdi z tego co pisza ludzie to nie idzie dobrać odpowiednich podzespołów pompy,wiem ze tego kiedyś tego nie uniknę ,ale skoro można było wyremontować mojego JX ,bo za dobry blok ,tuleje w cylindrach idealne,głowica idea,wał też,wiec myslę ze warto było a tym bardziej mam skrzynie ass,wiec co bym nie wsadził miał bym to samo.pzdr


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: Krzychbus » 03 lut 2011, 16:09

Zorro pisze:... tym bardziej mam skrzynie ass,wiec co bym nie wsadził miał bym to samo.pzdr


Zorro też mam skrzynię ass i TDi na elektronice,a wcześniej miałem JXa i powiem,że jesteś w błędzie iż co byś nie wsadził to będzie to samo :lollol: jest co innego i to z dużą na plus różnicą :coffee:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: zorro » 03 lut 2011, 17:27

no na plus napewno Nm,ale predkosc przy obrotach to samo,ale napewno masz zimniej w aucie niz ja,hihi,no napewno sa plusy i minusy,ale ja robię kapitalkę z 2 powodów,ładny mialem w nim sierodek,za daleko jechać żeby przerobić na tdi.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: Krzychbus » 04 lut 2011, 6:17

zorro pisze:no na plus napewno Nm,ale predkosc przy obrotach to samo,ale napewno masz zimniej w aucie niz ja,hihi,no napewno sa plusy i minusy,ale ja robię kapitalkę z 2 powodów,ładny mialem w nim sierodek,za daleko jechać żeby przerobić na tdi.


Co do prędkości to skrzyni nie przeskoczysz,ale i te 125km/h busem to sporo...najważniejsze jest to,że możesz spokojniej wyprzedzać i to jest tu najważniejsze :good: co do chłodów w aucie to prawda,ale radzę sobie w zimę w ten sposób iż odpalam ogrzewanie postojowe i po paru minutach jest nie do wyrobienia w wesćie :grin:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: zorro » 04 lut 2011, 7:45

krzychbus,125 km/h ,to będzie jakieś 4200 obrotów to silnik już wyskakuje z ramy ,no i hałas nie do zniesienia.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: Krzychbus » 04 lut 2011, 13:45

zorro pisze:krzychbus,125 km/h ,to będzie jakieś 4200 obrotów to silnik już wyskakuje z ramy ,no i hałas nie do zniesienia.


Nasze busy nie są przystosowane do takich prędkości,a wg mnie to najlepiej się jeździ nimi ok 90-100km/h.


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: siatkon » 04 lut 2011, 20:15

Zaletą JX jest jeszcze oryginalność... Ja bym go możne troszeczkę podciągnął na obrotach, podobno jeżeli się go nie żyłuje a tylko od czasu do czasu przeciągnie to wiele żywotności mu nie ubywa.. Tak piszą przynajmniej na forum Golfa.
A mam takie pytanie, do wszystkich którzy maja 19Td itp .. Jak kupujecie ubezpieczenie?
Ja mam 1,9D i agent ubezpieczeniowy zawsze problemy z wyliczeniem składki, bo takiego modelu nie ma w tabelach, w końcu podaję 1,6D..
Czy macie wbite do dowodu 1,9TD? W innych krajach taka wymiana wymaga specjalnego badania lub wymiany w warsztatach które mają odpowiednie certyfikaty.
Jak to zrobić na 100% legalnie?


Witam wszystkich starych znajomych.
aktual tel 788235135 lub +4746264945

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: Marcel » 04 lut 2011, 20:36

Co do prędkości to zależy od skrzyni..... ja swoim leciałem w fazie testów 170km/h (2 tony wagonu) test zakonczył sie negatywnie..... za duzo paliwa.... -wtryski które są za małe i prawdopodobnie spierd.... mi je w regeneracji.... bo tylko dwie sztuki lały...... i dwa tłoki powiedziały dosyć...:(
Człowiek uczy sie na błedach... wiec tereaz większe wtryski "216" ale za mało powietrza ,,, więc batory..... ale to sie zmieni .. turbina od awx w planach.......
co do grzania to ja w mordę problemów nie mam... dziwie sie kazdemu ale u mnie jest okej grzeje nawet lepiej niz 1.6td..... ostatnio kupiłem kumplowi multi z tdikiem i jak jechałem to zagrzewał szybko i porządnie......


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2394
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: dreg35 » 05 lut 2011, 6:04

1.6TD w gofrze trochę się różni od 1,6TD w busie ale chyba nie muszę tłumaczyć czym i wszyscy wiedzę że jest trudniej ...
oprócz tego porównajmy masy tych dwóch autek z którymi walczy ten sam silnik...
Zorro ... odpuść sobie podnoszenie mocy chyba że chcesz jednak zmienić silnik...
prędkość 170 ... jechałem lepiej i to na oponach ori 14 i nic nie popłynęło bo testy robiła za mnie fabryka VW... ale tak dla jasności...
opony 215/80R15 skrzynia 7/32 i 0.78... a więc najszybsza skrzynia z ori...
4000 29,01 51,16 80,55 116,88 152,84
4500 32,63 57,56 90,62 131,48 171,94
5000 36,26 63,96 100,69 146,09 191,05
Marcel i zamierzasz jeździć z takimi obrotami tym "wagonem" ...
wtryski 216 nie rozwiążą do końca Twoich problemów... możesz wrzucić i 230 ale czy na pewno o to chodzi ile da się wycisnąć nim popłynie??? :?: :?: :?:
Marcel na jakiej skrzyni i oponach leciałeś 170 :?:
ogrzewanie... jak swojemu dowalę paliwa to jest nawet za gorąco... :grin:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Marcel
Chorąży
Chorąży
Posty: 42
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:48
Gender: None specified - None specified

Re: 1,6 JX podniesienie mocy

Postautor: Marcel » 05 lut 2011, 11:10

Darku ja teraz to nie przekraczam 3000 bo po co ......... Jak pisałem w innym topiku tuningowac z głową .. bo łatwo można sobie spierdzielic.... co do 216 wiem ze same wtryski mojego problemu nie rozwiążą ... wszystko sie jeszcze testuje......ale tak naprawdę to problemu nie mam jestem zadowolony jak cholera i o to w tym wszystkim chodzi :)
oponki 225/75 16 akg +0,78


Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Układ przeniesienia napędu”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość