Alternator Tdi

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Alternator Tdi

Postautor: zorro » 29 maja 2012, 12:37

witam jak przerobic alternator żeby miał wyjscie na obrotomierz?.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Alternator Tdi

Postautor: magnum » 29 maja 2012, 14:39

Tam powinno być wyjscie :shock:
oczywiscie bedzie przekłamywał ,bo jest inna srednica koła pasowego :scratch:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 29 maja 2012, 17:06

i jak Gerard mozna sobie z tym jakos poradzic?z ta dokładnoscia?a jak sa liczone obroty w obrotkach uniwersalnych do diesla?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mikesz
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 548
Rejestracja: 30 mar 2010, 8:00
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: mikesz » 29 maja 2012, 20:21

.Z alternatora z jednego uzwojenia,nie z diody bo musi być napięcie przemienne. Najlepiej jak byś miał obrotomierz od samochodu z którego masz silnik,to wtedy obroty zgadzałyby się,w innym przypadku to?????.Napisz co masz lub co chcesz zrobić bo na ten temat to się można rozpisać


Przyjaciele moich przyjaciół (t3 ) są moimi przyjaciółmi:).Ale zdarzają się wyjątki.602 404 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2413
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Alternator Tdi

Postautor: dreg35 » 30 maja 2012, 4:20

na 90 będzie chodzić na 120 mimo że jest wyjście zakładam się że nawet nie drgnie obrotomierz...
to że jest wyjście nie oznacza że będzie chodzić ...
ale jak widzę Gerard ma inne zdanie więc niech wyjaśni bo ja jestem pewien że trzeba będzie wyprowadzić przewód dodatkowy tak jak pisze Mikesz...
na obrotku masz regulację i ona wystarcza a zczytasz sobie faktyczne obroty z silnika po zamontowaniu TDI...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 30 maja 2012, 13:20

tak jak napisał Darek mam alternator 120A i chce dac do busowego obrotka.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mikesz
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 548
Rejestracja: 30 mar 2010, 8:00
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: mikesz » 31 maja 2012, 5:12

[quote="mikesz"].Z alternatora z jednego z uzwojeń,nie z diody bo musi być napięcie przemienne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Przyjaciele moich przyjaciół (t3 ) są moimi przyjaciółmi:).Ale zdarzają się wyjątki.602 404 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 31 maja 2012, 12:36

rozumiem ze czerwone to gdzie mozna sie wpiac?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mikesz
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 548
Rejestracja: 30 mar 2010, 8:00
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: mikesz » 31 maja 2012, 20:35

Tak.


Przyjaciele moich przyjaciół (t3 ) są moimi przyjaciółmi:).Ale zdarzają się wyjątki.602 404 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 04 lip 2012, 12:21

witam wiec tak kabel wlutowany obrotów nie pokazuje dopiero jak zapale swiatła to cos tam pokazuje,co moze byc nie tak


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Alternator Tdi

Postautor: termos » 06 lip 2012, 14:33

mam u siebie w tdi altek 120A..chodzi i wskazuje az milo....


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 07 lip 2012, 11:31

termos pisze:mam u siebie w tdi altek 120A..chodzi i wskazuje az milo....

hejka ale jak podłaczyłes?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1819
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Alternator Tdi

Postautor: wezuwiusz3 » 07 lip 2012, 14:10

Zorro ,poszukaj tematu na elektroda.pl



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 07 lip 2012, 14:47

wlutowany przewód jak pisze mikesz i pokazuja jakies tam obroty ale tylko przy zapaleniu swiateł,czyli cos nie tak ????????,wezuwiusz nieznam sie na elektryce wogóle ,nawet na tej elektrodzie niewiedział bym w czym szukac i gdzie pisac,aledzieki za porade pomogla mi heheheeeheh


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1819
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Alternator Tdi

Postautor: wezuwiusz3 » 07 lip 2012, 18:35

Znalazłem Ci coś takiego.Poniżej masz podobne tematy.Może cię to natchnie pozytywnie.
W razie jak Byś nie znalazł nic co by Cie interesowało,to zadaj pytanie.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic966273.html

Tu masz jeszcze jeden sposób i coś więcej

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20839.html



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 08 lip 2012, 11:28

kuzwa nic nie rozumiem na tej elektrodzie,niemoge napisac postów bo za malo jakis tam punktów,ale dziadowo,i dalej nie wiem nic


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1819
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Alternator Tdi

Postautor: wezuwiusz3 » 08 lip 2012, 12:09

Zorro ,twój stojan ma układ gwieżdzisty(bosch),prawdopodobnie podłączyłeś nie na to uzwojenie które trzeba było.Tam na jednym zdjęciu masz pokazane mniej więcej jak wygląda mostek z podłączonym układem gwieżdzistym,musisz wpiąć w który kolwiek po środku (cztery wyjścia wpinasz w 2,lub 3)nie 1 i nie 4.
Mikesz przesłał Ci schemat błędny z zewnętrznym regulatorem ,czyli takim jak np.miały polonezy montowane na obudowie samochodu.Takie wielgachne paczki .U ciebie jest całkiem inny schemat.
W tym pierwszym linku masz zdjęcie z pokazanym mostkiem i tam widać ,że jest przylutowane 4 druty z uzwojenia.Wpinasz w którykolwiek po środku.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 08 lip 2012, 12:43

czy tutaj?
Obrazek


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1819
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Alternator Tdi

Postautor: wezuwiusz3 » 08 lip 2012, 13:12

YES <YES<YES,ale tylko do jednego z nich ,nie obydwu i powinno zadziałać.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mikesz
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 548
Rejestracja: 30 mar 2010, 8:00
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: mikesz » 09 lip 2012, 5:16

Z zakończenia jednego z trzech uzwojeń.Wezuwiusz co ty pindolisz,przecież we wszystkich alternatorach układ cewek podłączony jest w gwiazdę,i w polonezie i w mercedesie,a pierwszy schemat i drugi co ja przesłałem i zdjęcie to to samo!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Przyjaciele moich przyjaciół (t3 ) są moimi przyjaciółmi:).Ale zdarzają się wyjątki.602 404 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1819
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Alternator Tdi

Postautor: wezuwiusz3 » 10 lip 2012, 20:03

Mikesz,ja wcale nie neguje Twojego toku myślenia.Masz racje ,oba schematy są podobne,tyle że na tym schemacie w ostatnim poście zwróć uwage gdzie wychodzi ,,W",pod które podpięty jest obrotomierz.
Wiesz,ja jestem może laikiem w tych sprawach,ale dla mnie to dwa różne schematy ,zważywszy na układ diód.
Tem schemat który raczyłeś zamieścić w ostatnim poście ,jest właśnie z wewnętrznym regulatorem ładowania,taki jak ma większość współczesnych samochodów.
Układ Greatza o który się wściekłęś,to nie jest podłączenie uzwojenia stojana.Jest to układ diód prostowniczych i jest to odrębne zagadnienie,o którym jak chcesz,to możemy sobie podyskutować.
Ja po prostu znalazłem chłopakowi akurat schemat stojanu w realu,bez wyjścia W.
Jak porówna ze swoim stojanem ,to może sobie sam poradzi z tematem ,bez wizyty u szpecmagika,który go ogoli z kasy,a jak nie ,to jeszcze ze dwa razy przelutuje kable w najgorszym wypadku i sam znajdzie.

Zorro do trzech razy sztuka. :lol:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mikesz
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 548
Rejestracja: 30 mar 2010, 8:00
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: mikesz » 11 lip 2012, 5:49

W alternatorze są trzy cewki,w tych cewkach indukuje się prąd przemienny z wirnika i NIE MA TO ZNACZENIA Z KTÓREGO UZWOJENIA BIERZE SIĘ NAPIĘCIE PRZEMIENNE DO obrotomierza bo na wszystkich uzwojeniach musi być taka sama częstotliwość (tylko przesunięta w fazie względem następnej cewki)i napięcie,a częstotliwość bierze się proporcjonalnie do ilości obrotów wirnika,Tu żadne mostki greca i ine diody nie mają nic wspólnego z wysterowaniem obrotomierza a nawet po wyprostowaniu napięcia z jakieś cewki zakłóciły by pracę obrotomierza.Czerwony przebieg cewka nr.1,zielony,cewka nr.2,niebieski ,cewka nr3.Nie ma między nimi różnicy która cewka. Amenus kalapiktus.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2012, 10:57 przez mikesz, łącznie zmieniany 1 raz.


Przyjaciele moich przyjaciół (t3 ) są moimi przyjaciółmi:).Ale zdarzają się wyjątki.602 404 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 11 lip 2012, 9:54

ja powiem tak elektryk albo pseudoelektryk sciagnol mi tylko ta plastikowa oslone z tyłu alternatora i wlutowal w jedno z 3 wyjsc takich grubych miedzianych,ale widocznie nie w to miejsce ze obroty jakies tam pokazuja sie po zwiekrzeniu obciazenia na alternator,czyli jak zapaleswiatla albo dmuchawe.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Alternator Tdi

Postautor: zorro » 15 lip 2012, 12:21

po uporaniu sie z hamulcami,alternator jedzie do speca od alternatorów ,odrazu pojdzie na przeglad i wymiane łozysk,czyli mały przegladzik,no i wlutuje kabelek gdzie potrzeba,po zrobieniu i zadzialaniu dam znać


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1819
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Alternator Tdi

Postautor: wezuwiusz3 » 15 lip 2012, 12:49

Podpytaj dokładnie w które miejsce wlutuje.Przynajmniej na przyszły raz nie będzie zgrzytów i problemów z tym.Mam też taki alternator po regeneracji całkowitej i właśnie nie ma wyjścia na obrotomierz.Za specjalnie nawet się nad tym nie zagłębiałem ewentualnie gdzie by podpiąć wyjście,bo w moich zegarach nie mam obrotomierza.Zorro,przeglądnij sobie jeszcze dział giełdy busomani,bo kiedyś obiło mi się o uszy ,że ktoś miał gotowy alternator na gwarancji po regeneracji i to nie od jakiegoś elektryka,tylko robiony przez firmę serwisową.Koszt o ile pamietam to 200 zł.Regeneracja nie wyjdzie Ci o wiele taniej,a miał byś alternator prawie funkel nówkę.Te alternatory regenerowane przez firmy serwisowe są naprawdę bardzo dobre,bo są to zwroty serwisowe.Np kupuje ktoś samochód na gwrancji i pada mu reg.napięcia lub kondensator w alternatorze,to klient dostaje w ramach umowy nowy alternator,a ten idzie na serwis.Tam naprawiaja usterkę i idzie on dalej w obrót,tyle że z pomniejszoną gwarancją na jeden rok i oczywiście o połowę tańszy.Ja kupowałem taki alternator do samochodu i szczerze moge polecić takie alternatory.Obudowa cała,gniazda nie powybijane na łożyska,łożyska firmowe,na pewno dłużej wytrzymają niż te same jak bym zakupił w sklepie,tak że warto sobie to skarkulować,bo mnie regeneracja wyszła właśnie 200.Też wymieniałem łożyska,przetaczałem komutator(a właściwie szpece uznali że trzeba przetoczyć ,więc przetoczyli).Po tym wszystkim skasowali 200 zł i okazało się że alternator miał zwarcie i poszły diody wzbudne.Jakoś poskładali mi to do kupy,powymieniali diody w mostku,ale za te pieniądze mam starego rupiecia po liftingu.Z perspektywy czasu gdybym miał jeszcze raz dawać starego grata do regeneracji,to na pewno nie popełnił bym tego samego błędu.Na koniec i tak wyszło ,że jeżdżę na starym alternatorze od Klekota ,a ten leży na półce.Nawet go nie sprawdzałem jak ładuje.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Elektryka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość