Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 13 sty 2017, 21:07

Arka ,widze że masz syndrom Karrola i na siłe chcesz przekonac wszystkich do swojej racji.Pompa tłoczkowa rozdzielaczowa ,czyli rotacyna ,czy to w busie ,czy ciagniku rolniczym działa na takiej samej zasadzie.Nie zależnie czy ma jeden,czy dwa czy trzy tłoczki.Nadmiar paliwa zawsze wraca do baku,czy Tobie sie to podoba czy nie.Zrozum ,że w każdej pompie wydajność musi być większa niż zapotrzebowanie,i dla tego właśnie sa zawory zwrotne i przelewy do zboiornika.Gdyby było inaczej to Twój bus musiał by spalić 120 litrów ON na godzinę,Kuma czacza??.Taka jest wydajność najprościejszej pompy wtryskowej.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 114
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: Arka1 » 14 sty 2017, 9:19

Piszesz o pompie np. do 1,6 TD do silnika JX z Busa T3 czy o czymś innym bo wcześniej o tym nie napisałeś ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
tomke bobo
Sierżant
Sierżant
Posty: 26
Rejestracja: 08 lip 2010, 12:50
Gender: None specified - None specified

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: tomke bobo » 16 sty 2017, 8:09

problem rozwiązany (był pod spodem). Auto odpaliło.
Początkowo pogrzałem opalarką pompę i filtr paliwa i dalej Prycza nie chciała zapalić (gasła po chwili).
Przypomniałem sobie, że jakiś czas temu założyłem dodatkowy filtr paliwa na przewodzie - zaraz po wyjściu ze zbiornika.
Okazało się, że zebrała się w nim woda i zamarzła, co skutecznie uniemożliwiało odpalenie auta.

Chcę założyć na przewód przed pompa paliwową gruszkę (ręczna pompkę). Jakiej średnicy mają być krućce ? (dostępne sa 12,10, 8 i 6 mm).



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 16 sty 2017, 17:32

Najlepiej takie ,żeby odpowiadały pod przekrój przewodu zasilającego.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
tomke bobo
Sierżant
Sierżant
Posty: 26
Rejestracja: 08 lip 2010, 12:50
Gender: None specified - None specified

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: tomke bobo » 17 sty 2017, 8:10

zmierzyłem: fi 8 mm



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 17 sty 2017, 14:32

No i masz odpowiedż.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 15 lut 2017, 23:46

Arka1 pisze:Piszesz o pompie np. do 1,6 TD do silnika JX z Busa T3 czy o czymś innym bo wcześniej o tym nie napisałeś ?

Nie miałem jak wcześniej odnieść sie do tej sprawy ,poniewaz nawet nie chciało mi sie kombinować w zimie,żeby udawadniać swoje racje,ale teraz jak jest ciepło postanowiłem zająć się tym i nakręciłem nawet dla niewiernych Tomaszów krótki film,a skłonił mnie po niekąd email od Kazika :shock:

Arka 1
Wysłano: 16 sty 2017, o 21:02
Od: 49_kazik
Odbiorca: wezuwiusz3

Kolego ! przyjmij do wiadomości że Arka1 to gościu po 60 tce który w Niemczech przepracował lata w serwisie i ma niezłe pojęcie o pompach wtryskowych, chyba najmocniejszy na forach! Wrócił do Poznania i tam coś robi, ma trochę fachowej wiedzy !!!
1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

https://www.youtube.com/watch?v=I1EC24e_Bks&feature=youtu.be&ab_channel=KrzysztofPelczar



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2358
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: dreg35 » 16 lut 2017, 6:11

o czym zasadniczo toczycie tą dyskusję ... ile paliwa wraca do baku?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 16 lut 2017, 18:15

Zasadniczo tak i czy zasadniczo wogóle wraca ,bo jeżeli miał bym się zastosować do zaleceń Arki 1 ,żeby przez godzinę sprawdzać ile paliwa mi przepompuje pompa ,to zamiast do butelki ,musiał bym wężyk wpuścić do beczki .
Ale nie to jest istotne, zadziwiło mnie podejście Kazika który zastosował zasadę ,,A tata Marcina powiedział"......



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 114
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: Arka1 » 16 lut 2017, 20:33

W pompach wtryskowych do silnika JX czy CS nie ma zaworka zwrotnego - jest tylko dławik do samoczynnego odpowietrzania pompy i utrzymania ciśnienia w pompie.
A teraz sprawie filmu.
Zapomniałeś o zdjęciu wężyka przelewowego wtryskiwaczy a pisałem.
Nagraj jeszcze raz taki film ale wężyk przelewowy wtryskiwaczy włóż do innego pojemnika. A przy okazji po ilości paliwa w tym pojemniku poznasz stan wtryskiwaczy - im więcej paliwa tym w gorszym stanie są wtryskiwacze. Przy nowych, dobrych wtryskiwaczach nie powinno być prawie nic paliwa.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 16 lut 2017, 21:42

W pompach wtryskowych do silnika JX czy CS nie ma zaworka zwrotnego - jest tylko dławik do samoczynnego odpowietrzania pompy i utrzymania ciśnienia w pompie.

................Z tym sie moge zgodzić że fachowo nazywa sie ten zaworek dławikiem

Zapomniałeś o zdjęciu wężyka przelewowego wtryskiwaczy a pisałem.

...............Nie zapomniałem ,ale już mogę Ci powiedzieć żę z wężyka przelewowego wtryskiwaczy nie pocieknie u mnie paliwo ,bo jeszcze wtryski dobrze trzymają ciśnienie.

Nagraj jeszcze raz taki film ale wężyk przelewowy wtryskiwaczy włóż do innego pojemnika. A przy okazji po ilości paliwa w tym pojemniku poznasz stan wtryskiwaczy - im więcej paliwa tym w gorszym stanie są wtryskiwacze. Przy nowych, dobrych wtryskiwaczach nie powinno być prawie nic paliwa.[/quote]

.............Z tym się też zgadzam,jeżeli wtryski nie robia odpowiedniego cisnienia ,to paliwo bedzie walić z powrotu wtryskiwaczy
No ale tu nie chodziło o wtryski ,tylko o to że podczas jazdy zbiornik paliwa pompa wtryskowa potrafi kilka krotnie przepompować
Zażuciłeś mi że wprowadzam kolegó w błąd ,ale nie stety sam to zrobiłeś ,bo słuchając Ciebie można odnieść wrażenie ,że np.skaleczony przewód od powrotu paliwa z pompy wtryskowej w niczym nie przeszkadza.I tu się jakiś głupi h...zdziwi jak mu paliwa w trasie braknie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 114
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: Arka1 » 16 lut 2017, 22:20

No dobrze - starczy tego - ja o córce a ty o teściowej.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 17 lut 2017, 20:12

Arka ja ani nie chcę o córce ,ani o teściowej pisać.
Pisze o tym co powiedziałeś.

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Postautor: Arka1 » 11 sty 2017, o 11:11

Wezuwiusz3." Innym słowem,odpalić grata i się nim bujnąć parę kilometrów.W czasie jazdy pompa paliwa kilka krotnie potrafi przepompować cały bak paliwa. "
Czy ty wiesz co ty piszesz ? Dlaczego mącisz ludziom w głowach ? Jak masz w pełni sprawne wtryskiwacze to pompa przepompuje zbiornik paliwa ale po 1000 km.

Przecież to są Twoje słowa.
Czytając to co napisałeś ,można odnieść wrażenie ,że za powrót paliwa do zbiornika z pompy wtryskowej odpowiadają wtryski.Jeżeli leją wtryski ,to powrotem wężykiem z pompy wraca paliwo,a jeżeli wtryski są dobre,to paliwo nie wraca.
Arka ,przeciez to kompletna bzdura.
Ja mogę tylko od siebie dodać ,że pompa tłoczkowo rozdzielaczowa robi ciśnienie 3 bara ma wydajnąść 120 litrów na godz pracy,a wtryski nie mają żadnego wpływu na jej wydajność.Możesz się z tym nie zgadzać ,lub poczytać o budowie pompy tłoczkowo rozdzielaczowej.
Pisanie o powrotach z nadmiaru wtrysku ......No zmiłuj sie .Przeczytaj od poczatku tematy,o co w nich chodziło.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2358
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: dreg35 » 18 lut 2017, 18:01

niestety ale stan wtryskiwaczy ma znaczenie na ilość powrotu ... nie wiem ile przepompuje pompa na powrót paliwa bo nigdy mnie to nie interesowało ... jest powrót i tyle... skoro działa... :good: nie dotykać... :lollol:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 18 lut 2017, 18:28

To nie jest Darku tak.Pompa wtryskowa ma zapotrzebowanie na jakąś ilość paliwa ,żeby wytworzyć te np.3 atmosfery.Pompę można ustawić nawet na więcej... ,ale to że pompa będzie mieć część zapotrzebowanego paliwa z uszkodzonych wtryskiwaczy ,to nie świadczy o tym,że paliwa na powrocie do zbiornika będzie więcej.Będzie tyle samo ,bo przepływ tego paliwa reguluje zaworek podciśnieniowy.Po prostu wcześniej sie otworzy i zamiast zassysać ze zbiornika,będzie sobie tą stratę rekompensował paliwem z powrotu nadmiaru wtrysków.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 114
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: Arka1 » 18 lut 2017, 20:29

Ja się poddaję.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 19 lut 2017, 1:30

Arka,nie ma co sie poddawać,tylko jak zakwestionowałeś moją wypowiedż,że w czasie jazdy pompa potrafi kilka krotnie przepompowac zbiornik paliwa to pasowało by swoją wypowiedż jakoś umotywować.Ja Ci pokazałem na filmie,żę pompa potrafi przepompowywać znaczne ilości paliwa.Ty zacząłeś temat o powrocie z nadmiaru wtrysków.
Czy uważasz ,że ta ilość paliwa pokazana na filmie to z nie sprawnych wtrysków??.Czyli utrzymujesz ,że jak wtryski by były sprawne ,to z powrotu nie poleci paliwo??
Tu nie chodzi o jakąś złośliwość z mojej strony i kwestionowanie Twojej wiedzy.Broń Panie Boże.,tylko o zwykłą przyzwoitość i prawdę.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 114
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: Arka1 » 19 lut 2017, 11:16

Po prostu zrób tak jak napisałem 12. 01. i nie zapomnij o nagraniu filmu.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 19 lut 2017, 17:25

No o kej,na pewno zrobię jeszcze raz próbę,a tym czasem poczytajcie sobie ....
https://www.autocentrum.pl/publikacje/p ... 590832240/



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: t90 » 20 lut 2017, 6:38

Wezu, tak sobie wyobrażam działanie pompy, że pompa podaje odmierzoną ilość paliwa pod zadanym ciśnieniem do każdego z wtrysków osobno. Odmierzoną, tzn. tyle ile potrzeba do otwarcia wtrysków i podania paliwa do cylindrów. Tu nie ma miejsca na więcej czy mniej, bo jak będzie za dużo będziesz miał niekorzystny skład mieszanki, a jak będzie za mało, też będzie niekorzystny skład mieszanki. Teraz o ile paliwo podawane do wtrysków jest pod dużym ciśnieniem, to na powrocie tego ciśnienia nie ma. Jakoś nie przypominam sobie, żeby z rozdzielacza pompy wychodziło pięć przewodów paliwowych.

Sytuacja, w której podczas jazdy następuje kilkukrotne przepompowanie paliwa w układzie wymagałaby raczej pompy o większym wydatku, natomiast powstanie wysokiego ciśnienia w rurkach plastikowych jest raczej zjawiskiem mocno niepożądanym.

Czytasz złe artykuły, niedokładnie opisujące zagadnienie. Poszukaj materiałów o rozdzielaczowych rotacyjnych pompach wtryskowych.

Kluczem do ogarnięcia problemu jest słowo "odmierzona".



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 20 lut 2017, 12:06

Tak Marku .Dokładnie tak jak piszesz.Pompa daje odmierzona ilość paliwa ,czyli na stole probierczym jest ustawiona dawka odpowiadająca ilości do prawidłowej pracy zespołu wtrysków,dla każdego wtrysku dokonuje sie regulacji osobno .Jeżeli widziałeś kiedy pompę podłączoną do stołu probierczego,to zauważyłeś zapewne takie małe zbiorniczki paliwa .Po regulacji pompy ,podłącza sie ją pod to całe kieremiejstwo i obserwuje ,czy każdy ten zbiorniczek wypełnia się paliwem jednakowo,aby sprawdzić czy każdy wtrysk otrzymuje odmierzoną dawkę paliwa ),a że pompa ma większą wydajność niż potrzebuje tego paliwa ,to pompa posiada zabezpieczenie zaworek,dławik czy jak by to nie nazwać do tego żeby nadmiar paliwa nie mógł wytworzyć większego ciśnienia i po otwarciu tego zaworka część paliwa ,a nawet nie część bo jego większość którą pompa zassie wraca z powrotem do zbiornika.
Acha jeszcze jedno.Na powrocie Marku równiez masz ciśnienie,ponieważ jak jeszcze raz oglądniesz mój film to zauwazysz,że po dodaniu gazu ,to paliwo zaczęło mocniej lecieć,nawet dało rady wypchnąć bąbel powietrza z wężyka.Nie jest to może duże ciśnienie ,ale spróbuj przytkać palcem powrót do zbiornika.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1512
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: t90 » 20 lut 2017, 16:52

No słupek to ciśnienie, owszem :D Te kilka kropelek. Sam już sobie odpowiedziałeś. Einspritzpumpe nie mieli paliwka na próżno.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 20 lut 2017, 18:56

t90 pisze:No słupek to ciśnienie, owszem :D Te kilka kropelek. Sam już sobie odpowiedziałeś. Einspritzpumpe nie mieli paliwka na próżno.

Nie za bardzo Marku rozumiem Twoja odpowiedż.Mógł bys jaśniej??Plis



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 114
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: Arka1 » 20 lut 2017, 20:21

Wezuwiusz i znowu motasz, coś wiesz ale nie do końca.
Pompy przy których ustawiasz dawkę paliwa dla każdej sekcji to pompy rzędowe - sekcyjne takie jak były np. w MB 123.
Pompy stosowane w Busach np. 1,6 D to pompy rotacyjne - rozdzielaczowe i tam nie ustawisz ilości wtryskiwanego paliwa pojedynczo dla każdej sekcji.
Następna sprawa- piszesz;
" a że pompa ma większą wydajność niż potrzebuje tego paliwa ,to pompa posiada zabezpieczenie zaworek,dławik czy jak by to nie nazwać do tego żeby nadmiar paliwa nie mógł wytworzyć większego ciśnienia i po otwarciu tego zaworka część paliwa ,a nawet nie część bo jego większość którą pompa zassie wraca z powrotem do zbiornika "
TEN DŁAWIK NIE JEST ZAWORKIEM. Wykręć tą śrubkę z napisem " OUT " i zobaczysz jaki mały jest ten otworek i że tam nie ma żadnego zaworka
Ten dławik ma za zadanie umożliwić odpowietrzenie pompy i utrzymanie ciśnienia w pompie które reguluje zaworek ciśnieniowy pompy znajdujący się od strony napędu pompy. Te pompy mają wewnątrz krótki obieg paliwa który otwiera się po uzyskaniu w pompie odpowiedniego ciśnienia np. 3,5 at Ten zaworek działa mniej więcej tak jak termostat w silniku tylko że nie utrzymuje temperatury lecz ciśnienie.
Następne
" Na powrocie Marku równiez masz ciśnienie,ponieważ jak jeszcze raz oglądniesz mój film to zauwazysz,że po dodaniu gazu ,to paliwo zaczęło mocniej lecieć,nawet dało rady wypchnąć bąbel powietrza z wężyka.Nie jest to może duże ciśnienie ,ale spróbuj przytkać palcem powrót do zbiornika "
Ilość powracającego paliwa przez wężyk przelewowy wtryskiwaczy jest zależna od stanu końcówek wtryskiwaczy i obrotów silnika.
Im gorsze końcówki i większe obroty tym więcej paliwa powraca do zbiornika a ciśnienie po zablokowaniu tych przelewów może w nich dojść nawet do 100 at.
I ostatnie
Ja nawet zaryzykował bym stwierdzenie że po odpowietrzeniu pompy można zaślepić otwór przelewowy pompy
( nie wtryskiwaczy ) pod warunkiem że układ doprowadzający paliwo do pompy jest szczelny i nie zasysa powietrza.
t90
" Einspritzpumpe nie mieli paliwka na próżno "
A tu akurat nie masz racji. Mieli tak jak pompa wody przy zamkniętym termostacie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?

Postautor: wezuwiusz3 » 21 lut 2017, 18:33

Troche namotałem ,bo chciałem odnieść się do tego co Marek pisał o odmierzonej dawce paliwa,dla poszczególnej sekcji i wtrysków ,a nie dodałem że to o czym pisze dotyczy jedynie pomp rzędowych,ale nie będę sie tu teraz o tym rozpisywał ,bo nie o to chodzi,żeby tłumaczyć różnice między pompą rozdzielaczową a rzędową. Reszta się zgadza jeżeli chodzi o podłączenie pompy pod stół probierczy i sprawdzanie wydajności pompy na każdym wtrysku.i....
............. Na powrocie Marku równiez masz ciśnienie,ponieważ jak jeszcze raz oglądniesz mój film to zauwazysz,że po dodaniu gazu ,to paliwo zaczęło mocniej lecieć,nawet dało rady wypchnąć bąbel powietrza z wężyka.Nie jest to może duże ciśnienie ,ale spróbuj przytkać palcem powrót do zbiornika "
.....Ilość powracającego paliwa przez wężyk przelewowy wtryskiwaczy jest zależna od stanu końcówek wtryskiwaczy i obrotów silnika.
Jeżeli chodzi o wężyki przelewowe to tak jak piszesz,jeżeli wtryski będą lać to będzie więcej paliwa,ale ciśnienie w pompie i tak nie wzrośnie,bo od tego właśnie jest ten ,,dławik"który spełnia rolę zaworu ciśnieniowego,o cisnieniu wcześniej pisałem
A czy nic by się nie stało jak by zaślepił powrót z pompy ,,nie z wtrysków",bo rzeczywiście ja piszę o czym innym i Ty o czym innym,ale z pompy do zbiornika.No nie wiem czy nie doszło by do uszkodzenia pompy,ponieważ ona cały czas by tłoczyła to paliwo ,a pompa by nie mogła się odpowietrzyć.Gdzies to ciśnienie w końcu ucieka.Według mnie z paliwem do zbiornika powrotem (nie nadmiarem).Co innego jest powrót nadmiaru zespołu wtryskowego i co innego powrót z pompy wtryskowejNa zasilaniu paliwa przecież jest zaworek zwrotny,żeby paliwo sie nie mieszało między pompą a filtrem paliwa.w tę i z powrotem ,tylko szło w jednym kierunku ...do pompy.Być może z nadmiarem ciśnienia poradziły by sobie wtryski i po prostu przez nie uciekało by nadmierne ciśnienie.Nie wiem...teza ryzykowna .Wiem tylko że przy sprawnych wtryskach,pompa przetłacza paliwo do zbiornika ,nawet jeżeli zacisnąłęm przewód od wtrysku od nadmiaru ,ten który idzie do pompy,to przewodem powrotu z pompy do zbiornika ,nadal leciało paliwo..Łatwo możesz to sprawdzić,po prostu popuść opaskę na wężyku do powrotu z pompy do baku.Będzie Ci się tam paliwo lało wskutek włąśnie tego że to ciśnienie które gna paliwo ,będzie miało łatwiej się wydostać z przewodu ,nie musząc przepychać paliwa do zbiornika.(krótsza droga).dlatego właśnie na powrotach daje sie opaskę zaciskową ,a na wężykach przelewowych od wtrysków nie.Nawet na ostatnim wtrysku masz kawałek wężyka zaślepiony byle czym.Tylko po to żeby brud do wtrysku sie nie dostał,bo tam jeżeli są zdrowe wtryski nie ma znaczącego ciśnienia.Dopiero sie ono objawia zamoczonymi wtryskami kidy końcówki szlak bąbki strzeli.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Elektryka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość