Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 03 mar 2018, 17:04

Czy waszym zdaniem lepiej jest ustawić w pompie kąt wtrysku na czujnik zegarowy ,czy na lampę stroboskopową.
Ustawiałem już dwa razy u mechanika na zegar (podobno na zegar),bo przy ustawianiu mnie nie było ,no i jest dupa z odpaleniem auta,ponieważ mam delikatnie skór.... elektrocewkę i jak dostaje porządny prąd ,to po 3-4 sekundach kręcenia , wybija bendix,a jak słabszy,to wiadomo,że jak wolno kręci silnikiem,to przy naszych teraz mrozach podchodzących pod 20 st na minusie ,to musiało by być paliwo chyba prosto z Grenlandi przywiezione,
Słyszałem opinie żę przy takim starym samochodzie ,to se mogę z wora strzelić,a nie na zegar ustawiać pompę,a wiadomo że żle ustawiony kąt to problem z uruchomieniem w mrożne dni samochodu.Świece zmieniane ,wtryski sprawdzone.(przed zimą).
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 14:24 przez wezuwiusz3, łącznie zmieniany 1 raz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2371
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ustawienie konta wzpryedyenia yaponu

Postautor: dreg35 » 04 mar 2018, 5:18

Krzychy najpierw popraw tą pisownię bo już nawet mnie oczy bolą a potem zrób rozrusznik żeby kręcił bo on ma wpływ na odpalanie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 04 mar 2018, 14:49

Już tytuł poprawiony.Nie zwróciłem nawet uwagi że pozamieniało mi na klawiaturze znaki.
Darku to nie wina rozrusznika.Dostał po prostu większy prąd i cewka nie wytrzymuje.napięcia 24V.Rozrusznik przez te 3-4 sekundy obraca jak szalony.Nawet gdyby nawet nie wybijało,to i tak dłużej nie kręcę rozrusznikiem jak te 3-4 sekundy i przerwa.Auto ma odpalić od razu ,a nie żeby go chełtać bez opamiętania,zwłaszcza przy takich obrotach jak teraz dostaje.
Rozmawiałem z jednym mechanikiem i powiedział mi że jeżeli była pompa ruszana (regenerowana) to marne szanse żeby na zegar dało się ją ustawić.A u mnie właśnie wszystko wskazuje na żle ustawiony kąt,i to nie mało ,bo jak przy -4 odpalałem normalnie ,tak przy -20 nawet nie piąknął.
Jeszcze mi jedna rzecz nie daje spokoju,bo żeby odkręcić 3 wtrysk ,muszę odkręcać i przesuwać pompę,ponieważ głowiczka od pompy przeszkadza i nie można założyć klucza nasadkowego na wtrysk.
Silnik ma około 150 000 km od nowości,ale na wszelki wypadek jeszcze posprawdzam kompresję i zrobię sobie próbę olejową.
(silnik wyhaczony z samochodu ,który jeżdził na kopalni),jak samochód zastępczy ,czy coś takiego i zanabyty przez ekipę budowlaną,a że tak kąserwowali wóz ,że im zgnił,to oddali na złom,a ja to odkupiłem.
Pytanie tylko jak go eksploatowali i jak dbali o motor.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 05 mar 2018, 13:42

No i o ile przy -20 miał prawo nie odpalać,tak dzisiaj przy + 2 to już powinien.teorytycznie,bo nie odpalił.Prawdopodobnie mróz załatwił mi pompę.
Na pierwszy wtrysk nie idzie paliwo.Przy kręceniu motorem,pokapało parę kropel.
Mam pytanie.Co wartało by sprawdzić przy pompie ,zanim ją będę musiał wydrzeć i zawieżć do pompiarza?.
Przed mrozami ,a nawet i jak już mi padaknął,to sprawdzałem odstojnik w filtrze,nie było grama wody.
Samochód przed mrozami zatankowany i w sumie mało jeżdżone było,więc wodę w baku wykluczam.Przewód od filtra do pompy jest sprawdzony,i drożny.Po odkręceniu przewodu ,założyłem ręczną pompę z zaworkiem zwrotnym,w celu podpompowania paliwaaż do wyrażnego oporu.(na włączonym zapłonie pompowane).
I tu mnie coś zaciekawiło.Czy przy zwroście podciśnienia w pompce po pompowaniu ręcznym,nie powinien się w pompie otworzyć zaworek i przepuścić paliwo na powrót do baku??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: Arka1 » 05 mar 2018, 18:58

W POMPIE NIE MA NA POWROCIE ZAWORKA. Popuść śrubę na powrocie i pompuj aż zacznie lecieć paliwo.
Przykręć śrubę i kręcąc rozrusznikiem równocześnie pompuj pompką. Jeśli po odpaleniu nie będzie wchodził na obroty gdy dodasz gazu to zaciął się zawór ciśnieniowy pompy w pozycji otwartej a jeśli przestaniesz pompować ręcznie i zgaśnie to zastały się płytki pompy ssąco tłoczącej.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 05 mar 2018, 21:15

Dzięki Arka 1 jutro zabieram się za sprawdzanie.Napiszę co mi z tego wyszło.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 06 mar 2018, 18:53

A więc tak.Co prawda nie zdążyłem dzisiaj odpalić busa,ponieważ straciłem czas na regenerację rozrusznika,a w zasadzie na jeżdżeniu od sklepu do sklepu za tulejkami.Nikt bez nr.rozrusznika nawet nie chciał ze mną gadać.A o suwmiarce na wyposażeniu sklepu można zapomnieć.No ,ale udało się .Wróciłęm do domu po suwmiarkę i z takim orężem udałem się na łowy.
No i sukces.Za obie tulejki do rozrusznika zapłaciłem nie spełna 4 zł.Na głowiczkę podchodzi tulejka od starego poczciwego poloneza ,a na tył z fiata 126.Dwa lata temu udało mi się dostać zestaw tych tulejek ,elegancko zapakowanych w woreczku ,z karteczką VW T3 i kosztowało mnie to 25 zł.
Arka 1 .Zrobiłem częściowo to co mi napisałeś,czyli odkręciłem holenderek i podpompowałem paliwo,aż zaczęło płynąć.Właściwie przy odkręcaniu już tego holenderka ,trysło dość zdrowo paliwem z ciśnieniem.
Nie wiem co jest w środku .lub było w tym holenderku,ponieważ kiedy dmuchnąłem do środka,to wcale nie szło powietrze przez ten otworek z boku w holenderku ,dopiero wsadziłęm tam śrubokręt i nie wiem czy coś przebiłem (sitko??)bo poczułem opór ,ale po zakręceniu paliwo normalnie przy pompowaniu ręcznym szło przy wyrażnie zwiększonym ciśnieniu do zbiornika,a wcześniej nie szło.
Jutro zakładam rozrusznik i próba odpalenia.(tulejki miały minimalne zużycie ,nie wpływająco znacznie na działanie rozrusznika,ale skoro już wyciągnąłem ,to zmieniłem na nowe}.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 08 mar 2018, 18:20

No to na szybko.Nie dało sie odpalić busa mimo że pompowałem ręczną pąpką przy kręceniu jednocześnym silnikiem.
Niestety ,pompa wylądowała u pompiarza.Najprędzej w przyszłym tygodniu mogę spodziewać się telefonu z werdyktem co padło.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2371
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: dreg35 » 09 mar 2018, 5:33

Krzychu ja chyba na Twoim miejscu dawno bym sprzedał tego busa... ciągle z czymś walczysz i naprawiasz bądź oddajesz do naprawy...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: Arka1 » 09 mar 2018, 20:05

A dałeś + na elektromagnes ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 09 mar 2018, 21:15

Daku ,na tym właśnie to polega ,żeby walczyć z przeciwnościami ,a nie się poddawać.Włożyłem w to auto ogrom pracy i nie małe pieniązki,a i tak jeszcze jest wiele spraw do zrobienia.Przeciez go dopiero remontuję 7 lat.Jak wymienię wieżk środek i spód ,to będzie jak nowy. :grin:

Arka1 chodzi Ci czy dałem prąd na elektrozawór przy kręceniu i jednocześnym pompowaniu??,jeżeli tak to oczywiście na właczonym zapłonie to robiłem.
Coś niby pluło przez odkręconą rurkę na 1 wtrysku,ale to nie było to co powinno być.Nawet jak ją z wtryskiem skręciłem to nie zagadał,a obroty z 2 baterii,więc możesz sobie wyobrazić jak rozrusznik kręcił.
A i jeszcze co....,jak podpompowałem pompką i już było na ful,czyli wiecej nie przyjmowało,to po chwili słychać było gdzieś w okolicy od strony głowicy ,takie charakterystyczne piszczenie.ewidentnie się zapowietrzał.,bo po chwili ,znowu można było pompować paliwo .Zaworek zwrotny na bank sprawny,poniewaz nawet pompiarz pierwsze co zrobił ,to właśnie sprawdził ten zaworek.Zreszta ja go sprawdziłęm tez na samym począteczku zabawy z ta pompą.
Chyba musi być coś grubszego z tą pompą,bo jeszcze przed wczoraj ,jak zawiozłem mieli ją wrzucić na maszynę,i jeżeli była by jakaś mała głupotka,to by już dzwonili .
Ja przewiduję że problem będzie leżał po stronie nastawnika,tylko dziwi mnie fakt,że 3 dni wcześniej jezdziłem samochodem i normalnie przyjechałem pod dom ,bez awarii,a za trzy dni jak dowaliło mrozami,to była kaplica.
Jak myślisz.możliwe by to było ,żeby doszło do uszkodzenia ślizgów nastawnika tak nagle beż żądnych wcześniejszych objawów??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2371
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: dreg35 » 10 mar 2018, 5:19

hmm...co nazywasz nastawnikiem w pompie wtryskowej od 1,6D?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 10 mar 2018, 17:57

W pompie od CS nie ma nastawnika,ale TD już tak.Ja mam TD,a nie CS.Ale chodzi mi o tę głowiczkę z której wychodzi dżwignia do tej gruszki podciśnieniowej z tyłu pompy
Ostatnio zmieniony 10 mar 2018, 18:20 przez wezuwiusz3, łącznie zmieniany 2 razy.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2371
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: dreg35 » 10 mar 2018, 18:11

wezuwiusz3 pisze:W pompie od CS nie ma nastawnika,ale TD już tak.Ja mam TD,a nie CS.Ale chodzi mi o tę głowiczkę z której wychodzi dżwignia do tej gruszki z tyłu pompy


Krzychu że niby co i jak? Jeśli mówisz o LDA to nie jest to nastawnik i nie ma znaczenia czy leci czy nie ...czy stoi na dębowo czy nie...silnik będzie działać...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 10 mar 2018, 18:21

Chodzi mi o tę głowiczke pod którą podłączone jest LDA.
A właśnie.Jak sprawdzić tę gruszkę,(LDA)ponieważ z jednego króćca dolnego skapuje mi olej.Cały króciec od wody miałem zasyfiony.
Niby nie widać,żeby coś kapało,ale widać czarny olej na króćcu.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: Arka1 » 10 mar 2018, 21:52

Jeśli tam leci olej to masz zepsute LDA ( uszkodzona membrana ). Co ty nazywasz zaworkiem zwrotnym ? W rotacyjnych pompach wtryskowych Boscha nie ma zaworków zwrotnych. Jest zaworek ale ciśnieniowy, utrzymujący ciśnienie w pompie. Jeśli robił byś tak jak napisałem to z przewodów wysokiego ciśnienia leciało by paliwo, chyba że zamiast paliwa zasysałeś powietrze.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 11 mar 2018, 15:22

Tak Arku,właśnie chodzi mi o ten zaworek ciśnieniowy.
Słuchajcie.Moje nazewnictwo niektórych rzeczy nie wynika z tego że np.celowo to robię.Nie jestem mechanikiem z zawodu ,a co kolwiek sie nauczyłem to dłubiąc przy starych gratach,podpierając się jakimiś poradnikami,więc czasami mi sie to wszystko miesza Często dlatego nazywam pewne części nie tak jak sie nazywają,przez co może to co niektórych dezorientować.
Arek,paliwo lało się ,ale z powrotu z pompy na zbiornik.Można było sobie tak bez końca przepompowywać zbiornik Słychać było żę ten zaworek podciśnieniowy się otwiera ,poniewaz słychać było pyknięcie i paliwo ładnym strumieniem lało się z powrotu z pompy,a na przewody ciśnieniowe szło ,ale bez wyrażnej szprycy paliwa,tylko takie swobodne przelewanie paliwa.
A tak jeszcze zapytam o ten nastawnik bo w TDI jest sterowany elektrycznie i odpowiada za dawkę paliwa . A w zwykłej pompie od TD ,ta głowiczka pod którą jest podpięte LDA ,to co to właściwie jest .Nie jest to nastawnik??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2371
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: dreg35 » 12 mar 2018, 5:30

w TDI nastawnik to w skrócie forma połączenie dźwigni gazu i linki...
LDA to odgraniczenie dawki paliwa z względu na ciśnienie jaki pompuje turbo...
coś z Twoim sprawdzeniem pompy lipa...na wyjściach z pompy wysokiego ciśnienia nie będziesz miał przy kręceniu rozrusznikiem fontanny na 20 metrów...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 12 mar 2018, 10:51

Nie no .Panie z tym nastawnikiem coś przekombinowałeś w pompach TDI ,przynajmniej o ile chodzi o pompy boscha.Jest to elektroniczny sterownik dawki paliwa.To ta kopuła z kablem i wtyczką na pompie w wersji HDK indukcyjne() i MES(potemcjometryczne).
Mnie bardziej zależało by sie dowiedzieć ,jak fachowo nazywa się w pompie Bosch od TD ,ta głowiczką do której jest podpięte cięgno z LDA.Bo to też jest jakiś chyba nastawnik ,który kieruje podciśnieniem na turbinę i czy tam nie ma przypadkiem jakiegoś ustrojstwa odpowiedzialnego za ciśnienie w pompie??
Pompa ewidentnie nie robiła ciśnienia.Może na 20 metrów nie powinna dawać szprycy ,ale też nie powinno tylko kapać paliwo.
Nawet zapowietrzona powinna pluć paliwem z wyrażną siłą,a nie żeby paliwo skapywało z przewodu mimowolnie.
Czekam od macherów na telefon,tylko doczekać sie nie mogę ,no i do roboty gratów nie ma czym zatskać.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2371
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: dreg35 » 12 mar 2018, 17:38

LDA ogranicza dawkę w zależności od tego jak dmucha turbo więc albo ogranicza albo zwiększa...jak turbo dmucha to zwiększa...
w TDI nastawnik reguluje dawkę w całym zakresie obrotów również w zależności od położenia potencjometru gazu... Krzychu nie wątpię że coś wiesz ale nie do końca a ja staram się po prostu uprościć żebyś nie mieszał nastawnika do 1,6TD JX...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2371
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: dreg35 » 14 mar 2018, 18:50

Krzychu i jak pompa? pompiarz ją sprzedał na złom czy wstawił do szklanej gabloty ?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: Arka1 » 14 mar 2018, 19:48

" Paliwo lało się ,ale z powrotu z pompy na zbiornik "
Ja zaczynam podejrzewać że wkręciłeś obie śrubki od doprowadzenia paliwa.
" .Bo to też jest jakiś chyba nastawnik ,który kieruje podciśnieniem na turbinę i czy tam nie ma przypadkiem jakiegoś ustrojstwa odpowiedzialnego za ciśnienie w pompie? "
Wydaje mi się że ty nie czytasz co jest napisane. Co ty masz za turbinę przy której jest króciec
do podłączenia podciśnienia bo oryginalna do silnika JX tego nie ma ?
Ta gruszka przy pompie jest sterowana ale ciśnieniem w kolektorze ssącym i dopóki tam nie ma ciśnienia większego niż atmosferyczne nie pracuje. Przy nadciśnieniu ( gdy turbina pompuje )wysuwa się ten bolec z gruszki i zwiększa dawkę paliwa w zależności od ciśnienia w kolektorze ssącym.
" Słychać było żę ten zaworek podciśnieniowy się otwiera ,poniewaz słychać było pyknięcie i paliwo ładnym strumieniem lało się z powrotu z pompy,a na przewody ciśnieniowe szło ,ale bez wyrażnej szprycy paliwa,tylko takie swobodne przelewanie "
I znowu swoje. Jaki zaworek podciśnieniowy ?
Ja się poddaję.
I jeszcze jedno - nie " Kąt wyprzedzenia zapłonu " lecz kąt wyprzedzenia początku tłoczenia. Jest podawany nie w kątach lecz w mm przed GMP.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 14 mar 2018, 21:06

No dzisiaj wreszcie przywiozłem pompę.Jednoznacznie nie mam odpowiedzi co było przyczyną ,ponieważ wydawał mi pompę kto inny niż przy niej gmerał.Była jednak rozbierana .Na razie jeszcze nie odpalałem samochodu,bo po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach okazuje sie że musze posprawdzać jeszcze luzy zaworowe,bo na 4 baniaczku pokazało mi tylko 19 MPa.No i albo uda się wyregulować płytkami zawór ,albo już po ptokach i jest wypalony.
Na 1 mam 28 ,2-26 ,3-28 a 4-tylko 19.Jutro ćwiczę zawory.
Arek,przy pompie nie gmerałem więc nie było możliwości pomylić śrubek.Za rozbierania pomp sie nie biorę.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1804
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: wezuwiusz3 » 15 mar 2018, 21:27

Chyba nie tylko problem z odpaleniem leżał po stronie pompy.Po zmierzeniu kompresji okazało się że zawory trzeba wyregulować.Na razie tak jak poradził mi Darek,poczaruję płytkami,ale będę przymierzał się do robienia głowicy na tip top,bo tu już raczej nic dobrego nie wyniknie.Może nieznacznie coś poprawić,ale w cuda nie wierzę.Poczekać tylko z zabawą muszę na przesyłkę z mikrometrem,bo stary szlak bąbki strzelił,a bez tego ani rusz.Tylko jedna płytka była do odczytania.Reszta powycierane,a i tak warto sprawdzić czy jakiś magik czasami nie szlifował płytek.Kiedyś miałem tak w Unie 1,7 D,że podobierałem płytki według wskazań mierzonych szczelinomierzem i wartości odczytanych z płytek.Po założeniu płytki o 0,05 mniejszej ,okazało się że nie wcisnę listka od szczelinomierza.Ktoś miał dostęp do magnesówki i sobie obniżył koszt remontu.
I miej tu człowieku zaufanie do ludzi.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2371
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu

Postautor: dreg35 » 16 mar 2018, 5:45

a dowiedziałeś się co z pompą wtryskową...choćby p to by wiedzieć za co zapłaciłeś?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Elektryka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość