Hamulce z T4 w T3 (tył)

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 25 mar 2010, 1:36

Modernizacja hamulców tylnych - spis części

Części potrzebne do modernizacji hamulców pochodzą z samochodu VW Transporter T4, lata produkcji 1999 - 2003.
  • Tarcza hamulcowa 280X12, VW 7D0 615 601 - 2 szt
  • Zaciski systemu Lucas:
    • VW 7D0 615 423 B - 1 szt
    • VW 7D0 615 424 B - 1 szt
  • Uchwyt zacisku (jarzmo) z trzpieniami prowadzącymi, VW 7D0 615 425 B - 2 szt
  • Klocki hamulcowe, VW 7D0 698 451 J - 4 szt. (tzn. komplet)
  • Śruba M14x1.5 (łączy jarzmo z adapterem), VW N 905 715 01 - 4 szt
  • Śruba M10x1,5 o twardości 8.8 + nakrętki - 8 szt
  • Przewody hamulcowe giętkie długości 30 cm (gwint M10X1) - 2 szt
  • Linki hamulca ręcznego (w przygotowaniu)
I oczywiście adaptery.

W zależności od stanu zacisków, jakie kupicie, możliwe, że będziecie potrzebować następujące zestawy naprawcze:
  • Uszczelki zacisku (O-Ring tłoczka i kołnierz osłaniający) (
  • Zestaw montażowy klocków hamulcowych
  • Trzpienie prowadzące zacisk hamulcowy



Zapraszamy do zapoznania się z tym artykułem w Bazie wiedzy busomania.pl
link artykułu: http://www.busomania.pl/kb.php?a=7
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 22:50 przez t90, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Uaktualnienie wykazu części



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: trampek » 26 mar 2010, 8:32

W temacie hamulców powiem tak... do remontu felgi 15" i do dzieła :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 26 mar 2010, 8:47

A co ci się z felgami stało?

Hehe, miło widzieć, że przestaję sam do siebie pisać :-)



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
tarjer
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 14
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:19
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: tarjer » 27 mar 2010, 20:25

Witam,
proszę o info czy adaptery są już/jeszcze dostępne oraz jaka jest cena za komplet.
Pozdrawiam



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 27 mar 2010, 20:45

tarjer pisze:Witam,
proszę o info czy adaptery są już/jeszcze dostępne oraz jaka jest cena za komplet.
Pozdrawiam

Zdecydowanie dopiero będą dostępne. Cena do ustalenia jeszcze. Niestety, brak jest czasu na realizację wszystkich projektów, więc ten chwilę czeka. Zasadniczo czekał tak długo, że kilka dni nie zbawi. Szczegóły podam potem.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: zorro » 27 mar 2010, 20:46

no to i ja cosik napisze,po ile te adaptery wogóle jak sa dostepne?pzdr
ooo spoznilem sie z pytaniem ,juz jest odpowiedz


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: termos » 27 mar 2010, 20:56

tez jestem zainteresoany adapterami..prosze o orientacyjna cene...;-)


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: trampek » 27 mar 2010, 21:10

t90 pisze:A co ci się z felgami stało?



No a co mi się miało z nimi stać ? Ja po prostu mam 14" :) 15" dopiero się będą remontować. Stąd też ww. stwierdzenie... A jak już wyczytałem, w felgę 14" tarczówki nam się nie zmieszczą z tyłu.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 27 mar 2010, 21:14

I to jest właśnie kwestia dyskusyjna. Nie miałem jak tego sprawdzić, ale sądzę, że dystans i lekkie doszlifowanie zębów na zaciskach mogłoby pomóc.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: trampek » 27 mar 2010, 21:20

Ano zobaczymy... ja generalnie tak sobie w skrytości ducha kombinuję, żeby adaptery zamówić teraz już dla zmniejszenia kosztów, a za przekładanie tego dobra to się wziąć dopiero na zimę, jak busa w garażu obstawię, to go podniosę na kobyłki...wyjmę wszystko włącznie z wahaczami, oddam je do piaskowania i malowania proszkiem, nowe gumy się da, może elastomer - jeśli VWikowi się to sprawdzi... kompleksowo do sprawy chcę podejść :) Do tego czasu pomalutku się wszystkie części zdobędzie, to i wydatek mniej będzie bolał...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: zorro » 27 mar 2010, 22:56

[quote="trampek"]Ano zobaczymy... ja generalnie tak sobie w skrytości ducha kombinuję, żeby adaptery zamówić teraz już dla zmniejszenia kosztów, a za przekładanie tego dobra to się wziąć dopiero na zimę, jak busa w garażu obstawię, to go podniosę na kobyłki...wyjmę wszystko włącznie z wahaczami, oddam je do piaskowania i malowania proszkiem, nowe gumy się da, może elastomer - jeśli VWikowi się to sprawdzi... kompleksowo do sprawy chcę podejść :) Do tego czasu pomalutku się wszystkie części zdobędzie, to i wydatek mniej będzie bolał...[/quote]
swiete slowa trampek



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lukasz_katowice

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: lukasz_katowice » 08 kwie 2010, 11:58

Marku a jakieś testy już robiłeś ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 08 kwie 2010, 12:54

No nie, testów nie robiłem, ale wszystko ładniew osi chodzi. Już niebawem, sam czekam, cały w nerwach jestem.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: trampek » 08 kwie 2010, 13:43

Jakbyś się z tym ustawiał na sobotę jakąś, to mogę wpaść Ci pomóc...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 08 kwie 2010, 14:22

trampek pisze:Jakbyś się z tym ustawiał na sobotę jakąś, to mogę wpaść Ci pomóc...


Ja myślę sobie, że cała operacja będzie miała miejsce w Otwocku. Nie mam klucza, ni lagi odpowiedniej. A że jeszcze kilka innych rzeczy przy okazji do zrobienia ... Może i w sobotę wszystko będzie siędziać? Zobaczymy. Nie chcę wykonywać prac w jednym rejonie samochodu na kilka podejść.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: trampek » 08 kwie 2010, 15:12

Dawaj znaki...przyjadę tym bardziej.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: siatkon » 08 kwie 2010, 21:21

Pewnie inni wiedzą, ja nie zauważyłem, jak tam jest rozwiązany ręczny?


Witam wszystkich starych znajomych.
aktual tel 788235135 lub +4746264945

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 23 kwie 2010, 7:47

Podobnie, ale linka może być za krótka jeśli zacisk będzie za osią. Jest oko, przez które przechodzi pancerz a potem dźwignia.

Dopisał -- 23 kwi 2010, o 09:08 --

To już jutro :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: termos » 23 kwie 2010, 21:07

a kiedy zostanie ogloszona cena..? :clapping:


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 23 kwie 2010, 21:13

termos pisze:a kiedy zostanie ogloszona cena..? :clapping:


W przyszłym tygodniu wyślę zapytania ofertowe. Cena będzie się zapewne zmieniać w zależności od ceny materiału. Ale jednostkowo nie powinny być to duże kwoty.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: trampek » 24 kwie 2010, 17:57

Wieści z frontu z pierwszej ręki. Trocheśmy pogonili...nie obyło się bez poprawek drobnych i lekkich zmian. Wkrótce Marek powinien przyjechać i dać znać, że hamulce brzytwa :grin:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 24 kwie 2010, 19:15

Hej,

wieści z frontu są takie. Założone ,gra i bucy, poprawa hamowania bardzo duża. Niestety nie mam porównania ze sprawnym układem hamulcowym bo mój ... no cóż. Dobrze że się to jeszcze jakoś trzymało. Dość powiedzieć, że korozja tarczy kotwicznej była tak dalece posunięta, że kołki ustalające zestaw montażowy szczęk powypadały razem ze sprężynami. To jeden z powodów dla których warto zmodyfikować te hamulce.

IMAG0410.jpg
IMAG0411.jpg


Adaptery zostały wykonane wg. rysunku dostępnego w pierwszym poście tego tematu. Mimo wszystko będzie je trzeba trochę poprawić. Sprawa jest czysto kosmetyczna. Adaptery zostały wykonane z blachy stalowej (ST3 ???) grubości 20 mm. Niestety adapter trzeba było jeszcze dopasować do piasty, jak i samą piastę do adapteru. Podczas obróbki nie został uwzględniony dokładny kształt mocowania, przez co musiałem w dwóch miejscach poprawić adapter przy użyciu szlifierki kątowej. Sama piasta też pozostawia wiele do życzenia. Jak się okazuje piasty są różnie wykańczane i po jej bokach pozostały ślady po odlewie, które również trzeba zeszlifować. Osobną sprawą jest wszechobecna rdza. Trzeba się jej bezwzględnie pozbyć, ponieważ nie pozwala na prawidłowe zamocowanie adaptera. Nawet najmniejszy paproch przeszkadza, więc do tej czynności trzeba się solidnie przyłożyć.

IMAG0412.jpg
IMAG0414.jpg


Tarcza piasty została przetoczona na średnicę odpowiadającą średnicy wewnętrznej piasty. I tu powstał kolejny problem. Mianowicie dreg35 zakupił tarcze innego producenta niż ja. Te tarcze hamulcowe posłużyły za wzorzec do przetoczenia tarczy piasty na żądaną średnicę, niestety jak się okazało było to o 0.1 do 0.2 mm za dużo, i tarcze hamulcowe nie przylegały idealnie. Wykorzystałem wiec tarcze od dreg35.

IMAG0415.jpg
IMAG0416.jpg


Montaż adaptera po jego uprzednim oszlifowaniu przebiegł bez problemu. Trzeba tu pamiętać, że śruby mocujące jarzmo należy przełożyć przez otwory montażowe przed dokręceniem adaptera, inaczej nie będą się mieścić. Do montażu posłużyły cztery śruby M10x1.5 z łbem ampulowym o twardości 8.8. Dodatkowo po dokręceniu śrub w ramach zabezpieczenia użyliśmy nakrętek. Oczywiście każdy gwint został uprzednio przygotowany kontrą w płynie. Otwór mocujący górnej śruby został też nagwintowany (średnica tego otworu to 8mm).

IMAG0420.jpg
IMAG0421.jpg


Następnie na piastę nakładamy tarczkę piasty a na to tarczę hamulcową. Dopiero teraz można zamocować jarzmo, klocki i sam zacisk. Montaży zacisku hamulcowego nie będę opisywał, myślę, że jest to sprawa jasna. Tu niespodzianka dla osób posiadających sygnalizację zaciągnięcia hamulca postojowego. Klocki hamulcowe T4 wyposażone są w "czujnik" (szumne słowo) zużycia. Podłączając ten czujnik do instalacji sygnalizacji zaciągnięcia hamulca postojowego uzyskamy sygnalizację zużycia klocków hamulcowych.

IMAG0425.jpg
IMAG0422.jpg
IMAG0436.jpg
IMAG0437.jpg
IMAG0438.jpg
IMAG0439.jpg


Problemy do rozwiązania pozostały trzy.


  • Pierwszy to linka hamulca ręcznego. Otóż same linki długością są odpowiednie i na upartego można by je założyć, natomiast gwarantowane jest ich gwałtowne zużycie. Postaram się w ciągu następnych dwóch tygodni zamówić odpowiednie linki. Cały dowcip polega na potrzebie zastosowania dłuższego o 12 - 13 cm pancerza i zamiast kwadratowego "oczka", kulki. Nie sądzę, żeby był z tym problem, podobne linki są już produkowane więc to będzie raczej kwestia przeprowadzenia odpowiedniego wywiadu.
  • Drugi to poprowadzenia przewodów hamulcowych. Otóż do istniejących przewodów hamulcowych należy dołożyć jeden przewód giętki. Niestety ja tej wiedzy teraz nie miałem więc zainwestowałem w przewody metalowe długości 20 cm i przewody elastyczne. Docelowo będzie jeden elastyczny z końcówka z żeńską końcówką z jednej strony a z drugiej z końcówką podobną do tych występujących w układzie paliwowym.

    /*** Edycja, 03.05.2010 ***/
    Zdaje się, że problem rozwiązany. Pasować będą przewody elastyczne ze skody 105 (tył). Koszt to około 20 zł za sztukę.

    5211-02-0002P.jpg


    /*** Koniec edycji, 03.05.2010 ***/
  • Ostatnim problemem jest umocowanie przewodów hamulcowych na wahaczu. Na szczęście to już jest kosmetyka.

Wrażenia? istny ogień. Na teraz jest jeszcze jeden problem w postaci wpadającego pedału za pierwszym naciśnięciem. Każde następne to hamowanie na tej samej wysokości i z tą samą siłą. Ja stawiam na przednie zaciski (w moim przypadku stary typ). Natomiast hamowanie awaryjne jest bardzo dobre. Bez zapiętych pasów nie polecam, osobiście na nich zawisłem, i nawet zapierając się o pedały/podłogę nie byłem w stanie się wyprostować przez cały czas hamowania.

Podsumowując, zestaw jest względnie prosty w montażu. Bardziej upierdliwy jest demontaż tarcz kotwicznych. Niestety nie sądzę żeby było możliwe przygotowanie zestawu "gotowca". Zawsze trzeba będzie coś poprawić. Jakby nie było, adapter to 80% sukcesu.

Za jakość zdjęć przepraszam, i sprzęt kiepski i fotograf ze mnie do kitu.

Chciałby również podziękować:
  • Szlonikowi za nieocenioną pomoc przy projektowaniu, jak również próbne egzemplarze;
  • Grzegorowi za nocne dyskusje o hamulcach i dostarczenie kolejnych materiałów;
  • Dreg35 (owi '-) ) za nieprawdopodobną wręcz cierpliwość, pomoc w demontażu, montażu i konstruktywną krytykę;
  • Trampkowi za konsultacje i naprowadzenie na odpowiedni kierunek;
  • Piotrkowi Kęcikowi za wykonanie;
  • Mojej żonie za wyrozumiałość i to że moje hobby jest w pełni akceptowane;
  • Wszystkim, którzy trzymali kciuki za powodzenie projektu;
  • Koncernowi V.A.G. za to że busa w ogóle wyprodukował.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: trampek » 24 kwie 2010, 19:34

Motyla noga tego zapadania pedału się właśnie obawiałem. Jeśli te hamulce hamują tak mocarnie jak wyglądają to strach się bać po prostu;) Ale to dobrze...bardzo dobrze. Bezpieczeństwo przede wszystkim. No nic kawał dobrej roboty. Trochę się jeszcze udoskonali i będzie git majonez.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1523
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: t90 » 24 kwie 2010, 19:39

trampek pisze:Motyla noga tego zapadania pedału się właśnie obawiałem. Jeśli te hamulce hamują tak mocarnie jak wyglądają to strach się bać po prostu;) Ale to dobrze...bardzo dobrze. Bezpieczeństwo przede wszystkim. No nic kawał dobrej roboty. Trochę się jeszcze udoskonali i będzie git majonez.


Nie do końca to jest zapadanie, jest głębszy, ale hamuje naprawdę dobrze. Drugie depnięcie to hamowanie jak na sprawnym układzie. Tak samo hamowanie awaryjne jak na sprawnym układzie.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Hamulce z T4 w T3 (tył)

Postautor: termos » 24 kwie 2010, 19:45

Marku, dziekujemy,dziekujemy.... :good:


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ hamulcowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość