Chromowanie

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
mechanik007
Porucznik
Porucznik
Posty: 87
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Chromowanie

Postautor: mechanik007 » 21 lis 2012, 17:34

Zakładam temat, bo będę potrzebował usługi chromowania. Mianowicie posiadam 4 sztuki felg mangels 15 " i niestety ale oryginalny chrom stracił swój połysk. Polerowanie nic nie daje, przynajmniej nie to czego oczekuję, a jak na złość wyszły jeszcze drobne oznaki korozji- póki co bez wżerów.

Dajcie mi informacje gdzie mogę jak najtaniej oddać je do chromowania, bo jak sam poszukałem, to mnie ceny przeraziły- 1000zł za zdjęcie starej powłoki + co najmniej drugi tysiąc za położenie nowego chromu, ale tutaj cena już za sztukę. Wszyscy mi mówią, że najprościej, byłoby kupić felgi bez chromu- wyszłoby dużo taniej. W dodatku jeszcze stwierdzili, ze po wykonaniu takiej usługi nie gwarantują czy po roku nie wyjdzie rdza. Jak to usłyszałem, to powiedziałem, żeby się bujali na drzewo z taką ofertą. Za tą kwotę, to mógłbym sobie super rosyjskie kute felgi sprowadzić z wyborem kształtu na zamówienie, które są w dodatku lekkie i wytrzymałe.

Tak więc nie wiem, co ja mam sam szlifierką to zedrzeć, aby było taniej- chyba coś nie tak?

Czekam na jakieś propozycje/ oferty w miarę tanie gdzie co i jak, bo student jeszcze jestem, a wygląd chciałbym mieć wzorcowy busa, dlatego usilnie poszukuję.


Volkswagen Multivan T3 LLE, AAP+078+ AAZ tuning oraz Srebne Syncro T3 Multivan TDI AFN, 2 blokady + decoupler :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Chromowanie

Postautor: 49_kazik » 22 lis 2012, 15:19

Gdybyś nic nie znalazł to zaglądnij tu: http://www.chromowanie.info.pl/


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Chromowanie

Postautor: zorro » 23 lis 2012, 7:02

ale oni daja podklad niklu,a gdzie miedziowanie pod chrom,to co robi ta firma to sie nadaje ale pod stolik do domu,nie wytrzymuje zmian atmosferycznych.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Srebrzanka
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 2010, 17:02
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Leo

Re: Chromowanie

Postautor: Srebrzanka » 23 lis 2012, 18:04

Jeśli bywasz w 3citi - kiedyś prężnie działał EUROMAL na wprost przez bramę byłej Stoczni Gdynia S.A. na Czechosłowackiej.


"Cygan" T3 Karmann Gipsy '88 1,9 TDI ABD+blokada, ABD,
Golf mk1 '76 1,5 benz.
Passat B5 '02 1,9 TDI 4-motion
501 166 673

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 618
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: siatkon » 23 lis 2012, 21:33

Jeśłi to tego typu mangelsy to sprawa nie jest prosta...
te felgi śa łączone z dwuch części - po chromowaniu, więc aby je dobrze wyczyscić i pochromować należałoby odciąć spawy. następnie oczyścić, pochromować i pospawać z powrotem.
Nikt się tego nie chciał podjąć w kwocie dla mnie zaakceptowania, rozumiem bo to kupa roboty, więc wypiaskowałem i pomalowałem.
Szukam takiej jednej 14"
P5060175.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mechanik007
Porucznik
Porucznik
Posty: 87
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: mechanik007 » 24 lis 2012, 14:07

Dzwoniłem do firmy, którą zaoferował Kazik i mówili mi, że podejmą się tego za kwotę 700zł za sztukę wystawiając gwarancję na 6 lat. Opcja ta już jest prędzej do zaakceptowania niż to co ja znalazłem 1250zł/ sztukę. Co do twojej wypowiedzi Siatkon, to chyba wszystkie mangelsy, są klepane na jedno kopyto. Wydaje mi się, że jak dobrze wytrawią w kwasie i oczyszczą, to nic nie trzeba będzie rozrywać i spawać.
Moje felgi to 15" mangelsy et23 5x112- czyli cal większe od twoich.


Volkswagen Multivan T3 LLE, AAP+078+ AAZ tuning oraz Srebne Syncro T3 Multivan TDI AFN, 2 blokady + decoupler :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 618
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: siatkon » 01 gru 2012, 9:29

Zauważ że mangelsy są składane z dwóch części po chromowaniu i w tym jest problem.
Aby to zrobić tak samo dobrze to konieczne jest rozłożenie felg i odcięcie spawów.
Ja nie dzwoniłem, ja byłem u gości którzy obejrzeli felgi i pokazali mi to paluszkiem.... Co więcej własnie korozja zaczyna się w miejscach połączeń, tam gdzie nie da się pochromować bez rozkładania felg.
Pewnie cena uwzględnia ryzyko reklamacji... Jak dożyję chętnie popatrzę na nie za 6 lat.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mechanik007
Porucznik
Porucznik
Posty: 87
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: mechanik007 » 07 gru 2012, 16:57

Nie bardzo wiem o co ci chodzi z tym rozłączaniem felg i późniejszym spawaniem. Przecież po rozcięciu i pochromowaniu już tego nie pospawasz. Z resztą takich rzeczy się nie robi, to nie ten typ felgi- to nie jest felga skręcana śrubami. Już mnie gościu z fabryki oświecił co i jak będzie robił, aby było dobrze, po wypowiedzi wiedziałem, że zna się na tym i ma doświadczenie.


Volkswagen Multivan T3 LLE, AAP+078+ AAZ tuning oraz Srebne Syncro T3 Multivan TDI AFN, 2 blokady + decoupler :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 618
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: siatkon » 07 gru 2012, 20:23

Felga jest składana z dwóch części, czy to zauważyłeś??
od lewej strony są spawy. czy zauważyłeś?
felga jest składana do kupy po chromowaniu, i najbardziej koroduje w miejscu gdzie elementy łączone. Krawęż poniżej otworu na wentyl to krawędź łączenia...
To koroduje identyczne jak łaczenie blach na naszych busach, najbardziej na łączeniu.
Jaśniej nie potrafię.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mechanik007
Porucznik
Porucznik
Posty: 87
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: mechanik007 » 09 gru 2012, 21:17

Wiem co próbujesz mi przekazać, ale jakoś nie bardzo widzę to od strony technicznej. Po pierwsze jak po rozcięciu felgi chcesz ja idealnie złączyć i pospawać, aby to trzymało symetrię, kształt, wymiary itp. Po drugie z tego co wiem, to chrom nie jest zbyt wytrzymały na ciepło, więc po chromowaniu i późniejszej chęci połączenia tego spawem spalisz chrom, a nawet jeśli jakiś cud istnieje, który sprawiłby, że byłoby możliwe z powrotem możliwe połączenie tego bez uszkodzenia chromu, to i tak miejsce spawu będzie nie zabezpieczone i spaw będzie korodował po całej operacji. Po trzecie pierwszy raz słyszę o takim pomyśle i odzwierciedlenie go w rzeczywistości, chyba jest nie realne. Po czwarte uważam, że to głupi pomysł- lepiej zostawić jak fabryka zbudowała, wytrawić kwasem i porządnie wypłukać i będzie ok. To co próbujesz zasugerować, również dobrze można próbować w naszych busach z blacharką- rozcinanie blach na łączeniu, później pomalowaniu ich i następnie próbie pospawaniu, bez uszkodzenia farby- póki co nie realne ( testowałem osobiście dawno temu...). Tak na marginesie, to chyba każda felga stalowa ma takie łączenie, jeszcze nie widziałem bez.


Volkswagen Multivan T3 LLE, AAP+078+ AAZ tuning oraz Srebne Syncro T3 Multivan TDI AFN, 2 blokady + decoupler :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 618
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: siatkon » 09 gru 2012, 21:49

mechanik007 pisze:Wiem co próbujesz mi przekazać, ale jakoś nie bardzo widzę to od strony technicznej. Po pierwsze jak po rozcięciu felgi chcesz ja idealnie złączyć i pospawać, aby to trzymało symetrię, kształt, wymiary itp. Po drugie z tego co wiem, to chrom nie jest zbyt wytrzymały na ciepło, więc po chromowaniu i późniejszej chęci połączenia tego spawem spalisz chrom, a nawet jeśli jakiś cud istnieje, który sprawiłby, że byłoby możliwe z powrotem możliwe połączenie tego bez uszkodzenia chromu, to i tak miejsce spawu będzie nie zabezpieczone i spaw będzie korodował po całej operacji. Po trzecie pierwszy raz słyszę o takim pomyśle i odzwierciedlenie go w rzeczywistości, chyba jest nie realne. Po czwarte uważam, że to głupi pomysł- lepiej zostawić jak fabryka zbudowała, wytrawić kwasem i porządnie wypłukać i będzie ok. To co próbujesz zasugerować, również dobrze można próbować w naszych busach z blacharką- rozcinanie blach na łączeniu, później pomalowaniu ich i następnie próbie pospawaniu, bez uszkodzenia farby- póki co nie realne ( testowałem osobiście dawno temu...). Tak na marginesie, to chyba każda felga stalowa ma takie łączenie, jeszcze nie widziałem bez.


Nie wiem czemu mnie oskarżasz o jakąś propagandę? To powiedziała mi jedna firma i i jeden mechanik, który na samochodach zęby zjadł.
Jak były chromowane oryginalnie, przed poskładaniem czy po? Jak po - ty masz rację Jak przed...
Nie da sie idealnie pospawać?? duperele a jak spawali ?
Spawy korodują? A jak się spawa nierdzewkę? też koroduje?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mechanik007
Porucznik
Porucznik
Posty: 87
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: mechanik007 » 11 gru 2012, 14:50

Ja cię nie oskarżam, bo wiem, ze chcesz dobrze, ale po prostu nie mogę zgodzić się z twoją wypowiedzią - jakoś mi to do rzeczywistości nie pasuje, jedno do drugiego kupy się nie trzyma, albo źle rozumuję. Twierdzisz, że w oryginale felgi były w połówkach najpierw chromowane, a potem łączone. Dobra niech będzie- przypuśćmy, że w produkcji seryjnej, roboty robiły idealne spawy, których teraz ręcznie nie odtworzysz, albo znajdziesz maszynę do robienia takich rzeczy, ale będzie kosztowało 100 X tyle $$$$- nim specjalnie dla jednej osoby przygotują taką maszynę.
Co do tego, że spawy korodują , owszem można nierdzewką pospawać stal, ale z reguły się tego nie robi, więc skoro niby korodują spawy, to wynika z tego, że fabryka nie zrobiła tego połączenia spawem z nierdzewki.
Jesteśmy na etapie, że doszliśmy do wniosku, że było spawane zwykłą elektrodą w taki sposób, że spaw będzie korodował w taki sam sposób jak reszta felgii, bo niby teraz rdza wychodzi. To teraz zadaję pytanie jak niby później zabezpieczyli ten spaw, skoro wcześniej słyszałeś, że felga była już pochromowana przed czynnością łączenia jej z dwóch elementów?
Warstwy chromu na chrom nie nałożysz- dlatego trzeba starą powłokę zwalać. Więc idąc tym tropem trafiamy na błędne koło.

Drugi argument na to, że nie mogło to być chromowane przed spawaniem to mój przykład z życia wzięty. Mianowicie, chciałem oddać zaciski hamulcowe do chromowania. Jednakże gościu powiedział- możemy panu zrobić na pańskie życzenie ( widzi mi się ), ale nie dajemy gwarancji, że po krótkim czasie warstwa chromu odpadnie od temperatury- musi pan unikać hamowania, jeżeli ma się to dłużej utrzymać. Jak wiadomo zaciski tylko pośrednio się nagrzewają od klocków hamulcowych, bo generalnie tylko tarcza nagrzewa się do czerwoności. Badań nie robiłem, ale nie sądzę by nagrzewały się bardziej niż 150"c, może 200 'C. Więc jak już przy takich temperaturach chrom jest na granicy zniszczenia, to jak ma wytrzymać spaw o temperaturze ponad 1000" C? Nawet jeżeli miałoby to być spawane nierdzewką, aby później spaw nie korodował, to i tak zniszczysz warstwę chromu w pobliżu spawania i w tych miejscach rdza wyskoczy na dzień dobry.


Reasumując nie wiem skąd masz tą wiedzę, ale chyba jest nie realne, aby urzeczywistnić ten twój pomysł . Chyba, że pokażesz mi na żywo i udowodnisz, to wtedy zmienię zdanie.


Volkswagen Multivan T3 LLE, AAP+078+ AAZ tuning oraz Srebne Syncro T3 Multivan TDI AFN, 2 blokady + decoupler :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 618
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: siatkon » 11 gru 2012, 20:46

Nie wiem czy masz takie felgi?
Jak ja pamiętam - takie płaty odchodzącego chromu wyłaziły własnie z miejsca łączenia dwóch elementów, dało się je wydrzeć i wypiaskować, jednak coś tam zawsze zostało.
Wracając do przykładu łączenia blach karoseryjnych, żaden porządny lakiernik nie daje gwarancji, na to że na starym samochodzie nie wyjdzie rdza w miejscach łączenia blach, jak daje to na jakiś czas... Jego gwarancja to chybił trafił.
Wiem że z lewej strony były punktowo spawane i że spaw z lewej strony był skorodowany. Wiem że da się to pospawać, ale nie na kolanie jak i na czym nie wnikałem.
Jakość chromu na mangelsach nie jest jednakowa, front się błyszczy, natomiast lewa strona już nie bardzo...
Odporność termiczna chromowanej powłoki może być różna w zależności od metody, tłumiki motocyklowe są chromowane, lakiery proszkowe wytrzymują 200*C a co poniektóre 350*C
Twoje felg rób jak chcesz, oby ci się walka z korozją udała...
Ostatnio zmieniony 14 gru 2012, 19:17 przez siatkon, łącznie zmieniany 1 raz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mechanik007
Porucznik
Porucznik
Posty: 87
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Chromowanie

Postautor: mechanik007 » 13 gru 2012, 22:14

Nie no u mnie tragedii nie ma z felgami- dopiero pierwsze kropeczki rdzy, w zasadzie z daleka wyglądają prawie jak nowe , ale że już zaczyna po 20 latach coś się dziać i nie błyszczą się tak jakbym chciał, to dlatego zamierzam je odpicować. Póki co u mnie na łączeniach zero korozji, a te kropki rdzy, to mam wrażenie, że są to odpryski od jakiegoś kamienia czy czegoś, lub manualnego zniszczenia - zadrapania czymś itp.


Volkswagen Multivan T3 LLE, AAP+078+ AAZ tuning oraz Srebne Syncro T3 Multivan TDI AFN, 2 blokady + decoupler :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Chromowanie

Postautor: Ballack_1989 » 17 kwie 2016, 9:25

Odnośnie chromowania... Czy ktoś podejmował się chromowania klamek zewnętrznych?
Z tego co zauważyłem, to piszecie, że są one wykonane z czegoś, czego nie idzie nawet pospawać...Da się to pochromować? Szukałem nowych w chromie, ale nie ma. :no2:


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2422
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Chromowanie

Postautor: dreg35 » 19 kwie 2016, 4:26

nie da się...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Chromowanie

Postautor: magnum » 19 kwie 2016, 8:35

Oczywiście że się da


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Chromowanie

Postautor: Ballack_1989 » 19 kwie 2016, 8:55

Skoro przewodzi prąd, to chyba jest jakaś szansa... :sigh:


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1073
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Chromowanie

Postautor: magnum » 19 kwie 2016, 20:09

A plastik przewodzi ? :huh:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Chromowanie

Postautor: Ballack_1989 » 19 kwie 2016, 21:54

Sugerujesz, że technologia chromowania plastiku sprawdzi się na metalu wystawionym na działanie warunków atmosferycznych? Skoro bezprądowo, to miedziowanie natryskowe? Podziel się wiedzą! Dajesz, dajesz :clap:


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2422
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Chromowanie

Postautor: dreg35 » 20 kwie 2016, 4:16

jest jeszcze metalizacja próżniowa...
są sposoby pokrywania plastyku materiałami przewodzącymi...

zaćmiło mnie z tą klamka i odczytałem że chcesz to zrobić w domowych warunkach...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Chromowanie

Postautor: Ballack_1989 » 20 kwie 2016, 9:04

Nie chcę mi się bawić w warunkach domowych, bo podobno jest z tym sporo zachodu. Musiałbym wykonać bardzo stabilny zasilacz-najlepiej wykorzystując elektronike spawarki, ponieważ prostowniki siekają impulsowo no i oferują za małe zagęszczenie.
Powinno się łapać w widełkach (jeśli dobrze pamiętam) od 5A na dm2 do 20A na dm2. I tak nie jeden posłał swoją chałupe do remontu :lollol:

Tak też mi się nasuneło z natryskiem materiału przewodzącego na plastik, ale... Dalej nie wiem, czy ktoś się podejmował.


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2422
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Chromowanie

Postautor: dreg35 » 20 kwie 2016, 18:38

ja nigdy nie robiłem... chrom nie pasuje mi do niczego w mojej flocie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Chwalę się (aka. "Co dziś zmieniłeś w swoim Busie")”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość