Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Czyli jak pociąć Subaru, żeby do Busa pasowało

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum, Grzegor

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: t90 » 02 kwie 2010, 1:44

Witam,

Dość ciekawym tematem jest swap Subaru dla busa. Jest to na pewno kosztowna sprawa i na realia polskie jeszcze dość egzotyczna, co nie zmienia faktu, że TDI parę lat temu było równie egzotyczne. Moderatorem tego działu jest Grzegor. Ma za sobą taki swap i doskonale wie jakie są koszty, jakie niebezpieczeństwa i jakie problemy.

Więc jeśli ktoś jest zainteresowany, planuje, albo podjął już decyzję a swapie, zadawajcie pytania. Może uda się uniknąć błędów i problemów z tym związanych?

Pozdrawiam



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 02 kwie 2010, 2:02

Witam
Moim zdaniem EJ 25 to najlepiej pasujący do busa nieoryginalny silnik benzynowy . Oczywiście nie ma co mówić o jakiejkolwiek "opłacalności " takiego przedsięwzięcia - ale myślę ze wszyscy zdają sobie sprawę że nie o to do końca chodzi .
Swap ten jest bardzo popularny w Stanach i Kanadzie i tam z racji innych reali jest tez ekonomicznie uzasadniony . Zaletą tego swapu jest niewątpliwie to iż po jego poprawnym przeprowadzeniu - silnik wygląda jak zainstalowany fabrycznie .
Trzeba tez na ten swap spojrzeć bardziej kompleksowo - nie widzę na przykład jego sensu bez modyfikacji skrzyni biegów i układu hamulcowego .
Zapraszam do zadawania pytań .

pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: trampek » 02 kwie 2010, 21:22

Udało się już zapiąć wszystko na ostatni guzik ? Lata tak jak miał latać ? Bo pamiętam, że były jakieś tam drobne problemy...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 02 kwie 2010, 22:21

Witam
Nie nie wszystko jest ok - ale bus miał "sen zimowy" i nic przy nim nie robiłem . Mam nadzieje że w kwietniu będę miał trochę czasu to coś pogrzebie .
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: trampek » 04 kwie 2010, 8:57

To trzymam kciuki ! Ja mimo, że już tak oklepane TDI wstawiłem, to też jakieś tam pierdoły są ciągle jeszcze do dogrania, także znam Twój ból ;) Choć porównania nie ma, bo Ty prowadzisz projekt pierwszy w Polsce zapewne...a i ludzi co się na tych silnikach znają dobrze, to jak na lekarstwo w porównaniu z TDI.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: zorro » 04 kwie 2010, 9:22

no napewno nie jest pierwszy w polsce,tam gdzie kupowalem T3 jezdzi ogorek z silnikiem Subaru,moze byc pierwszy w T3


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lukasz_katowice

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: lukasz_katowice » 04 kwie 2010, 14:01

Grzegorz napisz coś jak to się zbiera ? , ile ma koników, jaki moment ? , jak szybko jechałeś swoim busem ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 04 kwie 2010, 17:31

Witam
Łukasz - Silnik nominalnie ma 174 konie - wkręca się na obroty bardzo ładnie - moment obrotowy jest bardzo przyjemny - moim problemem jest to ze silnik nie rozwija mocy nominalnej - albo z powodu wiązki , lub innego -tego właśnie nie wiem bus startuje bardzo rześko ale potem jest słabo - rozpędziłem go raz na katowickiej do 135km/h ( realnej po przeliczeniach ) i to wszystko, tak "na co dzień" trudno go bujnąć powyżej 110-115 . Mam porównanie z busem Darka gdzie przy bardzo zbliżonych przełożeniach 90 konny tdi bez problemu rozpędza auto do 150 wiec na bank coś jest jeszcze nie tak , ale jak pisałem wcześniej - przez całą zimę nie miałem czasu na zabawę z busem - teraz może uda się coś ruszyć :)
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mviszek
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 2
Rejestracja: 29 mar 2010, 19:13
Gender: None specified - None specified

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: mviszek » 05 kwie 2010, 12:10

Grzegor,

zacząłem trochę czytać o swapie subaru. nie znam się, wiedzę mam wyłącznie z lektury ale np. w UK poleca się do swapa EJ22. patrz tu:

http://wiki.club8090.co.uk/index.php/Main_Page

m



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 05 kwie 2010, 19:31

mviszek pisze:Grzegor,

zacząłem trochę czytać o swapie subaru. nie znam się, wiedzę mam wyłącznie z lektury ale np. w UK poleca się do swapa EJ22. patrz tu:

http://wiki.club8090.co.uk/index.php/Main_Page

m

Witam
EJ 22 i EJ 25 to praktycznie te same silniki ( generalnie) różnią się pojemnością i co za tym idzie mocą i momentem ( tak naprawdę więcej rożni silnik EJ22 z 96 roku od silnika EJ22 z 06 niż 22 od 25 z tego samego rocznika ) - biorąc pod uwagę że przy robieniu tego swapu "porządnie " silnik stanowi ok 15-25% ceny ,warto raczej kupić ej25 i to możliwie "najświeższy".
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Waldemar Sikorski
Kadet
Kadet
Posty: 1
Rejestracja: 06 kwie 2010, 17:24
Gender: None specified - None specified

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Waldemar Sikorski » 06 kwie 2010, 17:31

Grzegor, w przypadku pekniecia paska rozrzadu w EJ 25 nastepuje zniszczenie silnika a w przypadku EJ 22 nie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 06 kwie 2010, 18:42

Silniki EJ25 w zależności od rocznika występowały w wersji DOHC i SOHC .
Generalnie silniki EJ25 DOHC miały dużo chorób dziecięcych - do końca produkcji nie poradzono sobie np z problemem uszczelki pod głowica . Mechanicy chwalą Ej 22 za bezawaryjność - ale nowe EJ 25 tez nie trafiają często do warsztatów .


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: termos » 09 kwie 2010, 7:51

w swoim pierwszym subaru tez mialem EJ25 DOHC ,zrobilem nim jakies 30 tys. mil i nigdy nic nie padlo oprocz czujnika spalania detonacyjnego (nock sensor)...chodzil w awaryjnym i pil chyba z 25 na 100...ale ogolnie miod z benzyna..;-)


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
gufi24
Starszy Szeregowy
Starszy Szeregowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: gufi24 » 15 maja 2010, 18:00

Witam. Jak wygląda połączenie motoru ze skrzynią i co ze sprzęgłem :scratch: ? Pozdrawiam



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 15 maja 2010, 23:10

Witam
Ja skorzystałem z zestawu firmy RJES :
IMG_4408.jpg

IMG_4411.jpg

IMG_4412.jpg

IMG_4413.jpg

Co do sprzęgła - przy tym zestawie można zastosować dwie opcje : albo docisk subaru + tarcza sprzęgła VW 228 mm , albo kompletne sprzęgło subaru - wymaga to jednak dorobienia odpowiedniego wałka sprzęgłowego :
subaru_splined_shaft_small.JPG

oraz pewnych modyfikacji (zwiększenia średnicy) odrzutnika oleju w korpusie obudowy sprzęgła .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
gufi24
Starszy Szeregowy
Starszy Szeregowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: gufi24 » 16 maja 2010, 8:05

Dzieki za foto :) A jakie koszta tego zestawu Rjes i gdzie go dostałeś? Jeżeli nie masz nic przeciwko to pomęcze ten temat ;) stoje przed dylematem: czy remontować mojego boxerka czy dać mu nowe, mocniejsze życie :scratch:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: t90 » 16 maja 2010, 8:34




T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 16 maja 2010, 14:36

Witam
Jeśli zajrzałeś na stronę Rjesu to pewnie wiesz że za bellhouse zapłaciłem 500 funtów . Jak najbardziej zachęcam Cie do "meczenia' tematu
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
gufi24
Starszy Szeregowy
Starszy Szeregowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: gufi24 » 16 maja 2010, 15:29

:) to męcze... podpore silnika też kupowałeś, czy zastosowałes wyrób własny, a może przerobiłes oryginał? Widziałem też na tej stronce linke sprzęgła... napewno też masz z tym doświadczenie, więc jak możesz to się podziel :dry: Według mojej wstępnej wyliczanki to bez 5 złotych nie ma co zaczynać tematu - jak bardzo sie pomyliłem ? :scratch:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: termos » 16 maja 2010, 17:19

mysle,ze pomyliles sie o jakies 10000 zl...na stronie wszystko jest opisane..nawet sa podane 3 warianty cenowe dot.swapu...prawie 3000 za bellhouse,dobry silnik ok.5000 zl...juz masz osiem...a gdzie reszta..?


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 16 maja 2010, 19:06

Witam
Gufi - sporo zależy od zaplecza jakim dysponujesz no i tego jak "porządnie" chcesz to zrobić niemniej myślę ze będzie to suma raczej zbliżona do 20000 PLN niz do 5000pln :nea: .
Oczywiście jeśli masz dostęp do spawania , toczenia , giętarki itd . koszty te można drastycznie zredukować - na upartego można by próbować nawet ciąć i spawać obudowy sprzęgła od VW i Subaru - ale ja takich możliwości nie miałem .
Elementy zawieszenia silnika i wydechu zamówiłem tutaj :
http://www.smallcar.com/
Ale nie był to chyba dobry pomysł - jakość tym rzeczy pozostawia wiele do życzenia . zresztą teraz uważam ze sposób zawieszenia silnika stosowany przez Rjes jest o wiele lepszy .
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
gufi24
Starszy Szeregowy
Starszy Szeregowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: gufi24 » 16 maja 2010, 20:48

Mając na myśli budżet 5 zł myślałem o samych gratach niezbędnych do przeróbki, nie licząc motoru i robocizny, bo to akurat indywidualna sprawa :) Jeden lubi fiołki inny jak mu stopy śmierdzą, więc trudno wyznaczyć górną granice budżetu, aczkolwiek 20 zł to chyba lekka przesada, ale dzięki za podpowiedzi... każda rada się przyda :)
Prześpię się z tym tematem i na spokojnie zmierzę siły na zamiary... :sleep: jest przecież kilka innych opcji.
Pozdrawiam



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: t90 » 16 maja 2010, 22:07

@gufi24. O ile mnie wiedza nie myli, Grzegor oprócz zabudowania silnika zmodyfikował też kilka innych rzeczy. Stąd te koszta. Dodatkowo nie koniecznie miał wiedzę taką, jaką ma po zakończonej modyfikacji.

Prawda jest taka, a trąbiłem o tym "tam", będę i "tu", że o swapie silnika trzeba myśleć w szerszej perspektywie. Swap to nie tylko problemy z łożem silnika, przeniesieniem mocy, ale też jej ujarzmieniem. Swoją drogą, też nie za bardzo będzie co ujarzmiać, jeśli nie wprowadzisz kilku zmian do skrzyni biegów. I o ile części do swap Subaru są kosztowne, to kółka przekładni biją chyba rekordy. Są co najmniej w cenie czystego złota, jeśli nie droższe.

Nie jeden raz zapłakałem nad biednym użytkownikiem forum, któremu inny użytkownik forum nawciskał kitów, że "taki to a taki silnik, tu sobie trochę zmienisz, tu podmienisz, i będziesz sobie popinadalał". No i wszystko zostało wykonane zgodnie z "bezcennymi" radami. a tu kolecie na CS-ach dublują. Więc trzeba pamiętać o kosztach związanych z wymianą skrzyni biegów. Przełożenie główne do fabrycznej skrzyni to wydatek około 3000 - 4000 zł, pośredniczące (w sensie bieg) to jakieś 2000 (jeszcze zależy jakie, ale jak już się bawić to sam bym wziął 0.69).

Dobra, lecę z krytyką dalej. Wciąż wolno i głośno. No to zmień sobie kółka na większe, bo wiesz, ja mam kółka "takie to a takie i mam tę przelotową 130 km/h". Rada w zasadzie dobra, ba jest to jedno z tańszych a na pewno najłatwiejsze do przeprowadzenia rozwiązań. Ale "doradca" znów nie pomyślał, że taka zmiana dość drastycznie zmienia charakterystykę układu jezdnego. Bo raz samochód wyższy, a więc mniej stabilny, a dwa promień koła większy. Inaczej mówiąc promień koła to dźwignia. A to znaczy, że musisz mieć wydajniejszy układ hamulcowy. Koszt? O tym za moment.

W poprzednim akapicie wspomniałem o środku ciężkości. Zauważ, że Busiory mają tendencję do niezłych przechyłów na zakrętach, szczególnie kiedy kierujący ma "fantazję" albo co gorsza "fantazję i pieniądze". Te przechyły powodują szybsze odrywanie "wewnętrznych" kół od jezdni (zwanej też torem wyścigowym). Jakby tak ciut obniżyć, i usztywnić ... Patrz, znowu trzeba wydać z 1000 złociszy.

No dobra. Już masz silnik, dobraną przekładnię, odpowiednie koła i amortyzację. Słowem wydałeś kupę kasy i przyłożyłeś się do zadania. Bus rozwija zawrotne prędkości. 160 km/h to pestka, a panienki karków rzucają ich na rzecz szczęśliwego busiarza (a kto powiedział, że parę godzin zarwanych z różową lalą nie będą fajne ;-) ). Jest super, ale czy myślałeś jak te 1500 kg (a czasem nawet 2000kg) zatrzymać? Fabryczny Bus najszybciej zdaje się leciał 150km/h. Ile było takich egzemplarzy? Podejrzewam, że większość to te produkowane w SA. A tu trzeba pamiętać, że szczytem szczęścia każdego Europejczyka jest posiadanie fabrycznego układu hamulcowego właśnie z SA. Ten układ to niebagatelny koszt, więc lepiej może coś na własnym podwórku? Sam miałem niedawno "widzimisię" no swap hamowni tylnej. Koszt podobny jak założenie 100% części do oryginalnie montowanego zestawu (1000 - 1200 zł, dokładnie nie powiem bo to była sprawa prototypowa). O przedzie chwilę temu pisał Grzegor i tu właśnie jest klucz do sukcesu (no może nie koniecznie w takim właśnie zestawie, ale przód musi być wzmocniony). Bo prawda jest taka, że z tyłu masz ZAWSZE jakiś procent siły hamowania (tzn. jeśli zastosujesz moją modyfikację, różnicy wielkiej nie odczujesz, choć zdecydowanie łatwiej będzie serwisować). Dodatkowo, z tego co się orientuję wszystkie modyfikacje hamulców przednich i opierają się na nowym typie zwrotnicy. No więc, jeśli masz fart i masz ten nowy typ zwrotnicy, to przeróbka powinna kosztować tyle co dobrej jakości tarcze + klocki + łożyska oryginalnego zestawu (może nawet mniej, jeśli kupujesz z głową).

Rozpisałem się. Owszem. Ale PAMIĘTAJMY, że na drodze nie jesteśmy sami.

@gufi24. Powyższe nie jest konkretnie kierowane do Ciebie, raczej do wszystkich Busiarzy myślących o podobnych przekładkach. Hasła i "recepty" serwowane przez wielu od piątej boleści "tunerów" można między bajki włożyć.

Jak byłem w "innym" miejscu mocno sceptycznie nastawiony, tak i "tu" będę orędownikiem wzięcia na wstrzymanie. Bo stare eskimoskie przysłowie mówi, że pośpiech wskazany jest przy łapaniu pcheł ...

Chłopy, przepraszam, ale znacie moje stanowisko na ten temat i muszę raz na jakiś czas wylać nawet sobie wiadro zimnej wody. Same modyfikacje gorąco popieram, bo czym sam zrobię, czy zapłacę za zrobienie, frajda z tego jest! A i Bus może następne 30 lat dzięki temu pojeździ.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: Grzegor » 16 maja 2010, 22:53

Gufi - każdy musi sam ocenić - pytaniem jest co mamy zaliczyć do swapu - :hmm:
u mnie było tak :
Silnik - 4000
wiązka- 1000
sprzegło- 1400
rozrusznik - 350
koło zamachowe- 150
dorobienie kółka PS- 300
instrukcja do wiązki- 650
wspornik silnika - 1100
poduszki silnika -300
kolektor wydechowy - 1800
mocowanie wydechu - 330
j-pipe -450
uszczelki pod kolektor -50
uszczelki wydechu -50
przeskalowana tarcza obrotomierza -100
przewody i zaciski paliwowe - 150
scan guage - 700
Bellhouse - 3000
speedsensor - 200
przeróbka kolektora wody - 150
regulator ciśnienia paliwa 200
obejmy do tłumika 50
tłumik 300
przekładka + drobne materiały - 2000
skrzynia biegów - 3200
wałek sprzęgłowy- 300
razem około : 20660
Ja miałem pecha z częściami zamawianymi ze stanów - zamawiałem je jak $ był po 2 PLN - a realizacja nastąpiła jak $ był po 3.8 PLN do tego nie udało mi się uniknąć - cła i akcyzy :banghead:
Kilka z tych pozycji kupiłem bez sensu - o kilku tez zapewne zapomniałem wspomnieć - no i nie chciałbym żebyś moje odpowiedzi odbierał jako zniechęcanie do działań :amen:
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
gufi24
Starszy Szeregowy
Starszy Szeregowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified

Re: Subaru w Busie - ciekawostka czy przyszłosć benzyniaków?

Postautor: gufi24 » 17 maja 2010, 17:54

Wielkie dzięki za szczegółowy opis Grześ :drinks:
Wcale mnie to nie zniechęca, wręcz inspiruje postawa ogórkowych kolegów :clapping:
W końcu są konkrety...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Bus Subaru”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość