Zawory

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 18 maja 2012, 16:11

Odpalasz, dajesz pociągnąć olej i pozostaje cykanie na jednym zaworze. Mam dobre odczucia? Zawory do regulacji? Pali normalnie, olej w normie, łapie od strzała ale cyka mi na jednym garze. Ile powinno być na ssącym, a ile na wydechowym?


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mikesz
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 551
Rejestracja: 30 mar 2010, 8:00
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Zawory

Postautor: mikesz » 18 maja 2012, 16:40

Wiesz,były silniki z hydraulicznymi zaworami i z płytkowymi,w pierwszym przypadku same się regulowały,w drugim ustawiałeś luz dobierając grubość płytek .W twoim przypadku jest trochę tajemnicy,bo my nie wiemy nic o twoim silniku.


Przyjaciele moich przyjaciół (t3 ) są moimi przyjaciółmi:).Ale zdarzają się wyjątki.602 404 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 18 maja 2012, 17:30

No i doszliśmy do punktu, w którym stanąłem jakiś czas temu. Konkretnie złapałem mały znak zapytania z numerem VIN, a mianowicie: 25A0022745. Tak się prezentuje mój. Czy numery VIN nie są bogatsze i nie zaczynają się przypadkiem od liter typu: WDB............(przykład)? Z numeracja mojego pojazdu jestem daleko w tyle! Widze Wasze Wasze skróty, ale nie wiem jak znaleść u siebie ten opis silnika. Na bloku mam wybite nastepujące cyfry i litery... WWO, poza tym 61, a pod tym 033 103 373. Od dołu silnika zwyczajne 1.6D i wększej wiedzy na temat tego pojazdu nie posiadam. Zdaje się, że kalkulatory VIN wymagają większej ilości literek i cyferek w ciagu VIN


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1533
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Zawory

Postautor: t90 » 18 maja 2012, 17:38

1.6D to możliwe, że silnik CS

Opis VIN tu: http://busomania.pl/blog/t90/identyfika ... u_b-5.html



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 18 maja 2012, 18:06

Czyli 1.6D CS wyjaśnia nam sytuacje? Płytki, czy hydro? Tak czy siak w poniedziałek zajże pod pokrywe, ale spróbujmy wykrzesać info z samej numerologii. Wszystkie 1.6D to CS?
Co do Twojego linka:
User Blog Mod został wyłączony.


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1079
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Zawory

Postautor: magnum » 18 maja 2012, 18:53

Luz zaworowy na zimno , ssący 025 ,wydechowy 0,45 ,+- 0,05
Co do nr VIN to pierwsze busy miały tzw.krótki numer
daj foto silnika to ci go rozszyfrujemy :grin:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1533
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Zawory

Postautor: t90 » 19 maja 2012, 9:32

A to nie było, że na ciepło trzeba ustawiać?



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 622
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Zawory

Postautor: siatkon » 19 maja 2012, 11:21

zawory płytkowe na ciepłym ciężko... w cs
raz miałem takie dziwne problemy i to zarówno w 1,6 jaki i 1,9d przy złym (delikatnie za wczesny) kącie wtrysku,
po delikatnym opóźnieniu palenie poprawiło się. Jest takie miejsce przy ustawianiu pompy że silnik chodzi bardzo ładnie jednak ma problem z zapaleniem, wynika to z tąd że rozrusznik kreci wolniej niż silnik.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 19 maja 2012, 11:48

magnum pisze:Luz zaworowy na zimno , ssący 025 ,wydechowy 0,45 ,+- 0,05
Co do nr VIN to pierwsze busy miały tzw.krótki numer
daj foto silnika to ci go rozszyfrujemy :grin:


Sie robi kierowniku-dziś wieczorem wrzuce foto.

Co do ustawiania zaworów: http://forum.vw-passat.pl/threads/90297 ... ie-zaworow

Jeśli płytki, to gdzie to dostane? Płytki wymagają jedynie wymiany, tak? Nie ma możliwości regulacji?


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1533
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Zawory

Postautor: t90 » 19 maja 2012, 11:53

Heh, dobrze wiedziałem ale nie wiedziałem gdzie ...

na str. 34 "Obsługa i naprawa VW BUS/Transporter" autorstwa Marcina Skurkiego:

Regulacja luzu zaworów polega na wymianie płytek regulacyjnych popychaczy - luzy wynoszą dla zaworów ssących 0,20 ... 0,30 mm, wydechowych 0,40...0,50mm
Sprawdzanie wartości luzów zaworów oraz regulację przeprowadza się na ciepłym lub zimnym silniku ...


Wymiana i pomiar to dwie różne rzeczy :D

Fabryczna z kolei podaje wartości takie jak magnum.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 19 maja 2012, 12:07

Wieczorem wydumamy co mam za silnik. Jeśli będzie trzeba, to zdemontuje pokrywe i zobacze czy płytki, czy hydro, ale staram się uniknąć tego w tej chwili.


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 622
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Zawory

Postautor: siatkon » 19 maja 2012, 12:53

Tam nie ma popychaczy ani "hydroregulatorow" w związku z tym temperatura silnika nie ma znaczenia. Regulacja polega na wymianie płytek, kiedyś płytki były dostępne w sklepach motoryzacyjnych, teraz jest z tym trochę gorzej.
Mnie te problemy zapaleniem na gorącym dawały w dupę b długo dopiero jeden mądry gość mi to wytłumaczył.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 19 maja 2012, 13:12

U mnie wszystko gra poza dzwiękiem, bo słysze ten zawór! Poza tym ładnie pali-ciepły i zimny! Wole się uzbroić w razie ewentualności wymiany, bo w sierpniu lecę do Czech przez Bavarie i chcę wyeliminować maksymalną liczbe niepokojących dzwięków typu: Cykanie zaworu, buczenie na zakrętach łożysk, stukot szczeki hamulcowej (wyeliminowany)...


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2581
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 20 maja 2012, 2:56

zawory można regulować na zimno lub gorąco... zdecydowanie polecam na zimno... zdecydowanie przyjem,niej i w/g mojego doświadczenia dokładniej...
na 90 % można stwierdzić czy hydraulika czy nie na zaworach patrząc na blok i głowicę ... z boku na od strony pompy wtryskowej jest półokrągły nadlew... jeden albo dwa... jak dwa to hydro... z tym że może być zatkane...
numery nadwozia to już zupełnie inna sprawa... trzeba by zobaczyć samochód...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 20 maja 2012, 8:08

Zdjęcia bloku wykonałem, ale nie miałem kiedy wrzucić. Myśle, że jak czas dopisze, to po 18 będą tu.


Nie moge coś wrzucić! Nie chcą się załadować do galerii. Zrzuce na pendrive i wrzuce na jakimś innym komputerze!


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 22 maja 2012, 21:53

3025 Oto i on. Mam też inne zdjęcia. W razie wątpliwości mogę powrzucać inne! :clap:


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1079
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Zawory

Postautor: magnum » 22 maja 2012, 21:58

Wygląda na "oryginał busowy " :good:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2581
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 23 maja 2012, 4:25

dekiel zaworowy i obudowa filtra powietrza oraz dźwignia gazu na pompie wtryskowej jest "busowa" tyle tylko można powiedzieć z tego zdjęcia ... bo już przewód ssący to rzeźba...
ale na pewno nie da się stwierdzić na podstawie tego zdjęcia jakie masz zawory... :biggrin:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1079
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Zawory

Postautor: magnum » 23 maja 2012, 6:54

dreg35 pisze:dekiel zaworowy i obudowa filtra powietrza oraz dźwignia gazu na pompie wtryskowej jest "busowa" tyle tylko można powiedzieć z tego zdjęcia ... bo już przewód ssący to rzeźba...
ale na pewno nie da się stwierdzić na podstawie tego zdjęcia jakie masz zawory... :biggrin:

brak bagnetu w bloku


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 23 maja 2012, 9:22

Wrzuce inne zdjęcia późnym wieczorem. Mogę podpowiedzieć tylko tyle, że można to zdjęcie powiększyć poprzez 'przytrzymanie' klawisza CTRL i naciskanie klawisza '+'. Zdaje się, że uda się przybliżyć zdjęcie trzykrotnie.


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1079
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Zawory

Postautor: magnum » 23 maja 2012, 10:01

Zrób zjęcie miedzy pompą wtryskową a głowicą


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Ballack_1989
Kapitan
Kapitan
Posty: 148
Rejestracja: 23 paź 2011, 23:43
Gender: Male - Male
Zodiac: Libra

Re: Zawory

Postautor: Ballack_1989 » 23 maja 2012, 22:03

Nie miałem czasu dorobić zdjęć, ale wrzuce to co mam. A nóż czas nie pójdzie na marne i coś ciekawego napiszecie o tej niezwykłej jednostce :mrgreen:
302830273026


Obecnie w stajni Bus T3 1.6D '79r
Chciałbym umrzeć spokojnie we śnie jak mój dziadek... a nie drąc się i
krzycząc jak pasażerowie w jego aucie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2581
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 24 maja 2012, 4:57

a co tu pisać ...
że ktoś źle założył mocowanie linki gazu?
nadal nie dowiesz się jakie masz zawory ... szybciej byłoby już dawno gdybyś zdjął dekiel albo jak pisałem
"z boku na od strony pompy wtryskowej jest półokrągły nadlew... jeden albo dwa... jak dwa to hydro..."
lub jak pisał Gerard wyraźniej "Zrób zjęcie miedzy pompą wtryskową a głowicą"...
bo te zdjęcia nic nie wnoszą w temacie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: 49_kazik » 09 sty 2013, 10:02

Docieranie zaworów (amatorsko) - zmontowałem takie mocowanie trzonka : uchwyt ze starej boschki- przedłuzka z podtoczonej śruby do kół- mocowane w wiertarce z obrotami lewo/prawo i działa :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1862
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Zawory

Postautor: wezuwiusz3 » 09 sty 2013, 15:38

Ballack_1989 pisze:U mnie wszystko gra poza dzwiękiem, bo słysze ten zawór! Poza tym ładnie pali-ciepły i zimny! Wole się uzbroić w razie ewentualności wymiany, bo w sierpniu lecę do Czech przez Bavarie i chcę wyeliminować maksymalną liczbe niepokojących dzwięków typu: Cykanie zaworu, buczenie na zakrętach łożysk, stukot szczeki hamulcowej (wyeliminowany)...


To kiedy szanowny Pan leci na Bawarię??,przed 15 sierpnia czy po 15 sierpnia?? :club:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Silnik, sprzęgło”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość