Zawory

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1862
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Zawory

Postautor: wezuwiusz3 » 09 sty 2013, 15:56

49_kazik pisze:Docieranie zaworów (amatorsko) - zmontowałem takie mocowanie trzonka : uchwyt ze starej boschki- przedłuzka z podtoczonej śruby do kół- mocowane w wiertarce z obrotami lewo/prawo i działa :)


Bez sprężyny?? Poszukaj jakąś sprężynę,żeby dociskała zawór i sam uchwyt Ci wystarczy (uchwyt między dłonie i wałkujesz kluskę),a wiertarkę szkoda katować,Zresztą to mają być ruchy prawo lewo,czyli jeden w prawo ,jeden w lewo,a wiertarką chyba tak się nie da.Dobrze się robi wiertarką ręczną(takie jak dawniej były na korbkę)wówczas wystarczy kiwać tylko korbą.Sprężyne daję zawsze po to żeby jednakowo mi dociskało zawór,to po pierwsze,a po drugie ,zawsze można nacisnąć,żeby odchylić zawór i nałożyć pastę,nie trzeba za każdym razem oskręcać zaworu.z uchwytu. :grin:

Wpadła mi w ręce jakaś przekładnia z wycieraczek(chyba z jakiegoś autobusu ),jak mni natchnienie weżmie i wena twórcza ,to stworzę mechaniczny przyrząd.A robota się będzie sama robić. :confused:

Na tym filmiku jest pokazane jak prawidłowo dociera się zawory.
http://www.youtube.com/watch?v=TdLXl8o9-cU



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 519
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: 49_kazik » 10 sty 2013, 16:16

Włozyłem zawory do głowicy i montowałem zamki i bardzo opornie.
Robiłem takie rzeczy w silnikach z Żuka i owiele łatwiej mi to można było wykonać.
Do montażu użyłem powaznego sprzętu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2013, 2:45 przez 49_kazik, łącznie zmieniany 1 raz.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1862
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Zawory

Postautor: wezuwiusz3 » 10 sty 2013, 20:15

Ja się też pochwalę.Dorobiłem sobie kolejną końcówkę do ściągacza zaworowego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2592
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 11 sty 2013, 6:20

ruchy prawo lewo i góra dół...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1862
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Zawory

Postautor: wezuwiusz3 » 11 sty 2013, 20:21

dreg35 pisze:ruchy prawo lewo i góra dół...


Dareczku,jak góra dół ,sprecyzuj bo nie kumam o co chodzi??Chodzi może o to żeby do góry ,żeby lepiej główka zaworu docisnęła do gniazda,czy jak??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 126
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: Arka1 » 12 sty 2013, 19:45

A to moje narzędzia do napraw głowic.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1862
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Zawory

Postautor: wezuwiusz3 » 13 sty 2013, 19:28

Fajny zestawik.Z takimi zabawkami ,to już można się bawić . :)

A jakie są wymiary frezów do gniazd zaworowych??.Chodzi mi o dokładne wielkości ,kąty i.t.p.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 126
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: Arka1 » 13 sty 2013, 19:52

Tam w zestawie właściwie nie ma frezów. Te 4 okrągłe to są takie niby frezy do wygładzania po wytaczaniu nożem tymi 2 przyrządami .Te przyrządy pracują tylko pod kątem 45 stopni ale odpowiednimi nożami można poprawić 15, 30, 60, i 75 stopni. To pracuje na takiej zasadzie że nóż wychodzi kręcąc się z dołu do góry pod kątem 45 stopni.
Sam zawór docieram do gniazda ręcznie.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 126
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: Arka1 » 14 sty 2013, 19:39

A tu jeszcze do naprawy głowic i regulacji wtryskiwaczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2592
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 14 sty 2013, 19:46

pompka z manometrem do regulacji wtryskiwaczy tylko jedno sprężynowych...
robisz wtryski dwu sprężynowe?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 126
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: Arka1 » 14 sty 2013, 20:35

Nie, bo właściwie to nie wiem czy tym mogę a jeśli tak to jak je ustawić.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 519
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: 49_kazik » 15 sty 2013, 4:39

Arka1- a ten hak na trzeciej fotce do czego służy?


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2592
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 15 sty 2013, 5:54

Arka tym nie dasz rady dwu sprężynowych...
bo miałbym wtryski dwu sprężynowe do zrobienia...

Kazik rozumiem że chodzi o ten "mały hak"
służy do ugięcia zaworu poprzez nacisk na szklankę z boku celem wymiany płytki przy ustawianiu luzów zaworowych...
ten duży do rozpięcia i spięcia zaworów zabezpieczeń...
szczypce po prawej do wyjęcia płytek
szczypce po lewej do uszczelniaczy...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 519
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: 49_kazik » 15 sty 2013, 7:09

Jak głowica na wierzchu to bez oprzyrządowania prościej pomierzyć luzy ściągnąć wałek i wtedy już łatwo wymienić na odpowiedniej grubości płytki, do tego doszedłem :)


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2592
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 16 sty 2013, 17:19

49_kazik pisze:Jak głowica na wierzchu to bez oprzyrządowania prościej pomierzyć luzy ściągnąć wałek i wtedy już łatwo wymienić na odpowiedniej grubości płytki, do tego doszedłem :)


tak tylko potem wyciągają się szpilki z głowicy...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 519
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: 49_kazik » 18 sty 2013, 17:33

Aby ulżyć szpilkom wstępnie docisnąłem wałek śrubą, oczywiście głowica na listewkach, i nie ma PROBLEMA :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 126
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: Arka1 » 18 sty 2013, 19:22

I po co to wszystko ? Kładziesz wałek, wkładasz szklankę z najcieńszą podkładką i mierzysz luz na zaworze przyciskając wałek ręką. . Wymieniasz podkładkę i jeszcze raz mierzysz luz. Oczywiście inne wolne bez szklanek . I.T.D. Przykręcasz wałek i sprawdzasz wszystkie luzy zaworowe jeszcze raz. Zgadza się OK nie to wymieniasz podkładki. Proste !!!



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Kubsonch
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2017, 15:53
Gender: Male - Male

Re: Zawory

Postautor: Kubsonch » 23 lip 2019, 19:00

Witam wszystkich,

Wracam troche do tematu zaworow. Czy ktos moze podpowiedziec czy w Vw T3 2.0 CU luzy sa jak w poprzednich postach, to znaczy ssacy 0,25 a wydechowy 0,45mm na zimno? Mialem szklanki hydrauliczne ale zostaly wymienione jakis czas temu na stale stad pytanie( a slysze ze 1 albo 2 zawor chodzi nierowno a wymiana oleju sie zbliza):)
Dodatkowo czy jest jeszcze jakas czynnosc ktora powinienem sprawdzic rownolegle? Sprawdzenie zaplonu albo co?
Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
Kuba



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2592
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 24 lip 2019, 4:57

nie to są luzy dla diesla bez hydrauliki...
obejrzyj sobie i powinno się wszystko wyjaśnić...
https://www.youtube.com/watch?v=6S5Uapc8GjE


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Kubsonch
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2017, 15:53
Gender: Male - Male

Re: Zawory

Postautor: Kubsonch » 24 lip 2019, 6:41

Dziekuje bardzo Panie Darku. W filmie jest proponowane 0,10 mm, natomiast w komentatrzach i innych filmach jakie znalazlem mowia 0,15mm bedzie "zdrowsze" dlugoterminowo dla silnika. Mysli Pan ze raczej to 0,15mm?

Dobrego dnia



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Kubsonch
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2017, 15:53
Gender: Male - Male

Re: Zawory

Postautor: Kubsonch » 24 lip 2019, 14:44

Pan Czarek z Wesolej potwierdzil 0,15mm. Pozdrawiam



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2592
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zawory

Postautor: dreg35 » 25 lip 2019, 4:41

z Czarkiem nie będę dyskutował o wiatrołapach tylko zrobiłbym jak mówi...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
karot
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 12
Rejestracja: 22 cze 2019, 9:12
Gender: None specified - None specified

Re: Zawory

Postautor: karot » 13 sie 2019, 11:29

Zastanawiam się, jak na ten temat zapatruje się producent, bo teoretycznie to co kolega wyżej napisał, teoretycznie powinno pasować, tylko czy w praktyce, czyli gdzieś na trasie nie okaże się, że jednak zostało to za bardzo przekombinowane?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Silnik, sprzęgło”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości