Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
lparking
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2017, 11:28
Gender: Male - Male

Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: lparking » 23 maja 2017, 11:53

Witam wszystkich,
To mój pierwszy post. Niewiele ponad miesiąc temu kupiłem pocztowca T3.
Chciałbym zapytać o pasek klinowy alternatora.
http://static.pokazywarka.pl/m/r/a/16f3 ... 4c_big.jpg
W moim busiku na kołach pasowych są dwa rowki, a założony jest jeden pasek.
Czy powinien się tam też znajdować drugi?
Pozdrawiam!



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2195
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: dreg35 » 23 maja 2017, 16:25

tak powinny być 2 paski
1 pasek - na pompie wody bliżej osłony rozrządu i na alternator rozmiar 600 do 605x10 naciąg alternatorem
2 pasek - wał korbowy pompa wody 635 do 637x10 naciąg podkładkami między kółkami na pompie wody...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lparking
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2017, 11:28
Gender: Male - Male

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: lparking » 23 maja 2017, 19:09

Dziękuję za odpowiedź.
Czyli jeśli dobrze rozumiem teraz mam założony pasek dłuższy (oznaczenie na nim Contitech 11x864) z wału na alternator?
Co z pompą wody? Dlaczego ktoś miałby założyć pasek w ten sposób, żeby ją pominąć?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2195
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: dreg35 » 24 maja 2017, 4:03

pompa wody nie jest pominięta... pasek z wału przechodzi przez koło na pompie wody i naciągnięty jest alternatorem...
ale... koło na wale korbowym w tym miejscy gdzie jest teraz pasek nie ma kształtu klina i będzie pasek krócej żył... to tak najprościej jak się da ... oprócz teo pompa wody kręci się teraz wolniej...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lparking
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2017, 11:28
Gender: Male - Male

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: lparking » 24 maja 2017, 7:32

Rozumiem. Dziękuję za pomoc. Kupię paski i odezwę się po ich założeniu :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lparking
Starszy Kapral
Starszy Kapral
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2017, 11:28
Gender: Male - Male

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: lparking » 31 maja 2017, 16:49

Udało mi się zmienić paski.
Nie mam pojęcia gdzie znajduje się ta regulacja naciągnięcia paska z wału na pompę wody...
Założyłem tam pasek 10x650, który zaskoczył po zakręceniu silnikiem. Taki pasek powinien tam być według mnie. Przy długości 635 koła musiałyby się stykać. Już teraz jest pomiędzy nimi tylko kilka milimetrów odstępu.
Natomiast pasek z pompy wody na alternator to 10x600 i naciągnięcie przez wychylenie alternatora.
http://static.pokazywarka.pl/v/e/p/67c2 ... 1496249348



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2195
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: dreg35 » 01 cze 2017, 4:31

koło pompy wody jest na 3 śruby... jak je wykręcisz to między częściami koła zobaczysz podkładki ... regulacja... a paski powinny być takie jak podałem jeśli masz jak w oryginale a "kowalski" jeszcze nie rzeźbił...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1665
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: wezuwiusz3 » 01 cze 2017, 20:57

dreg35 pisze:tak powinny być 2 paski
1 pasek - na pompie wody bliżej osłony rozrządu i na alternator rozmiar 600 do 605x10 naciąg alternatorem
2 pasek - wał korbowy pompa wody 635 do 637x10 naciąg podkładkami między kółkami na pompie wody...

Darek daj zdjęcie jak to prawidłowo ma być i numery pasków.Ja też mam na wale koło na dwa paski,ale na pompie na jeden i niestety tak jak pisałeś ,leca mi częściej paski.Roku na pasku nie oblatam,więc na wszelki wypadek zawsze mam zapasowy pod siedzeniem.A raczej miałem i dobrze że poruszyliście temat bo muszę zaopatrzyć sie w pasek,bo założyłem starego strucla ,co pewnie też w najmniej oczekiwanym momęcie sie urwie.
Zawsze sądziłem że koło pasowe na wale na dwa paski jest pod pompę do wspomagania.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
POWOLNIAK
Sierżant
Sierżant
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2016, 14:53
Gender: None specified - None specified

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: POWOLNIAK » 20 cze 2017, 20:04

Witam ,podłączę się pod temat .
Ja niestety mam taką rzeźbę <czy muszę kupić cały zestaw czy tylko koło dwudzielne i podkładki dystansowe ????
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2195
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: dreg35 » 21 cze 2017, 5:15

koło pompy wody i podkładki ... ale proponuję kupić koło pasowe na wał korbowy i będzie chodzić na jednym pasku i zostanie miejsce na wspomaganie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1665
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Pasek klinowy i miejsce na drugi pasek (?)

Postautor: wezuwiusz3 » 21 cze 2017, 19:49

Powolniak u mnie jest identycznie jak u Ciebie.Podwójna szajba na wale i pojedynka na pompie.Ratuję sie większym luzem naciągnięcia paska klinowego na pompie bo jak tylko troche mocniej podciagnę ,to pasek dzwiwnym trafem bardzo szybko sie kończy.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Silnik, sprzęgło”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość