Strona główna forum Technika Obsługa i naprawa Silnik, sprzęgło 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Moderator: t90


Post 28 kwi 2011, o 18:03
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
Witam,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem T3, byłem jego fanem jeszcze przed tym jak się zainteresowałem bebechami :) no i przyszła pora na wymianę silnika bo obecny 1.6D ledwo już zipie.
Na dawce chce przeznaczyć przerobionego golfa III który ma silnik 1.9TDI 1Z ale bez intercoolera i zamiast pompy sterowanej kompem władowaną mechaniczną chyba od 1.9 TD. :shock:
Golf mało spala (praktycznie nic) i co dziwne odpala bez grzania świec nawet przy -3 :)
Mam pytanie co będę musiał dokupić aby zrobić swapa:
- miskę olejową od T3 1.6TD czy od zwykłego D będzie pasować?
- wszystkie kolektory itp. mozna wykozystać z golfa czy trzeba szukac od T3 ktore miało turbo?
- turbo podpasuje z golfa?
- z przeróbką mocowania silnika będzie dużo zachodu?

Będę wdzięczny za listę części które muszę skompletować i najlepiej od razu od kogo zakupić w przyzwoitej cenie

THX i pozdr.

Post 28 kwi 2011, o 18:45
Marcel Avatar użytkownika
Użytkownik
Użytkownik

Posty: 42
CO do odpalania przy -3 w silnikach tdi to norma :) a szczegolnie przy mechanicznej pompie...
Co do pompy od aaz td do bedzie za słaba no ale jak kto woli....
potrzeba ci bedzie...miska z TD t3... splyw oleju z turbiny do miski....
lapy od disla busowskiego podejdą do silnika z golfa...
co do turbiny nalepiej kolektor wydechowy z t3 do tego turbina k14 lub garet t2..
rury i filtr powietrza z TD t3 do tego "zetka"
i kolektor ssący z td t3
Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Post 28 kwi 2011, o 18:46
dreg35 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1525
Lokalizacja: Warszawa

Witaj...
jak masz dawcę to nie kombinuj tylko wkładaj na elektronice... jeśli nie to będę zainteresowany osprzętem jeśli cena będzie dobra ...
możesz włożyć na kolektorach od golfa ale trzeba przerabiać łapę silnika i szukać miejsca na filtr powietrza...
albo osprzęt od JX...
kolektory ssący wydechowy
rura i tłumik
miska oleju
węże olejowe do turbo
filtr powietrza z mocowaniami i rurami powietrza miedzy turbo a kolektorem oraz turbo a filtrem
rura wydechowa i tłumik
może być potrzeba przerobienia również prawej łapy silnika jeśli masz na cztery dziury...
prawie wszystko powinienem znaleźć co potrzebujesz...

bez świec palił bo świece zaczynają grzać w TDI dopiero od -5...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Post 29 kwi 2011, o 21:06
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
Dzięki za odpowiedzi
jak masz dawcę to nie kombinuj tylko wkładaj na elektronice... jeśli nie to będę zainteresowany osprzętem jeśli cena będzie dobra ...

dawca jest ale tak jak pisalem golf III TDI z mechaniczna pompą wiec elektorniki nie ma
prawie wszystko powinienem znaleźć co potrzebujesz...
proszę o ceny na priv, z checia tez pozbede sie reszty golfa (buda wraz ze wsztstkim co zostanie - skrzynia, elek.szyber, centralny, elek. lusterka, pompa klimy itd). Mechanika mam na miejscu, który powinien sobie z przełożeniem silnika poradzić

Post 29 kwi 2011, o 21:24
t90 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1336
Lokalizacja: Warszawa

Pompa klimy z łapą? Darku, podpasuje to na AAZ'a?

T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Post 30 kwi 2011, o 05:51
dreg35 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1525
Lokalizacja: Warszawa

Witaj...
wiesz co mam propozycję... zrób zdjęcie silnika i wstaw tu bo zaczynam mieć wątpliwości czy to jest TDI czy TD... wystarczy zdjęcie na którym będzie widać wtryski i pompę...
aż mnie dziwi że ktoś przerabiał TDI na TD...
chyba że był TD a wstawili TDI z starą pompą od TD...
a oznaczenie TDI wcale nie dotyczyło icka...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Post 30 kwi 2011, o 14:50
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
Obrazek
Obrazek

i tutaj pod alternatorem widać węże wychodzące z pompy od klimy
Obrazek

Post 2 maja 2011, o 13:08

Posty: 165

Z tego co widać na zdjęciach to jest faktycznie mTDI. Ja osobiście nie polecam takiej wydumki dla zwykłego śmiertelnika, aczkolwiek są na forum tacy co sobie chwalą takie rozwiązania.
Nie jestem mechanikiem, jestem pasjonatem....
Obrazek

Post 5 maja 2011, o 04:41
dreg35 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1525
Lokalizacja: Warszawa

dokładnie tak...
ale jest na to sposób ... przejedź się TDI i takim który nie ma elektroniki...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Post 5 maja 2011, o 14:36
Marcel Avatar użytkownika
Użytkownik
Użytkownik

Posty: 42
Oj jest :)
Przejedz się i zobaczysz :)
Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Post 6 maja 2011, o 16:26
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
no tak, róznica na bank będzie ale chodzi o koszta, jak już jest taki dawca to cóż. Chyba, że pompe + potencjometr i co tam jeszcze stacyjke, któś ma niepotrzebną do oddania ? ;)

Post 6 maja 2011, o 18:12
Marcel Avatar użytkownika
Użytkownik
Użytkownik

Posty: 42
? jaki potencjometr ? stacyjke ?
Masz dawce to go wkładaj... jak ci zależy aby było po taniości ..... a potem bedziesz sie martwił "mocą"
Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Post 24 maja 2011, o 20:15
dreg35 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1525
Lokalizacja: Warszawa

tak jak Marcel mówi... przełóż i będzie hulał a potem reszta...
już taniej na początek się nie da...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Post 16 cze 2011, o 14:13
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
i tak własńie zrobie :) za 3 tygonie przekladka, na bierzaco postaram sie robic foty, dzieki za odpowiedzi.

p.s
jakby ktos mial tanio skrzynie 5 na sprzedaz to na priva ...

Post 20 lip 2011, o 17:57
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
Skrzynie 5 biegowa 3H z dolnym wybierakiem juz dorwałem w zwiazku z tym pytanie sprzędło zwykłe busowskie wstawiać czy coś innego?
I jeszcze kwestia wybieraka orginalny jest 4-biegowy nie bedzie problemu z kasetą itd?

Post 21 lip 2011, o 04:49
dreg35 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1525
Lokalizacja: Warszawa

jeśli 3H to nie dolny wybierak...
sprzęgło największe jakie wejdzie to 228 od T4 ale tarcza nie pasuje bo ma większy wielowypust więc trzeba od benzyny i albo trzeba przetoczyć koło zamachowe albo zmienić rozrusznik...
z biegami lepiej zmienić ale da się przerobić i z 4...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Post 21 lip 2011, o 13:33
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
a orginalne sprzeglo od t3 1.6TD da rade?

Post 21 lip 2011, o 16:12

Posty: 193
Lokalizacja: Tychy
mam w syncro od 1.6td
daje rade
SYNCRO 1,9TDI+0.216+IC 2 BLOKADY+DEC AAN + 0,78 TYCHY GG 1386866 TEL 889 072 706

http://picasaweb.google.com/multimati/

https://picasaweb.google.com/105661992922078764420

Post 22 lip 2011, o 18:27
dreg35 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1525
Lokalizacja: Warszawa

głównie ile wytrzyma to zależy od kierowcy...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Post 10 sie 2011, o 17:17
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
Silniki wyjęte, i teraz jestem na etapie przełożenia miski olejowej, kola zamachowego i łap. Sprzęgło wkładam od T3 sachsa niestety nie wzmacniane :(
Orginalne zamontowane miałem również sachsa wzmacniane ale niestety już wytarte :/
Silnik z golfa 1Z ma idealnie 3 dziury na prawą łapę (koło filtra oleju), obróciłem tylko centralkę oleju o 90 stopni zeby móc podłaczyć węże pod innym kątem.
możesz włożyć na kolektorach od golfa ale trzeba przerabiać łapę silnika i szukać miejsca na filtr powietrza...

Wkładam go na kolektorach od golfa z tego co widzę lewa łapa busowska podejdzie również bez problemu czy się grubo mylę i coś nie będzie pasować?
Wiem, że będzie problem ze znalezieniem miejsca na filtr powietrza, jest może jakiś który idealnie wejdzie w tą dziurę koło lewej lampy?

,

Post 11 sie 2011, o 06:48
t90 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1336
Lokalizacja: Warszawa

Życie okaże się łatwiejsze, jak dasz kolektory busowe. Zresztą przymierz i popatrz.

T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Post 11 sie 2011, o 07:28
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
Życie okaże się łatwiejsze, jak dasz kolektory busowe. Zresztą przymierz i popatrz.

gdybym takie mail to byl nie bylo problemu :) mam tylko od 1.6D

z filtrem kabinuje i szukam, mysle ze od wersji t3 w bedzynie wejdzie w ta wneke lub od starego mercedesa 300, ktos montowal wie?

Post 11 sie 2011, o 12:25
t90 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1336
Lokalizacja: Warszawa

Przeszukaj sieć. Jest jeszcze opcja założyć obudowę z 1.9d w miejscu akumulatora, a aku do przodu pod fotel.

T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Post 11 sie 2011, o 19:53
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
ok, znalazlem - jest to obudowa od SEATA TOLEDO - wedlog sprzedawcy ma wymiary: wysokosć - 19,5cm szeroki - 22cm dlugi - 29cm
czyli bez problemu powinna zmiescic sie we wnece po lewej stronie, tutaj zdjecie:
Obrazek
Miski olejowe mam juz przekrecone, teraz pasuje lapy i jednak bedzie problem z lewa łapą zachacza o ten mechanizm ktory pod cisnieniem otwiera turbo...

Post 13 sie 2011, o 12:36
fishfinger Użytkownik
Użytkownik

Posty: 14
i pare fot z silnikiem juz gotowym do wlozenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

było troche gimnastyki z spawaniem rury wydechowej do kolektora z 1.9 TDI 1Z
i tutaj jeszcze podszlifowana lapa (zachaczala o turbo) mam nadzieje ze nie bedzie to uderzac o siebie
Obrazek

Z prawą łapą nie było problemu po obróceniu centraliki oleju o 90 stopni
Obrazek

No i zaraz silnik będzie wkładany w budę, zobaczymy czy wszystko pasuje :)

Następna strona

Powrót do Silnik, sprzęgło



cron