1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Moderator: t90

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 28 kwi 2011, o 18:03

Witam,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem T3, byłem jego fanem jeszcze przed tym jak się zainteresowałem bebechami :) no i przyszła pora na wymianę silnika bo obecny 1.6D ledwo już zipie.
Na dawce chce przeznaczyć przerobionego golfa III który ma silnik 1.9TDI 1Z ale bez intercoolera i zamiast pompy sterowanej kompem władowaną mechaniczną chyba od 1.9 TD. :shock:
Golf mało spala (praktycznie nic) i co dziwne odpala bez grzania świec nawet przy -3 :)
Mam pytanie co będę musiał dokupić aby zrobić swapa:
- miskę olejową od T3 1.6TD czy od zwykłego D będzie pasować?
- wszystkie kolektory itp. mozna wykozystać z golfa czy trzeba szukac od T3 ktore miało turbo?
- turbo podpasuje z golfa?
- z przeróbką mocowania silnika będzie dużo zachodu?

Będę wdzięczny za listę części które muszę skompletować i najlepiej od razu od kogo zakupić w przyzwoitej cenie

THX i pozdr.

Użytkownik
Avatar użytkownika
Posty: 42
Dołączył(a): 25 maja 2010, o 19:48

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez Marcel » 28 kwi 2011, o 18:45

CO do odpalania przy -3 w silnikach tdi to norma :) a szczegolnie przy mechanicznej pompie...
Co do pompy od aaz td do bedzie za słaba no ale jak kto woli....
potrzeba ci bedzie...miska z TD t3... splyw oleju z turbiny do miski....
lapy od disla busowskiego podejdą do silnika z golfa...
co do turbiny nalepiej kolektor wydechowy z t3 do tego turbina k14 lub garet t2..
rury i filtr powietrza z TD t3 do tego "zetka"
i kolektor ssący z td t3
Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1472
Dołączył(a): 26 mar 2010, o 19:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez dreg35 » 28 kwi 2011, o 18:46

Witaj...
jak masz dawcę to nie kombinuj tylko wkładaj na elektronice... jeśli nie to będę zainteresowany osprzętem jeśli cena będzie dobra ...
możesz włożyć na kolektorach od golfa ale trzeba przerabiać łapę silnika i szukać miejsca na filtr powietrza...
albo osprzęt od JX...
kolektory ssący wydechowy
rura i tłumik
miska oleju
węże olejowe do turbo
filtr powietrza z mocowaniami i rurami powietrza miedzy turbo a kolektorem oraz turbo a filtrem
rura wydechowa i tłumik
może być potrzeba przerobienia również prawej łapy silnika jeśli masz na cztery dziury...
prawie wszystko powinienem znaleźć co potrzebujesz...

bez świec palił bo świece zaczynają grzać w TDI dopiero od -5...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 29 kwi 2011, o 21:06

Dzięki za odpowiedzi
jak masz dawcę to nie kombinuj tylko wkładaj na elektronice... jeśli nie to będę zainteresowany osprzętem jeśli cena będzie dobra ...

dawca jest ale tak jak pisalem golf III TDI z mechaniczna pompą wiec elektorniki nie ma
prawie wszystko powinienem znaleźć co potrzebujesz...
proszę o ceny na priv, z checia tez pozbede sie reszty golfa (buda wraz ze wsztstkim co zostanie - skrzynia, elek.szyber, centralny, elek. lusterka, pompa klimy itd). Mechanika mam na miejscu, który powinien sobie z przełożeniem silnika poradzić

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1335
Dołączył(a): 22 mar 2010, o 02:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez t90 » 29 kwi 2011, o 21:24

Pompa klimy z łapą? Darku, podpasuje to na AAZ'a?

T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1472
Dołączył(a): 26 mar 2010, o 19:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez dreg35 » 30 kwi 2011, o 05:51

Witaj...
wiesz co mam propozycję... zrób zdjęcie silnika i wstaw tu bo zaczynam mieć wątpliwości czy to jest TDI czy TD... wystarczy zdjęcie na którym będzie widać wtryski i pompę...
aż mnie dziwi że ktoś przerabiał TDI na TD...
chyba że był TD a wstawili TDI z starą pompą od TD...
a oznaczenie TDI wcale nie dotyczyło icka...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 30 kwi 2011, o 14:50

Obrazek
Obrazek

i tutaj pod alternatorem widać węże wychodzące z pompy od klimy
Obrazek

Avatar użytkownika
Posty: 166
Dołączył(a): 29 mar 2010, o 20:52

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez michal.uaz » 2 maja 2011, o 13:08

Z tego co widać na zdjęciach to jest faktycznie mTDI. Ja osobiście nie polecam takiej wydumki dla zwykłego śmiertelnika, aczkolwiek są na forum tacy co sobie chwalą takie rozwiązania.
Obrazek

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1472
Dołączył(a): 26 mar 2010, o 19:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez dreg35 » 5 maja 2011, o 04:41

dokładnie tak...
ale jest na to sposób ... przejedź się TDI i takim który nie ma elektroniki...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Użytkownik
Avatar użytkownika
Posty: 42
Dołączył(a): 25 maja 2010, o 19:48

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez Marcel » 5 maja 2011, o 14:36

Oj jest :)
Przejedz się i zobaczysz :)
Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 6 maja 2011, o 16:26

no tak, róznica na bank będzie ale chodzi o koszta, jak już jest taki dawca to cóż. Chyba, że pompe + potencjometr i co tam jeszcze stacyjke, któś ma niepotrzebną do oddania ? ;)

Użytkownik
Avatar użytkownika
Posty: 42
Dołączył(a): 25 maja 2010, o 19:48

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez Marcel » 6 maja 2011, o 18:12

? jaki potencjometr ? stacyjke ?
Masz dawce to go wkładaj... jak ci zależy aby było po taniości ..... a potem bedziesz sie martwił "mocą"
Syncro 1.9 AHU MTDI ,11mm, k14, 0,216. AKG+0,78 90+

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1472
Dołączył(a): 26 mar 2010, o 19:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez dreg35 » 24 maja 2011, o 20:15

tak jak Marcel mówi... przełóż i będzie hulał a potem reszta...
już taniej na początek się nie da...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 16 cze 2011, o 14:13

i tak własńie zrobie :) za 3 tygonie przekladka, na bierzaco postaram sie robic foty, dzieki za odpowiedzi.

p.s
jakby ktos mial tanio skrzynie 5 na sprzedaz to na priva ...

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 20 lip 2011, o 17:57

Skrzynie 5 biegowa 3H z dolnym wybierakiem juz dorwałem w zwiazku z tym pytanie sprzędło zwykłe busowskie wstawiać czy coś innego?
I jeszcze kwestia wybieraka orginalny jest 4-biegowy nie bedzie problemu z kasetą itd?

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1472
Dołączył(a): 26 mar 2010, o 19:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez dreg35 » 21 lip 2011, o 04:49

jeśli 3H to nie dolny wybierak...
sprzęgło największe jakie wejdzie to 228 od T4 ale tarcza nie pasuje bo ma większy wielowypust więc trzeba od benzyny i albo trzeba przetoczyć koło zamachowe albo zmienić rozrusznik...
z biegami lepiej zmienić ale da się przerobić i z 4...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 21 lip 2011, o 13:33

a orginalne sprzeglo od t3 1.6TD da rade?

Avatar użytkownika
Posty: 199
Dołączył(a): 27 mar 2010, o 22:26
Lokalizacja: Tychy

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez multimati » 21 lip 2011, o 16:12

mam w syncro od 1.6td
daje rade
SYNCRO 1,9TDI+0.216+IC 2 BLOKADY+DEC AAN + 0,78 TYCHY GG 1386866 TEL 889 072 706

http://picasaweb.google.com/multimati/

https://picasaweb.google.com/105661992922078764420

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1472
Dołączył(a): 26 mar 2010, o 19:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez dreg35 » 22 lip 2011, o 18:27

głównie ile wytrzyma to zależy od kierowcy...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub http://darauto.pl/

Obrazek

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 10 sie 2011, o 17:17

Silniki wyjęte, i teraz jestem na etapie przełożenia miski olejowej, kola zamachowego i łap. Sprzęgło wkładam od T3 sachsa niestety nie wzmacniane :(
Orginalne zamontowane miałem również sachsa wzmacniane ale niestety już wytarte :/
Silnik z golfa 1Z ma idealnie 3 dziury na prawą łapę (koło filtra oleju), obróciłem tylko centralkę oleju o 90 stopni zeby móc podłaczyć węże pod innym kątem.
możesz włożyć na kolektorach od golfa ale trzeba przerabiać łapę silnika i szukać miejsca na filtr powietrza...

Wkładam go na kolektorach od golfa z tego co widzę lewa łapa busowska podejdzie również bez problemu czy się grubo mylę i coś nie będzie pasować?
Wiem, że będzie problem ze znalezieniem miejsca na filtr powietrza, jest może jakiś który idealnie wejdzie w tą dziurę koło lewej lampy?

,

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1335
Dołączył(a): 22 mar 2010, o 02:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez t90 » 11 sie 2011, o 06:48

Życie okaże się łatwiejsze, jak dasz kolektory busowe. Zresztą przymierz i popatrz.

T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 11 sie 2011, o 07:28

Życie okaże się łatwiejsze, jak dasz kolektory busowe. Zresztą przymierz i popatrz.

gdybym takie mail to byl nie bylo problemu :) mam tylko od 1.6D

z filtrem kabinuje i szukam, mysle ze od wersji t3 w bedzynie wejdzie w ta wneke lub od starego mercedesa 300, ktos montowal wie?

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 1335
Dołączył(a): 22 mar 2010, o 02:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez t90 » 11 sie 2011, o 12:25

Przeszukaj sieć. Jest jeszcze opcja założyć obudowę z 1.9d w miejscu akumulatora, a aku do przodu pod fotel.

T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 11 sie 2011, o 19:53

ok, znalazlem - jest to obudowa od SEATA TOLEDO - wedlog sprzedawcy ma wymiary: wysokosć - 19,5cm szeroki - 22cm dlugi - 29cm
czyli bez problemu powinna zmiescic sie we wnece po lewej stronie, tutaj zdjecie:
Obrazek
Miski olejowe mam juz przekrecone, teraz pasuje lapy i jednak bedzie problem z lewa łapą zachacza o ten mechanizm ktory pod cisnieniem otwiera turbo...

Użytkownik
Posty: 14
Dołączył(a): 23 paź 2010, o 14:10

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postprzez fishfinger » 13 sie 2011, o 12:36

i pare fot z silnikiem juz gotowym do wlozenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

było troche gimnastyki z spawaniem rury wydechowej do kolektora z 1.9 TDI 1Z
i tutaj jeszcze podszlifowana lapa (zachaczala o turbo) mam nadzieje ze nie bedzie to uderzac o siebie
Obrazek

Z prawą łapą nie było problemu po obróceniu centraliki oleju o 90 stopni
Obrazek

No i zaraz silnik będzie wkładany w budę, zobaczymy czy wszystko pasuje :)

Następna strona

Powrót do Silnik, sprzęgło



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]