Zbiorniczek wyrównawczy.

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Zbiorniczek wyrównawczy.

Postautor: wezuwiusz3 » 11 sty 2016, 13:52

Mam pytanie dotyczące płynu chłodniczego.Czy to jest normalne,żeby ze zbiorniczka przelewowego zassało cały płyn do zbiorniczka wyrównawczego??.W zbiorniczku wyrównawczym mam płyn pod korek,a w zbiorniczku przelewowym posuche.Sprawdzane po 2 dnich przestoju,.
Wcześniej nie miałem zbiorniczka przelewowego,a jak już się go dorobiłem,to miałem walnietą uszczelkę pod głowicą i szamał mi płyn,więc nie zauwazyłem takiego objawu żeby sobie uzupełniał płyn pod korek w wyrównawczym zbiorniczku.Oczywiście podbierał sobie płyn z przelewowego.
Czy tak ma sobie ten płyn zasysać,czy korek jest walnięty??



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2344
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zbiorniczek wyrównawczy.

Postautor: dreg35 » 13 sty 2016, 5:33

wezuwiusz3 pisze:Mam pytanie dotyczące płynu chłodniczego.Czy to jest normalne,żeby ze zbiorniczka przelewowego zassało cały płyn do zbiorniczka wyrównawczego??.W zbiorniczku wyrównawczym mam płyn pod korek,a w zbiorniczku przelewowym posuche.Sprawdzane po 2 dnich przestoju,.
Wcześniej nie miałem zbiorniczka przelewowego,a jak już się go dorobiłem,to miałem walnietą uszczelkę pod głowicą i szamał mi płyn,więc nie zauwazyłem takiego objawu żeby sobie uzupełniał płyn pod korek w wyrównawczym zbiorniczku.Oczywiście podbierał sobie płyn z przelewowego.
Czy tak ma sobie ten płyn zasysać,czy korek jest walnięty??


po to był ten zbiorniczek żeby pobierało płyn ale przeważnie płyn ucieka z nich w punktach mocowań tego zbiorniczka przelewowego...
jak z układem wodnym jest wszystko ok to jest zbędny ... ale skoro już go założyłeś to nalej do niego płynu ale nie łącz z wyrównawczym i zobacz czy nie uciekammm


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Zbiorniczek wyrównawczy.

Postautor: darekn » 16 sty 2016, 18:19

Ja jestem innego zdania co do zbiorniczka przelewowego.
Moim zdaniem powinien on być zawsze i nie jest to tylko przelewowy zbiorniczek:
- w zwykłych autach zbiorniczek wyrównawczy jest przystosowany do pracy z poduszka powietrzną, która pracuje podczas rozszerzania się i kurczenia płynu w skutek zmian temperatury, jest w nich też dlatego zaznaczony poziom max
- w T3 jest założenie że płyn w zbiorniczku wyrównawczym ma być pod korek , jak go trochę brakuje to zaraz czujnik to wychwyci, układ ma spora objętość cieczy co wiąże się ze znacznym rozszerzaniem i kurczeniem dlatego producent dał ten dodatkowy zbiorniczek i zaznaczył w nim poziom minimalny, jak się chce uniknac zapowietrzania to warto dbać o to aby w tym zbiorniczku był płyn i nie opierać się tylko o sygnał z lampki alarmowej

U mnie w zbiorniczku "przelewowym" na zimnym silniku poziom jest np. na min, a po nagrzaniu rośnie o pare cm i nie mam żadnych problemów z układem chłodzenia

Po wymianie pompy czy termostatu zdarzało się, że po paru dniach płynu trochę ubyło w "przelewowym" - widocznie układ dokładniej się odpowietrzył sam
Układ podczas pracy (zmian temperatury) sam wypycha powietrze do tego zbiorniczka i pobiera płyn (to zjawisko powoduje że w głównym zbiorniczku jest pod korek, a poziom kontrolujemy zawsze w tym dodatkowym, dlatego zrobili go w dostępnym miejscu (główny zbiorniczek jest zbiorniczkiem ciśnieniowym, ten dodatkowy jest zbiorniczkiem otwartym (przez ten wystający ku górze element ma połączenie z atmosferą dzięki czemu można spokojnie na gorącym silniku odkręcać korek i uzupełniac w nim płyn (płyn sam do głównego układu się nie dostanie jeżeli chcemy ta metodą uzupełniać braki w głównym układzie - jeżeli brakuje nam płynu w głownym układzie uzupełniamy go w głównym zbiorniczku i po tym podpinamy ten dodatkowy i jest ważne aby połączenia były szczelne.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Zbiorniczek wyrównawczy.

Postautor: wezuwiusz3 » 16 sty 2016, 21:37

Dzisiaj zauważyłem,że w przelewowym jest płyn,a nie dolewałem.Był pusty .Wniosek taki że przy podciśnieniu zamyka sie zaworek w korku ,żeby nie mogło wypchać płynu do przelewowego zbiorniczka,a jednocześnie może z niego pobrać sobie płyn(jak ma co).Dopiero jak podcisnienie opadnie,to nadmiar się przelewa.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
darekn
Chorąży
Chorąży
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2015, 18:20
Gender: None specified - None specified

Re: Zbiorniczek wyrównawczy.

Postautor: darekn » 16 sty 2016, 23:25

Jak układ stygnie wtedy jest podciśnienie i pobiera wodę ze zbiorniczka.
Jak układ się nagrzewa to osiąga ciśnienie nie (pamiętam jakie ale coś ok chyba 1 atmosfery) po przekroczeniu którego przelewa płyn do przelewowego.

Jak masz silnik gorący i pojawił się płyn w przelewowym to dobrze, powinieneś płyn uzupełnić (nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym) i powinno być ok.
Jak płynu będzie ubywało oznacza to, że powinieneś sprawdzić gdzie masz nieszczelność - możliwe że po osiągnięciu ciśnienia zaczyna gdzieś cieknąc z układu i te wycieki układ uzupełnia z tego przelewowego przez co sukcesywnie płynu ubywa.

Ja w przelewowym leje mniej więcej pod korek (przekroczenie poziomu w przelewowym niczym niebezpiecznym nie grozi bo zbiorniczek jest bezciśnieniowy i najwyżej płyn przeleje się górą przez ten wystający w górę gwizdek nad korkiem).



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Zbiorniczek wyrównawczy.

Postautor: wezuwiusz3 » 17 sty 2016, 15:28

Anom właśnie,a ja zawsze lałem mniej więcej 3/4 pojemności zbiorniczka wyrównawczego,bo jak wcześniej wspomniałem,jak miałem sprawny silnik,to nie miałem przelewowego zbiorniczka,a jak dopadłem zbiorniczek,to już miałem walniętą uszczelkę pod głowicą.Po zmianie silnika zrobiłóem się nadwrażliwy na punkcie tego motoru.teraz dosłuchuję się tak jak by coś pukało .jest to mniej więcej dżwięk przypominający pukanie w gliniany garnek.Słychać to tylko na wolnych obrotach.Pierwsze podejżenie padło na panewkę,ale po zwiększeniu obrotów ten dżwięk zaniknął.Po przebadaniu za pomocą patyka z włókna szklannego ,zlokalizowałem to pukanie tak jak by w pompie olejowej.Mam założoną pompę nie standardową z busa.Sam nie wiem z czego jest ta pompa .Podejżewam że z silnika AAZ.
W załączniku widać tą pompę.
Prawdopodobnie ,przynajmniej mi sie tak zdaje ,że jest to dżwięk z zawrrka pompy wacum.Pompa jest membranowa i membrana jak widać jest sporych rozmiarów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2344
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Zbiorniczek wyrównawczy.

Postautor: dreg35 » 19 sty 2016, 5:51

teoretycznie po to był zbiorniczek ale jeśli jest wszystko ok z układem chłodzenia to bez zbiorniczka przelewowego nadal twierdz że można śmiało jeździć...
w syncro TDI nie miałem ... w weście 2E nie mam i wystarcza różnica poziomów w wyrównawczym...

w starych gofrach były właśnie pompki vacu membranowe a nie rotacyjne...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Zbiorniczek wyrównawczy.

Postautor: wezuwiusz3 » 19 sty 2016, 16:33

Czyli ta moja pompa oleju była by ze starego fofra??????????????



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Układ paliwowy i wydechowy, ogrzewanie dodatkowe”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość