HURRRAAAA!!! TO DZIAŁA!!!!!!!!!!!!

Możliwe też, że nie wszystko działa. Z założenia każdy powinien mieć dostęp do


Czat, czyli coś co sobie nazywamy "Okienkiem" jest na stronie głównej (czyli stronie portalu) i na stronie Forum na samym dole. Jeśli Wam coś nie działa, proszę o kontakt.

PZDR
t90

Skrzynia biegow T3

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
mariow44
Chorąży
Chorąży
Posty: 32
Rejestracja: 4 maja 2010, o 20:31
Lokalizacja: Braunschweig/Bydgoszcz
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Skrzynia biegow T3

Postautor: mariow44 » 18 maja 2010, o 22:19

Witam! Chciałbym podzielić się wiadomościami z małego wykładu, który odbył się na zlocie z okazji 25 lecia Syncro a wykładu udzielał Frank Boten (dieseltreter) jeden z niewielu specjalistów od skrzyń biegów od VW i T3. Dzisiaj na temat wytrzymałości tej skrzyni. Problem ze skrzyniami do T3 wiąże się z tym, że już z linii produkcyjnej schodziły z błędnie ustawionymi dyferencjałami.
Ten facet odkupił od VW po zakończeniu produkcji automat, który montował dyferencjał i po jego oględzinach stało się dla niego jasne, dlaczego niektóre skrzynie tak szybko się kończyły. Co niektórym wiadomo, że dyfer jest jednostką spasowaną i nie można z dwóch złożyć jednego, na talerzu podana jest wartość na jaką musi być ustawiony dyfer w obudowie. Ten automat ustawiony był na wartość średnią i produkował skrzynie, które na stanowisku próbnym jeżeli były zbyt głośne, to szły do poprawki, jeżeli nie, to montowano je, co nie oznacza, że były dobre.
Na dzień dzisiejszy, dobrze zrobiona skrzynia jest tak samo wytrzymała jak skrzynia G50 od Porsche ( 250 Nm) i nie ma sensu wkładania jej przy swapach z silnikami subaru, audi v6 lub innymi jednostkami o podobnej mocy, bo jeżeli ona padnie, to dopiero koszta naprawy będą duże.
Zwrócić należy uwagę na jakość łożysk, żadnych z Chin, Węgier, jako nowe są gorsze od starych.
Przesuwki od 90 rocznika są innej jakości, są utwardzane powierzchniowo z miękkim rdzeniem, przez co są dużo bardziej odporne na pękanie, co jest przyczyną większej ilości awarii, więc nie pozbywać się ich. Na razie tyle.

Pozdrawiam Mario

Dopisał -- 18 maja 2010, o 22:58 --

Dodatek! Wiele mówiło się o oleju castrolu taf x jako o najlepszym do skrzyń biegów. Niestety jest to olej nie nadający się naszych skrzyń ze względu na konstrukcje 4 i 5 biegu. Olej ten zawiera tylko 8% pewnych dodatków penetrujących, co jest niewystarczające dla skrzyń t3. Mój mechanik od skrzyni dostarczył mi olej liqui moly tdl sae 75w-90 gl4/gl5.

Pozdrawiam Mario


Caravelle GL Syncro, 1,9 TDI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 540
Rejestracja: 27 mar 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa/Dąbrówka
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow T3

Postautor: Grzegor » 20 maja 2010, o 03:09

Witam
Kto/co to jest dieseltreter ?
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 712
Rejestracja: 27 mar 2010, o 17:53
Lokalizacja: L-n
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Skrzynia biegow T3

Postautor: zorro » 20 maja 2010, o 09:41



Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1420
Rejestracja: 22 mar 2010, o 03:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow T3

Postautor: t90 » 20 maja 2010, o 10:10

W wolnym tłumaczeniu - "koleś od diesli" ... :grin:



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mariow44
Chorąży
Chorąży
Posty: 32
Rejestracja: 4 maja 2010, o 20:31
Lokalizacja: Braunschweig/Bydgoszcz
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Re: Skrzynia biegow T3

Postautor: mariow44 » 20 maja 2010, o 20:58

Witam! Kolo zamachowe mam 1-masowe, sprzeglo od Golfa z silnikiem 1z (90 koni TDI), walek sprzeglowy oczywiscie wymieniony (Busschmiede.de). Kiedys mialem wzmocnione sprzeglo, ale sprezyny na tarczy byly zbyt twarda i niezbyt przyjemnie sie ruszalo. Zmian, ktore najwazniejsze sa jezeli chodzi o uzytkowanie skrzyni z silnikiem TDI, to mocne mocne tryby 3 i 4 biegu( nie mowiac o nowych lozyskach, synchronizatorach, blachach SA nad dyfrem i 4/5 biegiem) w przypadku skrzyni syncro.
Linku do kol 0,82 nie mam, poniweaz tryb ten przedstawiony zostal przez Franka Bota(Dieseltreter) i szczegolowo omowiony przez niego. Tryby te sa hartowane chemicznie, czesc synchronizujaca nie jest mocowana przez spasowanie i sprasowanie, tylko calosc wykonana jest z jednego kawalku metalu nie mowiac o lepszych materialach niz 30 lat temu.
Pozdrawiam Mario

Dopisał -- 20 maja 2010, o 22:23 --

Witam! Dodaje jeszcze, ze holowanie, wyciaganie oraz zapychanie busa syncro na wstecznym biegu moze skonczyc sie rozerwaniem obudowy biegu wstecznego - terenowego.

Pozdrawiam Mario


Caravelle GL Syncro, 1,9 TDI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Skrzynia biegów”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość