Strona główna forum Technika Obsługa i naprawa Skrzynia biegów Skrzynia biegow T3

Skrzynia biegow T3

Moderator: t90


Post 18 maja 2010, o 20:19
mariow44 Avatar użytkownika
Użytkownik
Użytkownik

Posty: 31
Lokalizacja: Braunschweig/Bydgoszcz
Witam! Chciałbym podzielić się wiadomościami z małego wykładu, który odbył się na zlocie z okazji 25 lecia Syncro a wykładu udzielał Frank Boten (dieseltreter) jeden z niewielu specjalistów od skrzyń biegów od VW i T3. Dzisiaj na temat wytrzymałości tej skrzyni. Problem ze skrzyniami do T3 wiąże się z tym, że już z linii produkcyjnej schodziły z błędnie ustawionymi dyferencjałami.
Ten facet odkupił od VW po zakończeniu produkcji automat, który montował dyferencjał i po jego oględzinach stało się dla niego jasne, dlaczego niektóre skrzynie tak szybko się kończyły. Co niektórym wiadomo, że dyfer jest jednostką spasowaną i nie można z dwóch złożyć jednego, na talerzu podana jest wartość na jaką musi być ustawiony dyfer w obudowie. Ten automat ustawiony był na wartość średnią i produkował skrzynie, które na stanowisku próbnym jeżeli były zbyt głośne, to szły do poprawki, jeżeli nie, to montowano je, co nie oznacza, że były dobre.
Na dzień dzisiejszy, dobrze zrobiona skrzynia jest tak samo wytrzymała jak skrzynia G50 od Porsche ( 250 Nm) i nie ma sensu wkładania jej przy swapach z silnikami subaru, audi v6 lub innymi jednostkami o podobnej mocy, bo jeżeli ona padnie, to dopiero koszta naprawy będą duże.
Zwrócić należy uwagę na jakość łożysk, żadnych z Chin, Węgier, jako nowe są gorsze od starych.
Przesuwki od 90 rocznika są innej jakości, są utwardzane powierzchniowo z miękkim rdzeniem, przez co są dużo bardziej odporne na pękanie, co jest przyczyną większej ilości awarii, więc nie pozbywać się ich. Na razie tyle.

Pozdrawiam Mario

Dopisał -- 18 maja 2010, o 22:58 --

Dodatek! Wiele mówiło się o oleju castrolu taf x jako o najlepszym do skrzyń biegów. Niestety jest to olej nie nadający się naszych skrzyń ze względu na konstrukcje 4 i 5 biegu. Olej ten zawiera tylko 8% pewnych dodatków penetrujących, co jest niewystarczające dla skrzyń t3. Mój mechanik od skrzyni dostarczył mi olej liqui moly tdl sae 75w-90 gl4/gl5.

Pozdrawiam Mario
Caravelle GL Syncro, 1,9 TDI 110

Post 20 maja 2010, o 01:09
Grzegor Avatar użytkownika
Inżynier
Inżynier

Posty: 452
Lokalizacja: Warszawa/Dąbrówka
Witam
Kto/co to jest dieseltreter ?
pzdr
Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Post 20 maja 2010, o 07:41
zorro Avatar użytkownika
Redaktor
Redaktor

Posty: 713
Lokalizacja: L-n
Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Post 20 maja 2010, o 08:10
t90 Avatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 1340
Lokalizacja: Warszawa

W wolnym tłumaczeniu - "koleś od diesli" ... :grin:

T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Post 20 maja 2010, o 18:58
mariow44 Avatar użytkownika
Użytkownik
Użytkownik

Posty: 31
Lokalizacja: Braunschweig/Bydgoszcz
Witam! Kolo zamachowe mam 1-masowe, sprzeglo od Golfa z silnikiem 1z (90 koni TDI), walek sprzeglowy oczywiscie wymieniony (Busschmiede.de). Kiedys mialem wzmocnione sprzeglo, ale sprezyny na tarczy byly zbyt twarda i niezbyt przyjemnie sie ruszalo. Zmian, ktore najwazniejsze sa jezeli chodzi o uzytkowanie skrzyni z silnikiem TDI, to mocne mocne tryby 3 i 4 biegu( nie mowiac o nowych lozyskach, synchronizatorach, blachach SA nad dyfrem i 4/5 biegiem) w przypadku skrzyni syncro.
Linku do kol 0,82 nie mam, poniweaz tryb ten przedstawiony zostal przez Franka Bota(Dieseltreter) i szczegolowo omowiony przez niego. Tryby te sa hartowane chemicznie, czesc synchronizujaca nie jest mocowana przez spasowanie i sprasowanie, tylko calosc wykonana jest z jednego kawalku metalu nie mowiac o lepszych materialach niz 30 lat temu.
Pozdrawiam Mario

Dopisał -- 20 maja 2010, o 22:23 --

Witam! Dodaje jeszcze, ze holowanie, wyciaganie oraz zapychanie busa syncro na wstecznym biegu moze skonczyc sie rozerwaniem obudowy biegu wstecznego - terenowego.

Pozdrawiam Mario
Caravelle GL Syncro, 1,9 TDI 110


Powrót do Skrzynia biegów



cron