UN-1 w T3

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

UN-1 w T3

Postautor: zorro » 20 maja 2010, 7:44



Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: UN-1 w T3

Postautor: termos » 20 maja 2010, 19:30

no to wszystko masz na widelcu..pozostaje kupic na allegro skrzynie i w wolny weekend wpakowac do busa...;-)


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: UN-1 w T3

Postautor: Krzychbus » 21 maja 2010, 5:06

termos pisze:no to wszystko masz na widelcu..pozostaje kupic na allegro skrzynie i w wolny weekend wpakowac do busa...;-)

Myślisz,że to takie proste kupić i wpakować w weekend :nea:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: UN-1 w T3

Postautor: termos » 21 maja 2010, 7:12

mialem na mysli Darka..;-)...z drugiej strony to technicznie nie az takie trudne...sam bede wkladal do siebie wiec podziele sie uwagami..


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: UN-1 w T3

Postautor: Krzychbus » 21 maja 2010, 8:36

to daj znać ile Ci się zeszło z włożeniem UK-i,a co do Darka to on powinien się wypowiedzieć czy w weekend da radę :grin:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1519
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: UN-1 w T3

Postautor: t90 » 21 maja 2010, 11:46

W ten weekend to nie ma siły, a co do każdego pozostałego, jakby mu telefon zabrać i zablokować drogi dojazdowe ... Mógłby dać radę. Ale hej, może już jutro się dowiemy.

Generalnie to przy przygotowanym samochodzie czas włożenia tego francuskiego ustrojstwa to jest bliżej pełnego tygodnia. Niestety to nie jest samo założenie skrzyni. Zdaje się, że większym problemem jest zmiana biegów. Tu trzeba pracować dokładnie, bo może się okazać, że nici z jazdy.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: UN-1 w T3

Postautor: trampek » 21 maja 2010, 20:18

No i jest kupa roboty blacharskiej. Trzeba dziurę wyciąć, dać nowe mocowania, potem to wszystko ładnie obrobić. Nie w kij dmuchał - sam widziałem.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
janusz
Sierżant
Sierżant
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2010, 19:37
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: UN-1 w T3

Postautor: janusz » 22 maja 2010, 7:17

Mam taką skrzynię zamontowana u siebie i tak jak napisał trampek; jest kupa roboty blacharskiej. Samą skrzynię kupić to nie problem, ale trzeba ją sobie rozebrać i przystosować, żeby mogła pracować w kancie, a jest tam taki problem w postaci podkładek dystansowych, które ciężko zdobyć. Ja swoją skrzynię zamontowałem po roku, tyle czasu zabrało mi zdobycie odpowiednich elementów i wiedzy potrzebnej do tej operacji. Pewnie trwało by to jeszcze dłużej, lecz dzięki dużej, bardzo dużej pomocy drega, śmigam już na UN i powiem że warto.


T3, 88r, 1z + un1 - 03, tel.503781231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: UN-1 w T3

Postautor: Krzychbus » 22 maja 2010, 16:23

To,że się jeździ pięknie to fakt...jeździłem kilkoma busami z tymi skrzyniami,ale jest jeden problem w naszych busach-HAMULCE :frown:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: UN-1 w T3

Postautor: zorro » 22 maja 2010, 16:30

no tak ale jak sie jeżdzi 110-130km/h to chyba nie problem z hamulcami?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1519
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: UN-1 w T3

Postautor: t90 » 22 maja 2010, 16:35

zorro pisze:no tak ale jak sie jeżdzi 110-130km/h to chyba nie problem z hamulcami?


No raczej jest ... Osobiście miałem wątpliwości właśnie tak od 110 km/h. Po zmianie tyły jest zdecydowana poprawa w tej materii, ale wciąż to nie jest to co powinno być.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: UN-1 w T3

Postautor: trampek » 22 maja 2010, 16:35

Problem hamulców rozwiązali już Marek i Grzegor...wcześniej Darek. Jeśli chodzi o tą modyfikację, to akurat wg. mnie najmniejszy problem.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: UN-1 w T3

Postautor: zorro » 22 maja 2010, 16:51

t90 pisze:
zorro pisze:no tak ale jak sie jeżdzi 110-130km/h to chyba nie problem z hamulcami?


No raczej jest ... Osobiście miałem wątpliwości właśnie tak od 110 km/h. Po zmianie tyły jest zdecydowana poprawa w tej materii, ale wciąż to nie jest to co powinno być.

to jak to jest predkosc do jakich przystosowany byl silnik DJ to jakies 150km,czyli co zrobili do niego za słabe hample?,czy tam byly inne?


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Krzychbus
Kapitan
Kapitan
Posty: 190
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:12
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: UN-1 w T3

Postautor: Krzychbus » 22 maja 2010, 17:47

zorro pisze:
t90 pisze:
zorro pisze:no tak ale jak sie jeżdzi 110-130km/h to chyba nie problem z hamulcami?


No raczej jest ... Osobiście miałem wątpliwości właśnie tak od 110 km/h. Po zmianie tyły jest zdecydowana poprawa w tej materii, ale wciąż to nie jest to co powinno być.

to jak to jest predkosc do jakich przystosowany byl silnik DJ to jakies 150km,czyli co zrobili do niego za słabe hample?,czy tam byly inne?



Jedzenie rośnie w miarę apetytu...Drega busem jechałem 160km/h i tylko to ,że trasa mi się kończyła nie osiągnąłem większej,a inne hamulce i jak dotąd wg. mnie najlepsze ma Busmar w swoim Oettingerze i z niego powinniście brać wzór :hmm:


Szukasz części do busa dzwoń 502 473 992

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1519
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: UN-1 w T3

Postautor: t90 » 22 maja 2010, 17:59

Ale Busmar nie wie co ma :-) Przynajmniej nie chce się pochwalić. Wiem tyle, że klocki to jakieś BMW ...

Zorro. Prędkość max, to prędkość teoretyczna. Jak weźmiesz pod uwagę opory, wiatr, obciążenie, jakość paliwa, zużycie silnika itp ... no cóż, raczej nie pojedzie. Ale sam powiedz, dobrze ci hamuje przy 110 / 120 i wyżej?

Dopisał -- 22 maja 2010, o 20:01 --

Ale dziś zdaje się wracają, więc może Marcin coś napisze ...



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Waldek
Chorąży
Chorąży
Posty: 47
Rejestracja: 28 mar 2010, 20:16
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Re: UN-1 w T3

Postautor: Waldek » 22 maja 2010, 18:06

A taka refleksja mnie naszła po lekturze waszych postów : jak się ma UN-1 do oryginału VW ? Mnie osobiście to nie kręci. Kanciak z franczuszczyzną to już profanacja.....


VW T3- 9 os,AAZ+ASL; multivan T4 ACV 130 KM, Waldek54@vp.pl , 601-249-630

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1519
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: UN-1 w T3

Postautor: t90 » 22 maja 2010, 19:02

A jaką widzisz alternatywę? Red pisał o skrzyni z Pasata, ale nie wiem czy są jakieś postępy. Jakby ktoś go zaprosił na to forum, można by wypytać. Wszystko jest kwestią kosztów. Pierwsza UN pewnie kosztowała krocie. Teraz jest to raptem ciut większy koszt niż AAP mod. 0,78. Trzeba mieć tylko świadomość, że po czymś takim nie ma powrotu.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: UN-1 w T3

Postautor: zorro » 22 maja 2010, 19:26

własnie to jest ból ,ze nie ma powrotu do oryginału


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1519
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: UN-1 w T3

Postautor: t90 » 22 maja 2010, 19:37

Aaaaaa, Red jest zapisany. Zagadnę go.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Waldek
Chorąży
Chorąży
Posty: 47
Rejestracja: 28 mar 2010, 20:16
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Taurus

Re: UN-1 w T3

Postautor: Waldek » 22 maja 2010, 19:38

A Boguś z Radości ma skrzynkę od Audi .....to już bliżej oryginału, jakby co....

Dopisał -- 22 maja 2010, o 21:41 --

W Caracie ta skrzynka siedzi.....


VW T3- 9 os,AAZ+ASL; multivan T4 ACV 130 KM, Waldek54@vp.pl , 601-249-630

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: UN-1 w T3

Postautor: zorro » 22 maja 2010, 19:49

czy ktos Kto jedzie do Mosiny,bedzie miał taka skrzynke zamontowan?chetnie skorzystam z karniecia. :clap:


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: UN-1 w T3

Postautor: trampek » 23 maja 2010, 12:00

Jeśli ktoś ma ochotę jeździć z dziko wykrzywionymi półosiami i często zmieniać przeguby to nie ma sprawy...można bez profanacji. Trzeba sobie tylko odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób robi się autu większą krzywdę. Sprawa nie kończy się na producencie skrzyni oraz pocięciu budy. Jest jeszcze wiele innych aspektów. UNka z tego co wiem najwierniej trafia w odwzorowanie układu napędowego z busa. I to też tylko przy takim montażu, jak robi to Darek. Bo na sposób Niemiecki, znów półosie są powykrzywiane.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2393
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: dreg35 » 23 maja 2010, 18:24

w dwa dni da się zrobić jeśli masz skrzynie przygotowaną do założenia...
mam zamiar być w Mosinie i prawdopodobnie pojadę swoim ale to zależy od lakiernika...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Tomi
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 25 lip 2010, 16:38
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Leo

Re: UN-1 w T3

Postautor: Tomi » 07 lut 2011, 20:36

jakie silniki benzynowe polecacie do un'ki?

myslę nad ABF, bo łatwo go do busa zaadoptować, ale boje sie ze nie wystarczy, z 1,8T wersja 180KM powinno być już lepiej.


Multiwesta 87' DJ+AAP+BLOS :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2393
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: dreg35 » 08 lut 2011, 20:49

2E testuję właśnie z AAP + 0,78 i słabo sobie radzi bo przyzwyczajony jestem do niskich obrotów a tu trzeba kręcić powyżej 3000...
porównaj przełożenia z ori ABF i weź pod uwagę wagon kolejowy i 2* masę...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Skrzynia biegów”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość