UN-1 w T3

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: UN-1 w T3

Postautor: siatkon » 11 lut 2011, 20:24

Wracając do hamulców i DJ - jak pisał Zorro bus z DJ rozpędza sie do 150km/ h i to nie prędkość teoretyczna tylko dane producenta, teoretyczna byłaby wyższa.
Jeżdżę z DJ i na hamulce nie narzekam ani na brak mocy. Hamulce sa przystosowane do masy 2500kg
Syncrem z DJ jechałem 147 km/h (pewnie z wiatrem było) dane producenta to 136km/h teoretycznie rozpędziłby się bardziej, ale opory mu nie pozwalają.
DJ z skrzynia 5 powinien jechać 150km/h
zacząłem jeździć automatem z DJ, ale za ślisko w Norwegii i tylko drifty wychodzą.. Mocy nie brakuje.


Witam wszystkich starych znajomych.
aktual tel 788235135 lub +4746264945

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
mechanik007
Porucznik
Porucznik
Posty: 87
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: UN-1 w T3

Postautor: mechanik007 » 09 mar 2013, 14:16

Jak ktoś ma problem z hamulcami, to niech sobie 8 zacisków hamulcowych zainstaluje, szerokie kapcie i będzie mu samochód dęba stawał, a kierowca przy każdym lekkim dotknięciu pedału hamulcowego będzie rozbryzgiwał głowę o szybę :D

Np. wzorujcie się na tym rozwiązaniu- chyba do driftu bus :D

http://www.youtube.com/watch?v=KuYO2GSvEpk


Volkswagen Multivan T3 LLE, AAP+078+ AAZ tuning oraz Srebne Syncro T3 Multivan TDI AFN, 2 blokady + decoupler :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Nath
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 3
Rejestracja: 02 paź 2013, 10:55
Gender: None specified - None specified

Re: UN-1 w T3

Postautor: Nath » 15 lis 2013, 8:14

A jak z dostepnoscia tej skrzyni. Obserwuje co jakis czas allegro i nic nie widzialem aby bylo (chyba ze zle szukam). Poza tym jak z jej wytrzymaloscia i ewentualna naprawa/regeneracja. Czy nie bedzie problemu z czesciami i jej serwisowaniem?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2197
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Birthday
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: dreg35 » 19 lis 2013, 15:21

Witaj...
UN1 nie są to skrzynie bez wad ale zdecydowanie wytrzymalsze niż ori...
jak wrócę do domu to może napiszę coś więcej a jak poszukasz na forum to pewnie znajdziesz jak żaden z użytkowników nic nie napisze...
kupując uważaj żeby nie kupić NG zamiast UN...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Nath
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 3
Rejestracja: 02 paź 2013, 10:55
Gender: None specified - None specified

Re: UN-1 w T3

Postautor: Nath » 22 lis 2013, 5:55

No tak, 1-szy post i sie nie przywitalem - jak burak.
Przepraszam.

Witam wszystkich. ( nie jest przywitalnia, ale choc nadrobie wpadke)

Przegladalem forum - sklamalbym jakbym napisal ze przeczytalem wszystko :) - tematy zwiazane z busami/mechanicznie jednak nie znalazlem nic o ich ew. naprawach.
Tak sie zastanawiam jakie rozwiazanie wybrac przy modyfikacjiach ukladu napedowego i probuje zasiegnac roznych informacji, a jak wiadomo czesci/podzespoly lubia sie psuc. Szkoda by bylo gdyby cos "kleknelo" w skrzyni (bo wiadomo ze nowej sie nie kupuje) i w sumie nie mozna bylo dostac czesci. Jak wyczytałem z UN-1 nie ma powrotu do oryginału, wiec ciezej by ja bylo zastapic nawet "byle jaka" skrzynia VW ktora byla w busach montowana.


Rozważam ogolnie kilka opcji..

AFN z UN1 , z AAP albo do gory nogami z VW passata B5- w sumie czytałem tematy na obu forach z tym zwiazane i nie wiem co najlepsze - przyszłościowe, tym razem planuje busikiem trochę dłużej pojeździć a najbardziej mi z 5-6 lat temu brakowalo tych rzeczy (moc i obroty adekwatne do dzisiejszych prędkości na drogach). Teraz widzę ze trochę ścieżek zostało przetartych.
To tak w gwoli małego wstępu - wyjaśnienia o co mi chodzi, jako ze to moja jedna z pierwszych wypowiedzi.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1065
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: UN-1 w T3

Postautor: magnum » 24 lis 2013, 17:42

VWitaj , tutaj niewymagana jest bezwzględnie powitalna :good:
Powrót do orginalnej skrzyni zawsze jest ,tylko czasami będzie trzeba włożyć wiecej pracy.Fajnie się lata na UN,ce,ale motor najlepiej jak jest podkręcony ,wtedy nawet 1,ka jest niepotrzebna :grin:
Co do prędkości, to każde 10 powyżej 100km/h odbiera radość podróżowania z racji szumów powietrza :nea:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2197
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Birthday
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: dreg35 » 25 lis 2013, 6:21

Nath pisze:No tak, 1-szy post i sie nie przywitalem - jak burak.
Przepraszam.

Witam wszystkich. ( nie jest przywitalnia, ale choc nadrobie wpadke)

Przegladalem forum - sklamalbym jakbym napisal ze przeczytalem wszystko :) - tematy zwiazane z busami/mechanicznie jednak nie znalazlem nic o ich ew. naprawach.
Tak sie zastanawiam jakie rozwiazanie wybrac przy modyfikacjiach ukladu napedowego i probuje zasiegnac roznych informacji, a jak wiadomo czesci/podzespoly lubia sie psuc. Szkoda by bylo gdyby cos "kleknelo" w skrzyni (bo wiadomo ze nowej sie nie kupuje) i w sumie nie mozna bylo dostac czesci. Jak wyczytałem z UN-1 nie ma powrotu do oryginału, wiec ciezej by ja bylo zastapic nawet "byle jaka" skrzynia VW ktora byla w busach montowana.


Rozważam ogolnie kilka opcji..



AFN z UN1 , z AAP albo do gory nogami z VW passata B5- w sumie czytałem tematy na obu forach z tym zwiazane i nie wiem co najlepsze - przyszłościowe, tym razem planuje busikiem trochę dłużej pojeździć a najbardziej mi z 5-6 lat temu brakowalo tych rzeczy (moc i obroty adekwatne do dzisiejszych prędkości na drogach). Teraz widzę ze trochę ścieżek zostało przetartych.
To tak w gwoli małego wstępu - wyjaśnienia o co mi chodzi, jako ze to moja jedna z pierwszych wypowiedzi.



włożyłem kilka skrzyń UN do busa począwszy do swojego i jeszcze żadnej skrzyni nie naprawiałem...
jedynie uszczelnienie głównie na wyjściu na półosie... poduszki skrzyni...
z dostępnością części do UN jest podobnie jak ori ... skrzynie trudniej dostępne...
ja zawsze zwracam uwagę zainteresowanym że jeśli mają jeździć za granicę to niech pozostaną przy ori skrzyni zawsze jest łatwiej włożyć inną i wrócić do Polski niż przerabiać UN...
na pewno nie założyłbym Passata do swojego busa... za niski prześwit i nie wiadomo jak z smarowaniem...
AAP lub odpowiednik i 0,78 wiadomo... choć w/g mnie lepsza 4-biegowa ... mniej awaryjna i mniej wachlowania biegami...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Nath
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 3
Rejestracja: 02 paź 2013, 10:55
Gender: None specified - None specified

Re: UN-1 w T3

Postautor: Nath » 27 lis 2013, 7:51

Rozumiem, bede wiec musial przemyslec glebiej temat i wybrac cos stosownego dla siebie i potrzeb. Mam jeszcze ku temu troche czasu.

Z tymi od pasata skrzyniami myslalem na samym koncu. Widzialem ze pare osob poszlo w ta strone, od czasow 2007-2008 jak obserwowalem temat (chyba red w to sie bawil). Troche tych skrzyn pomontowali ludzie i nic nie wspomnieli ze sie sypnely, choc zawsze pewnie ryzyko jest.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: UN-1 w T3

Postautor: szlonik » 27 lis 2013, 9:06

Nath pisze:Rozumiem, bede wiec musial przemyslec glebiej temat i wybrac cos stosownego dla siebie i potrzeb. Mam jeszcze ku temu troche czasu.

Z tymi od pasata skrzyniami myslalem na samym koncu. Widzialem ze pare osob poszlo w ta strone, od czasow 2007-2008 jak obserwowalem temat (chyba red w to sie bawil). Troche tych skrzyn pomontowali ludzie i nic nie wspomnieli ze sie sypnely, choc zawsze pewnie ryzyko jest.


Odnośnie passatowej skrzyni, to proszę zwróć jeszcze uwagę na to jak ma włożoną skrzynię Kolega RED a jak włożone są skrzynie " ostatnimi" czasy wkładane na busików. Są to zupełnie inne filozofie, inne podejście do sprawy...a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach...Red przelatał na tej skrzyni ponad 50 tyś ( o ile dobrze pamiętam )

Pozdr.


Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2197
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Birthday
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: dreg35 » 27 lis 2013, 21:33

Wojtuś ale technika innowacji nie pomaga na prześwit bo wałek sprzęgłowy musiałbyś montować na przekładni albo przegubie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: UN-1 w T3

Postautor: szlonik » 27 lis 2013, 21:55

dreg35 pisze:Wojtuś ale technika innowacji nie pomaga na prześwit bo wałek sprzęgłowy musiałbyś montować na przekładni albo przegubie...


Darku, a silnik na pion...i w górę...pozostaje kwestia półosi...Ale Robert ( Red ) chyba ma już to opanowane.


Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
michal.uaz
Kapitan
Kapitan
Posty: 168
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: UN-1 w T3

Postautor: michal.uaz » 27 lis 2013, 22:05

W kwestii skrzyni passatowej Reda to wygląda tak, że silnik jest w pionie z przespawanym dzwonem skrzyni. Nie zmienia to faktu, że półosie są wygięte na przegubach jak.... i tu tkwi problem. Poza tym temat ukręcania półosi minął jak red zrobił sobie wyczynową ośkę na zamówienie. Jechałem tym wynalazkiem i uważam, że najlepsza do busa to UN, pod względem przełożeń i mocowania w busie. Pomimo wymaganej interwencji blacharskiej i tak jest łatwiej i pewniej z UN.


Nie jestem mechanikiem, jestem pasjonatem....
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Davids2580
Chorąży
Chorąży
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2015, 15:55
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: Davids2580 » 09 lut 2016, 9:57

nikt sie raczej nie zajmuje takimi przerobkami na UN-1 za kase?bo z chcecia bym taka skrzynie wlozyl ale sam sie boje za to brac,ja u siebie mam skrzynie AST i Silnik Mtdi i moc dobra ale tej predkosci jednak brakuje troszke :nea:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1671
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: UN-1 w T3

Postautor: wezuwiusz3 » 09 lut 2016, 21:25

Dawid ,kup sobie ferrari P4 .Bedziesz miał moc. :grin: Jak chciałes mieć moc to po H... wymieniałes motor??"Trzeba było zostać przy benzynie.W dieslu max.120 km/godz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Davids2580
Chorąży
Chorąży
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2015, 15:55
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: Davids2580 » 10 lut 2016, 10:19

oj tam oj tam :sick: myslalem ze bedzie szybciej ale w sumie v/max u mnie to ponad 130 ale ja lubie wydziwiac :doh:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: UN-1 w T3

Postautor: szlonik » 11 lut 2016, 11:40

Davids2580 pisze:nikt sie raczej nie zajmuje takimi przerobkami na UN-1 za kase?bo z chcecia bym taka skrzynie wlozyl ale sam sie boje za to brac,ja u siebie mam skrzynie AST i Silnik Mtdi i moc dobra ale tej predkosci jednak brakuje troszke :nea:



Ktoś się zajmuje...


Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Davids2580
Chorąży
Chorąży
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2015, 15:55
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: Davids2580 » 11 lut 2016, 19:01

to taki sarkazm czy powaga ? jezli powaga to pisz priv



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1065
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: UN-1 w T3

Postautor: magnum » 11 lut 2016, 21:16

Lecz UNka do mTDi ,to kiepski pomysł :scratch:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: UN-1 w T3

Postautor: szlonik » 12 lut 2016, 7:16

Davids2580 pisze:to taki sarkazm czy powaga ? jezli powaga to pisz priv

Powaga...


Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Davids2580
Chorąży
Chorąży
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2015, 15:55
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: Davids2580 » 12 lut 2016, 7:39

magnum pisze:Lecz UNka do mTDi ,to kiepski pomysł :scratch:




ciekawe dlaczego



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2197
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Birthday
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: dreg35 » 14 lut 2016, 16:45

Davids2580 pisze:
magnum pisze:Lecz UNka do mTDi ,to kiepski pomysł :scratch:




ciekawe dlaczego


jeszcze jedną UN-kę mam...
obrócić i włożyć też się da...
ale wszystkie dotychczasowe znane mi mTDi miały problemy z mocą i UN bym nie próbował żeby być zadowolonym z jazdy...
jeśli jednak Twój motor ma moc no to nic nie stoi na przeszkodzie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Davids2580
Chorąży
Chorąży
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2015, 15:55
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: Davids2580 » 14 lut 2016, 17:38

jeszcze jedną UN-kę mam...
obrócić i włożyć też się da...
ale wszystkie dotychczasowe znane mi mTDi miały problemy z mocą i UN bym nie próbował żeby być zadowolonym z jazdy...
jeśli jednak Twój motor ma moc no to nic nie stoi na przeszkodzie...[/quote]



no na dwojce na zakrecie jak dodam wiecej gazu auto traci trakcje wiec mysle ze moc jest dostateczna :)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2197
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Birthday
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: dreg35 » 15 lut 2016, 17:54

Davids2580 pisze:jeszcze jedną UN-kę mam...
obrócić i włożyć też się da...
ale wszystkie dotychczasowe znane mi mTDi miały problemy z mocą i UN bym nie próbował żeby być zadowolonym z jazdy...
jeśli jednak Twój motor ma moc no to nic nie stoi na przeszkodzie...




no na dwojce na zakrecie jak dodam wiecej gazu auto traci trakcje wiec mysle ze moc jest dostateczna :)[/quote]

no to próba i się okaże... :good: :grin:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: UN-1 w T3

Postautor: zorro » 27 sie 2017, 18:58

Witam skrzynia Un1 004 , co to za ustrojstwo Dreg35 co myślisz o takowej ? Jak obroty na takiej przy 100,km/h


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2197
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Birthday
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: UN-1 w T3

Postautor: dreg35 » 28 sie 2017, 4:41

było już o tym kilkukrotnie... http://www.busomania.pl/viewtopic.php?t=1616 i tu http://www.busomania.pl/viewtopic.php?t=1593
ale przypomnę UN1-04 główne 3.89 a 5-bieg 0.76...
myślę że będzie szybsza od AAP ... :grin: :grin: :grin:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Skrzynia biegów”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość