elementy met-gumowe

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

elementy met-gumowe

Postautor: termos » 29 mar 2010, 20:34

Gdzie kupujecie tuleje ,sworznie itp.do remontu zawieszenia..? czy jakosc oferowana przez sklep z Lodzi..mar-....jest satysfakcjonujaca..? pytam bo stoje przed remontem zawieszenia i nie wiem czy koniecznie spinac sie na lemfordera,febi,TRW czy sa moze inne jakies tansze zamienniki..?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: elementy met-gumowe

Postautor: dreg35 » 29 mar 2010, 20:45

Witam...
Mar-gut... firma solidna ale jakość towaru ... pozostawia wiele do życzenia... cena jednak ją odzwierciedla...
sworznie ... silent-bloki... radzę kupować LM a minimum Febi...
silent-bloki... tylko LM... jak nie ma no to Febi...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: elementy met-gumowe

Postautor: szlonik » 29 mar 2010, 20:47

[quote="termos"]Gdzie kupujecie tuleje ,sworznie itp.do remontu zawieszenia..? czy jakosc oferowana przez sklep z Lodzi..mar-....jest satysfakcjonujaca..? pytam bo stoje przed remontem zawieszenia i nie wiem czy koniecznie spinac sie na lemfordera,febi,TRW czy sa moze inne jak[/quote]

Lemforder drogi ale warto
Febi...

w takiej kolejności

Mar guta daj sobie na luz.

Ja dosłownie dziś kupiłem trochę gum na przód. Kupiłem Febi - bo Lem mnie zabił ceną....w wątku w tym dziale masz obrazek z numerami gum wg oryginału. Zaoszczędzisz czasu czekając w hurtowni aż amator Ci znajdzie....



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: elementy met-gumowe

Postautor: termos » 29 mar 2010, 20:52

Mam duze znizki u Foty i w IC....chyba postawie na lemf...ale jak sie okazuje ,wielu rzeczy juz lemf..nie robi...pozostaje jeszcze Hans Pries..kiedys to byly oryginaly..a teraz..? ponoc firma podupadla na jakosci...a ha Darek co to za firma LM..? i po ile to mozesz zalatwic z Wawy..?

-- 29 mar 2010, o 21:54 --

No tak..ale ze mnie dupa...LM- lemforder....patrze,patrze i olsnienie..;-)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: elementy met-gumowe

Postautor: szlonik » 29 mar 2010, 20:56

LM lemforder... :-)

Trzeba było mówić...ja mam w focie do 50 % zależy na jakim asortymencie - a i transport do 3 miasta codzienny :-)

O Hansie słyszałem podobnie - ale nie mam doświadczenia więc nie ryzykowałem.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: elementy met-gumowe

Postautor: termos » 29 mar 2010, 21:00

Cena detal za LM met-gum ,do gornego wahacza 60 zl...dadza Ci Wojtku 50% na to...raczej nie...Febi 47..detal..



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
szlonik
Kapitan
Kapitan
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:23
Gender: None specified - None specified

Re: elementy met-gumowe

Postautor: szlonik » 29 mar 2010, 21:04

termos pisze:Cena detal za LM met-gum ,do gornego wahacza 60 zl...dadza Ci Wojtku 50% na to...raczej nie...Febi 47..detal..


Tuleje febiego do górnego wahacza kupiłem dziś za 29,00...za sztukę - czyli razy 4, dwie na stronę...ale pewnie drugiego kompletu mi nie dadzą...bo wyczują spisek :-)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: elementy met-gumowe

Postautor: termos » 29 mar 2010, 21:08

albo prowokacje..he,he..ale mi zaproponowali za wszystkie gumki do "stabilizacji" przodu za 3 dychy...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: elementy met-gumowe

Postautor: termos » 30 mar 2010, 19:26

Dostalem od kolegow z Foty,LM za 39 zl..;-)


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lukasz_katowice

Re: elementy met-gumowe

Postautor: lukasz_katowice » 02 kwie 2010, 16:10

Ostatnio robiłem całe zawieszenie z przodu , generalnie opierałem się na febi ale nie polecam Ci tej firmy , wymieniłem prawie wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu a tu dalej skrzypi jak skrzypiało , a nawet jeszcze gorzej , jeżeli chodzi o ceny to IC jest drogi , ja miałem dość ciekawą sytuację , wybrałem się do małego sklepu motoryzacyjnego wioskę obok , jak zapytałem się o ceny części to z tego co pamiętam wychodziło jeszcze taniej niż w IC ze zniżką 40 % , generalnie teraz tylko tam kupuje ... , co do firmy to tylko lemforder ...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: elementy met-gumowe

Postautor: trampek » 02 kwie 2010, 21:13

Łukasz z mojego doświadczenia ze skrzypieniami...powodują je najczęściej tuleje górnego wahacza. Wymieniałeś je ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Snellius
Kapitan
Kapitan
Posty: 161
Rejestracja: 29 mar 2010, 10:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: elementy met-gumowe

Postautor: Snellius » 03 kwie 2010, 8:04

trampek pisze:Łukasz z mojego doświadczenia ze skrzypieniami...powodują je najczęściej tuleje górnego wahacza. Wymieniałeś je ?


dokladnie u mnie tak skrzypialy ze ludzie na ulicy sie ogladali co to jedzie za padlo;p wymienione i cichutko odrazu sie zrobilo


VW T3 86' 1.9TDI 1Z + ABB 0,78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lukasz_katowice

Re: elementy met-gumowe

Postautor: lukasz_katowice » 03 kwie 2010, 10:23

trampek pisze:Łukasz z mojego doświadczenia ze skrzypieniami...powodują je najczęściej tuleje górnego wahacza. Wymieniałeś je ?



Oczywiście , wszystkie 4 -ry , niby było to febi :? , dlatego jakoś specjalnie nie polecam tej firmy



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: elementy met-gumowe

Postautor: trampek » 04 kwie 2010, 8:53

Ja za namową Drega dałem 2 lata temu już prawie LM i cisza jak makiem zasiał :) A śmiesznie było, bo ja w ogóle byłem święcie przekonany, że to sprężyny w siedzeniu mi tak trzeszczą. Aż tu się okazało, że to zupełnie co innego...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lukasz_katowice

Re: elementy met-gumowe

Postautor: lukasz_katowice » 24 maja 2010, 21:38

cholera muszę zwrócić honor firmie " febi " , po wymianie ostatniego elementu w zawieszeniu przednim jaki się dało wymienić czyli sworzni górnego wahacza przestało skrzypieć i jest jak w nowym aucie ... , teraz tak jakoś dziwnie się jeździć nic nie skrzypi ...



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: elementy met-gumowe

Postautor: 49_kazik » 27 cze 2012, 5:52

Czeka mnie wymiana tulei i być może śruby w w prawym przednim wahaczu, przypuszczam że będą problemy z wybiciem starych elementów, jak sie do tego zabrać, napiszcie swoje doświadczenia co w którą stronę i czym wybijać, co przy okazji można zepsuć ? :). Sworzeń górny też mam wymienić ale to juz kiedyś robiłem, sworzeń dolny to sprawiał duzy opór :).


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: elementy met-gumowe

Postautor: termos » 27 cze 2012, 17:01

Kaziu,niczym tego nie wybijesz...do wszystkich met-gum elementow musisz uzyc prasy...gorny sworzen wymienisz bez problemu,natomiast dolny zabezpieczony jest segerem...po zdjeciu pierscienia walisz mlotkiem i po temacie...


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2348
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: elementy met-gumowe

Postautor: dreg35 » 27 cze 2012, 17:23

górne tuleje w wahaczu wybijesz bez problemu młotkiem tylko dobrze podstaw wahacz jeśli nie masz prasy... trudniej jest w 4WD... a wciśniesz na imadle tylko zwróć uwagę czy nie wpadają same...
śruba jeśli nie chce wyjść to z reguły kończy się cięciem wahacza i bardziej potrzebny jest pod ręką drugi wahacz choć śruba też się przyda...
sworzeń dolny tylko po zdemontowaniu zwrotnicy i na prasie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: elementy met-gumowe

Postautor: 49_kazik » 27 cze 2012, 18:02

Dzięki za odzew, tochę obawiam się tej wymiany tulei gumowych, prasę mam w budowie ( do naciągania zwichrowanych felg na foto), spróbuje ew. na tokarce konikiem wepchnąć. Prymitywna prasa już działa tuleję z cylindra motocyklowego wypchnąłem :).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1069
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: elementy met-gumowe

Postautor: magnum » 28 cze 2012, 22:30

Silenblocki górnego wachacza ,wyjmiesz jak i włozysz za pomocą solidnego imadła , niepolecam mlotkologi ,bo wachacz jest dość delikatny i łatwo go zdeformować , do wymiany dolnego sworzna przydało by się troche ustabilizować tę twoją prase .
elementy gumowe obficie smaruj przed włozeniem , to prawie same wskoczą


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
49_kazik
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 518
Rejestracja: 30 mar 2010, 11:24
Gender: None specified - None specified

Re: elementy met-gumowe

Postautor: 49_kazik » 29 cze 2012, 13:50

I udało się wymienić tuleje metalowo gumowe górnego wahacza i sworzeń kulisty. Wystarczy imadło, pomogłem sobie palikiem gazowym i szlifierką kątową. Dobrze mieć przygotowane śruby do przykręcenia sworznia M10 na imbus, i klucz imbus 14 do regulacji pochylenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


1,9 td, niebieski 1,7d czerwony

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: elementy met-gumowe

Postautor: wezuwiusz3 » 21 lip 2012, 20:42

termos pisze:Kaziu,niczym tego nie wybijesz...do wszystkich met-gum elementow musisz uzyc prasy...gorny sworzen wymienisz bez problemu,natomiast dolny zabezpieczony jest segerem...po zdjeciu pierscienia walisz mlotkiem i po temacie...


Tutu srutu.A prasa to kawałek tulejki ,śruba i podkładki X2 szt.Wzystko można zrobić w domu na imadle,a za prasę to masz bankowo 100 w plecy.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: elementy met-gumowe

Postautor: wezuwiusz3 » 21 lip 2012, 20:45

dreg35 pisze:górne tuleje w wahaczu wybijesz bez problemu młotkiem tylko dobrze podstaw wahacz jeśli nie masz prasy... trudniej jest w 4WD... a wciśniesz na imadle tylko zwróć uwagę czy nie wpadają same...
śruba jeśli nie chce wyjść to z reguły kończy się cięciem wahacza i bardziej potrzebny jest pod ręką drugi wahacz choć śruba też się przyda...
sworzeń dolny tylko po zdemontowaniu zwrotnicy i na prasie...


Dareczku,ja zapuszczam WD i po godzinie wystarczy dwa razy przyp.... dobrze młotem.Żeby były jak zapieczone,to wypadną.
Jedynie na prasie wprasowałem sworzeń kulisty zwrotnicy i to poszło dpiero przy nacisku 11 ton.Nie chciałem grzać zwrotnicy.Tak poza tym wszystko zrobiłem sobie w domu.
Jak macie problemy z zawieszeniem,to albo przyjedżcie,albo przyślijcie,to pomogę.Mam przygotowane wszystko pod remont zwieszenia.Swoje robiłem wczesną wioną tego roku.
Co sie tyczy czy części macie z febi ,czy LM to w dużej mierze zależy czy zawieszenie wytrzyma rok ,czy dwa lata ,a może i dłużej od stylu jazdy.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: elementy met-gumowe

Postautor: wezuwiusz3 » 21 lip 2012, 21:09

49_kazik pisze:I udało się wymienić tuleje metalowo gumowe górnego wahacza i sworzeń kulisty. Wystarczy imadło, pomogłem sobie palikiem gazowym i szlifierką kątową. Dobrze mieć przygotowane śruby do przykręcenia sworznia M10 na imbus, i klucz imbus 14 do regulacji pochylenia.


Przy okazji z tego jakie są przebarwienia na wahaczu ,wnioskuję,że te zawieszenia możesz wywalić na złom,ponieważ rozgliowałeś metal i nawet roku pewnie nie przejeżdzisz ,a sworznie będą Ci latały w gniazdach wahacza.Można podgrzać,ale nie żeby pozostały takie przebarwienia.Jak byś wsadził kawałek tulei z jednej strony na sinenblock,z drugiej strony podkładkę i śrubę m10,to byś sobie bez grzania poradził.Grzało się kiedyś zwrotnicę przy wołdze,żeby śruby powybijać , ale zwrotnica nie była z blachy tak jak wahacz w busie.
Grzane to najlepsze jest swojskie wino w jesienno zimowe dni ,a nie części w samochodzie.

Jezu Kazek,jak widzę tą masakrę ,to aż mi Cię szkoda że tak się naharowałeś przy tym zawieszeniu.A wystaczyło by tylko opukać te śruby i zapuścić np.WD 40.Ja osobiście używam W5.
Moje zawieszenie od nowości nie było robione w samochodzie .Rok produkcji 1984.Wszystkie sruby odkręciłem bez cięcia i grzania.Zardzewiałe to było jak jasna cholera,a sworznie jak byś widział,to nie uwierzył byś że na czymś takim można było jeżdzić.One nie miały luzu,tylko szczerkały jak grzechotki.Tak samo sinenblocki i cała reszta.Nawet w dolnym wahaczu udało mi sie ruszyć śruby te które są od wąsa sworznia dolnego.Mam to nawet na zdjęciach udokumentowane. :shock:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Oś przednia, mechanizm wyrównawczy, układ kierowniczy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość