
Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Moderatorzy: t90, dreg35, magnum
- t90
- Administrator
- Posty: 1512
- Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
- Gender:
- Male
- Zodiac:
Przyszedł mróz ... jak wam pali?
bo mi przestał 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL
Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Maxior
- Kapral
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 cze 2016, 4:41
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
u nas tylko -8 wiec all ok
szyba zamarza od środka



Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- wezuwiusz3
- Generał
- Posty: 1754
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
U mnie -27 ,pierdolę,nawet nie próbuje.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- dreg35
- Administrator
- Posty: 2298
- Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
wczoraj -15 bez żadnego problemu doka na AGG a westa na 2E dopiero za 3 razem chodziła...
Marek na fiordy się przesiadłeś to nie dziw się że nie pali...
Marek na fiordy się przesiadłeś to nie dziw się że nie pali...
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- t90
- Administrator
- Posty: 1512
- Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
- Gender:
- Male
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
dreg35 pisze:wczoraj -15 bez żadnego problemu doka na AGG a westa na 2E dopiero za 3 razem chodziła...
Marek na fiordy się przesiadłeś to nie dziw się że nie pali...
Tam przesiadłeś ... prąd gdzieś uciekł.
T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL
Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- wezuwiusz3
- Generał
- Posty: 1754
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
No ja dzisiaj odpaliłem po 4 dniach stania,ale trzeba było grzać filtry,bo nawet dymka z wydechu nie puszczał.Teraz dolałem depresatora.Co najciekawsze,to nie na mojej rocznej bateri ,tylko na starej bateri z zafiry.Zafira nie chciała na niej kręcić ,a to moje bydle jak by mógł ,to na dach by go wykręciło.Obydwie baterie mają 700 AEN,ale moja przez pół tak mocno nie kręci jak ta stara ,którą chciałem zezłomować.Stara bateria to 4Max.Cza sie będzie z nią przeprosić,a moją na serwis.Jeszcze 2 lata gwarancji.A ku woli ścisłości ,to moja właśnie żółta westa forse.70 A.Ciekaw jestem co będzie jutro rano.Mrozy nie odpuszczają.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- t90
- Administrator
- Posty: 1512
- Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
- Gender:
- Male
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Oj, zimno
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL
Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Maxior
- Kapral
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 cze 2016, 4:41
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
dziś było spokojnie -5 wiec po chwili chodzenia miałem już chłodnice ciepłą
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- tomke bobo
- Sierżant
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 lip 2010, 12:50
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
a ja wczoraj nie mogłem odpalić.
Rano było OK - silnik zaskoczył za pierwszym razem (mam grzałkę DEFA). Trochę pojeździłem po mieście i zatankowałem (30 l ON na Shell).
Po południu chciałem jechać i dupa. Silnik pochodził 30 sekund i zgasł. Potem było już tylko dławienie, parskanie i dużo białego dymu.
Przepchnąłem auto do garażu i poczekam jak zrobi się cieplej (wczoraj było za zimno na wymianę filtra czy opalanie opalarką).
Rozumiem, że mam wlać trochę benzyny do zbiornika ?
Tomek
Rano było OK - silnik zaskoczył za pierwszym razem (mam grzałkę DEFA). Trochę pojeździłem po mieście i zatankowałem (30 l ON na Shell).
Po południu chciałem jechać i dupa. Silnik pochodził 30 sekund i zgasł. Potem było już tylko dławienie, parskanie i dużo białego dymu.
Przepchnąłem auto do garażu i poczekam jak zrobi się cieplej (wczoraj było za zimno na wymianę filtra czy opalanie opalarką).
Rozumiem, że mam wlać trochę benzyny do zbiornika ?
Tomek
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- wezuwiusz3
- Generał
- Posty: 1754
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Nie benzyny,bo teraz paliwo jest tak pokombinowane ,że wytrąca sie jakiś syf z niego.Dawniej tak sie robiło.Jak zagrzejeswz i odpalisz auto,to wlej depresatora do oleju ON.Tak się to nazwya ,,depresatorON"Najlepiej rozpuścic to w ropie przed wlaniem do baku według wskazówek.5ml,na 10 L ON.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- tomke bobo
- Sierżant
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 lip 2010, 12:50
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
kupiłem właśnie taki depresator (Disel skydd).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- wezuwiusz3
- Generał
- Posty: 1754
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
tomke bobo pisze:kupiłem właśnie taki depresator (Disel skydd).
To teraz bez problemu powinieneś odpalić,chyba że aku słabo kręci ,albo lichy silnik.Ja dzisiaj od strzała zapaliłem przy -10.A swoją drogą,to ciekawie pokazują te temperatury,bo pokazywali że jest -6,a u mnie od zachodu na termometrze było -9.Od północy na termometrze jest zawsze 2-3st.wiecej,więc faktyczna temp.o godz 15 była -11-12st.poniżej zera.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- t90
- Administrator
- Posty: 1512
- Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
- Gender:
- Male
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
tomke bobo pisze:kupiłem właśnie taki depresator (Disel skydd).
Tylko zobacz w jakiej temperaturze to rozpuszczać, niektóre nie rozchodzą się ładnie w ujemnej. Swoją drogą jak filtr zmienisz to go rozetnij, ciekaw jestem ile parafiny się zebrało.
T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL
Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- dreg35
- Administrator
- Posty: 2298
- Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
kiedyś stosowało się tylko benzynę niskooktanową ...
wszystkie zabiegi są w jakiś sposób skuteczne lecz przed a nie po...
nic oprócz temperatury nie rozpuszcza parafin które się "wytrąciły i ścięły"....
wszystkie zabiegi są w jakiś sposób skuteczne lecz przed a nie po...
nic oprócz temperatury nie rozpuszcza parafin które się "wytrąciły i ścięły"....
dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- tomke bobo
- Sierżant
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 lip 2010, 12:50
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
jak będę miał chwilę to wymienię filtr paliwa i dam znać co było w środku.
Póki co auto przepchnąłem do garażu (niestety nie ogrzewany) a sam jadę w delegację.
Podejdę do tematu pewnie dopiero w weekend.
Póki co auto przepchnąłem do garażu (niestety nie ogrzewany) a sam jadę w delegację.
Podejdę do tematu pewnie dopiero w weekend.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- t90
- Administrator
- Posty: 1512
- Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
- Gender:
- Male
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
W swoim dziadku miałem (mam) podgrzewacz elektryczny zakładany pomiędzy filtr a jego podstawę (obudowę). Nigdy nie było z tym problemów, nawet przy dużo niższych mrozach niż obecnie. Z kolei chyba w Renault 19 w układ chłodzenia wpięty był płaszcz cieplny dla filtra paliwa właśnie.
T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL
Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- wezuwiusz3
- Generał
- Posty: 1754
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Ja swojego rozmrażałem opalarką,najpierw po pompie,aż się zrobiła wyrażnie ciepła,pużniej po głowicy ,a następnie przewód zasilający od filtra i sam filter.Opalarka pracowała około 1 godz ,ale rozmroziłem dziada przy - 17 st.Po zalaniu depresatorem odpala bez ni ka ki. Parafina przy takich temperaturach -20 nie zbryla się ,tylko wytrąca w postaci żółtej mazi.Wystarczy ją wymieszać .Innym słowem,odpalić grata i się nim bujnąć parę kilometrów.W czasie jazdy pompa paliwa kilka krotnie potrafi przepompować cały bak paliwa,a że się silnik grzeje ,to cały syf przechodzi przez cieplusienką pompę ,rozpuszczając parafinę .Ciepłe paliwo trafia do zbiornika i rozpuszcza cały gnój,następnie depresator nie zezwoli na powtórne zakrzepnięcie parafinie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- tomke bobo
- Sierżant
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 lip 2010, 12:50
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
ja wrócę do wawy (niedziela) to postąpię według instrukcji.
Zastanawiam się na przyszłość nad kupnem podgrzewacza do paliwa.
Np. takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=6672028992
Ktoś ma może jakieś doświadczenia?
Zastanawiam się na przyszłość nad kupnem podgrzewacza do paliwa.
Np. takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=6672028992
Ktoś ma może jakieś doświadczenia?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Arka1
- Porucznik
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Wezuwiusz3." Innym słowem,odpalić grata i się nim bujnąć parę kilometrów.W czasie jazdy pompa paliwa kilka krotnie potrafi przepompować cały bak paliwa. "
Czy ty wiesz co ty piszesz ? Dlaczego mącisz ludziom w głowach ? Jak masz w pełni sprawne wtryskiwacze to pompa przepompuje zbiornik paliwa ale po 1000 km.
Czy ty wiesz co ty piszesz ? Dlaczego mącisz ludziom w głowach ? Jak masz w pełni sprawne wtryskiwacze to pompa przepompuje zbiornik paliwa ale po 1000 km.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- wezuwiusz3
- Generał
- Posty: 1754
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Arka1 pisze:Wezuwiusz3." Innym słowem,odpalić grata i się nim bujnąć parę kilometrów.W czasie jazdy pompa paliwa kilka krotnie potrafi przepompować cały bak paliwa. "
Czy ty wiesz co ty piszesz ? Dlaczego mącisz ludziom w głowach ? Jak masz w pełni sprawne wtryskiwacze to pompa przepompuje zbiornik paliwa ale po 1000 km.
Arka ,gdyby było tak jak piszesz,że zbioprnik paliwa przepompuje pompa po 1000km,to na ciul Ci powrót.Weś go zaślep.
Ściag powrót ,wężyk wsadż do butelki i sam sie przekonasz.Pomyliło Ci się z wężykiem od nadmiaru przelewowego wtrysku,z powrotem paliwa z pompy do zbiornika.
Poszukam jeszcze ile na godzine pracy ,pompa przelewa paliwa to tu zapodam.
Tak podam że np.pompa która robi cisnienie 3bary ,potrafi przepompować 120L ON na godz.Może znajdę dane dla pompy 1,9 D
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Grzegor
- Pułkownik
- Posty: 584
- Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
- Gender:
- Male
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Tak z ciekawości napiszę że silniki subaru od 2006 nie maja powrotu paliwa (one way fuel system) , spowodowało to u mnie dodatkowe kłopoty przy swapie .
Co smieszniejsze subaru zrobiło to własnie po to zeby wracajace z silnika paliwo nie podnosiło temperatury benzyny w baku
.
żeby było tez cos na temat to napisze ze oba moje boksery pala bez żadnego problemu , choc H6 jak postało 3 dni na parkingu pod hotelem w ostatni weekend zakreciło z pewnym zastanowieniem.
pzdr
Co smieszniejsze subaru zrobiło to własnie po to zeby wracajace z silnika paliwo nie podnosiło temperatury benzyny w baku

żeby było tez cos na temat to napisze ze oba moje boksery pala bez żadnego problemu , choc H6 jak postało 3 dni na parkingu pod hotelem w ostatni weekend zakreciło z pewnym zastanowieniem.
pzdr
Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- wezuwiusz3
- Generał
- Posty: 1754
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Grzesiu.Nie trzeba daleko szukać .Pierwsze wersja Fiata 125 z gażnkiem Webera również nie miał odpływu paliwa.Auto normalnie chodziło,nie było problemu że się zaleje beną.Ile by nie dostał ,to wszystko zeżarł.Zauważ tylko że w Twojej seberce pompa działa na innej zasadzie niż zwykła od klekociaka.Masz pompę sterowaną elektrycznie.
Problemy z uruchamianiem naszych kantów stwarza zawsze paliwo.U mnie nawet depresator nie pomógł,jak dwa dni temu przywaliło 28 st.Wczoraj znowu odmrazałem gada.Temperatura była -15 a pogodynka gledziła że jest -9 .Może u niej w domu -9 było,ale u mnie na polu -15 jak bum cyk tralala.Paliwo niby nie zamarzło ,tak jak przed zastosowaniem depresatora,że widoczna była żółta maż,ale paliwko miało konsystencję dobrego miodu.Bąbelek z powietrzem na odpływie w przewodzie,bardzo leniwie sie przesówał.Nie wiem jakie musiało by być ciśnienie na wtrysku ,żeby dało rady takie cuś sprężyć do samozapłonu i jakiej pojemności akumulator.Chyba z bizona 24V.
A Subaru stosując takie rozwiązanie miało na uwadze to ,że podgrzane paliwo wracające do baku ,będzie generowało ciepło ,wskutek czego ,bedzie sie skraplała para wodna.Dlatego zaleca się jazdę z maxymalnie natankowanym zbiornikiem paliwa w zimie.Nie zależnie czy to diesel ,czy benzyniak.
Problemy z uruchamianiem naszych kantów stwarza zawsze paliwo.U mnie nawet depresator nie pomógł,jak dwa dni temu przywaliło 28 st.Wczoraj znowu odmrazałem gada.Temperatura była -15 a pogodynka gledziła że jest -9 .Może u niej w domu -9 było,ale u mnie na polu -15 jak bum cyk tralala.Paliwo niby nie zamarzło ,tak jak przed zastosowaniem depresatora,że widoczna była żółta maż,ale paliwko miało konsystencję dobrego miodu.Bąbelek z powietrzem na odpływie w przewodzie,bardzo leniwie sie przesówał.Nie wiem jakie musiało by być ciśnienie na wtrysku ,żeby dało rady takie cuś sprężyć do samozapłonu i jakiej pojemności akumulator.Chyba z bizona 24V.
A Subaru stosując takie rozwiązanie miało na uwadze to ,że podgrzane paliwo wracające do baku ,będzie generowało ciepło ,wskutek czego ,bedzie sie skraplała para wodna.Dlatego zaleca się jazdę z maxymalnie natankowanym zbiornikiem paliwa w zimie.Nie zależnie czy to diesel ,czy benzyniak.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Arka1
- Porucznik
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Wezuwiusz3. Po co będziemy się sprzeczać. Weź wężyk przelewowy wtryskiwaczy i włóż do jednej bańki, zaślep ten króciec na który przychodził wężyk przelewowy przy pompie a przelew pompy do drugiej bańki. Wtedy napisz ile paliwa było w bańce przelewu pompy np. po godzinie pracy silnika.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- wezuwiusz3
- Generał
- Posty: 1754
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
- Gender:
- None specified
- Zodiac:
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
Arka poczytaj sobie jak działają rozdzielaczowe pompy wtryskowa (rotacyjna)
Żródło strony
http://www.turbo-tec.eu/pl/zasada-dzial ... ryskowych/
Pompa BOSCH CP1
Pompa posiada 3 sekcje tłoczące ustawione promieniowo. Regulacja wydatku paliwa odbywa się po stronie wysokiego ciśnienia. Część sprężonego paliwa kierowana jest przez otwarcie zaworu wysokiego ciśnienia z powrotem do zbiornika. Niektóre konstrukcje tego typu wyposażone są w dodatkowy zawór umożliwiający wyłącznie jednej sekcji tłoczącej. Maksymalne ciśnienie wynosi 135 MPa. Zmodyfikowana wersja tego typu pompy o oznaczeniu CP1H posiada zawór dozujący ilość paliwa dopływającego do sekcji tłoczących – regulację wydatku pompy przeniesiono na stronę niskiego ciśnienia paliwa.
Tak nie sprawdzisz pompy jak piszesz.Musisz jechać,żeby dokonać pomiaru,a żeby tylko sprawdzić ,czy z powrotu chlapnie ropa,to tylko odkręcić przewód powrotny i dobrze przegazować.
Żródło strony
http://www.turbo-tec.eu/pl/zasada-dzial ... ryskowych/
Pompa BOSCH CP1
Pompa posiada 3 sekcje tłoczące ustawione promieniowo. Regulacja wydatku paliwa odbywa się po stronie wysokiego ciśnienia. Część sprężonego paliwa kierowana jest przez otwarcie zaworu wysokiego ciśnienia z powrotem do zbiornika. Niektóre konstrukcje tego typu wyposażone są w dodatkowy zawór umożliwiający wyłącznie jednej sekcji tłoczącej. Maksymalne ciśnienie wynosi 135 MPa. Zmodyfikowana wersja tego typu pompy o oznaczeniu CP1H posiada zawór dozujący ilość paliwa dopływającego do sekcji tłoczących – regulację wydatku pompy przeniesiono na stronę niskiego ciśnienia paliwa.
Tak nie sprawdzisz pompy jak piszesz.Musisz jechać,żeby dokonać pomiaru,a żeby tylko sprawdzić ,czy z powrotu chlapnie ropa,to tylko odkręcić przewód powrotny i dobrze przegazować.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Arka1
- Porucznik
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
- Gender:
- None specified
Re: Przyszedł mróz ... jak wam pali?
A ja cały czas myślałem że jestem na Forum VW Busa T3.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość