No silniczek 1.6 może być ciut za słaby jeżeli chcecie całą ekipą jechać i z bagażami.Lepiej 1,9 D,lub 1,6 ,ale na turbince.
Na kat B spokojnie T 3 możesz jeżdzić,a nawet ciągnąć przyczepę.Byle zestaw zmieścił się w 3,5 tony.Na co zwrócić uwagę.Jeżeli masz warsztat ,a ojciec jest lakiernikiem,to chyba tylko na numery VIN,czy się zgadzają.Jest bardzo dużo szczepów .Numery Masz pod siedzeniem kierowcy,na rynience nad drzwiami kierowcy,na słupku tabliczka,no i na poprzeczce za prawym przednim kołem.
Poczytaj o tym w szukajce.
W cenie 4-5 tysięcy ,to cudów się nie spodziewajcie,chociaż czasami można być miło zaskoczonym ,bo trafiają się okazję.Za te pieniądze spokojnie blaszaka kupi.Z carawelką może już być kłopot ,a westfalię czy dehlera wybij sobie z głowy.To górna półka cenowa zaczynająca się grubo ponad 10 koła za egzemplarz do reanimacji.
Jeżeli chodzi o silnik ,to ceny są znormalizowane.Za 1000 zł kupisz kompletną jednostkę w bardzo dobrym stanie.Wkładać i jeżdzić.Trochę pod górkę zaczyna się z blacharką.I tak.Wahacze ciężko dostać i są drogie.Tarcze kotwiczne są dostępne i np.na tył podróbki kupisz komplet za 300zł +przesyłka.Przednie z przesyłką w granicach 200zł i jeszcze Ci z tego zostanie.Skrzynia biegów.Najlepsza 3H 5 biegów,ale cena takiej skrzyni to około 1,5 koła,więc jeżeli znajdziesz busa za 5 tysi z taką skrzynią ,to bierz w ciemno.Remont za to takiej skrzyni to pewnie z 2,5 tysi ,więc padliny też nie warto kupować,ale o cenie to niech lepiej Dreg się wypowie ,bo to Jego brocha. Do 1,6 TD ABH 4 biegowa wystarczy,ale spalanie w granicach 8 liter.Blacharka najważniejsza na progach i mocowaniach konstrukcyjnych ,czy czasami po drodze przy hamowaniu nie odjedzie tylny wahacz,więc sprawdż od razu jak wygląda mocowanie wahacza tylnego na belce.
Co jeszcze lubi szamać rudy.Podszybia,szczególnie przednią i tylną szybę po krajach.Najlepiej [podwinąć uszczelkę i luknąć śrubokrętem.Progi o czym pisałem wcześniej,oraz prowadnica drzwi na progu.Ciężko to się wymienia ,a jeszcze ciężej jest zdobyć zdrowy próg.No i dołem drzwi suwane.To chyba tyle.Reszta blach jest dostępbną,prócz oczywiście drzwi suwanych. Stary typ prawie nie osiągalny.Kto ma na zapasie to trzyma dla siebie ,tak jak np.ja i tylnej klapy,bo to towar deficytowy,niemal jak za czasów komuny papier toaletowy,ale o tym to tylko my stare pierniki pamietamy,że się POdcierało tyłek trybuną Ludu .lub Nowinami.
Trochę lepiej jest z nowym typem ,ale tylko trochę.Są jednak reperaturki do zdobycia na alledrogo w przystępnej cenie 300zł.za zewnętrzną i wewnętrzną dołu drzwi.
Powodzenia i alleluja.W końcu nie musisz mieć lepiej niż my.
