Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
grzebyt
Chorąży
Chorąży
Posty: 34
Rejestracja: 23 paź 2017, 7:55
Gender: Male - Male

Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: grzebyt » 23 lip 2018, 12:12

Czołem. Żeby nie wpędzać się w koszty, zapytam. Co może być przyczyną? Pierwsze wciśnięcie hamulca daje mocno niezadowalający efekt hamowania, pedał schodzi dość nisko. Szybkie wciśnięcie pedału za drugim razem (podpompowanien) zdecydowanie daje lepszą reakcję oraz pedał twardnieje, reaguje wyżej. Cały układ odpowietrzony 2razy. Co sądzicie?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: Arka1 » 23 lip 2018, 18:11

Regulacja tylnych hamulców.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
grzebyt
Chorąży
Chorąży
Posty: 34
Rejestracja: 23 paź 2017, 7:55
Gender: Male - Male

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: grzebyt » 24 lip 2018, 20:20

Co masz konkretnie na myśli. Ustawienie regulatorów? Bo szczęki i tłoczki mam nowe. Jedynie bębny okazały się na granicy zużycia



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: Arka1 » 24 lip 2018, 21:08

Oczywiście.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: wezuwiusz3 » 27 lip 2018, 12:41

A jak naciśniesz na pedał hamulca,to nie spada ci on powoli w dół??
Hamulec pomocniczy nawet żle wyregulowany nie będzie miał wpływu na to że za 2 razem masz pedał twardszy.Jeżeli masz odpowietrzony układ,to szczęki masz podstawione ,tylko nie ma ręcznego.Zregeneruj sobie pompę,ponieważ ewidentnie miesza między 1 i drugą sekcją.Za pierwszym razem przepuści płyn,a za drugim razem jak zaciągnie ze zbiorniczka jest OK.Teorytycznie,ponieważ jak będziesz trzymał dłużej na hamulcu zasadniczym,to będziesz odczuwał,że pedał hamulca zacznie opadać w dół,ponieważ zacznie uciekać przez nieszczelność w pompie ciśnienie.Dokładnie chodzi o gumkę na środku pompy.To ona robi cie w konia.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: wezuwiusz3 » 27 lip 2018, 12:48

Jak masz szczęki nowe a bębny na granicy zużycia,czyli nie zagrażające bezpieczeństwu jazdy ,to ja bym ich nie ruszał.Na regulatorze od ręcznego podkręcisz wiecej na śrubie i będzie dobrze.Musiały by być tak wytartebębny i swzczęki ,że tłoczki by po prostu się wysuwały za dużo to wówczas by też pedał mógł być za 2 razem,ale wątpię czy tak jest .Miał byś zlane cylinderki.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: Arka1 » 27 lip 2018, 22:01

I znowu piszesz głupoty.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: wezuwiusz3 » 28 lip 2018, 10:55

Zapewne masz rację jak zwykle.Zrobi jak zechce.Posłucha Ciebie i będzie tracil czas na bezsensowną regulację,albo zrobi pompę i zapomni o kłopocie.Ja teraz jeżdżę bez wsporników od samoregulatorów,bo je regeneruje i nie mam kłopotów z hamulcem.Zasada taka sama jak na hamulcu z przodu .tłoczek sie wysuwa aż się podstawią szczęki ,a wraca minimalnie o ten ruch tłoczka w pompie ,zanim zamknie otwór przez który dostaje się płyn ze zbiorniczka do pompy.
Mi też doradzaliście swego czasu regulacje hamulców ,jak pedał mi opadał w dół,tak że lepiej Arek sie nie wypowiadaj.3 dni straciłem przez Was.Skończyło sie wymianą gumekk w pompie i problem rozwiązany.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 118
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: Arka1 » 28 lip 2018, 15:42

A wiesz do czego są sprężyny przy hamulcach bębnowych?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: wezuwiusz3 » 28 lip 2018, 20:09

Właśnie do ściągania cylinderków do kupy (cofania tłoczków z tyłu)i wymuszeniu cofnięcia sie płynu w układzie.Gdyby nie było sprężyn,to sama pompa nie dała by rady zassać sobie od tyłu płynu i cały czas by szczęki były podstawione, i jak juz pompa przepuszcza to pedał guma,ponieważ zamiast utrzymać ciśnienie w układzie ,to szło by do zbiorniczka.Wywalenie samoregulatorów,lub popuszczenie na maxa w busie jest najlepszą metoda do sprawdzenia szczelności pompy.
Na pewno spotkałeś się z tym ,że nie było hamulca ręcznego i trzeba było podstawiać hamulec,żeby ręczny działał,a zasadniczy hamulce był.Przy nowych szczękach założonych spokojnie można wywal;ić samoregulatory i zasadniczy hamulec będzie.To nie maluch,gdzie samoregulatory na szczękach potrafiły sie podstawiać do 2 cm,więc gdyby samoregulatory były nie sprawne,to by nie było hamulca(guma)
Ja jak odpowietrzam hamulce,to z tyłu mam popuszczone samoregulatory na maxa,aż do tego stopnia ,że są bardzo lużne.Jak już odpowietrzę układ biorę sie za regulacje hamulca pomocniczego (ręczny).



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2395
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: dreg35 » 02 sie 2018, 4:18

wywalić samo-regulator w busie... Krzysiek wywal i powiedz kiedy i gdzie będziesz jeździł żebym unikał tych okolic...niektóre tłoczki nie miały nawet sprężyn w środku i bez samo-regulatora odpowiednie w dodatku podstawionego nie będzie hamulca i tyle...
odpowietrzanie również nie ma znaczenia ale mniej będziesz pompował mając podstawiony wstępnie...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1810
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Hamulce, lepsza reakcja po drugim depnięciu

Postautor: wezuwiusz3 » 02 sie 2018, 22:29

Spoko.Juz mam założone.Wiem że nie we wszystkich samochodach sie da to zrobić,tak jak wyżej napisałem.Np Fiat 126 ale w tym konkretnym przypadku VW sie da to zrobić,a regulacja hamulca pomocniczego nie ma wpływu na hamulec zasadniczy.Tak jak zauważyłeś .Trzeba tylko 2 razy więcej podpompować,ale oczywiście wstępne podstawienie może ułatwiać odpowietrzenie.Dla mnie jest to bez różnicy,zawsze popuszczam na śrubie.
A tłoczki bez sprężyny waść powiadasz??Szczerze mówiąc nie spotkałem się,co nie twierdzę że takich nie ma.Ja po prostu się z takimi jeszcze nie spotkałem,więc nawet na ten temat nie dyskutuję.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Koła, układ hamulcowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości