1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
fishfinger
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 23 paź 2010, 14:10
Gender: None specified - None specified

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: fishfinger » 15 sie 2011, 15:53

Swap udany, silnik wisi idealnie. Prędkość max jedynie 100-110 km (skrzynia 5-biegowa 3H) :/ - linka nie do końca ciągnie dzwigienkę pompy, trzeba będzie przerobić pedał gazu.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
fishfinger
Sierżant
Sierżant
Posty: 25
Rejestracja: 23 paź 2010, 14:10
Gender: None specified - None specified

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: fishfinger » 16 sie 2011, 17:21

linka podciagnieta, idzie wedle oczekiwań czyli max 130 dalej to juz katorga. Na całe szczęscie drązki wybieraka biegów dało się bezproblemu wyregulować tak, że wszystkie 5 biegów wchodzą.
Niestety jak to w życiu bywa (nic nie moze byc idealnie) :( pojawił się problem z 2 biegiem - wybija go. Po wcisnieciu gazu idzie, gdy puszczę noge i ponownie na gaz wybija, gdy przytrzymam drazek zaczyna zgrzytac...
Jaki polecacie dobry warsztat do naprawy skrzyni na dolnymśląsku, najlepiej w regjonie - Zgorzelec, Jelenia Góra, w sumie może też być Wrocław?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: zorro » 06 maja 2012, 17:41

żeby nie zakladac nowego tematu, co z immo jak jest,i jaki koszt przerobienia wiązki


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: wezuwiusz3 » 06 maja 2012, 21:06

fishfinger pisze:Silniki wyjęte, i teraz jestem na etapie przełożenia miski olejowej, kola zamachowego i łap. Sprzęgło wkładam od T3 sachsa niestety nie wzmacniane :(
Orginalne zamontowane miałem również sachsa wzmacniane ale niestety już wytarte :/
Silnik z golfa 1Z ma idealnie 3 dziury na prawą łapę (koło filtra oleju), obróciłem tylko centralkę oleju o 90 stopni zeby móc podłaczyć węże pod innym kątem.
możesz włożyć na kolektorach od golfa ale trzeba przerabiać łapę silnika i szukać miejsca na filtr powietrza...

Wkładam go na kolektorach od golfa z tego co widzę lewa łapa busowska podejdzie również bez problemu czy się grubo mylę i coś nie będzie pasować?
Wiem, że będzie problem ze znalezieniem miejsca na filtr powietrza, jest może jakiś który idealnie wejdzie w tą dziurę koło lewej lampy?

,


Ja bym doradził Ci założenie tarczy wzmacnianej.Dłużej wytrzyma.Koszt 100 zł .(docisk może być stary).



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1774
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: wezuwiusz3 » 06 maja 2012, 21:09

Bez urazy,ale czy ten silnik jest obsrany olejem i chcesz założyć go do samochodu??,czy tylko ktos go malował i teraz obłazi lakier. :shock:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 07 maja 2012, 5:09

zorro pisze:zeby niezakladac nowego tematu, co z immo jak jest,i jaki koszt przerobienia wiazki


u mnie wiązka 500 a immo można nie kasować tylko uruchomić zawsze masz dodatkowe zabezpieczenie... ale poczekaj na mechanika który robił Ci remont kapitalny...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
pepik
Sierżant
Sierżant
Posty: 24
Rejestracja: 31 sty 2012, 14:33
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: pepik » 07 maja 2012, 11:18

Siemka ile twój silnik ma koni .bo masz zwykłą pompe bez elektroniki i klimatyzacji .



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 09 maja 2012, 16:47

żeby wiedzieć ile ma koni trzeba by hamować a to i tak nie jest 100% dokładność...
ważne czy jest lepiej niż na 1,9TD chociaż...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
pepik
Sierżant
Sierżant
Posty: 24
Rejestracja: 31 sty 2012, 14:33
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: pepik » 11 maja 2012, 18:03

A ktos wie ile ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 12 maja 2012, 4:53

150-250 zależy gdzie i u kogo oraz jaka hamownia...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Istquai
Kadet
Kadet
Posty: 1
Rejestracja: 30 kwie 2014, 22:39
Gender: None specified - None specified

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: Istquai » 15 maja 2014, 20:18

Ma ktoś jakiś kontakt fishfingera? Specjalnie się zarejestrowałem żeby wziąć maila lub napisać na PW a nie mogę :(



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
tomalimonkey
Chorąży
Chorąży
Posty: 43
Rejestracja: 18 wrz 2016, 19:18
Gender: Male - Male
Zodiac: Scorpio

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: tomalimonkey » 20 wrz 2016, 9:32

Witam, dołączam się do tematu żeby nie zakładać nowego.

Otóż mam problem po przekładce z 1,6TD (JX) na 1,9mTDi (1Z). Mam to założone aktualnie na oryginalnych łapach od JX'a, obydwa kolektory od JX, turbina różnież od JX (garett t3). Problem tkwi w dolocie do turbiny, bo jest on zaraz na przeciwko lewej łapy w odległości dosłownie paru cm (rura dolotowa jest tak zagięta pod kątem 90 stopni, ze silnik prawie nie oddycha). Czy założenie turbiny od 1,9TDi (leży luzem w busie i czeka az znajde adapter) załatwi sprawe dolotu, czy potrzeba jakis innych przeróbek? Prosze o pomoc bo póki co mój busik jedzie jakies 50km/h i dlawi sie na wyzszych obrotach.

Drugie pytanie to ile do takiego silnika (leżący 1Z z miska od 1,6TD) wlać oleju? Nigdzie nie znalazlem informacji na ten temat, a z tego co wiem sporo osob jezdzi na takiej konfiguracji :)

pozdrawiam,
Tomek


VW T3 1,6TD->1,9mTDi + 3H + ATE57 (w toku)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 21 wrz 2016, 4:25

Jeśli gumę na dolocie do turbo masz ori to wszystko pasuje i się nie zagina...założenie turbo od TDI nie załatwi sprawy...
poszukaj sobie w Google takiego numerka... 068129627R
4,5 litra jak w JX...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
tomalimonkey
Chorąży
Chorąży
Posty: 43
Rejestracja: 18 wrz 2016, 19:18
Gender: Male - Male
Zodiac: Scorpio

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: tomalimonkey » 21 wrz 2016, 6:17

Dzięki za odpowiedź :) mam dokładnie taką część założoną, po prostu dla mnie jako zwykłego śmiertelnika to dziwnie wyglądało od dołu, ale skoro tak powinno to byc rozwiazane to w porządku, pozostaje regulacja pompy wtryskowej i wymiana filtra na ori i powinno hulać :)


VW T3 1,6TD->1,9mTDi + 3H + ATE57 (w toku)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 21 wrz 2016, 18:48

rurka turbo kolektor ssący mi się nie podoba...
pompa wtryskowa od czego?
łapę lewa silnika szlifowałeś?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
tomalimonkey
Chorąży
Chorąży
Posty: 43
Rejestracja: 18 wrz 2016, 19:18
Gender: Male - Male
Zodiac: Scorpio

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: tomalimonkey » 21 wrz 2016, 21:02

Nie szlifowałem jeszcze nic, złożone tak jak było... Busowe: łapa, turbina, obydwa kolektory, rura od turbo do filtra (ta spłaszczona). Co do pompy to jest to składak z trzech pomp, dokladnie z
- 1,6TD (głownie ta gruszka nad pompą)
- 1,9TD (obudowa z wałkiem i kołem - moja byla juz zmeczona zyciem)
- 1,9TDi (wszystkie czesci ze srodka pompy - wieksza wydajnosc)

Wszystko co zostało to oddałem pompiarzowi w rozliczeniu. Chodzi to na oryginalnych wtryskach z 1Z. Jeszcze pompiarz tego na oczy nie widział w samochodzie, musze pare rzeczy jeszcze zrobic zanim sie do niego wybiore (brak wstecznego i zapchana chłodnica). Dopiero jak mi wtedy ustawi kąt i dawkę to będę mógł powiedzieć coś więcej jak to śmiga :)


VW T3 1,6TD->1,9mTDi + 3H + ATE57 (w toku)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 22 wrz 2016, 4:51

qrcze wczoraj widziałem zdjęcia a dziś mi zniknęły?


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
tomalimonkey
Chorąży
Chorąży
Posty: 43
Rejestracja: 18 wrz 2016, 19:18
Gender: Male - Male
Zodiac: Scorpio

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: tomalimonkey » 22 wrz 2016, 7:26

Jesli o mnie chodzi to nie dodawalem jeszcze zadnych zdjec :) jak bede mial chwile po pracy i jeszcze bedzie jasno to zrobie pare zdjec komory silnika. Zobaczycie jakie tam fantazje ktos mial (stozkowy filtr powietrza przy dieslu robi wrazenie :lollol: )


VW T3 1,6TD->1,9mTDi + 3H + ATE57 (w toku)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
tomalimonkey
Chorąży
Chorąży
Posty: 43
Rejestracja: 18 wrz 2016, 19:18
Gender: Male - Male
Zodiac: Scorpio

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: tomalimonkey » 22 wrz 2016, 20:47

Tak jak obiecalem, wrzucam pare zdjec mojego busika :) Oprocz samego silnika sa tez zdjecia pt. "jak nie naprawiac busa". Poprzedni wlasciciele mieli naprawde bujna wyobraznie bo to co odkrywam z kazdym dniem coraz bardziej mnie zaskakuje. :shock: :shock:

Swoja droga, "specjalista" :lollol: od pompy i mechanik uslysza ode mnie na dniach jeszcze pare nieprzyjemnych slow za ten caly syf, ktory zostawili na skladanych czesciach. Nie potrafie sobie wyobrazic zlozenia pompy (z uszczelnieniem itp...) bez dokladnego wyczyszczenia wszystkiego, ale widac mozna. :banghead:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


VW T3 1,6TD->1,9mTDi + 3H + ATE57 (w toku)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 29 wrz 2016, 19:32

wreszcie znalazły się foty...
tu jest zagięta rura turbo kolektor ssący...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
lozo1911
Kadet
Kadet
Posty: 1
Rejestracja: 28 paź 2016, 15:46
Gender: None specified - None specified

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: lozo1911 » 28 paź 2016, 15:52

WItam panowie! Mam pytanie odnoscie powrotu oleju z turbiny. Wkładam silnik 1.9 mTDI, czyli na manualnej pompie z 1.9 td. Sprawa wygląda tak, zostawiam oryginalny dolot z busa, był w nim 1.6 td, i chce zostawic oryginalna turbine, tylko w misce olejowej mam zerwany gwint i chciałem zrobic to w blok, tylko to tez mi nie bedzie pasować, bo musiałbym zmienic turbine. Dlatego pytanie, czy ten spływ musi iść w miske, czy łatwiej bedzie szukać innej turbinki z kolektorem i zrobić to jak jest oryginalnie w tdi. Z góry dzieki za odpowiedz, pozdrawiam



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 28 paź 2016, 18:57

musi iść jak najniżej więc do miski... gwint to nie problem... w ostateczności można wspawać...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Arka1
Porucznik
Porucznik
Posty: 113
Rejestracja: 12 lis 2012, 19:44
Gender: None specified - None specified

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: Arka1 » 28 paź 2016, 19:32

Zerwany gwint - Helicol.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
kalafior
Chorąży
Chorąży
Posty: 37
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:17
Gender: None specified - None specified

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: kalafior » 12 cze 2018, 11:11

Siemka będę wkładał do mojej doki 1.7d silnik 1.9td aaz .z płaską pompą .Mam już prawie wszystko do przekładki .brakuje mi filtra powietrza z mocowania mi i rurami ,zetki .i rury pomiędzy turbo a kolektorem .Czy ma ktoś takie rzeczy do sprzedania



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2345
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: 1.6 D na 1.9 mTD 1Z

Postautor: dreg35 » 13 cze 2018, 4:36

znajdę ...ale nie są to tanie rzeczy ... może być kłopot z rurą plastykową...
w doce jest więcej miejsca więc można wkładać z LDA ...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Silnik, sprzęgło”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości